Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Liane30: rondreis Las Vegas- San Francisco mei-juni 2019.
Reis Liane30: rondreis Las Vegas- San Francisco mei-juni 2019.
Hallo Forumleden,
Ik ben nieuw op het forum. Ik heb al wel een aantal maanden rondgekeken en reisverhalen gelezen. Met mijn gezin, man en zoon van nu 14 willen wij in mei-juni 2019 voor de eerste keer naar Amerika. Het plan is om een camper te huren en ons vooral te richten op de natuurparken. In de parken willen wij gaan wandelen maar geen hele dagen. Liever wat kortere wandelingen op een dag dan 1 lange! Kunnen jullie mij helpen met de planning van onze reis? Hieronder het schema dat we nu in gedachte hebben en uiteraard willen we net als veel anderen waarschijnlijk te veel. Op de plaatsen van de vraagtekens willen we graag nog een stukje van de kust meepakken maar is dit haalbaar? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liane
1 zaterdag 18-mei Amsterdam- Las Vegas
2 zondag 19-mei Las Vegas
3 maandag 20-mei Las Vegas- Valley of Fire (camper ophalen)
4 dinsdag 21-mei Valley of Fire- Zion
5 woensdag 22-mei Zion
6 donderdag 23-mei Zion-Bryce
7 vrijdag 24-mei Bryce- Capitol Reef
8 zaterdag 25-mei Capitol Reef- Moab
9 zondag 26-mei Moab
10 maandag 27-mei Moab
11 dinsdag 28-mei Moab-Monument Valley
12 woensdag 29-mei Monument Valley- Page
13 donderdag 30-mei Page-Grand Canyon
14 vrijdag 31-mei Grand Canyon-Las Vegas
15 zaterdag 1-jun Las Vegas-Death Valley
16 zondag 2-jun Death Valley-Mono Lake
17 maandag 3-jun Mono Lake-Yosemite
18 dinsdag 4-jun Yosemite
19 woensdag 5-jun Yosemite-?
20 donderdag 6-jun ?
21 vrijdag 7-jun ?
22 zaterdag 8-jun ?- San Francisco
23 zondag 9-jun San Francisco
24 maandag 10-jun San Francisco (camper inleveren)
25 dinsdag 11-jun San Francisco-Amsterdam
26 woensdag 12-jun Thuis
Ik ben nieuw op het forum. Ik heb al wel een aantal maanden rondgekeken en reisverhalen gelezen. Met mijn gezin, man en zoon van nu 14 willen wij in mei-juni 2019 voor de eerste keer naar Amerika. Het plan is om een camper te huren en ons vooral te richten op de natuurparken. In de parken willen wij gaan wandelen maar geen hele dagen. Liever wat kortere wandelingen op een dag dan 1 lange! Kunnen jullie mij helpen met de planning van onze reis? Hieronder het schema dat we nu in gedachte hebben en uiteraard willen we net als veel anderen waarschijnlijk te veel. Op de plaatsen van de vraagtekens willen we graag nog een stukje van de kust meepakken maar is dit haalbaar? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liane
1 zaterdag 18-mei Amsterdam- Las Vegas
3 maandag 20-mei Las Vegas- Valley of Fire (camper ophalen)
4 dinsdag 21-mei Valley of Fire- Zion
5 woensdag 22-mei Zion
6 donderdag 23-mei Zion-Bryce
7 vrijdag 24-mei Bryce- Capitol Reef
8 zaterdag 25-mei Capitol Reef- Moab
9 zondag 26-mei Moab
10 maandag 27-mei Moab
11 dinsdag 28-mei Moab-Monument Valley
12 woensdag 29-mei Monument Valley- Page
13 donderdag 30-mei Page-Grand Canyon
14 vrijdag 31-mei Grand Canyon-Las Vegas
15 zaterdag 1-jun Las Vegas-Death Valley
16 zondag 2-jun Death Valley-Mono Lake
17 maandag 3-jun Mono Lake-Yosemite
18 dinsdag 4-jun Yosemite
19 woensdag 5-jun Yosemite-?
20 donderdag 6-jun ?
21 vrijdag 7-jun ?
22 zaterdag 8-jun ?- San Francisco
23 zondag 9-jun San Francisco
24 maandag 10-jun San Francisco (camper inleveren)
25 dinsdag 11-jun San Francisco-Amsterdam
26 woensdag 12-jun Thuis
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Liane30: rondreis Las Vegas- San Francisco mei-juni 2019.
Ik vind het eigenlijk best een leuke route.
Het 'risico' zit een beetje in de Tioga Pass. Maar qua dagen heb je voldoende tijd om er omheen te borduren. Dus als de tioga pass of sonora pass gesloten zijn zou je via de carson pass alsnog naar Yosemite kunnen rijden vanaf Mono Lake, alleen ben je daar dan zowat de hele dag mee kwijt.
Is er al iets geboekt? Bv de camper? Uj zou dag 14 wel iets buiten las Vegas zoeken. Een hotel in de stad (geen idee hoe duur sams campground op een vrijdag is) zijn in het weekend altijd veel duurder. De zondagen vallen dan weer mee qua prijs.
Ik zou zelf even goed opletten waar je met Memorial Day zit. Dan is het overal heel druk.
Het 'risico' zit een beetje in de Tioga Pass. Maar qua dagen heb je voldoende tijd om er omheen te borduren. Dus als de tioga pass of sonora pass gesloten zijn zou je via de carson pass alsnog naar Yosemite kunnen rijden vanaf Mono Lake, alleen ben je daar dan zowat de hele dag mee kwijt.
Is er al iets geboekt? Bv de camper? Uj zou dag 14 wel iets buiten las Vegas zoeken. Een hotel in de stad (geen idee hoe duur sams campground op een vrijdag is) zijn in het weekend altijd veel duurder. De zondagen vallen dan weer mee qua prijs.
Ik zou zelf even goed opletten waar je met Memorial Day zit. Dan is het overal heel druk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route inderdaad!
En een mooie periode om te gaan. De Tioga Pass is een risico, maar je hebt zoals Paul al zeg voldoende tijd om er omheen te rijden. Met een camper is de Sonora Pass misschien niet zo geschikt, maar dan neem je de Carson Pass.
Ik zou zelf nog een extra dag Yosemite doen; zeker in juni is het prachtig daar met de watervallen. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag om een idee te krijgen.
Je hoeft echt geen wandelingen van een hele dag te maken. Dat doet vrijwel niemand. Er zijn voldoende wandelingen (die wel day hikes heten) van een paar uur. Je kunt eens op mijn wandelsite kijken voor wat mogelijkheden.
Marianne
En een mooie periode om te gaan. De Tioga Pass is een risico, maar je hebt zoals Paul al zeg voldoende tijd om er omheen te rijden. Met een camper is de Sonora Pass misschien niet zo geschikt, maar dan neem je de Carson Pass.
Ik zou zelf nog een extra dag Yosemite doen; zeker in juni is het prachtig daar met de watervallen. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag om een idee te krijgen.
Je hoeft echt geen wandelingen van een hele dag te maken. Dat doet vrijwel niemand. Er zijn voldoende wandelingen (die wel day hikes heten) van een paar uur. Je kunt eens op mijn wandelsite kijken voor wat mogelijkheden.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De resterende tijd is best makkelijk op te vullen lijkt me.
Er lijken mij nog twee opties om iets toe te voegen: hetzij Lake Tahoe, wat dan in functie van een al of niet open Tioga Pass voor of na Yosemite zou kunnen vallen of een stukje kust met Monterey/Big Sur.
Je zou ook nog wel iets meer rust kunnen inbouwen door ergens nog een extra dagje te blijven in het eerste gedeelte.
Las Vegas zou ik op 31 mei eigenlijk eerder links laten liggen. (of in dit geval rechts) Wil je iets meer tijd voor Vegas zelf dan zou ik dit eerder vooraan zetten. Zeker als je op hotel wil in Vegas betaal je op een vrijdagavond immers vaak de hoofdprijs.
Er lijken mij nog twee opties om iets toe te voegen: hetzij Lake Tahoe, wat dan in functie van een al of niet open Tioga Pass voor of na Yosemite zou kunnen vallen of een stukje kust met Monterey/Big Sur.
Je zou ook nog wel iets meer rust kunnen inbouwen door ergens nog een extra dagje te blijven in het eerste gedeelte.
Las Vegas zou ik op 31 mei eigenlijk eerder links laten liggen. (of in dit geval rechts) Wil je iets meer tijd voor Vegas zelf dan zou ik dit eerder vooraan zetten. Zeker als je op hotel wil in Vegas betaal je op een vrijdagavond immers vaak de hoofdprijs.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt PSVwally, Marianne en Marcopstal!
Er ligt nog niets vast. Dus we kunnen nog alle kanten op. De Tioga pass is inderdaag een risico. Mocht deze gesloten zijn (en de Sonora pass ook) en we inderdaad via de Carson pass moeten rijden is het dan verstandig om aan deze trip te beginnen vanaf Monolake of kunnen we beter een andere overnachting kiezen na Death valley?
Memorial Day is in 2019 op 27 mei, we zitten dus bij Moab in dat weekend.
Marianne ik heb je reisverslagen al gevonden
en wandelingen van 2-4 uur zijn voor ons ook goed te doen!
Wat raden jullie voor overnachting aan vanaf de Grand Canyon richting Death Valley.
Liane
Er ligt nog niets vast. Dus we kunnen nog alle kanten op. De Tioga pass is inderdaag een risico. Mocht deze gesloten zijn (en de Sonora pass ook) en we inderdaad via de Carson pass moeten rijden is het dan verstandig om aan deze trip te beginnen vanaf Monolake of kunnen we beter een andere overnachting kiezen na Death valley?
Memorial Day is in 2019 op 27 mei, we zitten dus bij Moab in dat weekend.
Marianne ik heb je reisverslagen al gevonden
Wat raden jullie voor overnachting aan vanaf de Grand Canyon richting Death Valley.
Liane
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het Memorial Day weekend is wel iets om rekening te houden zoals Paul al aangaf.
Moab lijkt me dan niet zo geslaagd. Misschien vanuit LV eerst naar de Grand Canyon, dan Page, MV en dan Moab; dan ben je iets eerder in Moab.
Wij waren in 2013 in dezelfde periode daar. In het Memorial Day weekend waren we in Capitol Reef en Bryce; daar viel het mee met de drukte.
Ik vermoed dat een camping in Las Vegas op een vrijdag wel mee zal vallen. Anders zou je eens naar Pahrump kunnen kijken.
Het is nog lang niet zo ver, maar oriënteer je wel op tijd op het reserveren van een camping in met name Zion en Yosemite.
Marianne
Moab lijkt me dan niet zo geslaagd. Misschien vanuit LV eerst naar de Grand Canyon, dan Page, MV en dan Moab; dan ben je iets eerder in Moab.
Wij waren in 2013 in dezelfde periode daar. In het Memorial Day weekend waren we in Capitol Reef en Bryce; daar viel het mee met de drukte.
Ik vermoed dat een camping in Las Vegas op een vrijdag wel mee zal vallen. Anders zou je eens naar Pahrump kunnen kijken.
Het is nog lang niet zo ver, maar oriënteer je wel op tijd op het reserveren van een camping in met name Zion en Yosemite.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Alles hangt er een beetje vanaf hoe je nog schuift. Wil je iets meer tijd aan de GC dan kan Kingman een optie zijn. Of Laughlin waar het vaak zeer prijsgunstig is.
Stel dat je een extra nacht aan de GC zelf doet, op zich is Death Valley in één rit wel haalbaar, maar dan is het natuurlijk wel een dag met een dikke 600 km.
Stel dat je een extra nacht aan de GC zelf doet, op zich is Death Valley in één rit wel haalbaar, maar dan is het natuurlijk wel een dag met een dikke 600 km.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ik heb nog even zitten schuiven met het schema om te kijken of we iets eerder in Moab kunnen zijn i.v.m. het Memorial weekend. Kan dit een optie zijn?
1 zaterdag 18-mei Amsterdam - Las Vegas
3 maandag 20-mei Las Vegas- Needles (camper ophalen)
4 dinsdag 21-mei Needles- Grand Canyon
5 woensdag 22-mei Grand Canyon-Monument Valley
6 donderdag 23-mei Monument Valley- Moab
7 vrijdag 24-mei Moab
8 zaterdag 25-mei Moab
9 zondag 26-mei Moab-Capitol Reef
10 maandag 27-mei Capitol Reef- Bryce
11 dinsdag 28-mei Bryce- Page
12 woensdag 29-mei Page
13 donderdag 30-mei Page-Zion
14 vrijdag 31-mei Zion
15 zaterdag 1-jun Zion- Death Valley
vanaf dag 16 houden we dan het 1e schema weer aan.
We zijn nu donderdag-zaterdag in Moab i.p.v. zaterdag-maandag. Ik zit nu alleen met Page tussen Bryce en Zion is dit handig?
Alvast bedankt weer!
Liane
1 zaterdag 18-mei Amsterdam - Las Vegas
3 maandag 20-mei Las Vegas- Needles (camper ophalen)
4 dinsdag 21-mei Needles- Grand Canyon
5 woensdag 22-mei Grand Canyon-Monument Valley
6 donderdag 23-mei Monument Valley- Moab
7 vrijdag 24-mei Moab
8 zaterdag 25-mei Moab
9 zondag 26-mei Moab-Capitol Reef
10 maandag 27-mei Capitol Reef- Bryce
11 dinsdag 28-mei Bryce- Page
12 woensdag 29-mei Page
13 donderdag 30-mei Page-Zion
14 vrijdag 31-mei Zion
15 zaterdag 1-jun Zion- Death Valley
vanaf dag 16 houden we dan het 1e schema weer aan.
We zijn nu donderdag-zaterdag in Moab i.p.v. zaterdag-maandag. Ik zit nu alleen met Page tussen Bryce en Zion is dit handig?
Alvast bedankt weer!
Liane
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou toch altijd Page tussen de grand canyon en monument valley zetten
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Liggen de tickets al vast ??
Je zou kunnen overwegen om naar Phoenix te vliegen.
Vanaf daar in één dag naar de Grand Canyon en door naar Page - Mon.Val en Moab.
Las Vegas kom je later op je route toch tegen, blijf je er dan een extra dag.
Je zou kunnen overwegen om naar Phoenix te vliegen.
Vanaf daar in één dag naar de Grand Canyon en door naar Page - Mon.Val en Moab.
Las Vegas kom je later op je route toch tegen, blijf je er dan een extra dag.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt wel om als je Page na Bryce doet - het scheelt zo'n 100 mijl - maar het lijkt me ook wel heel fijn als je niet in het Memorial day weekend in Moab zit. Met deze planning zit je daar echter deels nog wel. Je zou de eerste dag Las Vegas tussen Zion en DV kunnen plaatsen, dat scheelt weer een dag.
@Hans: 2019.
Marianne
@Hans: 2019.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
O, ach verdorie 2018 moet nog beginnen. Had ik helemaal overheen gelezen dat het 2019 was.
Nou dan des te meer een reden om ook eens te kijken met vertrek vanaf Phoenix.
Nou dan des te meer een reden om ook eens te kijken met vertrek vanaf Phoenix.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Bedankt voor de reacties weer!
Hans: phoenix zullen we zeker eens naar kijken. Het probleem is dat we op de maandag eerst de camper op gaan halen. Ik denk dat de rit naar de Grand Canyon dan te ver is.
Marianne: Las vegas verschuiven tussen Zion en Death Valley gaat niet lukken omdat we op maandag pas de camper op kunnen halen.
We puzzelen gewoon nog even verder we hebben nog een paar maanden!
Liane
Hans: phoenix zullen we zeker eens naar kijken. Het probleem is dat we op de maandag eerst de camper op gaan halen. Ik denk dat de rit naar de Grand Canyon dan te ver is.
Marianne: Las vegas verschuiven tussen Zion en Death Valley gaat niet lukken omdat we op maandag pas de camper op kunnen halen.
We puzzelen gewoon nog even verder we hebben nog een paar maanden!
Liane
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit vast aan het vertrek op zaterdag .... ? JA dan is een dagje in LAs Vegas leuker.
Je hoeft ook niet helemaal naar de Grand Canyon rijden.
Onderweg is er ook van alles te zien, waardoor je vaast niet zo ver zal komen.
Prescott : Watson Lake
Montezuma Castle
Williams : leuk dorpje
Je hoeft ook niet helemaal naar de Grand Canyon rijden.
Onderweg is er ook van alles te zien, waardoor je vaast niet zo ver zal komen.
Prescott : Watson Lake
Montezuma Castle
Williams : leuk dorpje
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Aanstaande zaterdag vertrekken we eindelijk!
Ik ben op zoek naar informatie over de Panoramatrail in Yosemite. Is deze trail nu al open/begaanbaar? Op de site van Yosemite kan ik dit niet vinden. Het lijkt me dat er nog heel wat sneeuw ligt.
Ik ben op zoek naar informatie over de Panoramatrail in Yosemite. Is deze trail nu al open/begaanbaar? Op de site van Yosemite kan ik dit niet vinden. Het lijkt me dat er nog heel wat sneeuw ligt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Informatie over trails kun je vinden op de NPS site. Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm.
De Panorama Trail wordt niet genoemd dus hij is in principe wel open. Dat kan trouwens altijd veranderen. De Glacier Point Road was open maar gaat vandaag dicht vanwege een naderende sneeuwstorm.
Draag goede schoenen met voldoende grip.
Marianne
De Panorama Trail wordt niet genoemd dus hij is in principe wel open. Dat kan trouwens altijd veranderen. De Glacier Point Road was open maar gaat vandaag dicht vanwege een naderende sneeuwstorm.
Draag goede schoenen met voldoende grip.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 mei 2019, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Marianne! We zullen de site in de gaten houden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7014 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-