Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dagtrip Washington?
Re: dagtrip Washington?
Ik ga toch ook even aanhaken. Tijdens mijn eerste NY trip (2008) hebben wij ook Washington gedaan voor 1 dagje. Hoewel ik het met iedereen eens bent dat je daarmee de stad te kort doet, vond ik het toen een onwijs leuke dag.
Wij waren vroeg vertrokken en hebben toen het volgende allemaal gedaan:
* de Mall met de memorials bezocht
* Washington Monument op
* White House bekeken
* Capitool bekeken (niet de rondleiding)
* National Air & Space Museum bezocht
* Rondje door Georgetown gelopen
Aan het einde van de dag versleten voetjes, maar wel echt een goede indruk van de stad gekregen. In 2014 zijn we terug gegaan en hebben we uitgebreid de tijd genomen voor alles.
Omwille van de tijd zou je dus inderdaad beter voor Philadelphia kunnen gaan. Maar voor een dagje & een indruk was Washington dus wel heel erg leuk!
Wij waren vroeg vertrokken en hebben toen het volgende allemaal gedaan:
* de Mall met de memorials bezocht
* Washington Monument op
* White House bekeken
* Capitool bekeken (niet de rondleiding)
* National Air & Space Museum bezocht
* Rondje door Georgetown gelopen
Aan het einde van de dag versleten voetjes, maar wel echt een goede indruk van de stad gekregen. In 2014 zijn we terug gegaan en hebben we uitgebreid de tijd genomen voor alles.
Omwille van de tijd zou je dus inderdaad beter voor Philadelphia kunnen gaan. Maar voor een dagje & een indruk was Washington dus wel heel erg leuk!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Beste "Tosca".
Was dit een dagje Washington waarbij je reeds in de buurt was, of kwam je die dag van NYC ?
Dit is immers de kern van de discussie. Als je een volle dag in DC kan besteden dan is dit nog steeds te weinig, maar toch al een mogelijkheid om veel te doen. Als je evenwel 's morgens uit NYC moet vertrekken en 's avonds terugkeren en je m.a.w. die dag nog 6 uur heen en terug reist dan vind ik dit echt geen goede optie.
Was dit een dagje Washington waarbij je reeds in de buurt was, of kwam je die dag van NYC ?
Dit is immers de kern van de discussie. Als je een volle dag in DC kan besteden dan is dit nog steeds te weinig, maar toch al een mogelijkheid om veel te doen. Als je evenwel 's morgens uit NYC moet vertrekken en 's avonds terugkeren en je m.a.w. die dag nog 6 uur heen en terug reist dan vind ik dit echt geen goede optie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik ben me bewust van de kern van de discussie en het voorbeeld wat ik gaf was inderdaad op en neer vanuit NY. Wij hebben toen gevlogen omdat het een goede deal was.
Natuurlijk zou ik altijd voor de optie meerdere dagen DC kiezen. Alleen voor toen vond ik echt een leuke afwisseling met NY en hadden in 1 dag wel een indruk van de stad gekregen. En kon je uiteindelijk ook best veel zien/doen. Wij waren er in december dus ook nog “korte” dagen maar wel mooie versiering
Natuurlijk zou ik altijd voor de optie meerdere dagen DC kiezen. Alleen voor toen vond ik echt een leuke afwisseling met NY en hadden in 1 dag wel een indruk van de stad gekregen. En kon je uiteindelijk ook best veel zien/doen. Wij waren er in december dus ook nog “korte” dagen maar wel mooie versiering

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2288 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 6 Reacties