Dat waren pas goedkope tijden.

miccie schreef:Wat zal de koers de komende tijd gaan doen?
Waar zou je dan liever zitten?Coyote schreef:Als ik dat zou weten, zat ik hier niet meer in Nederland...![]()
Inmiddels is de koers duidelijk boven 1.21 (lijn 2) gekomen en heeft bij 1.255 een nieuwe top (3) bereikt. Het patroon van hogere bodems en hogere toppen is in de weekgrafiek nog intact en het 40 weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde stijgt nog steeds. Dat betekent dat het voorkeursscenario er nog steeds eentje is van stijgende koersen in de komende maanden. De afstand naar het voortschrijdend gemiddelde maakt een pauze in die stijging voor de hand liggend.Old Faithful schreef: Samenvatting: Het uitbraakniveau is getest en het 40 weeks evg stijgt nog steeds, dus verwacht ik de komende maanden een sterkere euro t.o.v. de dollar. De eerste hindernis die genomen moet worden is de weerstand van de laatste top net onder 1,21.
In onderstaande weekgrafiek is te zien dat de top van begin dit jaar weer ver boven het 40 daags exponentieel voortschrijdend gemiddelde werd gezet. Sindsdien zien we een pauze in de richting van dat stijgende evg. Dit past nog steeds in de stijgende trend in de weekgrafiek.Old Faithful schreef:T
In deze daggrafiek, dus voor de korte termijn, is te zien dat de koers op 23 mei behoorlijk ver boven het 40 daags exponentieel stond (1). Koersen hebben de gewoonte om naar dat gemiddelde terug te keren. Dat kan in een stijgende trend d.m.v. een korte daling, maar in dit geval kwam de koers via een zijwaartse beweging op 20 juni terug bij dat gemiddelde (2).