Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In mei of juni reizen?
In mei of juni reizen?
Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik willen in 2018 een reis naar Amerika maken. We twijfelen of we in mei of juni (of half mei/half juni) zullen gaan. Wat we in ieder geval willen doen/zien: SF, Yosemite, death valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon.
Wat zijn jullie tips?
Is er het erg druk in het zuidwesten rondom Memorial Day?
Groetjes Vanity
Mijn vriend en ik willen in 2018 een reis naar Amerika maken. We twijfelen of we in mei of juni (of half mei/half juni) zullen gaan. Wat we in ieder geval willen doen/zien: SF, Yosemite, death valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon.
Wat zijn jullie tips?
Is er het erg druk in het zuidwesten rondom Memorial Day?
Groetjes Vanity
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: In mei of juni reizen?
Ja, memorial day weekend, dus vanaf de vrijdagavond is op veel plekken duur en druk.
Beide maanden hebben iets. In juni zal het nog wat warmer zijn en heb je meer kans op een open Tioga Pass om van de oostkant Yosemite in te komen.
Mei is vast en zeker ook al mooi weer, al is er altijd kans op regen. Het zal voor memorial day iets minder druk zijn in de parken.
Ik vond Mei een mooie maand om te reizen in ieder geval
Beide maanden hebben iets. In juni zal het nog wat warmer zijn en heb je meer kans op een open Tioga Pass om van de oostkant Yosemite in te komen.
Mei is vast en zeker ook al mooi weer, al is er altijd kans op regen. Het zal voor memorial day iets minder druk zijn in de parken.
Ik vond Mei een mooie maand om te reizen in ieder geval
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Half mei/half juni is mooi. Vermijd in anders al drukke parken te zijn rond memorial day. Op zich is er natuurlijk ook niets mis met juni.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ons is de laatste keer het weer in mei erg tegen gevallen. Koud, regen, sneeuw. Als we weer die kant op gaan wordt het geen mei meer.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Mei is sowieso wat weer betreft altijd een wisselvallige maand. Geldt overigens ook voor april. Hoe hoger je in het westen komt hoe groter de verschillen worden. Afgelopen mei dan ook nog met sneeuwkettingen in de bergen gereden. Maar ook dik door de 30 graden in het zwembad gelegen. Dus zeg het maar...
Elk "weekend" dat er wat te doen is, is sowieso druk. Iedereen trekt erop uit voor zover mogelijk. Dus dat zul je altijd en overal merken.
Elk "weekend" dat er wat te doen is, is sowieso druk. Iedereen trekt erop uit voor zover mogelijk. Dus dat zul je altijd en overal merken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben niet veel ervaring met mei, maar in 2013 zijn we van half mei t/m de eerste week van juni weggeweest en dat was heerlijk. We hadden wel het Memorial Day weekend, maar we zaten toen in Capitol Reef en in Bryce, en daar viel het erg mee met de drukte/. Je kunt echter dan parken al Zion en Yosemite het beste mijden.
Mocht je half mei willen gaan kijk dan goed hoe dat weekend valt en doe Yosemite zo laat mogelijk; dan is de kans op een open Tioga Pass het grootst.
Misschien heb je iets aan ons 2013- en 2015-verslag (juni).
Marianne
Mocht je half mei willen gaan kijk dan goed hoe dat weekend valt en doe Yosemite zo laat mogelijk; dan is de kans op een open Tioga Pass het grootst.
Misschien heb je iets aan ons 2013- en 2015-verslag (juni).
Marianne
Wij zijn dit jaar op 10 mei vertrokken voor 3,5 week Zuidwesten, dus begin juni weer thuis.
Wij vonden dit een hele fijne reisperiode. Enerzijds omdat de drukte over het algemeen nog heel erg meevalt en anderzijds vanwege het weer. We hebben één middag in Page regen gehad en voor de rest alleen maar mooi weer, maar ook nog niet té warm.
Het Memorial Day weekend is inderdaad overal erg druk, dus zoals gezegd de drukbezochte plekken dan proberen te vermijden. Wij waren met deze dagen in San Francisco, nu is het in een stad altijd druk, maar het was wel echt extreem.
Al met al voor ons is deze periode zeker een aanrader! Veel reisplezier alvast!
Wij vonden dit een hele fijne reisperiode. Enerzijds omdat de drukte over het algemeen nog heel erg meevalt en anderzijds vanwege het weer. We hebben één middag in Page regen gehad en voor de rest alleen maar mooi weer, maar ook nog niet té warm.
Het Memorial Day weekend is inderdaad overal erg druk, dus zoals gezegd de drukbezochte plekken dan proberen te vermijden. Wij waren met deze dagen in San Francisco, nu is het in een stad altijd druk, maar het was wel echt extreem.
Al met al voor ons is deze periode zeker een aanrader! Veel reisplezier alvast!
2017: rondreis Westkust
2019: New York
2019: New York
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij reizen al een paar jaar van ongeveer 20 mei tot 20 juni en hebben elk weertype wel gehad. En dan van -6 tot +45 Celcius, regen, storm, sneeuw en toch ook veel zon! Omdat we graag 4 weken willen is dit dan ook de enige periode dat dit kan ivm werk. We kamperen met een tent en meestal gaat dit prima. Als het weer echt heel slecht is wijken we nog wel eens een nachtje uit naar een cabin of hotel. Als ik terugkijk was elke vakantie prachtig, dus als je niet te vroeg gaat in mei, dan is het prima te doen.
Bedankt voor al jullie reacties! Maakt een hoop duidelijk.
Waarschijnlijk vertrekken we nu eind mei, zodat we met name in juni reizen (beetje afhankelijk van de vliegtickets).
Wat ik me nog afvroeg is wat we ongeveer aan moeten houden als prijzen van vliegtickets. Heb nu tickets gezien voor €700 pp, dat is ams - las vegas + SF - ams. Is dit te duur of juist een prima prijs?
Waarschijnlijk vertrekken we nu eind mei, zodat we met name in juni reizen (beetje afhankelijk van de vliegtickets).
Wat ik me nog afvroeg is wat we ongeveer aan moeten houden als prijzen van vliegtickets. Heb nu tickets gezien voor €700 pp, dat is ams - las vegas + SF - ams. Is dit te duur of juist een prima prijs?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij zijn dit jaar van 19/5 tm 13/6 geweest. We hadden sneeuw in Yellowstone, hitte in Zion en Death Valley , Tioga pass gesloten begin juni. Slecht weer aan de kust, Morro bay en redelijk weer in San Francisco. Volgend jaar willen we toch wachten tot de tweede week van juni. Vond het weer te wisselvallig.
Ik vind €700 flink aan de prijs, is dit rechtstreeks?
Ik vind €700 flink aan de prijs, is dit rechtstreeks?
Bedankt voor je reactie. Het komt steeds meer naar voren dat de maand juni inderdaad gunstiger is!
Het gaat inderdaad om rechtstreekse vluchten, maar moet zeggen dat ik nog maar weinig aan het zoeken ben geweest.
Het gaat inderdaad om rechtstreekse vluchten, maar moet zeggen dat ik nog maar weinig aan het zoeken ben geweest.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9008 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 4 Reacties