Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tiny2018: tips/advies gevraagd route LA -> LA incl. Yellowstone NP.
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis tiny2018: tips/advies gevraagd route LA -> LA incl. Yellowstone NP.
Ik lees nu al een paar weken mee en gezien jullie adviezen zou ik ook graag mijn voorlopige reisschema aan jullie willen voorleggen.
Wij vliegen van LA naar LA én willen graag naar Yellowstone.
Vandaar dat mijn voorlopige route niet een rondje is, maar meer heen en weer naar Yellowstone is.....
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.....en of handige tips hebben.
O ja, we zijn een familie van 5 met 3 puberkinderen (12,14 en 16) en willen grotendeels kamperen en af en toe een hotel of airbnb boeken.
Mijn voorlopige route is:
Kaart:
Per dag:
dagnr / bestemming
1 AMS - Londen
2 Londen - Los Angeles
3 Los Angeles
4 LA - Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon North Rim
6 Grand Canyon North Rim
7 Grand Canyon - Zion
8 Zion
9 Zion
10 Zion - Grand Teton
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone - moab
16 moab
17 Moab - Bryce
18 Bryce
19 Bryce
20 Bryce - Page
21 Page
22 Page - Grand Canyon South
23 Grand Canyon - Las Vegas
24 Las Vegas - Sequoia
25 Sequoia - yosemite
26 yosemite
27 yosemite
28 yosemite - Los Angeles
29 Los Angeles
30 Los Angeles
31 Los Angeles
32 LA - amsterdam
(cursief betekent nog niet geboekt)
Wij vliegen van LA naar LA én willen graag naar Yellowstone.
Vandaar dat mijn voorlopige route niet een rondje is, maar meer heen en weer naar Yellowstone is.....
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.....en of handige tips hebben.
O ja, we zijn een familie van 5 met 3 puberkinderen (12,14 en 16) en willen grotendeels kamperen en af en toe een hotel of airbnb boeken.
Mijn voorlopige route is:
Kaart:
Per dag:
dagnr / bestemming
1 AMS - Londen
2 Londen - Los Angeles
3 Los Angeles
4 LA - Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon North Rim
6 Grand Canyon North Rim
7 Grand Canyon - Zion
8 Zion
9 Zion
10 Zion - Grand Teton
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone - moab
16 moab
17 Moab - Bryce
18 Bryce
19 Bryce
20 Bryce - Page
21 Page
22 Page - Grand Canyon South
23 Grand Canyon - Las Vegas
24 Las Vegas - Sequoia
25 Sequoia - yosemite
26 yosemite
27 yosemite
29 Los Angeles
30 Los Angeles
31 Los Angeles
32 LA - amsterdam
(cursief betekent nog niet geboekt)
Laatst gewijzigd door tiny2018 op 28 dec 2017, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: tips/advies gevraagd route LA -> LA incl. yellowstone
Veel logischer zou zijn een rondje Las Vegas, of een one way Denver - Las Vegas of Las Vegas - Salt Lake City.
Los Angeles ligt eigenlijk het minst gunstig als je Yellowstone in je reis mee wilt nemen.
Daarnaast zitten er een aantal opvallende zaken in je route die wat mij betreft anders kunnen, zodat je in ieder geval je tijd nuttiger kunt besteden in Yellowstone. 3 Nachten heb je daar minstens wel nodig. Datzelfde geldt voor Moab en omgeving.
Waarom de North en South Rim van de Grand Canyon bezoeken?
Waarom 3 nachten Bryce? Bryce is niet zo groot. Ik kan me best voorstellen dat je er een langere wandeling wil doen, maar met 2 nachten heb je daar meer dan genoeg.
Zijn jullie fanatieke wandelaars? Want 3 dagen Zion zou ook een dagje minder kunnen, tenzij je alle wandelingen van Zion wil gaan doen, maar met 3 pubers acht ik die kans ook weer niet erg groot.
Verderop zie ik dat je en Sequoia en Yosemite NP wil doen. Als het je gaat om de sequoia bomen, deze kun je ook zien bij Mariposa grove in Yosemite. Dat scheelt je eventueel een lange reis naar Sequoia NP en het is mooier om via de Tioga Pass naar Yosemite te rijden. Zoals je het er nu in hebt staan heb je sowieso te weing tijd voor Sequoia /Kings NP. Willen jullie San Francisco en de kustroute helemaal overslaan? Je hebt nu totaal 7 nachten voor Los Angeles, wat zijn jullie plannen daar? Ik zou de eerste dag zo snel mogelijk richting Yellowstone gaan.
Schrijf het eens uit in een van ... naar ... vorm per dag. Dan zie je duidelijker waar de knelpunten zitten.
Los Angeles ligt eigenlijk het minst gunstig als je Yellowstone in je reis mee wilt nemen.
Daarnaast zitten er een aantal opvallende zaken in je route die wat mij betreft anders kunnen, zodat je in ieder geval je tijd nuttiger kunt besteden in Yellowstone. 3 Nachten heb je daar minstens wel nodig. Datzelfde geldt voor Moab en omgeving.
Waarom de North en South Rim van de Grand Canyon bezoeken?
Waarom 3 nachten Bryce? Bryce is niet zo groot. Ik kan me best voorstellen dat je er een langere wandeling wil doen, maar met 2 nachten heb je daar meer dan genoeg.
Zijn jullie fanatieke wandelaars? Want 3 dagen Zion zou ook een dagje minder kunnen, tenzij je alle wandelingen van Zion wil gaan doen, maar met 3 pubers acht ik die kans ook weer niet erg groot.
Verderop zie ik dat je en Sequoia en Yosemite NP wil doen. Als het je gaat om de sequoia bomen, deze kun je ook zien bij Mariposa grove in Yosemite. Dat scheelt je eventueel een lange reis naar Sequoia NP en het is mooier om via de Tioga Pass naar Yosemite te rijden. Zoals je het er nu in hebt staan heb je sowieso te weing tijd voor Sequoia /Kings NP. Willen jullie San Francisco en de kustroute helemaal overslaan? Je hebt nu totaal 7 nachten voor Los Angeles, wat zijn jullie plannen daar? Ik zou de eerste dag zo snel mogelijk richting Yellowstone gaan.
Schrijf het eens uit in een van ... naar ... vorm per dag. Dan zie je duidelijker waar de knelpunten zitten.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Om te beginnen zijn er toch al enkele zaken die we nog niet weten en die best nuttig zijn om advies te geven:
1: Wanneer zou deze reis plaatsvinden, de maand is op zich wel belangrijk mbt toegankelijkheid, drukte, ...
2: Wat hebben jullie al gezien of is het de eerste keer westkust ?
Voor wat betreft de route voorlopig:
- waarom zou je van LA naar Vegas gaan voor één dag om vervolgens naar de Grand Canyon north rim te reizen en dan weer later naar de south rim. Vanuit LA ga je beter eerst naar de South Rim.
- zoals reeds eerder aangehaald, wat is de meerwaarde om zowel de north als de south rim te doen in één reis ?
- zion - Grand Teton in één dag is niet echt realistisch, dit is algauw een uur of 9 rijtijd.
- de tijd voor Yellowstone is eerder aan de korte kant.
- de tijd voor Moab is veel te kort. Moab is Arches, Canyonlands, Dead Horsepoint, daar heb je toch best drie volle dagen.
- waarom twee volle dagen Bryce ? Zo veel is dar niet te beleven.
- Las Vegas - Sequoia heeft weinig zij als je daar maar één nacht blijft, dit is eveneens te ver.
- Waarom geen Death Valley ?
- Als je in de zomer gaat is de route via Death Valley naar Yosemite en zo terug naar beneden toch het meest logische.
De vluchten zijn blijkbaar al geboekt, dus de data zijn beschikbaar.
De meest logische route zou wat mij betreft zijn:
LA - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab - Grand Teton - Yellowstone - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - Sequoia - LA
Oh ja en zet aub de route in een van-naar vorm, bvb: dag 4: LA - Las Vegas
1: Wanneer zou deze reis plaatsvinden, de maand is op zich wel belangrijk mbt toegankelijkheid, drukte, ...
Voor wat betreft de route voorlopig:
- waarom zou je van LA naar Vegas gaan voor één dag om vervolgens naar de Grand Canyon north rim te reizen en dan weer later naar de south rim. Vanuit LA ga je beter eerst naar de South Rim.
- zoals reeds eerder aangehaald, wat is de meerwaarde om zowel de north als de south rim te doen in één reis ?
- zion - Grand Teton in één dag is niet echt realistisch, dit is algauw een uur of 9 rijtijd.
- de tijd voor Yellowstone is eerder aan de korte kant.
- de tijd voor Moab is veel te kort. Moab is Arches, Canyonlands, Dead Horsepoint, daar heb je toch best drie volle dagen.
- waarom twee volle dagen Bryce ? Zo veel is dar niet te beleven.
- Las Vegas - Sequoia heeft weinig zij als je daar maar één nacht blijft, dit is eveneens te ver.
- Waarom geen Death Valley ?
- Als je in de zomer gaat is de route via Death Valley naar Yosemite en zo terug naar beneden toch het meest logische.
De vluchten zijn blijkbaar al geboekt, dus de data zijn beschikbaar.
De meest logische route zou wat mij betreft zijn:
LA - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab - Grand Teton - Yellowstone - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - Sequoia - LA
Oh ja en zet aub de route in een van-naar vorm, bvb: dag 4: LA - Las Vegas
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
Wat fijn zulke adviezen, daar heb ik echt wat aan.
Ik ga meteen sleutelen aan de reis.
2) Mijn man en ik hebben ooit 2 1/2 maand in deze regio rondgereisd, maar de kinderen zijn er nog nooit geweest.
Vooral Yellowstone maakte toen grote indruk, vandaar dat we daar graag weer naartoe willen.
Ook yosemite vonden we prachting maar omdat we nu in augustus gaan verwacht ik dat het minder mooi is dan toen eind juni.... (minder water)
De boeking veranderen zal nu niet meer gaan.
Nu ga ik met jullie adviezen aan de slag, idd een dag minder grand canyon en bryce en de tip van sequoias in yosemite bekijken staat mij ook wel aan.
Misschien is er dan idd nog tijd voor de kust al vinden we die minder belangrijk.
Als ik een nieuwe route heb post ik hem nog een keer.
Groet,
Tiny
Ik ga meteen sleutelen aan de reis.
1) We gaan in augustus 20181: Wanneer zou deze reis plaatsvinden, de maand is op zich wel belangrijk mbt toegankelijkheid, drukte, ...
2) Mijn man en ik hebben ooit 2 1/2 maand in deze regio rondgereisd, maar de kinderen zijn er nog nooit geweest.
Vooral Yellowstone maakte toen grote indruk, vandaar dat we daar graag weer naartoe willen.
Ook yosemite vonden we prachting maar omdat we nu in augustus gaan verwacht ik dat het minder mooi is dan toen eind juni.... (minder water)
Tja, toen ik boekte waren we nog niet zeker van yellowstone.Los Angeles ligt eigenlijk het minst gunstig als je Yellowstone in je reis mee wilt nemen.
De boeking veranderen zal nu niet meer gaan.
hier ga ik mee aan de slag.De meest logische route zou wat mij betreft zijn:
heb ik net aangepast.Oh ja en zet aub de route in een van-naar vorm, bvb: dag 4: LA - Las Vegas
Nu ga ik met jullie adviezen aan de slag, idd een dag minder grand canyon en bryce en de tip van sequoias in yosemite bekijken staat mij ook wel aan.
Misschien is er dan idd nog tijd voor de kust al vinden we die minder belangrijk.
Als ik een nieuwe route heb post ik hem nog een keer.
Groet,
Tiny
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
Aangepast met jullie adviezen ziet het er nu ong. zo uit:
1 AMS - Londen
2 Londen - Los Angeles
3 Los Angeles
4 LA - grand canyon NR
5 Grand Canyon NR
6 GC NR -> Page
7 page
8 page - moab (via monument valley??)
9 moab
10 moab
11 moab - grand teton
12 grand teton
13 grand teton - yellowstone
14 yellowstone
15 yellowstone
16 yellowstone
17 yellowstone
18 yellowstone - bryce
19 Bryce
20 Bryce - Zion
21 Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las vegas - yosemite (tioga pass?)
25 yosemite
26 yosemite
27 yosemite
29 Los Angeles
30 Los Angeles
31 Los Angeles
32 LA - amsterdam
1 AMS - Londen
2 Londen - Los Angeles
3 Los Angeles
4 LA - grand canyon NR
5 Grand Canyon NR
6 GC NR -> Page
7 page
8 page - moab (via monument valley??)
9 moab
10 moab
11 moab - grand teton
12 grand teton
13 grand teton - yellowstone
14 yellowstone
15 yellowstone
16 yellowstone
17 yellowstone
18 yellowstone - bryce
19 Bryce
20 Bryce - Zion
21 Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las vegas - yosemite (tioga pass?)
25 yosemite
26 yosemite
27 yosemite
29 Los Angeles
30 Los Angeles
31 Los Angeles
32 LA - amsterdam
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Vertrek direct uit LA de dag na aankomst. J bent dan toch vroeg wakker door de jetlag. Als je vroeg genoeg aankomt in LA kan je zelfs al een uurtje of twee richting GC rijden en dan heb je ook direct een druk stuk achter je kunnen laten. De dag die je wint is wel welkom.
Ik ging uit van de GC south rim ipv de north rim. De north rim ligt in het ganse verhaal toch iets moeilijker.
De afstand Moab-Grand Teton blijft een flinke rit van 8 uur. Niet onmogelijk op één dag natuurlijk doch wel iets om rekening mee te houden. Hetzelfde geld voor Yellowstone - Bryce. Ik zou dan ook eerder op dag 17 bvb al tot SLC rijden en dan de dag erna van daaruit naar Bryce.
Las Vegas - Yosemite is te ver voor één dag. In het beste geval kan je via Death Valley naar Mammoth Lakes, ook dat is dan al een flink gevulde dag. Death Valley is toch iets wat je in mijn ogen niet mag overslaan. Idealiter doe je dit op twee dagen of je gaat minder ver dan Mammoth Lakes (bvb tot Lone Pine en dan van daaruit Yosemite in.
Na Yosemite kan je gerust naar Sequoia, dat deelt dan ook je trip naar LA wat in twee want anders is dit een zeer saai gegeven.
Ik ging uit van de GC south rim ipv de north rim. De north rim ligt in het ganse verhaal toch iets moeilijker.
De afstand Moab-Grand Teton blijft een flinke rit van 8 uur. Niet onmogelijk op één dag natuurlijk doch wel iets om rekening mee te houden. Hetzelfde geld voor Yellowstone - Bryce. Ik zou dan ook eerder op dag 17 bvb al tot SLC rijden en dan de dag erna van daaruit naar Bryce.
Las Vegas - Yosemite is te ver voor één dag. In het beste geval kan je via Death Valley naar Mammoth Lakes, ook dat is dan al een flink gevulde dag. Death Valley is toch iets wat je in mijn ogen niet mag overslaan. Idealiter doe je dit op twee dagen of je gaat minder ver dan Mammoth Lakes (bvb tot Lone Pine en dan van daaruit Yosemite in.
Na Yosemite kan je gerust naar Sequoia, dat deelt dan ook je trip naar LA wat in twee want anders is dit een zeer saai gegeven.
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
Bedankt....ik zal van alle reisdagen opnieuw de reistijd berekenen en de reis van en naar yellowstone waarschijnlijk opsplitsen.
En bij idd van de Grand Canyon maar bekijken of we toch de south rim doen.
Die eerste dag in LA hebben we nodig voor het kopen van de extra kampeerspullen (gaspitjes, pannen, kampeermatjes, koelbox en misschien ook nog een tent), dus die blijft.
Het eind i.i.g. na Yosemite laat ik denk ik maar open..dan kunnen we daar nog besluiten wat we gaan doen.
18 jaar geleden vonden we ook altijd een kampeerplek zonder reserveren dus af en toe niet reserveren zal ook wel goed gaan.
Wat de death valley betreft...daar hebben we niet zo'n goede herinneringen aan....maar dat lag ook grotendeels aan onze auto die we toen voor 700 dollar gekocht hadden en die geen airco had en waarvan de ventilator het ook begaf...het was dus nogal heet...
De kans daarop lijkt mij met een huurauto veel minder klein,
maar nog steeds lijkt mij dat een plek om snel doorheen te rijden?
Nog maar even verder puzzelen dus..
Groet,
Tiny
En bij idd van de Grand Canyon maar bekijken of we toch de south rim doen.
Die eerste dag in LA hebben we nodig voor het kopen van de extra kampeerspullen (gaspitjes, pannen, kampeermatjes, koelbox en misschien ook nog een tent), dus die blijft.
Het eind i.i.g. na Yosemite laat ik denk ik maar open..dan kunnen we daar nog besluiten wat we gaan doen.
18 jaar geleden vonden we ook altijd een kampeerplek zonder reserveren dus af en toe niet reserveren zal ook wel goed gaan.
Wat de death valley betreft...daar hebben we niet zo'n goede herinneringen aan....maar dat lag ook grotendeels aan onze auto die we toen voor 700 dollar gekocht hadden en die geen airco had en waarvan de ventilator het ook begaf...het was dus nogal heet...
De kans daarop lijkt mij met een huurauto veel minder klein,
maar nog steeds lijkt mij dat een plek om snel doorheen te rijden?
Nog maar even verder puzzelen dus..
Groet,
Tiny
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley is met de huidige auto's geen enkel probleem. Vroeger werd nog gewaarschuwd dat de airco uitgezet moest worden, maar dat hebben wij de laatste jaren nooit meer gedaan. Wij zijn er nu meerdere keren in de zomer geweest en ondanks, of misschien wel dankzij, de hitte, is het zeer de moeite waard. Niet om te gaan wandelen natuurlijk, maar wel voor een aantal uitzichtpunten.
Wij hadden dit jaar weliswaar een wat andere route, maar toch wel enige overlap; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
En kijk inderdaad eens goed naar de reistijden; er zitten nu erg veel (te) lange afstanden in. Ik zou zeker een extra stop doen tussen LV en Yosemite, en ook Yellowstone - Bryce is te ver.
Niet reserveren in de parken kon misschien een aantal jaren geleden nog wel, maar dat is nu niet verstandig. Je kunt dan beter iets te veel reserveren en zo nodig iets annuleren, dan helemaal niets reserveren.
Weet je hoe het reserveren in Yosemite in zijn werk gaat? Belangrijk is dat je een maand van te voren oefent.
Yellowstone loopt niet zo snel vol. maar daar is de kans op een plaats op de dag van aankomst vrijwel nihil. Je kunt nu al reserveren, dus als je de data weet zou ik dat vastleggen.
Marianne
Wij hadden dit jaar weliswaar een wat andere route, maar toch wel enige overlap; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
En kijk inderdaad eens goed naar de reistijden; er zitten nu erg veel (te) lange afstanden in. Ik zou zeker een extra stop doen tussen LV en Yosemite, en ook Yellowstone - Bryce is te ver.
Niet reserveren in de parken kon misschien een aantal jaren geleden nog wel, maar dat is nu niet verstandig. Je kunt dan beter iets te veel reserveren en zo nodig iets annuleren, dan helemaal niets reserveren.
Weet je hoe het reserveren in Yosemite in zijn werk gaat? Belangrijk is dat je een maand van te voren oefent.
Yellowstone loopt niet zo snel vol. maar daar is de kans op een plaats op de dag van aankomst vrijwel nihil. Je kunt nu al reserveren, dus als je de data weet zou ik dat vastleggen.
Marianne
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
Ik ga ook wel zoveel mogelijk reserven, zeker de campings in de Nationale Parken, ook al kan je niet (meer) kostenloos annuleren.
Voor de Grand Canyon en yellowstone zal ik afspraken in mijn outlook zetten omdat je pas vanaf een half jaar vantevoren mag boeken.
Gaat dat bij yosemite anders? zal ik straks even goed nakijken, dacht nl. dat dat voor alle NP campings gold.
Eerst de route maar eens duidelijk krijgen, ben alweer lekker aan het puzzelen met jullie tips. Dan kan ik daarna zoveel mogelijk gaan boeken.
Groet,
Tiny
Voor de Grand Canyon en yellowstone zal ik afspraken in mijn outlook zetten omdat je pas vanaf een half jaar vantevoren mag boeken.
Gaat dat bij yosemite anders? zal ik straks even goed nakijken, dacht nl. dat dat voor alle NP campings gold.
Eerst de route maar eens duidelijk krijgen, ben alweer lekker aan het puzzelen met jullie tips. Dan kan ik daarna zoveel mogelijk gaan boeken.
Groet,
Tiny
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Ik was al meerdere keren in Death Valley en zou het voor geen goud ter wereld willen missen. Zoals aangegeven is dat met de huidige auto's geen probleem.
Een ganse dag spenderen aan het kopen van kampeerspullen vind ik eerlijk gezegd zonde. Met de trip naar Yellowstone toe kom je immers toch een beetje in tijdsnood. Een Walmart supercenter vind je bvb in Ontario, al een goed stuk op weg naar GC toe. Een bass pro shop is er iets verder langs de I15 te vinden. Alles wat je dus nodig hebt om eventueel de dag van aankomst nog de noodzakelijke spullen te kopen. Vroeg gaan slapen is immers niet ideaal want dan ben je des te vroeger weer wakker.
Een ganse dag spenderen aan het kopen van kampeerspullen vind ik eerlijk gezegd zonde. Met de trip naar Yellowstone toe kom je immers toch een beetje in tijdsnood. Een Walmart supercenter vind je bvb in Ontario, al een goed stuk op weg naar GC toe. Een bass pro shop is er iets verder langs de I15 te vinden. Alles wat je dus nodig hebt om eventueel de dag van aankomst nog de noodzakelijke spullen te kopen. Vroeg gaan slapen is immers niet ideaal want dan ben je des te vroeger weer wakker.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis tiny2018: tips/advies gevraagd route LA -> LA incl. Yellowstone NP.
Yellowstone kun je nu al boeken, dat gaat niet via http://www.recreation.gov maar via https://www.yellowstonenationalparklodges.com/.
Zie voor Yosemite hier en hier. Het is hier niet een half jaar van te voren maar op de 15e van de maand. Onderschat het niet, de plaatsen zijn echt heel snel weg.
De GC gaat niet heel snel, Zion weer wel.
Marianne
Zie voor Yosemite hier en hier. Het is hier niet een half jaar van te voren maar op de 15e van de maand. Onderschat het niet, de plaatsen zijn echt heel snel weg.
De GC gaat niet heel snel, Zion weer wel.
Marianne
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
Oef, goed dat ik hier gepost heb, was zo naief om te denken dat in alle NP dezelfde reserveringsprocedure zou gelden.
Heb er vanacht al slecht van geslapen
Voor yosemite dus een ander alarm zetten dan voor de grand canyon en zion en Yellowstone dus ASAP boeken....
Vanochtend lag de yellowstone site eruit, dus ik kon niet controleren of ze misschien nu al vol zijn.
Ook lastig dat ik voor yellowstone nu al moet weten met wat voor tent we komen....die moet nl. nog gekocht/geregeld worden.
Nu dus eerst maar weer snel verder met de route, die begint gelukkig steeds meer vorm te krijgen en bevat op de heen en terugweg steeds minder overlap.
Als ik hem klaar heb zal ik hem weer posten.
Heb er vanacht al slecht van geslapen
Voor yosemite dus een ander alarm zetten dan voor de grand canyon en zion en Yellowstone dus ASAP boeken....
Vanochtend lag de yellowstone site eruit, dus ik kon niet controleren of ze misschien nu al vol zijn.
Ook lastig dat ik voor yellowstone nu al moet weten met wat voor tent we komen....die moet nl. nog gekocht/geregeld worden.
Nu dus eerst maar weer snel verder met de route, die begint gelukkig steeds meer vorm te krijgen en bevat op de heen en terugweg steeds minder overlap.
Als ik hem klaar heb zal ik hem weer posten.
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
aangepaste versie wordt:
Kaart:
Van dag tot dag:
dagnr avond-locatie Toelichting
1 AMS - Londen Reis naar Londen; 14:55 AMS - 15:20 Londen (Hotel in heatrow)
2 Londen - Los Angeles Reis naar LA; 9:50 LHR - 13:05 LAX airbnb huis
3 Los Angeles Inkopen in LA (campingspullen/eten) / bezoek strand?
4 LA - grand canyon SR 4u 8min/434km
5 Grand Canyon SR
6 GC SR -> Page 2u27 / 214km
7 page
8 page - moab via monument valley 4u28 / 430km
9 moab-?? ong 6 uur (van de 9)
10 ?? - victor / grand teton ong 3 uur (van de 9)
11 victor / Grand teton
12 Grand teton - yellowstone madison camping 2u6 / 184km
13 yellowstone madison camping??
14 yellowstone mammoth campground??
15 yellowstone bridge bay of grant village??
16 yellowstone
17 yellowstone
18 yellowstone - ??richting bryce ong 6h van de 9
19 ?? - Bryce ong 3h van de 9
20 Bryce - Zion
21 Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las vegas - mammoth lake (via death valley) 5h39 / 519 km
25 mammoth lake - yosemite valley via tioga pass
26 yosemite
27 yosemite- sequoia np
28 sequoia np
29 sequoia np - Los Angeles
30 Los Angeles
31 LA - londen 18:10 Lax - 12:45 LHR / 14:40 LHR - 17:00 AMS
Kaart:
Van dag tot dag:
dagnr avond-locatie Toelichting
1 AMS - Londen Reis naar Londen; 14:55 AMS - 15:20 Londen (Hotel in heatrow)
2 Londen - Los Angeles Reis naar LA; 9:50 LHR - 13:05 LAX airbnb huis
3 Los Angeles Inkopen in LA (campingspullen/eten) / bezoek strand?
4 LA - grand canyon SR 4u 8min/434km
5 Grand Canyon SR
7 page
8 page - moab via monument valley 4u28 / 430km
9 moab-?? ong 6 uur (van de 9)
10 ?? - victor / grand teton ong 3 uur (van de 9)
11 victor / Grand teton
12 Grand teton - yellowstone madison camping 2u6 / 184km
13 yellowstone madison camping??
14 yellowstone mammoth campground??
15 yellowstone bridge bay of grant village??
16 yellowstone
17 yellowstone
18 yellowstone - ??richting bryce ong 6h van de 9
19 ?? - Bryce ong 3h van de 9
20 Bryce - Zion
21 Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las vegas - mammoth lake (via death valley) 5h39 / 519 km
25 mammoth lake - yosemite valley via tioga pass
26 yosemite
27 yosemite- sequoia np
28 sequoia np
29 sequoia np - Los Angeles
30 Los Angeles
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
LA - Grand Canyon 4h08m/434 km??? Het is zo’n 7,5u pure rijtijd en bijna 800km
Je hebt daarna nog een volle dag GC dus het kan zo wel, maar check je km’s.
Je blijft veel te weinig tijd voor Moab houden en op deze
Manier ook weinig voor Grand Teton.
Je hebt daarna nog een volle dag GC dus het kan zo wel, maar check je km’s.
Je blijft veel te weinig tijd voor Moab houden en op deze
Manier ook weinig voor Grand Teton.
-
gastxyz
01. Schiphol - Heathrow
02. Heathrow - LAX
03. Los Angeles - Inkopen - Joshua Tree NP
04. Joshua Tree NP - Grand Canyon SR
05. Grand Canyon SR
06. Grand Canyon SR - Page
07. Page - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Monument Valley
08. Monument Valley - Moab
09. Moab
10. Moab
11. Moab - Dinosaur NM - Vernal
12. Vernal - Jackson (Grand Teton)
13. Jackson (Grand Teton) - Yellowstone
14. Yellowstone
15. Yellowstone
16. Yellowstone
17. Yellowstone - Salt Lake City
18. Salt Lake City - Bryce Canyon NP
19. Bryce Canyon - Zion
20. Zion
21. Zion - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Death Valley
24. Death Valley - Mammoth Lakes / June Lake
25. June Lake - Tioga Pass - Yosemite
26. Yosemite
27. Yosemite - Seki
28. Seki
29. Seki - LA
30. LA (strand)
31. LA - Heathrow
32. Heathrow - Amsterdam
Jammer dat de heenreis over 2 dagen gaat, die dag had je goed kunnen gebruiken b.v. voor Yosemite.
LA - Grand Canyon op 1 dag kan wel, vooral door de 1 1/2 dag Grand Canyon die je daarna hebt. Maar waarom niet alvast een stuk richting de Grand Canyon op dag 3 en al de natuur in?
Overnachting in Monument Valley voor de mooiste zonsopgang/zonsondergang uurtjes en rustmoment. Monument Valley even meepakken onderweg van Page naar Moab zal denk ik niet echt bevallen (lees ik vaker in reisverslagen, dat het 'tegenvallend' is).
Moab minimaal 3 dagen voor Arches, Canyonlands Islands in the Sky, SR-128, etc. etc.
Dinosaur NM is wel een mooie onderbreking / overnachting en een mooie rit door Flaming Gorge.
Yellowstone - Bryce zou mij te lang zijn voor 1 dag. En ook Salt Lake City ertussen gezet, een grote stad is ook wel weer leuk denk ik na al dat natuurgeweld.
Via Death Valley wordt ik altijd een beetje verdrietig van. Zelfde verhaal als Monument Valley. En het zou mij een veel te lange rit zijn (Las Vegas - Mammoth Lakes of June Lake).
02. Heathrow - LAX
03. Los Angeles - Inkopen - Joshua Tree NP
04. Joshua Tree NP - Grand Canyon SR
05. Grand Canyon SR
06. Grand Canyon SR - Page
07. Page - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Monument Valley
08. Monument Valley - Moab
09. Moab
10. Moab
11. Moab - Dinosaur NM - Vernal
12. Vernal - Jackson (Grand Teton)
13. Jackson (Grand Teton) - Yellowstone
14. Yellowstone
15. Yellowstone
16. Yellowstone
17. Yellowstone - Salt Lake City
18. Salt Lake City - Bryce Canyon NP
19. Bryce Canyon - Zion
20. Zion
21. Zion - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Death Valley
24. Death Valley - Mammoth Lakes / June Lake
25. June Lake - Tioga Pass - Yosemite
26. Yosemite
27. Yosemite - Seki
28. Seki
29. Seki - LA
30. LA (strand)
31. LA - Heathrow
32. Heathrow - Amsterdam
Jammer dat de heenreis over 2 dagen gaat, die dag had je goed kunnen gebruiken b.v. voor Yosemite.
LA - Grand Canyon op 1 dag kan wel, vooral door de 1 1/2 dag Grand Canyon die je daarna hebt. Maar waarom niet alvast een stuk richting de Grand Canyon op dag 3 en al de natuur in?
Overnachting in Monument Valley voor de mooiste zonsopgang/zonsondergang uurtjes en rustmoment. Monument Valley even meepakken onderweg van Page naar Moab zal denk ik niet echt bevallen (lees ik vaker in reisverslagen, dat het 'tegenvallend' is).
Moab minimaal 3 dagen voor Arches, Canyonlands Islands in the Sky, SR-128, etc. etc.
Dinosaur NM is wel een mooie onderbreking / overnachting en een mooie rit door Flaming Gorge.
Yellowstone - Bryce zou mij te lang zijn voor 1 dag. En ook Salt Lake City ertussen gezet, een grote stad is ook wel weer leuk denk ik na al dat natuurgeweld.
Via Death Valley wordt ik altijd een beetje verdrietig van. Zelfde verhaal als Monument Valley. En het zou mij een veel te lange rit zijn (Las Vegas - Mammoth Lakes of June Lake).
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan ons verslag van 2009?. Wij deden toen ook met onze 3 kinderen een rondje vanaf LA met Yellowstone. Ook wij kamperen altijd veel met de tent. Onze ronde was wel wat groter maar misschien kun je er wat inspiratie uithalen?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
@Arno, bedankt voor je waardevolle aanvullingen.
Monument Valley vonden we veel te touristisch én we zijn bijna van de camping wegge(zand)stormd, death valley was toen niet leuk omdat er geen koeling in onze auto zat.... Kamperen in death valley lijkt mij zowieso geen goed idee vanwege de hitte, vandaar de 2 via's....
Ik zal je andere aanvullingen idd goed bekijken, dinosaur NP was idd ook een leuke, zeker met mijn 12 jarige zoon die gek is/was op dinosaurussen...was ik helemaal vergeten.
De eerste nacht in londen leek mij eigenlijk wel fijn....kunnen we rustig 's middags vertrekken vanuit nederland, slapen we in londen in hotel op vliegveld (heatrow inn) en kunnen we deel 2 van de vlucht relaxed beginnen.
Rechtstreeks was idd nog fijner geweest maar daarvoor waren we minstens 2000 euro meer kwijt geweest (tenminste toen wij zochten...).
@Wally,
Misschien laat ik LA - Grand Canyon wel zo staan, we kunnen natuurlijk heel vroeg uit LA vertrekken of idd toch een dagje eerder al een stuk doen.
Al vermoed ik dat het fijner is om desnoods om 5uur s'ochtends te gaan rijden dan op dag 2 al in de middag te rijden (ivm jetlag).
@michelle,
ik zal zeker ook jullie reisschema er naast leggen, om e.e.a. te verscherpen.
Bedankt!
Hmm, eigenlijk stonden death valley en monument valley allebei op onze NOGO lijst omdat die in onze eerste reis niet bevielen.Via Death Valley wordt ik altijd een beetje verdrietig van. Zelfde verhaal als Monument Valley. En het zou mij een veel te lange rit zijn (Las Vegas - Mammoth Lakes of June Lake).
Monument Valley vonden we veel te touristisch én we zijn bijna van de camping wegge(zand)stormd, death valley was toen niet leuk omdat er geen koeling in onze auto zat.... Kamperen in death valley lijkt mij zowieso geen goed idee vanwege de hitte, vandaar de 2 via's....
Ik zal je andere aanvullingen idd goed bekijken, dinosaur NP was idd ook een leuke, zeker met mijn 12 jarige zoon die gek is/was op dinosaurussen...was ik helemaal vergeten.
De eerste nacht in londen leek mij eigenlijk wel fijn....kunnen we rustig 's middags vertrekken vanuit nederland, slapen we in londen in hotel op vliegveld (heatrow inn) en kunnen we deel 2 van de vlucht relaxed beginnen.
Rechtstreeks was idd nog fijner geweest maar daarvoor waren we minstens 2000 euro meer kwijt geweest (tenminste toen wij zochten...).
@Wally,
Fijn dat je dat corrigeert, was idd een onaangename verassing geworden.....LA - Grand Canyon 4h08m/434 km??? Het is zo’n 7,5u pure rijtijd en bijna 800km
Misschien laat ik LA - Grand Canyon wel zo staan, we kunnen natuurlijk heel vroeg uit LA vertrekken of idd toch een dagje eerder al een stuk doen.
Al vermoed ik dat het fijner is om desnoods om 5uur s'ochtends te gaan rijden dan op dag 2 al in de middag te rijden (ivm jetlag).
@michelle,
ik zal zeker ook jullie reisschema er naast leggen, om e.e.a. te verscherpen.
Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het schema van Arno is niet zo gek. Ik zou in elk geval overwegen om een dag minder Yellowstone te doen. Als je daar wel 5 dagen wilt blijven - wat op zich ook niet gek is - dan zou ik overwegen om Moab te schrappen. Dan kun je via Bryce en de mooie UT12 en Capitol Reef richting Yellowstone rijden.
Het lijkt me ook niet gek om al eerder uit LA weg te rijden zodat de rijdag naar de GC wat korter wordt. Je zou dan ook een dag GC of een dag Page minder kunnen doen. Wij waren dit jaar vrij snel klaar met de aanschaf van onze kampeerspullen, daar hoef je geen dag voor uit te trekken. Als je iets mist kun je dat altijd nog later aanschaffen.
Misschien kun je in je huidige opzet grand teton na Yellowstone doen zodat je daarna weer wat minder kilometers hebt.
Voor wat meer rust zou je een dag extra Yosemite kunnen doen en daar de sequoia's bekijken, en Sequoia overslaan. Hoewel dat laatste wel jammer zou zijn.
Victor bij dag 10 zegt me niets, waar ligt dat?
Marianne
Het lijkt me ook niet gek om al eerder uit LA weg te rijden zodat de rijdag naar de GC wat korter wordt. Je zou dan ook een dag GC of een dag Page minder kunnen doen. Wij waren dit jaar vrij snel klaar met de aanschaf van onze kampeerspullen, daar hoef je geen dag voor uit te trekken. Als je iets mist kun je dat altijd nog later aanschaffen.
Misschien kun je in je huidige opzet grand teton na Yellowstone doen zodat je daarna weer wat minder kilometers hebt.
Voor wat meer rust zou je een dag extra Yosemite kunnen doen en daar de sequoia's bekijken, en Sequoia overslaan. Hoewel dat laatste wel jammer zou zijn.
Victor bij dag 10 zegt me niets, waar ligt dat?
Geen paniek, het zit niet zo snel vol in Yellowstone. Wij wisten dit jaar ook niet wat voor tent we zouden hebben - het zijn er uiteindelijk 2 geworden - maar als je een site neemt voor een large tent zit je wel goed. De plaatsen zijn heel ruim hebben wij ervaren (zie hier voor onze eerste dag Yellowstone met onze tentplek).tiny2018 schreef:Oef, goed dat ik hier gepost heb, was zo naief om te denken dat in alle NP dezelfde reserveringsprocedure zou gelden.Heb er vanacht al slecht van geslapen Voor yosemite dus een ander alarm zetten dan voor de grand canyon en zion en Yellowstone dus ASAP boeken....Vanochtend lag de yellowstone site eruit, dus ik kon niet controleren of ze misschien nu al vol zijn.Ook lastig dat ik voor yellowstone nu al moet weten met wat voor tent we komen....die moet nl. nog gekocht/geregeld worden.
Marianne
-
tiny2018
- Amerika-ontdekker
versie 4 (geloof ik), ik begin er een steeds beter gevoel over te krijgen
1 AMS - Londen Reis naar Londen; 14:55 AMS - 15:20 Londen / hotel Premier Inn Heatrow airport hotel
2 Londen - Los Angeles Reis naar LA; 9:50 LHR - 13:05 LAX airbnb huis LA 38min/57,1km
3 Los Angeles -> palm desert (inkopen) -> lake havasu city palm desert 1u41/170km + lake havasu 3u10/296km
4 Lake havasu city-> grand canyon SR 3u 38min / 373 km
5 Grand Canyon SR
7 page Antelope Canyon
8 page -> moab via monument valley 4u28 / 430km (horseshoe Bend nog nakijken…)
9 Moab
10 Moab
11 moab -> Dinosaur NM - Vernal 4h3 / 376
12 Vernal -> Jackson (Grand Teton) 5h
13 Jackson (grand Teton) voor inspiratie zie https://martinenmarianne2017.blogspot.n ... stone.html
14 Jackson -> yellowstone bridge bay of grant village??
15 yellowstone mammoth campground??
16 yellowstone madison camping??
17 yellowstone
18 yellowstone -> Salt Lake City 4h45
19 Salt Lake City -> Bryce 4h / 431
20 Bryce -> Zion 1u34 / 138km
21 Zion
22 Zion -> Las Vegas 2h46 / 264 km
23 Las Vegas
24 Las vegas -> mammoth/june lake (via death valley) 5h39 / 519 km
25 june lake -> yosemite valley via tioga pass ?h??
26 yosemite
27 yosemite-> sequoia np 3h36 / 276 km
28 sequoia np
29 sequoia np -> Los Angeles 3h40 / 350 km
30 Los Angeles
32 Londen - amsterdam
1 AMS - Londen Reis naar Londen; 14:55 AMS - 15:20 Londen / hotel Premier Inn Heatrow airport hotel
2 Londen - Los Angeles Reis naar LA; 9:50 LHR - 13:05 LAX airbnb huis LA 38min/57,1km
3 Los Angeles -> palm desert (inkopen) -> lake havasu city palm desert 1u41/170km + lake havasu 3u10/296km
4 Lake havasu city-> grand canyon SR 3u 38min / 373 km
5 Grand Canyon SR
7 page Antelope Canyon
8 page -> moab via monument valley 4u28 / 430km (horseshoe Bend nog nakijken…)
9 Moab
10 Moab
11 moab -> Dinosaur NM - Vernal 4h3 / 376
12 Vernal -> Jackson (Grand Teton) 5h
13 Jackson (grand Teton) voor inspiratie zie https://martinenmarianne2017.blogspot.n ... stone.html
14 Jackson -> yellowstone bridge bay of grant village??
15 yellowstone mammoth campground??
16 yellowstone madison camping??
17 yellowstone
18 yellowstone -> Salt Lake City 4h45
19 Salt Lake City -> Bryce 4h / 431
20 Bryce -> Zion 1u34 / 138km
21 Zion
22 Zion -> Las Vegas 2h46 / 264 km
23 Las Vegas
24 Las vegas -> mammoth/june lake (via death valley) 5h39 / 519 km
25 june lake -> yosemite valley via tioga pass ?h??
26 yosemite
27 yosemite-> sequoia np 3h36 / 276 km
28 sequoia np
29 sequoia np -> Los Angeles 3h40 / 350 km
30 Los Angeles
32 Londen - amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Page alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt doen zou dat ook prima met 1 overnachting kunnen. Of 1 nacht Page en 1 nacht MV.
Horseshoe Bend kun je doen als je van de GC naar Page rijdt; dan kom je er langs. Als je voor Antelope Canyon de Lower wilt doen zou je dat in de ochtend kunnen doen op de dag dat je naar Moab rijdt.
Voor tips over Grand Teton kun je beter in ons 2015-verslag kijken.
Zie hier, hier en hier.
Marianne
Horseshoe Bend kun je doen als je van de GC naar Page rijdt; dan kom je er langs. Als je voor Antelope Canyon de Lower wilt doen zou je dat in de ochtend kunnen doen op de dag dat je naar Moab rijdt.
Voor tips over Grand Teton kun je beter in ons 2015-verslag kijken.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 14725 Weergaves
-
Laatste bericht door Madelief1980
-