Oh die gebruik ik hier bijna elke dag in een shake. Schoongemaakte diepvries aardbeien, net zo als bevroren bosbessen, bramen, perzikken, ananas, mango....Iris_1982 schreef:Wie maakt zich nou druk om diepvriesaardbeien en hoe vaak gebruik je die nu helemaal?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe anderen (waaronder Amerikanen) over ons denken
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Yep, hier ook, heerlijk, een smoothie! Overigens heb ik net een artikel gelezen, dat bevroren vaak gezonder is, dan vers, omdat het direct na het plukken wordt ingevroren.
Om on topic te blijven, ik denk, dat iedereen, die in het buitenland woont, wel iets "mist" van het thuisland. Dat is dan weer extra leuk om te proeven of doen bij een bezoek. Maar als alles in het nieuwe land slecht wordt gevonden is er sprake van Culture Shock of pure heimwee.
Om on topic te blijven, ik denk, dat iedereen, die in het buitenland woont, wel iets "mist" van het thuisland. Dat is dan weer extra leuk om te proeven of doen bij een bezoek. Maar als alles in het nieuwe land slecht wordt gevonden is er sprake van Culture Shock of pure heimwee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik had van het weekend twee Amerikanen op bezoek en het viel hun ook erg op hoe smerig het hier is. Als je eens rondkijkt, ligt er best een hoop troep op straat.
Verder hadden ze het zeker wel naar hun zin en konden ze niet echt zeggen dat mensen onbeleefd waren. Ze vonden het eerder een verademing geen "greeter" in de winkel tegen te komen.
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje valsgespeeld heb. Ik heb ze namelijk ook meegenomen naar Parijs en Wallonië. Aangezien geen van ons Frans sprak viel mij het gedrag van die mensen toch erg tegen. Ik verwacht niet dat ze Engels spreken, maar een beetje behulpzaamheid zou toch kunnen?
Verder hadden ze het zeker wel naar hun zin en konden ze niet echt zeggen dat mensen onbeleefd waren. Ze vonden het eerder een verademing geen "greeter" in de winkel tegen te komen.
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje valsgespeeld heb. Ik heb ze namelijk ook meegenomen naar Parijs en Wallonië. Aangezien geen van ons Frans sprak viel mij het gedrag van die mensen toch erg tegen. Ik verwacht niet dat ze Engels spreken, maar een beetje behulpzaamheid zou toch kunnen?
- Mike
Laat ze eens in je koelkast kijken. Ze zullen waarschijnlijk onmiddellijk toegeven dat jouw koelkast veel schoner is dan de gemiddelde Amerikaanse. Wat je hier allemaal in de gemiddelde familiekoelkasten kunt vinden is vaak onbeschrijflijk.Michigan schreef:Ik had van het weekend twee Amerikanen op bezoek en het viel hun ook erg op hoe smerig het hier is.
--john
Laatst gewijzigd door JohnNJ op 23 feb 2007, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Amerika vs Nederland...
Hier nog een 'anecdote':
Toen ik nog in Nederland werkte, in Eindhoven, kwamen er ook wel eens Amerikanen langs, uit Dallas, TX. Dus op een dag komen ze 's morgens op het werk, vertellen ze dat ze ergen geweldig goede mosselen hebben gegeten. Ze wisten alleen niet waar, maar het was ergens aan het water. Tsja, dus niemand wist ook maar een restaurant in de regio Eindhoven aan het water waar ze mosselen op het menu hebben staan. Dus tijdens de lunchpauze gaan ze even terug naar het hotel om de kassabon te halen...... blijkt dus dat ze even naar Yerseke in Zeeland zijn gereden voor hun diner.
Dat is toch al gouw 1 1/2 tot 2 uur rijden, afhankelijk van de drukte.
Wij Nederlanders vonden dat maar grappig, wie rijdt er nu zo'n afstand, gaat uit eten en rijdt een uurtje of 2 later weer terug? Later toen in zelf in Dallas, TX woonde ging er een wereld voor me open... blijkt dat dat daar toch wel vrij normaal is om even voor een avondje zulke afstanden te rijden.
Hier nog een 'anecdote':
Toen ik nog in Nederland werkte, in Eindhoven, kwamen er ook wel eens Amerikanen langs, uit Dallas, TX. Dus op een dag komen ze 's morgens op het werk, vertellen ze dat ze ergen geweldig goede mosselen hebben gegeten. Ze wisten alleen niet waar, maar het was ergens aan het water. Tsja, dus niemand wist ook maar een restaurant in de regio Eindhoven aan het water waar ze mosselen op het menu hebben staan. Dus tijdens de lunchpauze gaan ze even terug naar het hotel om de kassabon te halen...... blijkt dus dat ze even naar Yerseke in Zeeland zijn gereden voor hun diner.
Dat is toch al gouw 1 1/2 tot 2 uur rijden, afhankelijk van de drukte.
Wij Nederlanders vonden dat maar grappig, wie rijdt er nu zo'n afstand, gaat uit eten en rijdt een uurtje of 2 later weer terug? Later toen in zelf in Dallas, TX woonde ging er een wereld voor me open... blijkt dat dat daar toch wel vrij normaal is om even voor een avondje zulke afstanden te rijden.
-
wendyjol
- Amerikakenner
Juist, daarom vind ik dit soort discussies vaak zo zinloos. Ik woon in Meppel en ik vind het winkelpersoneel helemaal niet onvriendelijk. Als ik mijn boodschappen doe, tref ik altijd vriendelijke cassieres, die mij begroeten en gedag zeggen als ik klaar ben. Natuurlijk tref ik wel eens iemand die zijn/haar dag niet heeft, maar die zijn we in Amerika ook tegen gekomen.Pete.Z schreef:
Allemaal wel afhankelijk van het deel van Amerika waar je vandaan komt....er zijn echt wel vieze straten en onbeleefde mensen te vinden,net als in Nederland.
generalisaties zijn per definitie onzin.
Zoals je zegt Pete: generalisaties zijn per definitie onzin!!!
In Drente wordt je ook wel door vreemde mensen op straat gegroet nietwaar? Dat zal in de Randstad niet zo snel gebeuren. Aan de Amerikaanse oostkust doet men dat ook niet, maar in het midddenwesten weer wel.wendyjol schreef:Juist, daarom vind ik dit soort discussies vaak zo zinloos. Ik woon in Meppel en ik vind het winkelpersoneel helemaal niet onvriendelijk. Als ik mijn boodschappen doe, tref ik altijd vriendelijke cassieres, die mij begroeten en gedag zeggen als ik klaar ben. Natuurlijk tref ik wel eens iemand die zijn/haar dag niet heeft, maar die zijn we in Amerika ook tegen gekomen.
Zoals je zegt Pete: generalisaties zijn per definitie onzin!!!
Generalisaties mogen dan onzin zijn, en oordelen over de beleefdheid van een volk zijn per definitie subjectief, maar dat is wel hoe oordelen over een land tot stand komen. Het is de beeldvorming die er toe doet, niet of het volgens de inboorlingen ook "waar" is.
Waar buitenlanders in Nederland mee te maken hebben is de houding van Nederlanders ten opzichte van hen. Die houding kan nogal afwijken van de houding die Nederlanders ten opzichte van elkaar hebben. Buitenlanders hebben ook nog te maken met de IND, een bureaucratie waar Nederlanders vrijwel nooit mee in aanraking komen.
Niettemin denk ik -- en laat ik het wat voorzichtig formuleren -- dat Nederlanders binnen de westerse cultuur nu niet direct tot de meest beleefde en wellevende volkeren behoren. Dienstverlening staat er ook niet erg hoog aangeschreven. Het probleem is dat de Nederlander er zelf niet zo'n grote waarde aan hecht, zodat de kans op verandering nogal klein is.
--john
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De oostkust is groot, hoor, John. Hier groet men wel degelijk op straat en in Massachusetts, waar mijn zusje woont, doen zelfs de "stugge" New Englanders het! Hoe verder naar het zuiden, hoe vriendelijker de mensen (tot je in Florida komtJohnNJ schreef:In Drente wordt je ook wel door vreemde mensen op straat gegroet nietwaar? Dat zal in de Randstad niet zo snel gebeuren. Aan de Amerikaanse oostkust doet men dat ook niet, maar in het midddenwesten weer wel.
Case in point vind ik, dat veel Nederlanders de Amerikaanse vriendelijkheid onecht en overdreven vinden. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.Niettemin denk ik -- en laat ik het wat voorzichtig formuleren -- dat Nederlanders binnen de westerse cultuur nu niet direct tot de meest beleefde en wellevende volkeren behoren. Dienstverlening staat er ook niet erg hoog aangeschreven. Het probleem is dat de Nederlander er zelf niet zo'n grote waarde aan hecht, zodat de kans op verandering nogal klein is.
--john
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Moet je niet hier doen, maar op het Expatica forum
(en dan kom ik de reacties lezen
).
Yep, in Florida kent men geen vriendelijkheid, vooral niet in de gebieden rond de grote steden. Veel mensen klagen erover en waarschijnlijk komt het door het toerisme en de import, er zijn hier maar weinig geboren en getogen Floridianen.Petra/VS schreef:De oostkust is groot, hoor, John. Hier groet men wel degelijk op straat en in Massachusetts, waar mijn zusje woont, doen zelfs de "stugge" New Englanders het! Hoe verder naar het zuiden, hoe vriendelijker de mensen (tot je in Florida komtJohnNJ schreef:In Drente wordt je ook wel door vreemde mensen op straat gegroet nietwaar? Dat zal in de Randstad niet zo snel gebeuren. Aan de Amerikaanse oostkust doet men dat ook niet, maar in het midddenwesten weer wel.).
En ach vaak ligt het aan jezelf...als je zelf vriendelijk bent, dan is de reaktie ook goed, aktie en reaktie en dat is overal , of je nu in Nederland of de VS verblijft.
Ik heb al een aantal "vrienden" werkzaam bij de plaatselijke Walmart en Publix
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1883 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellie76
-