Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto huren en door death valley rijden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dirky
Amerika-ontdekker

auto huren en door death valley rijden

Bericht door dirky »

Op een nederlandstalig forum vond ik het bericht dat in het huurkontrakt stond dat men niet door death valley mocht rijden??

wie heeft daar ervaringen mee, ik had al wel geleen dat men niet overn onverharde weg mocht maar niet door death valley verwonderd mij, wie kan uitsluitsel geven dank u
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

Dat geldt voor campers in de zomer. Met een normale auto is dat geen probleem.
Als je inderdaad leuke trails wilt gaan rijden moet je een 4X4 SUV huren.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het vervelende is wel dat je onverzekerd op die leuke trails rijdt ;).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vroeger mocht je juli en augustus ook niet met een huurauto door Death Valley. Dat kwam omdat ze dachten dat iedereen met de a/c aan en in de D die lange hellingen naar het westen ging rijden. Overal stonden daar bordjes met: A/C af, naast enorme watertanks. Het valt nog steeds aan te bevelen die lange hellingen terug te schakelen naar de 2de of 3de versnelling als het erg heet is, en dat is het bijna altijd. De a/c heb ik nog nooit afgezet. Moet er niet aan denken.
YH
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Terugschakelen? Als je een auto huurt krijg je toch standaard een automaat.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Een automaat heeft ook een losse 2e en 3e versnelling.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

om met je huurauto in Death Valley rond te rijden moet je je niet te veel zorgen maken. Zeker niet in verband met je a/c, die auto's kunnen heus wel tegen wat tegen. Bij oudere auto's bestaat er misschien een kans dat ze oververhit raken, maar als je gewoon rustig wat rondtoert maakt het niet uit.

Ook in verband met het huurcontract moet je je geen zorgen maken. Dat van door Death Valley rijden, dat het niet zou mogen in bepaalde contracten zou ik wel raar vinden dat het erin zou staan. :?

Groetjes
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Dat geldt ook alleen voor campers en motorhomes, auto's mogen wel, zorg er wel voor dat de motor niet oververhit raakt. En in Death Valley staan nog steeds "barrels" met water om je radiator bij je vullen.

Maar wil je echt als het zo ontzettend warm is door Death Valley heen? Wij waren er een aantal jaren geleden later in het seizoen, met een motorhome, maar het was echt niet om uit te houden. Een kleine wandeling van 5 minuten deed ons al baden in het zweet.

Als je in die maanden gaat, zou ik van te voren wel even kijken hoe warm het is voordat je daadwerkelijk het park binnenrijdt. Vooral in de lager geleden gebieden, kan het echt super warm zijn.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Verelle schreef:Dat geldt ook alleen voor campers en motorhomes, auto's mogen wel, zorg er wel voor dat de motor niet oververhit raakt. En in Death Valley staan nog steeds "barrels" met water om je radiator bij je vullen.

Maar wil je echt als het zo ontzettend warm is door Death Valley heen? Wij waren er een aantal jaren geleden later in het seizoen, met een motorhome, maar het was echt niet om uit te houden. Een kleine wandeling van 5 minuten deed ons al baden in het zweet.

Als je in die maanden gaat, zou ik van te voren wel even kijken hoe warm het is voordat je daadwerkelijk het park binnenrijdt. Vooral in de lager geleden gebieden, kan het echt super warm zijn.
Wij zijn er een paar keer midden in de zomer geweest en dan is het vaak tegen de 50 graden. Wandelen is dan inderdaad niet aan te raden, maar bij Zabriskie Point, Devils Golfcourse etc even de auto uit is een heel bijzondere ervaring. Wij hebben ook wel eens 's morgens vroeg een stukje in de Sand Dunes gelopen (zorg dat je zelfs dan voldoende water dirnkt, en hou de auto in het zicht).
Van zweten merk je eigenlijk niets, dat verdampt meteen.
Ik vind het aan te raden om in het park te overnachten zodat je er doorheen rijdt als de zon al wat lager staat. Probeer het in elk geval te vermijden om er midden op de dag door te rijden.
Vanuit Las Vegas is de route onderlangs, via de Red Rock Canyon Scenic Byway en Shoshone een aanrader. Je rijdt dan in het park langs Badwater, en kunt ook Artist Drive en Devils Golfcourse meenemen.

Zie ook ons reisverslag 2006, 10 augustus.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Verelle schreef:Maar wil je echt als het zo ontzettend warm is door Death Valley heen? Wij waren er een aantal jaren geleden later in het seizoen, met een motorhome, maar het was echt niet om uit te houden. Een kleine wandeling van 5 minuten deed ons al baden in het zweet.
Maar juist die hitte een keer meemaken is een belevenis. Natuurlijk moet je geen mijlen gaan lopen in die hitte. Korte wandelingen bij de uitzichtpunten kan geen kwaad. Zorg dat je voldoende water gedronken hebt en neem een fles mee. Verder zorg ik dat ik een flinke voorraad water bij me heb in de auto voor het geval dat...

Net als Marianne was ik ook al tot de ontdekking gekomen dat je niet zweet zolang je in de brandende zon loopt maar pas wanneer je weer in de auto stapt. Een teken dat je dus erg snel uitdroogt als je niet voldoende water drinkt. :wink:

Tegenwoordig met de nieuwe huurauto's is het geen enkel probleem om ook op het heetst van de dag door Death Valley te rijden. In 2004 heb ik met opzet gelet op de temp. van de motor. Die ging niet tot nauwelijks omhoog, terwijl ik de Airco gewoon aan had staan.

Overigens ben ik 2x in Death Valley geweest, 2002 en 2004. In 2002 waaide er een harde wind en was het ook nog eens zeer warm (ruim 120 F), net een föhn die constant vol in je gezicht blies. In 2004 was het windstil en maar ook zeer warm. In 2004 was het daarom veel beter vol te houden. Door de harde wind in 2002 verdampte al het vocht gelijk.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Afgelopen jaar zijn wij wekenlang in de Australische Outback geweest. (Bijna)net zo warm als Death Valley maar veel luchtvochtiger. Zelfs dat went.
In DV maakten wij eens de voorruit van de auto schoon met water maar voordat de spons de onderzijde van de ruit beroerde was de bovenzijde al weer opgedroogd. En zweten in DV was er niet bij bij ons. Wandelen trouwens ook niet. Wij verheugen ons nu al op ons bezoek aan DV in november dit jaar. De eerste keer in 1992 was DV nog een National Monument ipv van een National Park. Maakte weinig verschil -lol-
YH
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Wij zijn in 2005 in DV geweest. De kans dat zoiets voorkomt is waarschijnlijk heel klein maar het was toen enorm aan het stortregenen en stormen. Een 10tal graden en heel DV onder water. Over de extreme warmte kan ik dus niets zeggen. Alleen, met een normale wagen over onverharde wegen rijden die ondertussen onder water lopen was een avontuur op zich. Niet voor herhaling vatbaar trouwens :)

Afbeelding

Verharde wegen daarentegen waren geen probleem.

Afbeelding
Afbeelding

Tenminste, als er geen rotsblokken vallen :)

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer