Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Romina: rondreis 14 dagen in maart '18! Help!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Romina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Romina: rondreis 14 dagen in maart '18! Help!

Bericht door Romina »

Hoi allemaal!
In maart gaan wij samen met ons zoontje van 5 (bijna 6) 2 weken naar Florida.
We landen in Miami en vertrekken ook weer van Miami. Ik heb de route die wij willen volgen ongeveer uitgestippeld ... ik vind het alleen moeilijk om de dagen in te delen. Ik zou dus heel graag jullie advies/tips hierover willen hebben. :wink:

Hieronder mijn 'schema':
- Miami (1 overnachting)
- Florida Keys (Duikmogelijkheden? Het is wel de bedoeling om tot Key West te gaan)
- Everglades (Airboat tocht via Captain Doug's aan de kant van Naples)
- Naples
- Fort Myers
- Sarasota of Anna Maria Island?
- St. Pete Beach of Clearwater Beach?
- Crystal River
- Orlando of Kissimmee (als tussenstop richting Cape Canaveral - Kennedy Space Center)
- Cocoa Beach
- Port Sint Lucie
- Miami

Ik weet niet of het teveel stops zijn en of deze route wel haalbaar is in 2 weken. Wij willen graag veel zien, maar ik wil ook niet dat het een 'meer in de auto zitten vakantie wordt'. :roll:
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Rondreis 14 dagen in maart '18! Help!

Bericht door ADE01 »

Welkom! Je hebt goed onderzoek gedaan, dit is een prima 'rondje' met veel leuke bestemmingen. Qua indeling en afstanden haalbaar, om een idee te krijgen van de afstanden zou ik alles in bijv. google maps zetten. Ik denk dat je in totaal zo rond de 1600 kilometer uit komt, wat afhankelijk van het moment waarop je rijd (niet in de spits rond grote steden!) zo'n 19 a 20 uur in de auto is. Over 13-14 dagen is dat in principe prima te doen, maar iedereen heeft een andere beleving bij afstanden en tijd in de auto.

Wat betreft het aantal dagen, dat ligt er een beetje aan wat je specifieke indeling is. Keys zijn vrij groot, daar zou ik minimaal 2 volle dagen voor plannen. Wil je een dagje strand dan zou ik die inplannen aan de kant van de golf. Orlando zou ik enkel gaan shoppen wanneer je de parken niet doet. Enzovoorts.
Romina
Amerika-ontdekker

Re: Reis Romina: rondreis 14 dagen in maart '18! Help!

Bericht door Romina »

Alvast bedankt voor de reactie! :thumbup:

Ik vind het eerlijk gezegd toch moeilijker dan gedacht om alles in te plannen :?
2 dagen voor de Keys is wel een goede start. We waren eigenlijk van plan om enkel de eerste 2 nachten te boeken maar nu twijfel ik toch wel.... Ik heb in ieder geval nog een hoop om over na te denken :)
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Eerlijk gezegd zou ik voor deze reis 4 weken nemen, haha, ik vind het echt heel veel. Als je 14 dagen hebt en 12 bestemmingen, ben je overal dus maar ongeveer 1 dag.
Ook belangrijk: wil je naar Disney?

Paar ideetjes, maar even om aan te geven dat je teveel plaatsen noemt voor zo'n korte tijd, tenzij je alleen maar in de auto wilt zitten:

Dag 1 - Orlando
Dag 2 - Orlando
Dag 3 - Orlando
Dag 4 - Orlando - Fort Myers
Dag 5 - Fort Myers / Captiva Island / Sanibel Island
Dag 6 - Fort Myers / Captiva Island / Sanibel Island
Dag 7 - Fort Myers - Islamorada
Dag 8 - Islamorada - Marathon
Dag 9 - Marathon - Key West
Dag 10 - Key West
Dag 11 - Key West - Miami
Dag 12 - Miami - Bezoek Everglades
Dag 13 - Miami
Dag 14 terugreis

Of:

Dag 1 - Miami
Dag 2 - Miami
Dag 3 - Miami - Islamorada
Dag 4 - Islamorada - Key West
Dag 5 - Key West - Marathon
Dag 6 - Marathon - Vero Beach
Dag 7 - Vero Beach - St. Augustine
Dag 8 - St. Augustine - Crystal River
Dag 9 - Crystal River - Clearwater Beach
Dag 10 - Clearwater Beach
Dag 11 - Clearwater Beach - Sanibel Island
Dag 12 - Sanibel Island - Orlando
Dag 13 - Orlando
Dag 14 - reis naar huis
winterpark
Amerikakenner

Of als je niet naar Orlando wilt, kun je die laatste dagen in mijn tweede route ook doorbrengen rond Sanibel Island en dan naar huis vliegen vanaf Fort Myers.
Romina
Amerika-ontdekker

Bericht door Romina »

Bedankt voor je reactie! We willen niet naar Disney. Kennedy Space center staat wel op het verlanglijstje.
We vliegen op Miami en terug naar huis ook via Miami. Dit staat al vast (vliegtickets waren opeens in prijs gedaald :) )
We willen idd niet zoveel in de auto zitten...dus als je nog tips hebt hoor ik dit graag!
winterpark
Amerikakenner

Sorry dat zei je al he? Wat zijn je precieze data? Dan puzzel ik nog wat voor je.
Romina
Amerika-ontdekker

Bericht door Romina »

Zaterdag 3 maart tem zaterdag 17 maart. We landen in de ochtend en vliegen in de late namiddag terug.
Zelf waren we van plan om de eerste nacht te boeken in (de buurt van) Miami en van daaruit de dag erna verder te reizen.
winterpark
Amerikakenner

Nog een opzetje:
Hier zijn eigenlijk al je wensen wel in verwerkt. Ik zou denk ik Orlando overslaan, is leuk hoor, maar wordt wat veel en je wilt toch geen Disney doen. Je zou hoogstens nog een tussenstop kunnen maken in bijvoorbeeld Celebration voor een korte wandeling ofzo.

Dag 1: Miami
Dag 2: Miami - Islamorada
Dag 3: Islamorada - Key West
Dag 4: Key West - Marathon
Dag 5: Marathon - Everglades - Naples
Dag 6: Naples
Dag 7: Naples - Fort Myers / Sanibel Island / Captiva Island
Dag 8: Fort Myers / Sanibel Island / Captiva Island
Dag 9: Fort Myers - St. Pete Beach
Dag 10: St. Pete Beach
Dag 11: St. Pete Beach - Crystal River
Dag 12: Crystal River - Cape Canaveral (Kennedy Space Center)- Vero Beach
Dag 13: Vero Beach
Dag 14: Vero Beach - Miami
Dag 15: reis naar huis
Romina
Amerika-ontdekker

Bericht door Romina »

Bedankt voor je opzetje! Het ziet er goed uit en ik ga ermee aan de slag :)
winterpark
Amerikakenner

Graag gedaan!!! :D Ik denk dat het misschien wel prettig is om een rustig tempo aan te houden omdat jullie met jullie kindje reizen. In het opzetje slaap je op veel plekken twee nachten en zitten er korte ritten tussen de plekken waar je maar 1 nacht slaapt.
Ben heel benieuwd wat de uiteindelijk route wordt.
Romina
Amerika-ontdekker

Bericht door Romina »

Mag ik misschien nog vragen Waarom je kiest voor St Pete Beach en niet Clearwater?
En voor Vero Beach ipv Port Sint Lucie?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil alles gewoon echt goed regelen :D
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Anna Maria Island zijn wij naartoe gegaan om zonsondergang te gaan kijken. Supermooie Pier daar!
Het is een hele boterham, maar wij hebben deze route op ongeveer 10d gedaan en zijn nog langs St-Augustine en Daytona gegaan ook. Het is maar wat je zelf graag doet. Wij hadden 2300km staan op de teller na 10d.
winterpark
Amerikakenner

Romina schreef:Mag ik misschien nog vragen Waarom je kiest voor St Pete Beach en niet Clearwater?
En voor Vero Beach ipv Port Sint Lucie?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil alles gewoon echt goed regelen :D
Geen enkel probleem!!! Eerlijk gezegd was St Pete Beach vs Clearwater niet per se om een reden hoor, die twee plaatsen liggen zo dichtbij elkaar dat ik vooral zou kijken naar waar je leuke accommodatie kunt krijgen. Geldt ook voor Vero Beach/PSL.

Misschien dat andere Florida gangers daar meer zicht op hebben / nog andere voorstellen voor een route hebben / willen schieten op de route hierboven. @Carolena @Terpies
Romina
Amerika-ontdekker

Bericht door Romina »

De huurauto is geregeld, ESTA is goedgekeurd en met hulp van het forum hebben wij onze route (zo ongeveer) vastgelegd.....ik heb al wat meer rust in mij hoofd ! :D :mrgreen:
De eerste 2 hotels willen wij op voorhand vastleggen maar de rest nog niet. Dit moet toch te doen zijn niet?
Als jullie nog tips hebben qua hotels en dingen die wij zeker niet moeten missen op de plaatsen waar we verblijven hoor ik dit graag! Mijn partner duikt dus als iemand een goede duikschool/locatie weet..let me know :wink:
Ons zoontje van 5 kijkt al heel erg uit naar het bezoek aan het Space Kennedy Center. Deze tickets willen wij op voorhand al kopen via attractionticketsdirect.de (link via dit forum :wink:)

Dag 1 Aankomst Miami - overnachting Miami Beach
Dag 2 Islamorada - overnachting Islamorada
Dag 3 Key West - overnachting Key West
Dag 4 Marathon - overnachting Marathon
Dag 5 Naples - overnachting Naples
Dag 6 Naples (voor een tour door de Everglades bij Captain Doughs) - overnachting Naples
Dag 7 Fort Myers - overnachting Fort Myers
Dag 8 Fort Myers - overnachting Fort Myers - uitstapje Sanibel Island/Captiva Island?
Dag 9 St Pete Beach - overnachting
Dag 10 St Pete Beach - overnachting
Dag 11 Crystal River (snorkelen met Manatees) - overnachting
Dag 12 Cape Canaveral (Bezoek Space Kennedy Center) - overnachting
Dag 13 Port Sint Lucie - overnachting
Dag 14 Miami - overnachting
Dag 15 Miami - terugvlucht Brussel
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Ik ben misschien niet de standaard reiziger maar waarom dag 5 tot 10 niet op Anna Maria island? Wij hebben daar onze laatste vakantie 1 week gezeten in een huis met zwembad en vandaar uit is een hoop goed te bereiken.
Wat wij vooral leuk vonden was de rust en dat je een hoop op de fiets kan doen (huren bij beachbums), ik persoonlijk vond het net Texel.

Wij houden niet echt van de populaire drukke bestemmingen. Stpete een paar jaar geleden geweest, Naplles en Clearwater waren voor ons niet de leukste bestemmingen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou de overnachting op dag 4 in Homestead doen, zodat je de dag erna genoeg tijd hebt voor de Everglades (airboat, looproad etc) op je route richting Naples. Wij sliepen in het best western Hotel Gateway to the keys, goedkoop en schoon https://www.booking.com/hotel/us/best-w ... ys.nl.html.

Vergeet op de Keys niet om te gaan zwemmen/snorkelen in Bahia Honda SP, prachtig zandstrand aan zowel de open zee kant als de golf kant (wel vroeg komen ivm de beschikbare hutjes op het strand).
Romina
Amerika-ontdekker

Bericht door Romina »

@Terpies: Jij bedoelt dan Marathon overslaan en van Key West naar Homestead rijden?
Ik had gelezen dat het beter was om de Airboat tour te doen aan de kant van Naples ipv Miami...vandaar mijn gedacht om van Marathon naar Naples te rijden en dan van daaruit de dag erna de airboat tour te doen :-/

En bedankt voor de tip van Bahia Honda SP! :D
Gast

Bericht door Gast »

Ja ik bedoelde inderdaad na je dag komende vanaf Key West. Als je dan ipv in Marathon in
Homestead overnacht heb je de dag erna meer tijd voor de Everglades. Wij deden de airboat Tour bij Corey Billie’s (
https://goo.gl/maps/YSdyyFvJWjT2) langs de Tamiami trail (highway 41). Je doet dan eerst de Loop Road en gaat dan op de 41 linksaf richting Naples. Na een paar kilometer vind je aan de linkerkant Corey Billie’s.

Hierbij een filmpje wat we daar maakten in 2017: [youtube]ygQ1LnAU3PA[/youtube]
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Je weet dat je echt vol in het hoogseizoen zit met Spring Break? Ik vind het behoorlijk riskant van je om geen hotels te boeken. Of je vindt alleen nog slechte hotels of je betaalt de hoofdprijs of misschien wel allebei :lol: Heb je op de Keys ook niets geboekt?

Verder zou ik persoonlijk de airboattour in Everglades City maken, deze is imo veel mooier dan langs de Tamiami trail.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer