Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
App voor reisverslag
App voor reisverslag
Beste allemaal,
Ik wil komende vakantie een reisverslag gaan bijhouden. Is daar (liefst) een handige app voor of anders een handig programmatje?
Zou t leuk vinden als in het verslag kaartjes staan met de route die we genomen hebben en dat ik er foto's bij kan plaatsen.
Heb nu solarsteps op mobiel gezet maar heb geen idee of dat wat is.
Hoop op goede tips.
Gr. Daisy
Ik wil komende vakantie een reisverslag gaan bijhouden. Is daar (liefst) een handige app voor of anders een handig programmatje?
Zou t leuk vinden als in het verslag kaartjes staan met de route die we genomen hebben en dat ik er foto's bij kan plaatsen.
Heb nu solarsteps op mobiel gezet maar heb geen idee of dat wat is.
Hoop op goede tips.
Gr. Daisy
-
Gast
Re: App voor reisverslag
Misschien staat hier iets bij dat je kunt gebruiken: http://amp.travelandleisure.com/travel- ... pbook-apps
Thanks!
Ik gebruik het zelf niet (heb een eigen website), maar onze kinderen gebruiken Journi op hun vakanties.
-
ChristaDoel
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben Polarsteps gebruikt!
In deze app kun je naast een reisverhaal ook foto's zetten en je familie/vrienden kunnen je volgen. Mocht je het niet fijn vinden dat alles openbaar staat en iedereen kan zien dat je op vakantie bent, kan je je profiel ook afschermen waardoor alleen je 'volgers' (familie moet dan wel een account aanmaken) je reisverslagen kunnen lezen.
Als je reis compleet is zie je op een kaartje je gehele route en kan je je verhalen incl foto's ook nog laten afdrukken in een soort boekje.
Echt een super leuke app.
In deze app kun je naast een reisverhaal ook foto's zetten en je familie/vrienden kunnen je volgen. Mocht je het niet fijn vinden dat alles openbaar staat en iedereen kan zien dat je op vakantie bent, kan je je profiel ook afschermen waardoor alleen je 'volgers' (familie moet dan wel een account aanmaken) je reisverslagen kunnen lezen.
Als je reis compleet is zie je op een kaartje je gehele route en kan je je verhalen incl foto's ook nog laten afdrukken in een soort boekje.
Echt een super leuke app.
Thanks. Fijn om ervaringen met apps te horen er zijn er zoveel.
-
Gast
Via een tip hier op het forum ben ik nu begonnen met http://www.pindat.com. Dit is zowel een website als een app. Volledig in het nederlands, en je kunt je blog ook met een beveiliging delen met meelezers.
Ik moet zegggen dat dit een hele fijne app is, die je ook aan kunt zetten tijdens het reizen, zodat je route automatisch wordt opgeslagen. Heb hem nu gebruikt voor een weekendje weg en het is heel makkelijk om van alles toe te voegen (verhalen, fotos, bestemmingen, routes, etc). Ook kun je de app offline gebruiken en vervolgens synchroniseren als je weer internet verbinding hebt. Ideaal voor op reis!
Ik gebruikte altijd roadtrippers maar deze is echt een stuk handiger!
Ik moet zegggen dat dit een hele fijne app is, die je ook aan kunt zetten tijdens het reizen, zodat je route automatisch wordt opgeslagen. Heb hem nu gebruikt voor een weekendje weg en het is heel makkelijk om van alles toe te voegen (verhalen, fotos, bestemmingen, routes, etc). Ook kun je de app offline gebruiken en vervolgens synchroniseren als je weer internet verbinding hebt. Ideaal voor op reis!
Ik gebruikte altijd roadtrippers maar deze is echt een stuk handiger!
Of Wordpress ? Dit kan je iig ook op elke device onderhouden. PC, tablet of telefoon. Ik gebruikte altijd blogger maar die is "out of business"
Nu heb ik dus ons blog voor de komende vakantie in Wordpress opgezet. Tot nu toe (eerste indeling/opzet) bevalt t goed. Praktijk gaat t leren natuurlijk....
Overigens heb ik met de reeds geboden geen ervaring en kan 'm dus niet positioneren tov andere aanbieders.
Nu heb ik dus ons blog voor de komende vakantie in Wordpress opgezet. Tot nu toe (eerste indeling/opzet) bevalt t goed. Praktijk gaat t leren natuurlijk....
Overigens heb ik met de reeds geboden geen ervaring en kan 'm dus niet positioneren tov andere aanbieders.
Grote Amerika fan
-
SuperFieke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De vorige keer heb ik ook Wordpress gebruikt en ik denk eraan om dit volgende zomer opnieuw te gebruiken.
Maar wanneer schrijven jullie die reisverslagen? Elke avond op het hotel of camping? Hebben jullie daar nog genoeg tijd voor?
Soms waren wij maar laat ter plaatse en ik heb me toch dikwijls moeten haasten om nog mee te zijn met het verslag. Vooral ook omdat je op sommige plaatsen geen of slecht internet hebt. Een deel van het verslag kon ik dan al offline schrijven en achteraf uploaden, maar om de foto's up te loaden heb je toch internet nodig. En dan moet je nog de mooiste foto's selecteren en onder het juiste stuk tekst plakken. Verliep dat vlot bij jullie? Of bestaan er misschien programma's waarbij dit vlotter verloopt?
Maar wanneer schrijven jullie die reisverslagen? Elke avond op het hotel of camping? Hebben jullie daar nog genoeg tijd voor?
Soms waren wij maar laat ter plaatse en ik heb me toch dikwijls moeten haasten om nog mee te zijn met het verslag. Vooral ook omdat je op sommige plaatsen geen of slecht internet hebt. Een deel van het verslag kon ik dan al offline schrijven en achteraf uploaden, maar om de foto's up te loaden heb je toch internet nodig. En dan moet je nog de mooiste foto's selecteren en onder het juiste stuk tekst plakken. Verliep dat vlot bij jullie? Of bestaan er misschien programma's waarbij dit vlotter verloopt?
-
Gast
@superfieke: als je op dit forum zoekt op pindat kom je wel een aantal voorbeelden tegen van mensen die dit super handige programma/site/app gebruiken voor hun reisblogs.
Bv deze https://www.pindat.com/reisblog/kellypa ... ver.is.weg of http://www.pindat.com/reisblog/es.is.weg
De eenvoud in het gebruik is voor mij een reden om pindat te gaan gebruiken voor mijn komende usa reis.
Imho werkt het veel minder omslachtig dan wordpress, wat meer een generiek programma is, dan specifiek voor reisblogs, en daardoor lastiger te gebruiken voor dit doel.
Bv deze https://www.pindat.com/reisblog/kellypa ... ver.is.weg of http://www.pindat.com/reisblog/es.is.weg
De eenvoud in het gebruik is voor mij een reden om pindat te gaan gebruiken voor mijn komende usa reis.
Imho werkt het veel minder omslachtig dan wordpress, wat meer een generiek programma is, dan specifiek voor reisblogs, en daardoor lastiger te gebruiken voor dit doel.
-
Gast
Ik zou ook geen WP gebruiken, vind dat altijd erg onhandig om te navigeren tijdens het lezen van een reisverslag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@eoms: Dat ligt niet aan WP, de verslagen van Mrvanilla navigeren heel prettig vind ik.
@Superfieke: wij proberen wel om elke dag iets te schrijven en te uploaden, maar dat lukt niet altijd. Dat is dan jammer, dan doen we het later. Wij voegen later ook nog foto's toe. Een paar foto's meteen in het verslag plaatsen is natuurlijk wel leuk voor de volgers dus dat proberen we wel te doen. Maar je moet je vakantie er niet door laten leiden.
Marianne
@Superfieke: wij proberen wel om elke dag iets te schrijven en te uploaden, maar dat lukt niet altijd. Dat is dan jammer, dan doen we het later. Wij voegen later ook nog foto's toe. Een paar foto's meteen in het verslag plaatsen is natuurlijk wel leuk voor de volgers dus dat proberen we wel te doen. Maar je moet je vakantie er niet door laten leiden.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dat is maar net hoe de maker van het blog het inricht. het is ook afhankelijk of je een wordpress.com website hebt of een blog die je zelf host, maar waar je wordpress gebruikt als programma om mee te bloggen. Daar zitten grote verschillen in.eoms schreef:Ik zou ook geen WP gebruiken, vind dat altijd erg onhandig om te navigeren tijdens het lezen van een reisverslag.
Ik gebruik al jaren wordpress en het is niet het makkelijkste programma. Ik ben begonnen met een wordpress.com blog, maar later overgestapt op een hostingprovider en ik gebruik daar ook wordpress om mijn blogs mee te maken. Het moet je maar net liggen en je moet het leuk vinden.
Na een paar jaar gebruiken ben ik er redelijk bedreven in geworden en wordt het ook steeds makkelijker. Ik vind wel dat je met wordpress de meeste mogelijkheden hebt.
Nu zag ik pindat en dat ziet er eigenlijk ook wel leuk uit. Ik zal het over 2 weken eens gebruiken als we 10 dagen naar de VS gaan. Ik wilde geen blog bij houden, maar misschien toch leuk om thuisfront beetje mee te laten genieten op de een of andere manier.
Kan het dat polarsteps alleen te bekijken is voor mensen met facebook?
Ik zoek een app waarbij ik mijn ouders op de hoogte kan houden van mijn reis en die hebben geen facebook.
Ik zoek een app waarbij ik mijn ouders op de hoogte kan houden van mijn reis en die hebben geen facebook.
-
Gast
@daisyt: heb je al naar pindat gekeken? Volgens mij is dat precies wat je zoekt. Je kunt daar ook mensen uitnodigen om je blog te bekijken, terwijl het voor onbekenden afgeschermd is.
Volgens mij zag ik dat pindat ook gekoppeld is aan facebook...ik ga nog een keer kijken....
-
Gast
Lijkt me sterk want ik heb geen eens facebook 
Je kunt het misschien koppelen aan facebook, maar ik heb gewoon een nieuwe account aangemaakt..
Je kunt het misschien koppelen aan facebook, maar ik heb gewoon een nieuwe account aangemaakt..
Heb m gedownload en doe vandaag een test. Ik "reis" vandaag naar mijn werk. Kijken of mijn ouders dit kunnen volgen.
Thanks!
Thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2669 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state