Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Al een heel tijdje hebben wij op ons lijstje een terugbrengcamper staan. Het reisverslag van Michelly van 2016 heeft ons eindelijk de knoop doen doorhakken. In Maart gaan wij een camper van Chicago naar Las Vegas brengen. :D
Ik ben me nu flink aan het inlezen, heerlijk al die reisverslagen, uiteraard Michelly, Rob en Annie en vele anderen. :thumbup:
Globaal heb ik nu een route richting Mammoth cave, Lynchburg (whisky), Nashville, Memphis, Natchez, Breau Bridge, San Antonio, Big Bend en daarvandaan een route naar Las Vegas. We hebben 25 dagen de camper en aan het eind nog 2 daagjes Las Vegas. Als ik iets verder ben, zal ik hier de route meer specificeren.
Na een en ander gelezen te hebben, vroeg ik me af of New Orleans een Must see is. Op zich zijn we niet zulke stadsmensen en ik vroeg me af of na Nashville, Memphis en Natchez je niet al genoeg stad en muziek hebt gezien? Of is New Orleans echt weer iets heel anders?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Ina, terugbreng camper Chicago-LasVegas

Bericht door michelly »

Het is in die richting niet alleen New Orleans maar ook die prachtige plantations en de swamps die de moeite waard zijn. Als je toch al richting Breaux Bridges gaat zou ik zeker dat stukje nog doorrijden.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door Ing »

Daarnaast vond ik New Orleans echt een hele andere 'vibe' hebben dan Nashville of Natchez (Memphis niet geweest). Het is ook gewoon echt een hele mooie, oude stad, iets dat in de VS natuurlijk redelijk bijzonder is. Ik zou New Orleans altijd aanraden en inderdaad: de omgeving met de swamps, plantages e.d. maakt het een bezoek dubbel en dwars waard.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb even een begin opzetje gemaakt, met hulp van alle reisverslagen, veel lezen, advies vragen en google maps.
Tips en tricks zijn welkom :thumbup:

20 maart - Adam-Chicago
21 maart - Chicago-Camper ophalen, kijken hoever we komen, richting Louisville
22 maart - Louisville-Mammoth cave
23 maart - Mammoth cave- Lynchburg, bezoeken distileerderij George Dickel en Jack Daniels, heb ergens gelezen dat er een overnight parkeerplaats is vlakbij Jack Daniels waar je tegen een donatie mag overnachten, iemand hier bekend mee???
24 maart - Lynchburg-Nashville, bezoek stad Nashville
25 maart - Nashville-Memphis, via Natchez Trace parkway en Tupelo
26 maart - Memphis, Graceland, Sun studio, Lorraine hotel en Downtown
27 maart - Memphis-Natchez, Vicksburg
28 maart - Natchez-Breau Bridge, Pilgrimage tour en indien mogelijk sunset swamp tour Champagne cajun tour
29 maart - Breau Bridge-New Orléans, Plantation en NOLA downtown
30 maart - New Orléans-Lake Fausse point state park, bezoek cajun swamp onderweg Jean Lafitte
31 maart - Lake Fausse-Cameron/omgeving kust
01 april - Cameron-Brazos Bend state park
02 april - Brazos Bend-San Antonio, bezoek San Antonio
03 april - San Antonio-Seminole Canyon
04 april - Seminole canyon-Big Bend NP
05 april - Big Bend NP
06 april
07 april
08 april
09 april
10 april
11 april
12 april
13 april
14 april - ......Las Vegas
15 april - Camper inleveren/huurauto
16 april - Las Vegas
17 april - LV-Houston-Amsterdam

- We willen voornamelijk binnendoor wegen rijden, langs de Amish, de Blues trail(61/49)soms een stukje snelweg om miles te maken.
- Als New Orléans toch heel goed bevalt kunnen we er nog een dagje aan vast plakken, we zijn echter niet zulke stadsmensen.
- Big Bend lijkt me heel mooi dus evt daar nog een extra dag
- Hoe we van Big Bend richting LV gaan twijfel ik nog een beetje over, via Tuscon- Mojave?, via Grand Canyon? Sedona??
- Ik dacht de laatste dag voor inleveren bij Lake Mead te gaan staan, veel mensen kiezen echter voor Sam's town, is daar een speciale reden voor??
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

23 maart - Mammoth cave- Lynchburg, bezoeken distileerderij George Dickel en Jack Daniels, heb ergens gelezen dat er een overnight parkeerplaats is vlakbij Jack Daniels waar je tegen een donatie mag overnachten, iemand hier bekend mee???
28 maart - Natchez-Breau Bridge, Pilgrimage tour en indien mogelijk sunset swamp tour Champagne cajun tour
30 maart - New Orléans-Lake Fausse point state park, bezoek cajun swamp onderweg Jean Lafitte
31 maart - Lake Fausse
Ik kan alleen hier wat over zeggen:

Volgorde klopt niet aan het begin. Nashville ligt tussen Mammoth Cave en Lynchburg in, dus dit is een gekke volgorde.
Sowieso vind ik de tijd in alle plekken erg kort.. Overal maar 1 nacht (afgezien van Memphis), erg haasten.

Idem trouwens voor het einde. Ik zou vanuit Natchez naar NOLA rijden en dan daarna naar Breaux Bridge!

Ik zou logischer vinden:
Mammoth Cave (let op: vantevoren reserveren! - Nashville
Nashville
Nashville - Lynchburg (JD is erg leuk, weet niks over dat slapen)
Lynchburg - Memphis
Memphis
Memphis - Natchez
Natchez - New Orleans
New Orleans
New Orleans - Beaux Bridge
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dank je Inge, ik had Lynchberg bewust eerst gedaan omdat we dan vanaf Nashville via de Natchez Trace parkway naar Memphis kunnen rijden.
Vanaf Lynchberg is het niet zo ver rijden naar Nashville dus heb je daar best nog wel tijd dacht ik.
New Orléans kan idd voor Breau Bridge maar had het zo gezien in het verslag van Michelly, zij hadden het idd ook andersom gepland, we kijken ter plekke hoe het uitkomt. Evt kunnen we daar idd een extra nachtje doen.
Van tevoren bespreken vind ik ook lastig omdat je niet precies weet hoe de dagen, met name de eerste(ophalen camper)verloopt.
Ik weet ook niet of het in die periode nodig is, zeker rond de steden, om vooraf de campground te boeken. Graag zou ik ook Big Bend willen boeken maar als je bijv. een extra dagje in NOLA blijft is je schema alweer anders.
Ik denk dat je bedoelt om de Mammoth cave tour van tevoren te boeken, dat ga ik doen :thumbup:
Qua tijd, e hadden liever 6 weken gehad dan zouden we alles wat rustiger kunnen doen maar is een beetje moeilijk met werk :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je denkt ruim in de tijd te zitten en dan kom je toch altijd weer tijd tekort :lol: :lol:
Waar ken ik dat toch van? :mrgreen:

Ik zou voor Big Bend toch echt reserveren als je op Chisos Mountain wilt staan. Ik had het destijds een tijdje in de gaten gehouden maar op een gegeven moment liepen de reserveringen toch aardig op. De andere campings in Big Bend zijn volgens mij fcfs. Je kunt ook Chisos voor 1 nacht reserveren. Mocht je dan langer in bijv. New Orleans willen verblijven dan blijf je de 1e nacht op Chisos en lig je voor op schema kun je daar de 2e nacht staan en de andere proberen op een fcfs.

Houd ook rekening met gesloten campings op het eerste deel van je route. Ik had vooraf opgezocht welke open waren en de keuze was iig niet reuze.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Had jij de campings bij Nashville, Memphis en NOLA op voorhand geboekt? die van Natchez vond ik ook supermooi aan de rivier. Wij vertrekken wel 2 weken later dan jullie Elly maar denk dat openingsdata vaak 1 april is. Ik las ook in een verslag dat mensen gewoon een campground opreden, er was niemand maar ze konden gewoon de stroom aansluiten, volgende ochtend idem en de stroom afgekoppeld en weg gereden :wink:
Big Bend twijfelde ik ook over idd een goed idee om dan de 2e geplande dag te boeken, ga ik nog even kijken op jullie site want jullie hadden volgens mij een heel mooi plekje :thumbup:
Rob en Ingrid
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Rob en Ingrid »

Ha Ina,

Wat leuk om jouw stukje te lezen. Ook wij rijden in maart 2018 met een camper middels een wegbrengactie vanaf Chicago. Onze eindbestemming is echter San Francisco. De route willen we nog niet al te vast stellen, maar als ik de stukjes zo lees, zouden we dat misschien toch moeten doen gezien openingstijden van campings.

Heeft iemand ervaringen met openbaar vervoer en/of shuttle services vanuit campings richting bezienswaardigheden?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik wil eigenlijk ook zo min mogelijk vast leggen maar in een Nationaal park zoals Big bend is het wel prettig zeker van een plekje te zijn. Ik weet niet wanneer jullie gaan maar in onze periode zit ook Pasen en ik weet niet precies wanneer Spring break is maar dan kan het op sommige plekjes ook flink druk zijn. Hoe lang gaan jullie en ook via de Deep South of route 66?
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

ina schreef:Dank je Inge, ik had Lynchberg bewust eerst gedaan omdat we dan vanaf Nashville via de Natchez Trace parkway naar Memphis kunnen rijden.
Vanaf Lynchberg is het niet zo ver rijden naar Nashville dus heb je daar best nog wel tijd dacht ik.
New Orléans kan idd voor Breau Bridge maar had het zo gezien in het verslag van Michelly, zij hadden het idd ook andersom gepland, we kijken ter plekke hoe het uitkomt. Evt kunnen we daar idd een extra nachtje doen.
Ahaa, vandaar! Je kunt ook vanaf Lynchburg deel Natchez Traceway en je rijdt ook sowieso over de Trace vanuit Memphis naar Natchez. Ik vond zelf de Natchez de eerste 60 KM erg mooi, maar daarna erg saai worden. Wij hadden moeite met onze ogen open te houden tussen dat eindeloze bomenlandschap. Af en toe een afrit met wat reclame en wat te zien vonden wij een welkome afwisseling.

Lynchburg - Nashville is inderdaad niet al te lang. Afgelopen zomer kwamen wij vanuit Chattanooga naar Nashville via Lynchburg, maar we moesten bijna 2 uur wachten op de volgende beschikbare tour... Dus toen kwamen we nog wel een beetje in tijdnood. Het kan dus wellicht geen kwaad (ook al is het laagseizoen) om JD alvast te reserveren een dag vantevoren. Zeker als je er op een weekenddag zou willen zijn.

Wat betreft het stukje rondom New Orleans. Waarom ik Natchez - NOLA - Breaux Bridge zou aanraden, is omdat je dan de plantages routes splitst. Dan heb je een mooi stuk van Natchez naar NOLA en daarna van NOLA naar Breaux Bridge en dan daar ook een swamptour. Lijkt mij leuker dan 2 dagen achter elkaar en NOLA is dan wel een mooie break.

Ik snap dat het inderdaad wat lastig is met dingen wel of niet vastleggen. Daar kan ik je geen advies in geven helaas, zeker niet met een camper. Vrijheid in zo'n reis is ook wel lekker ja, alhoewel ik dat niet per se heb gemist afgelopen zomer. Onze planning kwam eigenlijk gewoon wel zo uit zoals we hoopten. Alhoewel: 6 weken zou natuurlijk net als jij zegt, een heerlijke droom zijn. (maar ook wel weer prijzig haha).
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dank je Inge, ik neem dat stukje rondom Nola/Natchez zeker mee, ga weer even Google Maps raadplegen :wink:
Laatst gewijzigd door ina op 11 nov 2017, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Graag gedaan, alhoewel het wel Ing is en niet Inge. Hihi.

Ik heb overigens Laura Plantation bezocht en vond dat zeer indrukwekkend! Verder bomenrij van Oak Alley bezocht en langs vele huizen gereden en bewonerd van afstand. Ik had graag nog een tour gedaan die dag, maar het was slecht weer en ik had enorme hoofdpijn die dag. Anders had ik zeker meer plantages willen bezoeken.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik twijfel tussen Laura en Evergreen, om er nu 2 te doen vind ik best wel prijzig en ik vraag me af of het dan niet een beetje van hetzelfde is?
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Wij zijn in Charleston naar Boone Hall geweest. Ik vond ds bomenrij indrukwekkend en daar was met name de omgeving heel fotogeniek. Inhoudelijk was het niet zo boeiend, erg vanuit de Amerikaanse blik en niet echt over de slaven.

Laura Plantation is Creools, daardoor kleurrijk en andere verhalen, maar het huis en de plantage stukje minder fotogeniek en indrukwekkend.

Ik zou het zelf dus niet teveel vinden om bijvoorbeeld van Natchez naar NOLA Laura te bezoeken en dan terug van Nola naar Breaux Bridge een 'Engelse' met wat meer grandeur en fotogeniek. Dan heb je inhoud en beeld allebei.

In het verslag van Henriette van Ontdek Amerika (heb zk gauw even de link niet) kun je goed verschillen tussen hoop van die plantages lezen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

De verslagen van Henriette heb ik en zag er idd heel mooie foto’s .
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

20 maart - Adam-Chicago
21 maart - Chicago-Camper ophalen, kijken hoever we komen, richting Louisville
22 maart - Louisville-Mammoth cave
30 maart - New Orléans-Lake Fausse point state park, bezoek cajun swamp Jean Lafitte
31 maart - Lake Fausse-Cameron/omgeving kust
01 april - Cameron-Brazos Bend state park
02 april - Brazos Bend-San Antonio, bezoek San Antonio
03 april - San Antonio-Seminole Canyon
04 april - Dag over, evt New Orleans of een extra dagje Hill country, Texas
05 april - Seminole canyon-Big Bend NP
06 april - Big Bend Chisos mountain campground geboekt
07 april - Big Bend-Lajita Maverick ranch rv resort, niet geboekt
08 april - Lajita-Columbus
09 april - Columbus-Tuscon
10 april - Tuscon-Organ pipe nm
11 april - Organ Pipe-Mojave nm
12 april -
13 april -
14 april - ......Las Vegas
15 april - Camper inleveren
16 april - LV
17 april - LV-Adam

Ik twijfel om via of Tuscon of via bijv. White sands, noordelijk(zijn we al 2x geweest in de zomer)naar LV te gaan, ik dacht dat deze periode de zuidelijke route qua temperatuur prettiger is. 1 dag heb ik over voor het eerste gedeelte, bijv. New Orléans of als we een extra dag nodig hebben om de route te rijden, meer tijd. Aan het eind nog 2 dagen over, misschien een dagje extra Tuscon en evt. 1 dag eerder naar LV, extra tijd om de camper op te ruimen en evt een dagje Lake Mead relaxen. Ik heb alleen Chisos mountain campground in Big Bend geboekt omdat ik nu al zag dat er nog maar weinig plekken vrij zijn die periode.
Je hoeft de camper toch alleen van binnen schoon te maken voor inleveren?
Laatst gewijzigd door ina op 12 nov 2017, 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben de camper gewoon netjes achtergelaten, geen uren gesopt hoor :wink:
Misschien kun je op het einde nog een detourtje doen via Anza Borrego. Dat is in die tijd van het jaar zo mooi!
Ik zou hier eerder voor kiezen dan White Sands als je dat al een aantal keren gezien hebt.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Het is toch een wegbrengcamper, geen terugbrengcamper ? :wink:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ina: wegbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Haha, daar heb je gelijk in, meer heenbreng :wink: officieel zelfs wegbreng special op de sites,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer