In 2012 ook gebruik gemaakt van Dollar op LAX. Ik zit nu eens in mijn mailbox alle reserveringen van toen terug te kijken en zie deze mail naar Rentalcars heb gestuurd waarbij ik de auto gehuurd had (via rentalcars bij dollar uitgekomen zeg maar).
Hierna nooit meer bij Dollar gehuurd, maar dat kwam omdat Alamo voor mij daarna altijd als goedkoopste uit de bus is gekomen.
Ik vond ze bij Dollar veel verder gaan in de discussie omtrent updates, roadsafe en dat soort zaken. Ik weet nog in 2012 dat die persoon achter de balie echt zat te oreren over hoe onveilig Arizona en Nevada wel niet waren.
Geachte Heer/Mevr,
Ik heb bij uw bedrijf een fullsize auto (dodge charger of soortgelijk) gehuurd van 16/4 tot 4/5 dit jaar. Resnr 444843819
Op de Voucher staat voldaan, paid in full, waarmee volgens mij bevestigd wordt dat ik heel het bedrag betaald heb.
Aangekomen bij de Dollar rent-a-car in Los Angeles LAX moet ik ineens nog APCONRECFEE a $46.44 en State TAX a $40.64 betalen.
Voldaan, paid in full betekent dat ik volgens mij al deze dingen al heb betaald?
Verder heb ik ter plekke een 'roadsafe' verzekering afgewezen. Dit staat ook niet op de bijgevoegde bon die ik bij het ophalen heb meegekregen. Het koste nogal wat moeite en irritatie om dit niet te betalen, want volgens het personeelslid achter balie is het blijkbaar bijzonder gevaarlijk in Arizona en Nevada op de weg? Dat deze mensen 'verdienen' aan commissies vind ik niet erg, maar het dreigende taaltje na 14u reizen is niet bepaald prettig.
Bij het inleveren kreeg ik ineens een rekening onder mijn neus waarbij ik ineens $107.82 Roadsafe moet betalen???
Ik heb de manager erbij laten komen die me ook meldde dat het toch echt een verplichte betaling was die nu voldaan moest worden. Ik heb ter plekke geprobeerd rentalcars te bereiken, maar dit was niet telefonisch bereikbaar.
Ik vind het, behalve onbeschoft, ook zeer onredelijk dat er ineens in totaal $194.90 bijbetaald moet worden voor kosten waar ik vooraf vanuit ga dat ik ervoor betaald heb. Het paid in full wordt ineens met 33% opgehoogd?
Bij mijn vorige reis, door Florida, werden onderstaande kosten niet ter plekke nog belast, dus dat is ook één van de redenen dat ik u schrijf.
Verder hebben we tegen betaling een gps systeem erbij genomen. Dit was vooraf bekend en betaald. Helaas hebben we dit apparaat na een paar dagen maar uitgezet, omdat het met allerlei verschillende instelling gewoonweg niet werkte. Snelweg afrit af en de oprit de snelweg weer op. De Santa Monica pier bij LA lag volgens de gps bij Marina del Rey en dat soort zaken. We hebben dit gemeld bij Dollar en die gaven ons aan dat het het handigst was om zelf een gps aan te schaffen? En dat we hiervoor ons geld konden terugkrijgen als we de auto inleverde in Las Vegas. Er is, natuurlijk niet van harte, een melding van gemaakt tussen het gedoe met de extra kosten, en tot op heden heb ik nog niet van dollar vernomen. Dit was ook meer dan 200 dollar aan kosten.
Aangezien mijn telefonische huur ook al niet helemaal goed ging (in 1e instantie 2e bestuurder erbij en one way fee erbij gerekend) twijfel ik of ik in de toekomst nog bij u bedrijf zal huren. Ik vind dat er ter plekke ongehoord veel kosten bij zijn gekomen. Ik kan niet bepaald zeggen dat ik tevreden ben over deze autohuur en ik kan de enquete die ik deze week binnenkreeg dan ook niet positief invullen.
Met vriendelijke groet,
Het antwoord van Rentalcars
Het spijt ons te horen dat u niet helemaal tevreden was met uw autohuur. Dit is niet de standaard service die wij onze klanten graag aanbieden en uw opmerkingen werden doorgestuurd naar de bevoorrader ter plaatse Dollar. Zij wensen hun excuses aan te bieden voor enig ongemak dat u in deze instantie werd veroorzaakt. Uw opmerkingen werden doorgegeven aan de lokatiemanager voor staff feedback.
Dollar bevestigden ons dat ter gebaar van goede wil het bedrag van 412.82 USD voor de verzekering en het GPS systeem werd teruggestord op de kaart die u gebruikte bij het ophalen van de wagen.
1,5e week later heb ik alles ontvangen. Dus de afhandeling was dus gewoon heel goed.
Ik heb daarna ook nog wel eens een klein akkefietje bij Alamo gehad mbt drive-usa, maar dat werd ter plekke door de supervisor al met excuses teruggedraaid. De baliemedewerker vond het maar onzin dat ik geen dropoffkosten had tussen LA en Denver en elk bedrijf kan dat wel op papier zetten maar dat kon niet waar zijn

Sinds dien alleen maar zo geregeld dat ik niet meer langs balies moet. Dat werkt prima en snel na zulke vluchten