Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis deliesious: reisschema SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
deliesious
Amerika-ontdekker

Reis deliesious: reisschema SF-LA

Bericht door deliesious »

Wij vertrekken deze zomer met 3 kinderen (11,14 en 16) naar Californië en hebben na veel wikken en wegen het volgende reisschema samen gesteld.
We willen het rustig aan doen (die tijd hebben we) zodat we ook kunnen genieten van de plekken die we aandoen. De steden doen we wat langer aan omdat daar de voorkeur van de kinderen naar uitgaat. De laatste dagen in Santa Barbara zijn echt om te relaxen, lekker zwemmen etc.
Graag jullie advies.

1 Amsterdam-San Francisco, verblijf in hotel
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 San Francisco
6 Camper ophalen, vanaf 13.00. Rijden richting Yosemity. Overnachting onderweg Montega of Modesto
7 Yosemity
8 Yosemity
9 Yosemity
10 Yosemity
11 Via Tioga-pas richting Las Vegas/overnachting onderweg
12 Hotel in Vegas
13 Hotel in Vegas
14 Hotel in Vegas
15 Naar Zion NP
16 Zion NP
17 Zion NP
18 Zion NP
19 Naar Bryce Canyon
20 Bryce Canyon
21 Naar Page
22 Page
23 Naar Grand Canyon
24 Grand Canyon
25 Richting Los Angeles/ overnachting onderweg
26 Rijden naar Los Angeles
27 Camper inleveren/ inchecken hotel
28 Los Angeles
29 Los Angeles
30 Los Angeles
31 Naar Santa Barbara/inchecken hotel
32 Santa Barbara
33 Santa Barbara
34 Santa Barbara
35 los Angeles- Amsterdam

Alvast bedankt, groetjes Liesbeth
Laatst gewijzigd door deliesious op 11 jan 2015, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis deliesious: reisschema SF-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Liesbeth, welkom op het forum!
Jullie hebben heerlijk veel tijd, zó veel dat ik toch een beetje de neiging krijg om nog iets toe te voegen. :wink:
Ik moet zeggen dat ik 4 dagen SF wel heel veel vind, net als die dagen in Santa Barbara, maar ik neem aan dat de camper vast ligt? Hebben jullie voor de laatste dagen een auto? En in SF ook?
Het is wel jammer dat jullie zoveel tijd hebben en toch de kustweg missen.

Waarom rijden jullie niet op dag 6 al een stuk richting Yosemite? Op dag 7 zou je zeker al naar Yosemite kunnen rijden, die tussenstop heeft geen zin.
Tussen de GC en LA is 1 tussenstop voldoende. Je wint op die manier 2 dagen die je zou kunnen gebruiken om een deel van de kust mee te nemen (Big Sur) of om Sequoia/Kings Canyon mee te nemen.

Om je een idee te geven van wat ook mogelijk - en nog steeds rustig - is:

1 naar - SF
2 SF
3 SF
4 SF
5 SF
6 SF - Monterey
7 Monterey - ?
8 ? - Sequoia
9 Sequoia - Kings Canyon
10 Kings Canyon - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - Lee Vining
14 Lee Vining - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Zion
18 Zion
19 Zion
20 Zion - Bryce
21 Bryce
22 Bryce - Page
23 Page
24 Page - Grand Canyon
25 Grand Canyon
26 Grand Canyon - ?
27 ? - LA

Nu heb ik zowel de kust als Sequoia meegenomen; je kunt ook voor een van beide opties kiezen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 jan 2015, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je overal exact wil gaan doen, maar op het eerste zicht heb je op sommige plaatsen inderdaad wel erg veel tijd en is er misschien ruimte om meer te doen.

4 Volle dagen SF is inderdaad veel, en zoals ik het zie vertrek je eigenlijk maar op dag 7 naar Yosemite en dan nog niet in één rit. Ofwel vertrek je nog op dag 6 en overnacht je onderweg, ofwel vertrek je dag 7 en rij je rechtstreeks. Maar er lijk mij hier inderdaad voldoende tijd om ook Sequoia/Kings eerst aan te doen. Nu de Mariposa Grove gesloten zal zijn misschien toch interessant.

3 volle dagen Yosemite, exclusief je dag voor de Tioga Pass is ook ruim, maar je kan dit natuurlijk opvullen met wandelingen allerlei. Ik zou toch iets meer tijd voorzien aan de andere kant, dan kan je rustig de Tioga Pass doen en wat daar te zien is en de volgende dag Bodie en Mono Lake. Er zijn nog wel enkele zaken die je kan doen voor je naar Vegas vertrekt.

Ook voor Zion is er zeer ruim de tijd, inclusief volle dagen in Bryce en Page. Je zou hier zonder probleem wel een nacht Monument Valley en Sedona kunnen inlassen als je dat wil.

Na een volle dag GC kan je een flinke eind richting LA. Dit is wel haalbaar om de tweede etappe op de dag van inleveren van de camper nog te doen.

3 volle dagen LA is ook vrij veel.

Ik snap niet echt waarom je dan 4 dagen naar Santa Barbara gaat. Ik zou dan eerder 4 dagen richting San Diego afzakken, daar is veel meer te zien en te doen. (naast strandliggen)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
deliesious
Amerika-ontdekker

Super bedankt voor jullie adviezen!

Ik wist niet dat Mariposa Grove gesloten is in die tijd, dat was nl het doorslaggevende argument om Sequoia over te slaan.

Verder heb ik een foutje gemaakt zie ik, we gaan op dag 6 de camper ophalen en natuurlijk een stuk rijden richting Yosemity. Omdat een early-pick-up in principe niet mogelijk is (Road- bear) overnachten we toch ergens tussen SF en Yosemite.

Het idee om via Monterey te rijden en Sequoia aan te doen lijkt mij een goede optie, ik ga er even op broeden.

De 4 dagen in SF zijn bewust gekozen ivm jet-leg issues:) In LA gaat er in ieder geval een hele dag pretpark in zitten, dus dan blijven er nog maar 2 over.

Ik zal mij ook verdiepen in wat er aan de andere kant van de Tioga-pas nog te doen is.

In LA hebben we een auto, in SF niet.

groetjes Liesbeth

Santa Barbara schijnt heel leuk te zijn en ja wellicht iets te lang misschien.

We moeten de camper zoals het er nu uitziet 's ochtends inleveren dus we moeten even kijken wat we nog aan km kunnen maken op die dag.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat het jullie eerste keer is ?

Jet lag als je toekomt wil eigenlijk vooral zeggen dat je (zeker de eerste dag) 's morgens vroeg wakker zal zijn. Je hebt doorgaans veel minder last als je naar het westen reist dan wanneer je terug naar huis komt. Maak wel niet de fout om te vroeg in je bed te kruipen na aankomst. Alleen dus omwille van jetlag heb je echt die dagen niet nodig.

Santa Barbara "schijnt" leuk te zijn ? Dat is mogelijk, maar dat geldt evenzeer voor San Diego.

de camper 's morgens inleveren wil meestal zeggen tegen een uur of 11.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Mooi voorstel van Marianne.

Kunnen jullie de camper niet 1 dag vroeger ophalen? 4 volle dagen SF is echt wel veel.
5 SF - Monterey
6 Monterey : Whale Watching, aquarium, 17-mile drive
7 Monterey - Cambria (via Big Sur, mooiste stuk van Highway 1)
8 Cambria - Sequoia

Zoals Marcopstal ook al schreef, is San Diego ook leuk als afsluiter ipv Santa Barbara.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
deliesious
Amerika-ontdekker

Al zijn we 3 jaar verder toch nog even een 'update'. We hebben inderdaad vrij laat nog San Diego toegevoegd aan ons reisschema en van daaruit zijn we naar Santa Barbara gereden voor de laatste dagen:strand, shoppen , lekker eten etc. Een fantastische afsluiter van een voor ons perfecte reis waarin we de luxe hadden om het rustig aan te doen. Wat vooral heel erg beviel is na 3 weken de camper inleveren en inruilen voor een huurauto en hotels: daardoor heb je het gevoel dat je weer aan een nieuwe vakantie begint. Nu weer bezig om een volgende reis naar de USA te plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer