Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag aan camperreizigers betreffende drukte met parkeren.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vraag aan camperreizigers betreffende drukte met parkeren.

Bericht door AnitaV »

Vorig jaar zijn we drie weken met een camper naar Colorado en Utah geweest. We hebben gigantisch genoten van het prachtige landschap en het verblijf in de camper.
We hebben het plan om in 2019 weer een reis naar het Zuidwesten te maken. Het schijnt ieder jaar drukker te worden en ik lees regelmatig in reisverslagen dat er moeilijk geparkeerd kan worden in de parken en dat maakt ons een beetje huiverig om met een camper op stap te gaan. Het heeft echter wel onze voorkeur. Ik weet dat er de meningen verschillen tussen voorstanders van een hotel of camper maar daar gaat het dus niet om. :wink:

Ik heb een aantal mensen gevolgd dit jaar en daar kwamen wisselende geluiden over de drukte met parkeren. Er wordt aangeraden op tijd 's morgens te vertrekken, maar dat lost mi het parkeerprobleem tijdens de verdere dag niet op.
Ik ben dus nieuwsgierig naar de meningen van degenen die dit jaar met een camper een van de volgende parken hebben bezocht: Yosemite, Death Valley, Valley of Fire, Zion, Bryce, Page, Capitol Reef, Snow Canyon Park, Grand Canyon, Sequioa en Kings Canyon. Volgorde is nog willekeurig. :-)

Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen.
Laatst gewijzigd door markro op 15 jan 2018, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vraag aan camperreizigers

Bericht door Martin & Marianne »

Geen camper=ervaring hier maar wel wat algemene bevindingen.
In veel parken kun je vrijwel overal met de shuttlebus komen. Zion mag je niet eens in met de camper. Alles als je bijvoorbeeld de Canyon Overlook trail zou willen lopen zul je problemen hebben om een parkeerplaats te vinden. Dat geldt ook voor auto's trouwens.
In Yosemite kun je in de vallei overal met de bus komen. Daarbuiten kan parkeren wel lastig zijn, zeker bij Glacier Point of langs de Tioga Road.
In Sequoia kun je de belangrijkste bezienswaardigheden ook met de shuttlebus bereiken. Ik denk dat Kings Canyon goed te doen is, daar is het minder druk. Wij waren dit jaar bij de General Grant Tree en daar was nog voldoende parkeerplaats.
Death Valley lijkt me nergens een probleem. Je gaat niet in de zomer? Want dan mag je bij de meeste verhuurders niet door het park rijden.
In welke tijd van het jaar zou je willen gaan?

Marianne
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

Ook daar is de twijfel :-) Juni of september maar in ieder geval niet tijdens de zomer. Vorig jaar zijn we in september geweest en dat is toen goed bevallen. Yosemite schijnt in juni het mooist te zijn met de watervallen maar vorig jaar vonden wij de herfstkleuren ook erg mooi.
@Marianne
Zijn de wandelingen ook goed te bereiken met de shuttlebus? Het liefst de mooiste uitzichten en minder mensen, alhoewel dat steeds moeilijker wordt met de drukte. We gaan zeker wandelen maar langer dan vier uur gaat niet lukken maar volgens mij is er keus genoeg. Ik heb jouw wandelsite al genoteerd en ontdek Amerika is ook van grote waard.
Ik heb inmiddels heel wat informatie verzameld maar moet het nog gaan sorteren. Alleen van Yosemite heb ik al 25 pagina's aan tekst gekopieerd van het forum :shock: Er staan vast ook dubbele teksten in, dus eerst maar eerst per soort gaan sorteren.
Tioga road staat ook zeker op ons lijstje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de parken waar een shuttlebus rijdt zijn de meeste trailheads ook met de shuttlebus te bereiken. Je kunt op de NPS-sites zien waar de shuttlebus stops zijn en war de wandelingen beginnen.
Ik zie dat ik de Grand Canyon nog was vergeten: ook hier rijdt een shuttlebus, vanaf de camping (Mather) naar alle belangrijke plaatsen in het park (visitor center, startpunt Bright Angel Trail en South Kaibab Trail etc).
Op de NPS-sites (www.nps.gov) staat per park meestal een overzicht van de vervoersmogelijkheden in het park. Zie voor Yosemite bijvoorbeeld https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/directions.htm

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Het voordeel van de camper is ook dat je op een camping in het park kunt staan en dan gebruik kunt maken van de shuttle bussen. In Yosemite, Grand Canyon en Zion is dit een uitkomst. Arches is wel problematisch met parkeren, maar volgens mij moet je daar nu je ingang voor het park reserveren. Canyonlands is te lang geleden voor ons om een oordeel te geven over parkeren. Maar wat veel leuker is in Canyonlands, is een jeep huren en dan o.a. De Shafertrail rijden. Bryce heeft in het hoogseizoen ook een shuttle bus rijden, en je kunt dan in het park of bij Rubi’s Inn gaan staan. Qua drukte is september zeker ook nog druk, misschien dat het in juni rustiger is maar daar hebben wij geen ervaring mee.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door wimeneline »

Wij waren dit jaar al in april (dus niet helemaal jullie tijdstip) in o.a. Valley of Fire, Zion, Bryce en Capitol Reef. Ook wij vonden het overal drukker dan we in voorgaande camperjaren hadden gezien maar over het algemeen vonden we het goed te doen.
in Valley of Fire hebben we ook overnacht op Atlatl, hadden de laatste hookup plek maar er waren nog droge plekken genoeg om een uur of drie in de middag. Verder overal kunnen parkeren, zelfs bij Fire Wave. Zion was een drukte van belang maar is ook een veel kompakter park. We stonden 2 nachten op Watchman en hebben de shuttle gebruikt om ons naar begin en eindpunt van wat wandelingen te brengen. Liepen Hidden Canyon en de Emerald pools. Beide wandelingen aardig wat kruisverkeer. Bryce was prima te doen, overal makkelijk kunnen parkeren op de uitzichtpunten route en overnacht in park zelf. Vonden daar zonder problemen een plek. In Capitol Reef was het druk maar stonden we buiten het park op campground en huurden we een 4x4 om de hele dag mee rond te touren. Tijdens die rit bijna niemand tegengekomen.
Evita2017
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Evita2017 »

Wij hebben dit jaar (augustus 2017) een camperreis gemaakt van 4 weken van Las Vegas naar Yellowstone, Black Hills en Denver.
Onze ervaringen zijn heel erg positief!
Wij hebben wel bijna al onze overnachtingen geboekt in de nationale parken of state parks. Veel mooiere plekken midden in de natuur, met minder voorzieningen soms wel maar dat stoorde ons zeker niet.
Valley of fire aangekomen in de late namiddag, daar was nog voldoende plaats op de camping (site met elektriciteit, is wel nodig om de airco te gebruiken, want het is er oh zo heet). Prachtig park met hele mooie campingplekken tussen de rode rotsen.
Zion; gelogeerd op Watchman campground (op tijd reserveren, plaatsen waren snel weg). Shuttlebus tot in het park, twee dagen geen gebruik gemaakt van de camper. Bij de canyon overlook trail (niet bereikbaar met de shuttlebus) wel 's morgens op tijd aangekomen, de parking is daar zeer beperkt (ook voor auto's trouwens).
Bryce: overnacht op the north campground, in het park. Gebruik gemaakt van de shuttlebus. Vanaf de camping is de rim ook te voet te bereiken.
Page: Wahweap campground. Mooie camping aan Lake Powel. Geen parkeerproblemen. Ook niet bij Horshoebend of Antelope Canyon.
Grand Canyon, Mather campground. Parkeerplaats genoeg bij de rim (grote parking), deel gedaan met shuttlebus.
Monument Valley: The View campground. Prachtige plek met zicht op Monument Valley! Parking bij het visitor center is heel groot.
Moab: enige commerciële campground op onze trip. Jammer dat Devils garden campground gesloten was dit jaar anders hadden we daar een plek geboekt in het park. Bij het bezoek aan Arches was het wel heel erg druk. Maar we zijn op tijd vertrokken (rond 7.30 uur in het park), toen was er nog plaats genoeg om te parkeren. 's middags na onze lange wandeling was de parking overvol!
Canyonlands: sommige parkeerplaatsen zijn drukker, maar toch overal nog parkeerplaats gevonden voor ons huis op wielen.
Dead horse point state park campground: wondermooie rustige camping. Wel beperkt aantal plaatsen, dus ook weer snel zijn met boeken. Hele mooie sterrenhemel gezien (vallende sterren in augustus dit jaar).

Bij de overige parken die je opnoemt zijn we niet geweest, daar kan ik niks over zeggen. Maar over het algemeen geld dat je moet zorgen (zeker met een camper) om overal 's morgens vroeg aan te komen. Een voordeel is hierbij dat als je in de parken overnacht je geen lange rit moet doen ' s morgens. In Yellowstone (toch wel druk op sommige plaatsen) ook nooit parkingproblemen gehad. Dikwijls vertrokken dadelijk na het wakker worden al richting parking, waar we dan ontbeten. Dat is het voordeel van een camper, je hebt alles mee.
Dokus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Dokus »

Voor Yosemite, Grand Canyon, Zion, Bryce is het noodzakelijk (ver) van te voren te reserveren. Zeker in September. Dan is het heel stabiel weer in het westen. Lekker weer koud en veel zon. Met als gevolg dat veel stellen en mensen zonder kinderen op reis gaan. Informatie over het on-line reserveren staat staat op deze website. Ja, ze hebben gelijk, binnen 1 minuut, nadat het mogelijk is, kan het al vol zitten! www.recreation.gov
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door UsaMarlous »

Wij hebben campgrounds in de nationale parken ver van te voren geboekt. Daar zelf hebben we gebruik gemaakt van shuttle bussen.
Dat was bijna overal goed geregeld. In Yosemite vonden wij het een ramp. Het was daar zo druk (Augustus) dat we een keer 3 bussen hebben moeten laten gaan omdat we er niet meer in mochten. We hebben toen de tegenovergestelde richting genomen, maar die dag is het voor ons niet meer goed gekomen met de trail die we wilde lopen.

Verder ben ik echt fan van Campers over het algemeen. Goed te rijden, en er was altijd wel een parkeerplek. In Los Angeles waren we 3 dagen en daar hebben we wel een auto gehuurd.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington

Bericht door AnitaV »

Klinkt goed allemaal :clap:
De vorige keer stonden we behalve bij de Rockies niet in de parken en toen hadden we ons al voor genomen de volgende keer wel zoveel mogelijk in de parken te kamperen. Maar in 2016 hoorden we in april dat onze dochter in augustus voor ruim vier maanden naar Colorado zou gaan dus we zagen onze kans schoon. Buiten de parken was toen nog genoeg te boeken.
Nog voorkeur in Bryce, Sunset of Nort campground?
In Zion zie ik vaak Watchman campground maar wat is er mis met South campground?
In Yosemite lijkt Lower Pines het dichtst bij de stop van de shuttlebus te liggen of zie ik dat verkeerd?
In Sequioa zijn veel campings. Welke camping beviel het beste en waarom?
In Page welke camping? Lake Powell Campground ligt gunstig tov Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Wahweap campground of Lone Rock?

Hoe lang van te voren kan je de campings boeken? Dat is toch precies zes maanden van te voren? En ook om klokslag 16.00 uur?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

South in Zion is ook prima, maar die is niet te reserveren. Daarom kiest iedereen voor Watchman. Ik geloof dat in Bryce ook niet beide campings te reserveren zijn, dat zou je even moeten checken op http://www.nps.gov/brca. Je kunt daar ook de ligging zien. Ze liggen beide prima volgens mij.

Voor Yosemite geldt een apart reserveringssysteem, de andere campings zijn 6 maanden van te voren te reserveren, vanaf 7 uur EST dacht ik. Als je probeert te boeken zie je wel staan vanaf wanneer het kan. Lees je heel goed in voor Yosemite en oefen een maand (of 2 ) eerder.

Als je dicht bij de shuttlebus wilt zitten in Yosemite is niet alleen de camping maar vooral de plaats op de camping van belang. Wij zaten dit jaar op North Pines en zaten daar dicht bij een shuttlebus stop. Voor de andere campings heb je andere stops, je zit eigenlijk altijd wel goed.
UsaMarlous schreef: In Yosemite vonden wij het een ramp. Het was daar zo druk (Augustus) dat we een keer 3 bussen hebben moeten laten gaan omdat we er niet meer in mochten. We hebben toen de tegenovergestelde richting genomen, maar die dag is het voor ons niet meer goed gekomen met de trail die we wilde lopen.
Het kan inderdaad heel druk zijn (dat geldt ook voor Zion). Zorg ervoor dat je vroeg bent, of juist later op de dag (wat het voordeel is van in het park overnachten). En plan voldoende tijd; de bussen rijden heel regelmatig dus zelfs als je er een of twee moet laten gaan zou je voldoende tijd moeten hebben om een wandeling te doen. Zorg ook dat je weet hoe de bussen rijden. Soms is het handig om een stukje te lopen zodat je eerder op kunt stappen.

Marianne
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

@Marianne
Wat een schat aan informatie zit er in je hoofd. Fenomenaal!
Nog niet eerder geschreven maar ik zit iedere keer met een glimlach jullie reisverslagen te lezen. Wat een heerlijke humor :D

Yosemite ga ik zeker een paar keer oefenen ter zijner tijd. Ik vind het iedere keer weer bijzonder om te lezen dat de plaatsen binnen een paar seconden weg zijn. Mocht het niet lukken, dan ga ik zeker na een kwartier nog een keertje kijken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:South in Zion is ook prima, maar die is niet te reserveren. Daarom kiest iedereen voor Watchman.
Watchman heeft daarnaast ook nog hookup voor stroom.
South Campground is alleen dry-camping zonder hookup dus.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandwitch »

Bryce north campground nr 6....loop je zo omhoog een amfitheater in :)
Verder zijn wij in oktober/november geweest we vonden het zeker niet leeg op de campings (vooral nationale en staatsparken waren vol, dus waar kan reserveren ) Bij ons was het bij first come campings vroeg aankomen voor een plekje, maar dan lukte het ook wel.
Het was bij bv Antelope canyon, Bryce en Zion wel een stuk rustiger dan bv het hoogseizoen, maar er waren bij ons ook al campings gesloten. Wij vinden zonder faciliteiten juist fijn met de camper, dus over commerciële campings kan ik je minder vertellen.
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

@ sandwitch
Dankjewel. We willen ook liever kamperen in de parken. Mooiere plekken en dicht bij de shuttlebus.
Geen ervaring met Page en Sequioa?
Sandwitch
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandwitch »

Dit jaar geen Sequoia gedaan, maar die is goed reserveerbaar en al rustiger dan bv zion of Yosemite. In Page ontkwamen we niet aan een commerciële camping, wel vlak bij de canyon (handig even alles vullen en legen, in september toch nog wel reserveren) In Kanab en andere plaatsen staan we vaak op blm plekken, weinig voorzieningen, maar o zo mooi. Op de sits free campsites, kun je op de kaart goed zoeken en resencies bekijken, de kosten variëren van gratis tot een dollar of 7. Wij vinden dit heerlijk. Wat we ook wel doen is bij hotsprings overnachten, vaak hebben die plekjes voor een camper en soms met je eigen hotsprings erbij.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij stonden dit jaar op Lodgepole, zie daarvoor ons reisverslag. Mooie camping, met een shuttlebushalte.
Kijk voor campings ook eens in de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl. In 2015 stonden ze ook op Lodgepole maar ze hebben ook ervaring met andere campings in Sequoia.

Marianne
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

@sandwitch

Achteraf ken ik de site free campsites. Vorig jaar ooit een keer bekeken. Je staat, denk ik, inderdaad op hele mooie plekken. Maar als onervaren camperreiziger (alleen vorig jaar) hik ik er een beetje tegen aan. Nergens is er water beschikbaar. Dat wordt dan goed uitrekenen hoe lang je zonder dumpstation en water inname kan. Ik gok met zijn tweetjes op max vier dagen (incl snel douchen). Wat is jouw ervaring?
Bij de Grand Canyon kan ik natuurlijk eerst Mather proberen en als dat niet lukt dan zijn er genoeg campings via deze site beschikbaar. Een aantal zijn dichtbij de canyon, alleen kan je dan makkelijk je camper kwijt bv het visitor center? Oh, ik ben zo'n controlefreak :oops:
Hoe ga je om met een dispersed camping in een gebied met beren?
Sandwitch
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandwitch »

Wat voor een camper nemen jullie? Het hangt namenlijk van je tanks af, wij hadden een C22 met 2 volwassenen, ruim genoeg. Wij konden ongeveer 5 dagen doen voordat we weer tanks moesten vullen en legen (in staats en nationaal parken, is er bijna altijd wel een vulstation, ook open in september). Onderweg kun je vaak vullen en dumpen bij benzine stations en commerciële campings tegen een fee. Wij zorgden ervoor dat we 1x in de 4 dagen een camping hadden met dump of hookup (het liefst staatsparken, maar soms ook commerciële parken). Voor California is er een app met dumpstations.
Tussendoor waren we vrij om overal te staan, niet alle blm of vrije plaatsen zijn handig of liggen mooi, altijd goed resencies lezen of hij geschikt is voor jullie.
Dit was voor ons ook de eerste reis dat ik wat meer durfde, ik ben ook een control freak!
Op parkeerplaatsen van visitor centers, is meestal plek voor oversized vehicles. Daar zet je je camper neer en kun je een shuttle bus pakken (in oktober reden deze niet altijd meer en rij je zelf het park in). Alleen in Zion zagen dat in de middag de parking vol was, ze hebben dat jet buiten het park extra parking en een shuttle bus halte. Wees gewoon optijd smorgens, reis buiten het seizoen en dan komt het goed.
Beren: op campings staan beren boxen, ook op blm of national forest campings als het nodig is, echter na vragen aan een ranger, hoef je die niet te gebruiken met een camper. Dus alles in je camper laten staan. Zorg dat je buiten niets laat liggen. De camper biedt genoeg bescherming, volgens Rangers daar.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In Sequioia NP vonden wij Dorst Campground een absolute aanrader. Wat een mooie camping! Wel groot, maar toch het parkgevoel. En ook te reserveren. Zie voor meer info en indrukken ons reisverslag dag 8 en 9. https://jojostravelusa2014.blogspot.nl/ ... tpwww.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer