Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis TooTall: Zuidwesten XXL in 21 dagen - mei 2018.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis TooTall: Zuidwesten XXL in 21 dagen - mei 2018.
Sja, GC - Page - MV op één dag kan wel, maar hou wel rekening met de tijdzone. In Page is het een uur vroeger dan bij Monument Valley. Je hebt dan geen tijd voor het meer en de Glen canyon dam.
Als je van LA via joshua tree gaat vind ik Needles prima, maar je kan ook doorrijden naar Kingman. Dan heb je in jullie tempo echt wel genoeg aan 1 nacht Grand canyon. Je gaat overal al vlug langs en bij de plek waar dat niet petsé zou hoeven zou je dan langer blijven??
Als je van LA via joshua tree gaat vind ik Needles prima, maar je kan ook doorrijden naar Kingman. Dan heb je in jullie tempo echt wel genoeg aan 1 nacht Grand canyon. Je gaat overal al vlug langs en bij de plek waar dat niet petsé zou hoeven zou je dan langer blijven??
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Die volledige dag GC lijkt qua planning nogal nuttig. Zeker ism. de helikoptervlucht én het paardrijden, kan je het ene in de voormiddag doen en het andere in de namiddag. Heb je ervoor of erna nog een rit te doen, dan is het al wat krapper.
Nu spreek je van "je gaat overal al vlug langs", maar ik hou nu toch grotendeels qua dagafstanden de voorbeeldroute aan? De extra dagen halen we bij de grote steden (LA en SF).
In de voorbeeldroute zegt men trouwens Kingman => LA met als tip "doe ook Joshua Tree erbij, enkel heb je dan 's avonds in LA weinig tijd om iets te bezoeken". In mijn laatste schema staat Needles als middenpunt ipv. Kingman, zodat de eerste dag vanuit LA iets minder lang is, en dat de volgende dag richting de Grand Canyon er tijd is om het stukje R66 rustiger te doen. De volgende dag is er dan immers de hele dag tijd voor de Grand Canyon.
Dat Yellowstone in versie 1 te optimistisch was, ok. Maar ik kan ook mijn tent 21 dagen opslaan bij Zion en dan achteraf zeggen "NOG niet genoeg tijd gehad om alles daar te zien!"
Nu spreek je van "je gaat overal al vlug langs", maar ik hou nu toch grotendeels qua dagafstanden de voorbeeldroute aan? De extra dagen halen we bij de grote steden (LA en SF).
In de voorbeeldroute zegt men trouwens Kingman => LA met als tip "doe ook Joshua Tree erbij, enkel heb je dan 's avonds in LA weinig tijd om iets te bezoeken". In mijn laatste schema staat Needles als middenpunt ipv. Kingman, zodat de eerste dag vanuit LA iets minder lang is, en dat de volgende dag richting de Grand Canyon er tijd is om het stukje R66 rustiger te doen. De volgende dag is er dan immers de hele dag tijd voor de Grand Canyon.
Dat Yellowstone in versie 1 te optimistisch was, ok. Maar ik kan ook mijn tent 21 dagen opslaan bij Zion en dan achteraf zeggen "NOG niet genoeg tijd gehad om alles daar te zien!"

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. In jouw eerste route was de volle dag GC nogal vreemd; voor het veel grotere en vooral veel afwisselender Yellowstone had je minder tijd uitgetrokken. Dan ligt het voor de hand om aan te geven dat er wel een nacht GC af kan.TooTall schreef: Mag ik iets zeggen? Het valt me op dat (niet alleen in dit topic maar ook op de rest van het forum) héél veel mensen de Grand Canyon geen dag plannen, of zelfs gewoon niet doen.
Verder is het heel erg afhankelijk van de route. Als je van bijvoorbeeld Kingman komt en na de GC doorrijdt naar Monument Valley heb je een hele middag en hele ochtend voor het park; dat is voor de meeste mensen voldoende.
Wil je echter een stuk naar beneden wandelen, en een helikoptervlucht maken en nog ander activiteiten ondernemen (rangerwandeling, diavoorstelling, etc) dan is 2 nachten wel mooi. En met 2 nachten kun je op tijd vertrekken om via Page naar MV te rijden. Hou er echter wel rekening mee dat je op weg naar Page toch ook nog wel eens wilt stopppen langs de Desert View Drive.Zie bijvoorbeeld ons 2011- en 2013-verslag voor 2 nachten GC.
Ik heb geen ervaring met paardrijden bij de GC maar ik vraag me af of de GC het beste park is om te gaan paardrijden. Wil je naar beneden dan?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 okt 2017, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Begrepen.
Ben ondertussen voor elke etappe een ochtend-middag-avond activiteit aan het invullen, en dan zien of het allemaal haalbaar is. Op zich nog geen verrassingen tegengekomen...maar dat komt nog wel
Ja paardrijden zal voor een andere canyon zijn...hoeft voor mij ook niet maarrrrr...
Ben ondertussen voor elke etappe een ochtend-middag-avond activiteit aan het invullen, en dan zien of het allemaal haalbaar is. Op zich nog geen verrassingen tegengekomen...maar dat komt nog wel

Ja paardrijden zal voor een andere canyon zijn...hoeft voor mij ook niet maarrrrr...

Fijne vooroordelen allemaal 
Maar.. even over de route: wat mij vooral opvalt zijn de eerste 5 dagen:
1. Aankomst LA, verder doe je niets.
2. LA tot Needles
3. Needles tot GCNP
4. GCNP
5. GCNP tot Monument Valley
Ik weet niet hoe laat je aankomst in LA, maar over het algemeen is dat voor vluchten vanuit Europa ergens in het begin van de middag. Waarom rij je die dag niet in ieder geval al de valley uit, en zo ver door als je zin cq puf hebt. Je hoeft hiervoor ook niet vooraf een overnachtingsplek te regelen, er zijn genoeg opties langs de I15 en I40. De volgende dag rij je dan door naar GCNP. Je bent dan dus ergens begin van de middag van dag 2 al in GCNP en hebt een dag gewonnen. Of wilde je op dag 2 of 3 nog naar Joshua Tree toe?
Ik zou dan op dag 3 alweer vertrekken uit GCNP. Verblijf wel in het NP, bij voorkeur in een van de hotels aan de rim (Bright Angel, El Tovar, Thunderbird of diegene waar ik altijd de naam van kwijt ben, naast het Thunderbird). Als je in de middag aankomt en die middag en avond, plus de volgende ochtend gebruikt voor GCNP heb je het echt gezien, mits je geen plannen hebt voor lange hikes de canyon in. Je kunt op dag 2 in de ochtend een stukje Bright Angel naar beneden lopen en weer terug. Als je dan zo ergens tussen 12 en 1pm gaat rijden kun je diezelfde dag nog in Monument Valley het rondje rijden, de zonsondergang zien en die avond ergens rond Billings overnachten. Of je blijft bij de Indianen en rijdt de volgende dag de Moki dugway omhoog, ook grappig.
Al met al ben je dan dus op dag 4 in het begin van de middag in Moab, in plaats van op dag 6. Dat zijn 2 gewonnen dagen. Inderdaad wel direct aan het begin van je trip een paar forse rijdagen, maar je bent na die 4 dagen dan ook wel op het meest oostelijke punt van je route.
Je hebt Yellowstone er nu uitgehaald, maar op zich /kan/ het wel, alleen zul je dan andere dingen moeten laten. Je zou vanuit Moab bijvoorbeeld naar het noorden kunnen rijden. Je bent dan wel weer een hele dag kwijt als rijdag om er te komen, en later ook weer een hele dag om terug te rijden. En ook daar geldt dat je onderweg best veel interessante dingen skipt, maarja, dat hou je altijd. Wel een mooi gebied trouwens als je binnendoor rijdt via Dinosaur, de Flaming gorge dam, etc. Ik zou het echter bewaren voor een volgende trip en nu in die drie weken lekker het uigebreide rondje zuidwesten doen.

Maar.. even over de route: wat mij vooral opvalt zijn de eerste 5 dagen:
1. Aankomst LA, verder doe je niets.
2. LA tot Needles
3. Needles tot GCNP
4. GCNP
5. GCNP tot Monument Valley
Ik weet niet hoe laat je aankomst in LA, maar over het algemeen is dat voor vluchten vanuit Europa ergens in het begin van de middag. Waarom rij je die dag niet in ieder geval al de valley uit, en zo ver door als je zin cq puf hebt. Je hoeft hiervoor ook niet vooraf een overnachtingsplek te regelen, er zijn genoeg opties langs de I15 en I40. De volgende dag rij je dan door naar GCNP. Je bent dan dus ergens begin van de middag van dag 2 al in GCNP en hebt een dag gewonnen. Of wilde je op dag 2 of 3 nog naar Joshua Tree toe?
Ik zou dan op dag 3 alweer vertrekken uit GCNP. Verblijf wel in het NP, bij voorkeur in een van de hotels aan de rim (Bright Angel, El Tovar, Thunderbird of diegene waar ik altijd de naam van kwijt ben, naast het Thunderbird). Als je in de middag aankomt en die middag en avond, plus de volgende ochtend gebruikt voor GCNP heb je het echt gezien, mits je geen plannen hebt voor lange hikes de canyon in. Je kunt op dag 2 in de ochtend een stukje Bright Angel naar beneden lopen en weer terug. Als je dan zo ergens tussen 12 en 1pm gaat rijden kun je diezelfde dag nog in Monument Valley het rondje rijden, de zonsondergang zien en die avond ergens rond Billings overnachten. Of je blijft bij de Indianen en rijdt de volgende dag de Moki dugway omhoog, ook grappig.
Al met al ben je dan dus op dag 4 in het begin van de middag in Moab, in plaats van op dag 6. Dat zijn 2 gewonnen dagen. Inderdaad wel direct aan het begin van je trip een paar forse rijdagen, maar je bent na die 4 dagen dan ook wel op het meest oostelijke punt van je route.
Je hebt Yellowstone er nu uitgehaald, maar op zich /kan/ het wel, alleen zul je dan andere dingen moeten laten. Je zou vanuit Moab bijvoorbeeld naar het noorden kunnen rijden. Je bent dan wel weer een hele dag kwijt als rijdag om er te komen, en later ook weer een hele dag om terug te rijden. En ook daar geldt dat je onderweg best veel interessante dingen skipt, maarja, dat hou je altijd. Wel een mooi gebied trouwens als je binnendoor rijdt via Dinosaur, de Flaming gorge dam, etc. Ik zou het echter bewaren voor een volgende trip en nu in die drie weken lekker het uigebreide rondje zuidwesten doen.
-
- Amerika-ontdekker
Dank!
Nog geen vluchten geboekt dus geen idee hoelaat de aankomst is. Kan inderdaad dat als de vlucht redelijk vroeg toekomt er dan nog gereden kan worden, maar...de vraag is, willen we dat wel?
De snelstart uit LA is intrigerend...ik bekijk het even...
Nog geen vluchten geboekt dus geen idee hoelaat de aankomst is. Kan inderdaad dat als de vlucht redelijk vroeg toekomt er dan nog gereden kan worden, maar...de vraag is, willen we dat wel?
De snelstart uit LA is intrigerend...ik bekijk het even...
Daarom: hou het vrij. Leg geen hotel vast, maar ga gewoon rijden. Overnachtingsopties genoeg. In volgorde van afstand vanaf LAX vind je hotelclusters in:
- San Bernardino (nog net in de valley)
- Victorville (net er buiten)
- Barstow (kruising I15/I40)
- Needles
- Kingman
- Williams
Let wel op dat je bij aankomst op een doordeweeksedag in de middagspits terecht kunt komen in LA.
- San Bernardino (nog net in de valley)
- Victorville (net er buiten)
- Barstow (kruising I15/I40)
- Needles
- Kingman
- Williams
Let wel op dat je bij aankomst op een doordeweeksedag in de middagspits terecht kunt komen in LA.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik val in herhalingen maar je hebt er nog niet op gereageerd: waarom niet in LV of Phoenix starten?TooTall schreef: Nog geen vluchten geboekt dus geen idee hoelaat de aankomst is. Kan inderdaad dat als de vlucht redelijk vroeg toekomt er dan nog gereden kan worden, maar...de vraag is, willen we dat wel?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We lezen en plannen en wijzigen nog elke dag!
Eeeuhm naar het beginpunt wijzigen hebben we nog niet gekeken eerlijk gezegd...op zich is daar geen probleem mee om te veranderen, het zal feitelijk meer afhangen van de laagste prijs voor de vliegtickets. Wij vliegen ook vanaf BRU.
Ik heb snel even gekeken voor vluchten via SN Brussels Airlines;
BRU => LAX is 992EUR voor 2 volwassenen van 01MEI2018=>21MEI2018
BRU => LAS is 2.018EUR voor 2 volwassenen van 01MEI2018=>21MEI2018
Natuurlijk is het via andere maatschappijen (of via Amsterdam, of via Dusseldorf, of via Parijs) misschien wel even duur of zelfs goedkoper om via Las Vegas of ergens anders op de route te vliegen, dat kan.
Eeeuhm naar het beginpunt wijzigen hebben we nog niet gekeken eerlijk gezegd...op zich is daar geen probleem mee om te veranderen, het zal feitelijk meer afhangen van de laagste prijs voor de vliegtickets. Wij vliegen ook vanaf BRU.
Ik heb snel even gekeken voor vluchten via SN Brussels Airlines;
Natuurlijk is het via andere maatschappijen (of via Amsterdam, of via Dusseldorf, of via Parijs) misschien wel even duur of zelfs goedkoper om via Las Vegas of ergens anders op de route te vliegen, dat kan.
-
- Amerika-ontdekker
Dit is trouwens de laatste revisie: Het is de 8ste moest er iemand de score bijhouden

-Tijdstip van de reis is nu September 2018. Dit zou eventuele Tioga Pass issues moeten voorkomen.
-Grand Canyon zoals al vaak aangehaald van (1 avond + 1 volledige dag + 1 ochtend) naar (1 avond + 1 voormiddag/namiddag) gezet.
-Toch weer Arches en Canyonlands op 1 dag gezet. Info gehaald dat dit mogelijk is uit DIT reisverslag. Ja, dit is enkel 'proeven'.
-San Francisco is er ook uit. Gewoon geen tijd, maar we willen echt wel de kustroute doen vanaf Monterey, indien de weg open is. Wel een extra volledige dag LA op het einde om toch even bij te komen voor de vlucht naar huis.
-Route wat meer richting de voorbeeldroute gelegd.

-Tijdstip van de reis is nu September 2018. Dit zou eventuele Tioga Pass issues moeten voorkomen.
-Grand Canyon zoals al vaak aangehaald van (1 avond + 1 volledige dag + 1 ochtend) naar (1 avond + 1 voormiddag/namiddag) gezet.
-Toch weer Arches en Canyonlands op 1 dag gezet. Info gehaald dat dit mogelijk is uit DIT reisverslag. Ja, dit is enkel 'proeven'.
-San Francisco is er ook uit. Gewoon geen tijd, maar we willen echt wel de kustroute doen vanaf Monterey, indien de weg open is. Wel een extra volledige dag LA op het einde om toch even bij te komen voor de vlucht naar huis.
-Route wat meer richting de voorbeeldroute gelegd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch alleen met directe vluchten. Met overstap kom je al gauw rond 15:00 aan en voor je de auto hebt is het al snel een uur later. Dan zit je dus direct in de avondspits van LA. Ik ben er ook niet vies van om nog een stukje te rijden, maar Barstow zou denk ik echt t maximale zijn.Ik weet niet hoe laat je aankomst in LA, maar over het algemeen is dat voor vluchten vanuit Europa ergens in het begin van de middag.
Ook in de nieuwe planning vind ik de eerste 10 dagen erg vol.
Ik heb ook de fout gemaakt om Moab maar 1 nacht te geven, al ging ik de dag erna naar Grand Junction. Je kan op de dag van MV bv al Canyonlands het Island in the sky deel doen en Dead Horse SP. Maar je kan ook makkelijk je dag vol krijgen tussen MV en Moab met Gooseneck SP, Valley of the Gods, Natural bridges, Canyonlands het Needles deel, etc etc
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde starten in Phoenix of Las Vegas en eindigen in LA, anders schiet je er nog niet veel mee op. Het kan duurder uitpakken, maar op zich zou het niet veel uit hoeven te maken.TooTall schreef: Ik heb snel even gekeken voor vluchten via SN Brussels Airlines;
Als je in september gaat kun je ook overwegen om in LA te beginnen en in LV/Phoenix te eindigen. Bij autohuur in CA is de tweede bestuurder gratis.
Bekijk verschillende mogelijkheden; een one way is niet per definitie duurder.
Je kunt ook een dag winnen door van LA via Las Vegas naar de GC te gaan. En dan van Zion naar DV zonder stop in LV.
Met jouw route en maar 1 dag voor de GC zou ik op dag 2 al verder rijden dan Needles.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Billings,MT lijkt me een hele uitdagingroelb schreef: Als je dan zo ergens tussen 12 en 1pm gaat rijden kun je diezelfde dag nog in Monument Valley het rondje rijden, de zonsondergang zien en die avond ergens rond Billings overnachten.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha ik neem aan dat Roel Bluff bedoelde 

-
- Amerika-ontdekker
Ben ik weer...

-Reisdatum is opgeschoven naar September 2018 (Tioga Pass en kustroute SF=LA hopelijk open dan)
-Volledige dag Yosemite is vervangen door 1 overnachting (Rit over Tioga vanuit Lee Vining naar Yosemite + rest van de dag Yosemite)
-SF is er toch terug ingeraakt, gezien de betrekkelijk 'korte' afstand SF=Moss Landing zouden we in SF toch een voormiddagje moeten hebben. Niet veel, maar het zij zo.

-Reisdatum is opgeschoven naar September 2018 (Tioga Pass en kustroute SF=LA hopelijk open dan)
-Volledige dag Yosemite is vervangen door 1 overnachting (Rit over Tioga vanuit Lee Vining naar Yosemite + rest van de dag Yosemite)
-SF is er toch terug ingeraakt, gezien de betrekkelijk 'korte' afstand SF=Moss Landing zouden we in SF toch een voormiddagje moeten hebben. Niet veel, maar het zij zo.
Een voormiddagje SF, wow geweldig. Meer dan genoeg om deze geweldige stad te ontdekken.
Je kan even van pier 1 t/m 20 rennen, koffie drinken en weer weg.
En daar rijd je dan 400 km voor vanuit Yosemite.
Ik plan mijn vakanties altijd propvol, rijd ontzettend veel. Maar dit zou me echt te ver gaan.
Ik zou tijd besparen door meer kms op een dag te maken.
Bv de route SF - LA. 1 overnachting onderweg in Pismo lijkt me meer dan genoeg.
Je route is nu 10 keer veranderd binnen een week, je kan het nog 50 keer veranderen, maar je kan gewoonweg niet heel VS west zien binnen 3 weken.
Ik zou er een gedeelte uitgooien en dit laten voor een volgende vakantie.
Je kan even van pier 1 t/m 20 rennen, koffie drinken en weer weg.
En daar rijd je dan 400 km voor vanuit Yosemite.
Ik plan mijn vakanties altijd propvol, rijd ontzettend veel. Maar dit zou me echt te ver gaan.
Ik zou tijd besparen door meer kms op een dag te maken.
Bv de route SF - LA. 1 overnachting onderweg in Pismo lijkt me meer dan genoeg.
Je route is nu 10 keer veranderd binnen een week, je kan het nog 50 keer veranderen, maar je kan gewoonweg niet heel VS west zien binnen 3 weken.
Ik zou er een gedeelte uitgooien en dit laten voor een volgende vakantie.
-
- Amerika-ontdekker
Dat was de extra dag. Of in 1 nacht/2 dagen van SF naar LA met een volle dag SF, of in 2 nachten/3 dagen van SF naar LA met slechts 1 voormiddag SF.
Uiteindelijk is het de 2de optie geworden omdat we nu eenmaal de voorkeur geven om meer tijd door te brengen in de kust dan in San Francisco. Zonder twijfel een heel mooie stad, maar...keuzes...voor hotels kijken we naar de Chelsea Motor Inn of de Columbus Motor Inn, dat we op wandelafstand toch iets kunnen zien.
Als ik nu de dag weghaal langs de kust en bij San Francisco neerzet, komt er iemand langs die zegt "WAT? MAAR 1 OVERNACHTING LANGS DE KUST? BLIJF ER DAN WEG!"
Veranderingen mogen er nog gerust zijn hoor, er is nog tijd.
Uiteindelijk is het de 2de optie geworden omdat we nu eenmaal de voorkeur geven om meer tijd door te brengen in de kust dan in San Francisco. Zonder twijfel een heel mooie stad, maar...keuzes...voor hotels kijken we naar de Chelsea Motor Inn of de Columbus Motor Inn, dat we op wandelafstand toch iets kunnen zien.
Als ik nu de dag weghaal langs de kust en bij San Francisco neerzet, komt er iemand langs die zegt "WAT? MAAR 1 OVERNACHTING LANGS DE KUST? BLIJF ER DAN WEG!"

Veranderingen mogen er nog gerust zijn hoor, er is nog tijd.
Tsja, daarom zou je niet alles in 1 vakantie moeten proppen. Het zal heus niet je laatste reis naar de VS zijn.
Tegen de tijd dat je vertrekt heb je waarschijnlijk nog 180 keer veranderd en blijkt het nog allemaal niet ideaal te zijn.
Tegen de tijd dat je vertrekt heb je waarschijnlijk nog 180 keer veranderd en blijkt het nog allemaal niet ideaal te zijn.
-
- Amerika-ontdekker
En is dat nu net het punt van dit draadje! We sleutelen er nog elke dag aan.ohjajoh? schreef:Tegen de tijd dat je vertrekt heb je waarschijnlijk nog 180 keer veranderd en blijkt het nog allemaal niet ideaal te zijn.
Voor velen is het misschien evident om te zeggen, "laat X gewoon zitten, en pak het lekker de volgende keer rustig mee", maar als wij in onze omgeving kijken naar mensen met Amerika ervaring, dan is het toch echt een uitzondering om méér dan 1 keer te gaan hoor. Als we nog eens tijd (en geld!) hebben, gaat het allicht eerder richting het Oosten. Ikzelf ben in 2005 al in Amerika geweest, en eerlijk ik hoef niet zo persé terug. Het is vooral om ook mijn vriendin deze ervaring te geven, dat ik het nog eens overdoe. Moest zij ook al de Westkust hebben gedaan, deden we qua reis wel iets anders nu. Genoeg mooie plekjes op de wereld.
Ik herinner me iemand die het voorbeeldreisschema van AllesAmerika (dus niet onze initiële 'volle' planning maar JULLIE voorbeeld!) bekeek en dat gewoon weglachte. "Véél te weinig tijd, véél te lange afstanden!"
Die persoon heeft 53 dagen Californië gedaan tijdens zijn laatste reis...Tsja, dan kan je inderdaad overal een extra dag aanplakken.
Alles is relatief.
Tsja, het zou mijn reis ook niet zijn om zoveel in de auto te zitten en geen tijd te hebben om er echt uit te gaan. Maar ieder zijn eigen, zoveel mensen zoveel wensen! Ik denk ook dat je nooit de perfecte reis zult maken, achteraf had je misschien liever op de ene plaats meer tijd gehad en op de andere minder tijd. Wat ik me alleen afvraag (puur uit interesse) , waarom wil je perse 'alles' zien in die 3 weken? Waarom geen keuzes maken? Wij wisten in 2011 toen wij onze eerste Amerika reis gingen plannen ook niet of we ooit nog terug zouden komen. Toen was het met 21 dagen ook keuzes maken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York