Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

MichelH schreef:Ik dacht de eerste keer dat ik naar Amerika/Canada ging op mijn 19e ook dat ik geen natuurliefhebber was.
Boy, was I wrong...ik vond de bergen, meren, watervallen, rotspartijen, helemaal geweldig en ben sindsdien de (kracht van) natuur juist meer gaan waarderen. Totaal niet te vergelijken met natuur die je hier in Nederland vindt.
Het wordt sowieso een reis om nooit te vergeten.
Lijkt mij zeker ook helemaal geweldig!! Wij zijn allebei zelfs nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dus het zal zeker onvergelijkelijk zijn!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan het alleen maar met michelh eens zijn.
en het hotel in Bluff is ook voor ná Monument Valley. Het is dus niet de bedoeling om heen en weer te rijden tussen locaties
Pak je routeplanner er eens bij zou ik zeggen. Bluff ligt bijna 50 min en noorden van Monument Valley en je moet weer via Monument Valley om naar Page te rijden. Bluff ligt echt de verkeerde kant op.

Die 3u mbt de rit naar Yosemite doe je erover als je niet stopt. Ik kan me niet voorstellen dat je her en der niet gaat willen stoppen op die route. Bekijk de meeste van je ritten niet alleen als verplaatsing tussen 2 plekken maar ook als routes waar onderweg ook zaken te zien zijn, want ik denk dat je je daar nog wel eens in vergist.

Verder als mod even de vraag of je aub geen complete berichten wilt quoten als dit niet nodig is. Gebruik bv delen van hele lappen tekst of een @ met een naam als je een persoon wilt benoemen. Staat ook bij de forumregels :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MarcenJennifer schreef: We zouden er als het goed is zo'n 3 uur over doen om in Yosemite aan te komen en dan zouden we in ieder geval willen raften inderdaad. Verder betekent dat niet dat we verder niets van het park gaan bekijken (liefst wel natuurlijk), maar we hoeven voor ons gevoel niet perse alles erin te proppen. Ik moet ook wel zeggen dat we nog bezig zijn met het verdiepen in de exacte high lights van ieder park, dus wat we ten minste willen zien. Maar dit was even gebaseerd op wat we denken dat de kinderen ook leuk zullen vinden. Nogmaals, zonder kinderen zouden wij ook heel anders kijken naar de planning.
ALs je van Bishop naar Mariposa rijdt, via Yosemite Valley ben je aan reistijd al 4,5 uur kwijt. En dan wil je ook nog wel eens stoppen onderweg, bijvoorbeeld bij Mono LAke, en in het park bij Tuolumen Meadows, Tenaya Lake en Olmsted Point.
In de vlalei moet je je auto zien kwijt te raken en dan met de shuttlebus naar Half Dome Vilalge als je wilt raften. Dat raften kost uren. Erg leuk om te doen, maar vele van het park ga je niet zien op die manier, zeker als je van plan bent om voor etenstijd naar Mariposa te rijden.
Ik had je al naar onze verslagen verwezen voor onder andere Yosemite met de kinderen (die ook niet wisten dat ze natuurliefhebbers waren maar het toch geweldig vonden daar). Heb je die al eens bekeken?

Marianne
geers
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door geers »

Hallo allemaal, Ik lees hier mee omdat ook wij deze zomer met ons gezin deze route willen rijden. Nou ja ongeveer, ik ben me nog heel erg aan het verdiepen ik wat willen we zien, hoe lang hier hoe lang daar. Want met kinderen (4, 7, 10) moet je toch rekening houden met andere dingen dan dat je samen gaat. Zo vinden ze natuur wel oke maar er moet wel gezwommen kunnen worden aan het einde van de dag. Ik lees op veel sites dat reizen door death valley word afgeraden in juli. Ik lees hier dat er wel door heen gereden wordt? Iemand een idee hoe dat zit? Wij gaan trouwens met een camper. En gaan ook van LA-LA Totaal 24 dagen waarvan 18 dagen met de camper. Alle tips zijn welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo geers, welkom op het forum! Je kunt de vragen over jullie reis het beste in een nieuw (eigen) topic stellen.
Succes!

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Reis door Death Valley is niet afgeraden, maar zelfs verboden door de meeste camperverhuurders.
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker

Pak je routeplanner er eens bij zou ik zeggen. Bluff ligt bijna 50 min en noorden van Monument Valley en je moet weer via Monument Valley om naar Page te rijden. Bluff ligt echt de verkeerde kant op.
We hebben de reis ook helemaal nagekeken met de routeplanner, dus we wisten dat Bluff net de verkeerde kant op lag. Alleen hadden we een heel leuk kleinschalig hotel gezien met een super mooie ligging, dit vonden we het omrijden waard. Voor de zekerheid hebben we toch nog een hotel in Kayenta gereserveerd, wat dan wat ongezelliger gelegen is zoals we hebben gelezen. We moeten dus nog even de knoop hierover doorhakken.

[quoteVerder als mod even de vraag of je aub geen complete berichten wilt quoten als dit niet nodig is. Gebruik bv delen van hele lappen tekst of een @ met een naam als je een persoon wilt benoemen. Staat ook bij de forumregels :wink:][/quote]

Sorry! Had het eerst nog even niet goed door hoe het werkte met de quotes, nu wel als het goed is;).
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker

Ik had je al naar onze verslagen verwezen voor onder andere Yosemite met de kinderen (die ook niet wisten dat ze natuurliefhebbers waren maar het toch geweldig vonden daar). Heb je die al eens bekeken?
@Marianne: ik heb even snel gekeken, maar had vorige week niet zoveel tijd. Ik dacht wel snel te zien dat jullie zelfs 4 dagen in Yosemity zijn geweest?
Aankomende week heb ik meer tijd, dus dan ga ik eens goed naar je reisverslagen kijken en me verder verdiepen in wat we graag willen zien en doen per locatie!
Hubrecht
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Hubrecht »

MarcenJennifer schreef:
Bedankt voor de tips en wat leuk te horen dat jullie deze reis als huwelijksreis gedaan hebben!! Ik moet zeggen dat als we met zn tweeën deze reis zouden doen, we ook hele andere keuzes gemaakt zouden hebben. Maar omdat we met de kids gaan (die helaas niet super avonturistisch/natuur liefhebbend zijn), hebben we dus juist gekozen voor die extra dag in bijvoorbeeld San Diego, als relaxdag om te zwemmen bijvoorbeeld. En ook die 3 dagen aan het einde willen we er daarom echt inhouden, maar trouwens ook omdat we daar zelf behoefte aan hebben denken we ;).
Gezien de kids zou ik ook zeker bedenken dat je door heel veel plekken aan te doen ook vrijwel iedere dag urenlang in de auto zit. Op de saaie highways, want je wilt (/moet ;) ) snel naar de andere plek dus je kan geen scenic routes nemen. Als je naar San Diego rijdt om een relaxdag in te bouwen om te zwemmen zou ik zelf de 5 uur extra autorijden uitsparen door lekker in Huntington Beach / Venice Beach / Laguna Beach naar het strand te gaan, of naar een huge ass waterpark als Raging Waters (ligt ook nog mooi op de route richting Joshua Tree :) ).

Daarover gesproken ligt Yucca Valley vrijwel tegen Twentynine Palms aan, daar kun je dus ook nog kijken voor hotels. Bovendien is de ingang van het park daar (de North Entrance) vaak een stuk minder druk, bij de West Entrance kan het gerust dat je een tijd in de file staat voor de payment booth.

Als je weinig tijd hebt in Joshua Park zou ik toch absoluut wel 1 van de korte hikes doen. Wij zijn vorig jaar snel even door Joshua Tree gereden, en nu afgelopen weken een hike gedaan toen we er weer waren, en dat is toch wel echt een wereld van verschil vonden wij. De Hidden Valley trail is bijvoorbeeld ongeveer 1 a 1,5 uur lopen en echt bizar mooi.

Hebben jullie ook al gekeken naar een National Park Pass? Is iets voordeliger als je meerdere National Parks doet.

San Francisco is echt onbetaalbaar qua hotels, wij hebben daar een Airbnb genomen in Emeryville. Met de BART (trein) ben je dan in 30 minuten in downtown SF. Gaat vaak en tot laat.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Hebben jullie ook al gekeken naar een National Park Pass? Is iets voordeliger als je meerdere National Parks doet.
De officiele naam voor deze pas is: America The Beautiful Pass. Een dergelijke pas kun je niet via internet kopen, maar alleen in de Nationale Parken zelf.
Via de volgende link krijg je een duidelijke uitleg over de pas: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /parkenpas.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker

Als je weinig tijd hebt in Joshua Park zou ik toch absoluut wel 1 van de korte hikes doen. Wij zijn vorig jaar snel even door Joshua Tree gereden, en nu afgelopen weken een hike gedaan toen we er weer waren, en dat is toch wel echt een wereld van verschil vonden wij. De Hidden Valley trail is bijvoorbeeld ongeveer 1 a 1,5 uur lopen en echt bizar mooi.
Thanks! Hier heb ik deze week over gelezen en ik had hem al op het lijstje gezet ;)! We hebben in principe de hele middag voor Joshua Park, dus dat zou moeten lukken.
Jazeker! Als ik het goed heb gezien kunnen we daarmee Bryce Canyon, Zion, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite National Park aandoen (Bryce Canyon gaat alleen niet lukken, met onze route ben ik nu van uit gegaan, maar niks staat nog vast, alleen de vlucht). Monument valley valt daar dan buiten, daar zouden we een Jeeptour willen doen. En voor Antilope Canyon willen we een Lower canyon tour boeken.
San Francisco is echt onbetaalbaar qua hotels, wij hebben daar een Airbnb genomen in Emeryville.
De prijzen vallen inderdaad vies tegen :shock: ! Wij hebben nu een hotel gereserveerd bij Brisbane/Airport North, als het goed is een kwartier van downtown SF af en op 5 min afstand van het station (als we de auto willen laten staan).
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker

We hebben onze overnachtingsplaatsen en route hier en daar aangepast nav jullie tips, deze ziet er nu zo uit:

Dag 1 Amsterdam-Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 van Los Angeles naar San Diego
Dag 4 San Diego
Dag 5 van San Diego naar Joshua Tree park daarna hotel Yucca Valley
Dag 6 van Yucca Valley naar Lake Havasu city daarna hotel Lake Havasu City
Dag 7 van Lake Havasu city naar Grand Canyon daarna hotel Williams
Dag 8 van Williams naar Monument Valley daarna hotel Kayenta
Dag 9 van Bluff naar Lake Powell/antilope canyon daarna hotel Page
Dag 10 van Page naar Zion daarna hotel Springdale
Dag 11 van Springdale naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 van Las Vegas via death valley naar hotel Bishop
Dag 14 van Bishop naar Yosemite daarna hotel Mariposa
Dag 15 van Mariposa naar San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 van San Francisco naar Santa Cruz
Dag 18 van Santa Cruz naar Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara-Los Angeles en vliegen
Dag 22 Thuis

Ik zit alleen een beetje met het laatste gedeelte na San Francisco, vanaf dag 17: We hebben dan dus nog 5 dagen/4 overnachtingen totdat we terugvliegen. Deze zouden we het liefst een beetje in het teken van zon/zee/strand doorbrengen terwijl we toch nog wat leuke plaatsen aandoen, alleen kom ik er niet echt uit. Zoals eerder al werd gezegd is de afstand Santa Cruz-Santa Barbara te lang. Santa Cruz en Santa Barbara zijn niet perse een must, heeft er iemand een tip voor de route vanaf dag 17?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe is Santa Barbara een goede zon/badplaats als je niet in het drukke LA/Santa Monica wilt zitten.
Ik zou de verdeling SF - Santa Cruz/Monterey en Mobterey - Morro Bay/Pismo Beach aanhouden maar tussen Pismo en santa barbara is ook weer niet zoveel te doen dat je niet door zou kunnen rijden. (Er is genoeg te zien, maar als ik jullie reis zie is het niet het interessantste deel zeg maar).

Ik zou echter je wel aanraden om een dag meer voor Yosemite te nemen. Daar heb je nu geen/nauwelijks tijd voor terwijl het volgens mij het grootste park is wat je aandoet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer