Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2-dollar biljet
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
2-dollar biljet
We hebben in Amerika wel eens een 2-dollar biljet in handen gehad, maar verder hebben we ze nergens meer gezien. Worden deze niet meer gemaakt?
Zijn ze voor een speciale gelegenheid uitgegeven?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: 2-dollar biljet
In de jaren dat ik op het postkantoor heb gewerkt, heb ik wel eens een $ 2 biljet ingewisseld. Dit biljet kon gewoon aangenomen worden. We konden het echter niet zelf bestellen en uitgeven.deeyore schreef:We hebben in Amerika wel eens een 2-dollar biljet in handen gehad, maar verder hebben we ze nergens meer gezien. Worden deze niet meer gemaakt?
Ik weet eigenlijk niet of het een speciale uitgave was.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De $2 biljetten worden nog steeds gemaakt, zij het sporadisch.
De achterkant vind ik trouwens heel bijzonder:

Zelf heb ik een $2 biljet uit de 1976 serie die nog helemaal gaaf is. Je kunt de biljetten overigens kopen in series van 5 ?? bij de Bureau of Engraving and Printing in Washington, DC. Toen ik daar vorige maand was, heb ik ze zien liggen. Ze zitten echter nog wel alle 5 aan elkaar vast. Of ze ook los te koop zijn weet ik niet.
De voorkant van het $2 biljet:

Roland
Bron: Wikipedia (hier staat een uitgebreid stuk over de $2 biljetten.Today, two dollar bills are not frequently reissued in a new series like other denominations which are printed according to demand. When the Federal Reserve Banking System runs low on its current supply of $2 bills, it will submit an order to the Bureau of Engraving and Printing, which will then print more. Demand for $2 bills is low enough that one printing can last for many years.
De achterkant vind ik trouwens heel bijzonder:

Zelf heb ik een $2 biljet uit de 1976 serie die nog helemaal gaaf is. Je kunt de biljetten overigens kopen in series van 5 ?? bij de Bureau of Engraving and Printing in Washington, DC. Toen ik daar vorige maand was, heb ik ze zien liggen. Ze zitten echter nog wel alle 5 aan elkaar vast. Of ze ook los te koop zijn weet ik niet.
De voorkant van het $2 biljet:

Roland
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
WikipediaIn spite of its relatively low value, the two dollar bill is one of the most rarely-seen denominations of U.S. currency. They are almost never given as change for commercial transactions, and thus consumers rarely have them on hand.
Nou hopen dat we deze zomer de mazzel hebben dat we er eentje te pakken krijgen! Die gaat dan in een lijstje

Zelf heb ik een $2 biljet uit de 1976 serie die nog helemaal gaaf is.
Bijzonder zeg! Heb je die bij toeval in handen gekregen ?
Groetjes Danielle
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nee, van een bekende heb ik die overgenomen. Hij had er een stuk of 5. Ik heb er wel meer voor betaald dan $2. Dat vond ik niet erg, het is een bijzonder mooi exemplaar en ik heb 'm dan ook ingelijst hier in de kamer hangen.deeyore schreef:Zelf heb ik een $2 biljet uit de 1976 serie die nog helemaal gaaf is.
Bijzonder zeg! Heb je die bij toeval in handen gekregen ?
Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Toen ik terug naar Nederland ging en mijn rekening kwam plunderen bij de lokale bank aldaar heb ik ook een hele partij aan bijzondere valuta ontvangen
.
De werknemers liepen zelfs meerderen malen de kluis in om nog een "speciaal biljet" op te halen
. god, waar zie je dat nog. Dat een kluis gewoon wagenwijd open staat
.
Anyway, naast een aantal 1 dollar munten heb ik dus ook een 2 dollar biljet en nog wat andere bijzondere dingen hier in een bakje. Dat 2 dollar biljet is inderdaad erg mooi als je het mij vraagt. Ik ben te lui om nu te gaan kijken uit welk jaar dit exemplaar komt
.

De werknemers liepen zelfs meerderen malen de kluis in om nog een "speciaal biljet" op te halen

Anyway, naast een aantal 1 dollar munten heb ik dus ook een 2 dollar biljet en nog wat andere bijzondere dingen hier in een bakje. Dat 2 dollar biljet is inderdaad erg mooi als je het mij vraagt. Ik ben te lui om nu te gaan kijken uit welk jaar dit exemplaar komt

- Mike
-
- Amerika-expert
Ik heb in al die jaren pas één keer een $2 biljet teruggekregen bij het wisselgeld. Dat was vorig in Santa Monica.
Natuurlijk meteen apart gestopt om te bewaren. Het is overigens een biljet uit de 1995 series.
Natuurlijk meteen apart gestopt om te bewaren. Het is overigens een biljet uit de 1995 series.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je naar Monticello gaat krijg je dit biljet als wisselgeld.
Monticello was het huis van Jefferson, vandaar.
Dus wie het hebben wil moet toch nog even naar Virginia!
Liliane
Monticello was het huis van Jefferson, vandaar.
Dus wie het hebben wil moet toch nog even naar Virginia!
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
BanknotesZappyVlaams schreef:
Van welke waarden zijn er nu eigenlijk al dollarbriefjes? Zelf heb ik een één dollarbiljet, maar als er een twee is, neem ik aan dat er ook een vijf is, een tien, een vijftig...
Freq. used $1, $5, $10, $20
Rarely used $2, $50, $100
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_dollar
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Reken daar voorlopig nog maar niet op.ZappyVlaams schreef:Zeldzaam geld brengt dus wat op? Joepie, kan ik later mijn Belgische Franken en Lires verkopen! <o/
Aangezien iedereen hetzelfde dacht zijn er op dit moment nog zoveel oude valuta beschikbaar dat je er nog weinig winst op maakt.
Misschien over een jaar of zestig dat een gulden of een frank iets "begint" op te brengen..
- Mike
-
- Amerikafan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves