Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis irmal: Help! meivakantie naar Californië.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: Reis irmal: Help! meivakantie naar Californië.

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:Ga gewoon uit van een gemiddelde van zeker 100/125 euro per nacht voor de meeste overnachtingen.
Als je met 4 op een kamer slaapt (in 2 tweepersoons bedden) zou je nog iets lager uit kunnen komen, maar dat gaat dan wel ten koste van de privacy en de jongens moeten dan samen in 1 bed slapen. Boek in dat geval kamers met een double king of double queen beds (in de US zeer gebruikelijk, omdat veel gezinnen in de hotels met kinderen op de kamer slapen). Toen onze jongens nog jonger waren hebben we altijd zo gereisd.

Als je uitgaat van elke nacht twee kamers, vind ik 100-125 euro echt aan de krappe kant, of je moet echt voor low budget motels/hotels gaan...

Succes met de voorbereiding!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

100/125 is ook low budget in dit verhaal he...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 100-125 per nacht per kamer erg weinig. In SF en Yosemite moet je rekening houden met het dubbele. En je zult vrijwel nergens veel lager zitten dan 100 euro, dus je gemiddelde zal toch wel wat hoger uitkomen.

Marianne
irmal
Amerika-ontdekker

Bericht door irmal »

lief dat jullie allemaal zo mee denken!! Heeeeel fijn. Tja eigenlijk dacht ik inderdaad zo her en der rond de 100 euro per nacht uit te komen. En ik weet dat SF zeker het dubbele wordt hoor. Maar het is niet de bedoeling dat we overal slapen voor 200 euro per nacht zeg maar. Maar als ik jullie verhalen begrijp is het zonde als we niet IN de parken slapen? Bijv. bij GC in flagstaff of Williams, zoiets niet doen? Ik hoorde dat motel6 vaak een prima mogelijkheid kan zijn?
irmal
Amerika-ontdekker

Bericht door irmal »

en ja , we gaan met z'n vieren op een kamer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op zich kan een Motel6 best, maar op jullie route zie ik daarvoor niet veel mogelijkheden. Voor de GC vind ik Flagstaff en Williams toch wel ver. Als je daar overnacht wil je dan vanuit Phoenix eerst naar het park en dan naar Williams/Flagstaff? En de volgende dag weer via het park rijden (vergeet daarbij de east rim drive niet)? Kijk dan eens naar de reistijd vergeleken met een overnachting in het park zelf. In het park is het nog redelijk betaalbaar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Maswik Lodge South. Als daar iets vrij is, dan meteen vastleggen, want het gaat erg snel daar. Annuleren kan altijd nog. Zeker met maar 1 nacht voor de GC is een overnachting in het park veel prettig; je kunt de zonsondergang meemaken, en je hoeft geen parkeerplaats te zoeken, en je rijdt niet onnodig heen en weer.
Tussen DV en Yosemite zul je wel iets goedkoops kunnen vinden en ik vermoed dat Phoenix ook wel betaalbare mogelijkheden heeft.
Kijk voor Zion eens naar de Zion Park Motel in Springdale.
Terpies schreef:Boek in dat geval kamers met een double king of double queen beds (in de US zeer gebruikelijk, omdat veel gezinnen in de hotels met kinderen op de kamer slapen).
Twee kings zou wel mooi zijn, maar dat ben ik nog nooit tegengekomen. Queens zijn prima, maar wij vinden 2 doubles ook nog wel te doen.

Marianne
palo alto
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 42

Bericht door palo alto »

Hi irmal.
Alle lof voor het stukje van PSVwally het is zo in niet anders.
Natuurlijk is het ok om naar Yosemite te gaan de eerste keer is altijd mooi, maar hou er rekening mee dat het echt druk kan zijn.
De Village is half opgebroken is moeilijk om een parkeerplaats te vinden en nog een tip heb je eten in de auto liggen verstop het goed en bv een handdoek er over.
Doe je dat niet dan heb je een grote kans dat als je terug komt bij je auto de raampjes naast de auto liggen die beren zijn zo snel en slim.
Het spijt me maar in Yosemite zijn geen hotelletjes wel veel appartementen die je al heel vroeg moet reserveren en vreselijk duur zijn.
Je zou naar Mariposa KOA kunnen daar verhuren ze blokhutten en tenten leuk in de avond buiten kampvuur aan en de BBQ.
Mariposa yosimite is zo´n 2 uur rijden .
Je bent met google maps bezig om je reistijden te bepalen alsjeblieft doe dat niet daar klopt werkelijk geen hout van.
Als ik jullie was zou ik een tom tom via kopen met de kaart usa canada vergissen is onmogelijk en in de grote steden een must.
Het verkeer in de steden is enorm druk geworden als je dat op de kaart wild doen is onmogelijk.
Vriendelijke groet palo alto
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

palo alto schreef:De Village is half opgebroken is moeilijk om een parkeerplaats te vinden en nog een tip heb je eten in de auto liggen verstop het goed en bv een handdoek er over.Doe je dat niet dan heb je een grote kans dat als je terug komt bij je auto de raampjes naast de auto liggen die beren zijn zo snel en slim.
Een handdoek helpt echt niet; met je 20 keer Yosemite zou je toch moeten weten dat beren hun reuk gebruiken om voedsel op te sporen.
Overdag kun je je spullen in de auto laten liggen. Overnacht je in het park (wat gezien de parkeerproblemen wel handig is) dan moet alles met een geurtje uit de auto.
palo alto schreef:Het spijt me maar in Yosemite zijn geen hotelletjes wel veel appartementen die je al heel vroeg moet reserveren en vreselijk duur zijn.
Het is maar net welke naam je er aan geeft: er is een hotel, een lodge, er zijn cabins en er zijn tenten. Wel duur, maar de accommodatie in de plaatsen rondom het park is ook niet goedkoop. Voor de cabins op KOA-campings geldt dat je je eigen beddengoed mee moet nemen.
palo alto schreef:Je bent met google maps bezig om je reistijden te bepalen alsjeblieft doe dat niet daar klopt werkelijk geen hout van.
Dat is niet onze ervaring. Je moet wel rekening houden met eventueel oponthoud, pauzes etc., maar de reistijden kloppen heel aardig.
Een tomtom kopen is niet nodig, er zijn gratis apps voor de telefoon. En een kaart is wat mij betreft ook erg handig. In de parken gebruik je het beste de kaart die je bij de ingang krijgt.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
Terpies schreef:Boek in dat geval kamers met een double king of double queen beds (in de US zeer gebruikelijk, omdat veel gezinnen in de hotels met kinderen op de kamer slapen).
Twee kings zou wel mooi zijn, maar dat ben ik nog nooit tegengekomen. Queens zijn prima, maar wij vinden 2 doubles ook nog wel te doen.

Marianne
Ik bedoelde idd twee doubles, of twee Queens beds :blink: ... maar.... in Vegas hebben wij eens een nacht geslapen in The Hotel (bij het Mandalay Bay hotel, het heet nu anders overigens: Delano) in een suite die was voorzien van twee King beds...maar het is uitzonderlijk, en redelijk onnodig... twee Queens is prima.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het Delano heeft geen suites met 2 kings. Alleen de reguliere 1-king en 2-queen configuraties.

Er is wel een 2 bedroom suite met in een bedroom 1 king en in de andere 2 queens.
Gast

Bericht door Gast »

Zeker wel....Google maar op Panoramic 2 bedroom King, dit was overigens niet de kamer die wij hadden toendertijd, maar ze zijn er zeker nog steeds wel...
Laatst gewijzigd door Hinko op 11 okt 2017, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is in het Mandalay Bay, niet het Delano.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

palo alto schreef:
Je bent met google maps bezig om je reistijden te bepalen alsjeblieft doe dat niet daar klopt werkelijk geen hout van.

Martin & Marianne schreef:
Dat is niet onze ervaring. Je moet wel rekening houden met eventueel oponthoud, pauzes etc., maar de reistijden kloppen heel aardig.
Onze ervaring is dat de Google maps reistijden een goede richtlijn zijn maar iets te optimistisch, we tellen er altijd zo'n 15% bij en dan klopt het heel aardig. Natuurlijk exclusief de tijd voor oponthoud die je zelf bepaald, de pauzes etc.

Ik zou niet speciaal een TomTom kopen maar als je er toevallig eentje hebt met VS kaarten dan vind ik het toch altijd nog fijner dan navigatie op je telefoon. Maar dat is misschien anders als je een telefoon hebt met een groot scherm. Als je een MiO hebt kun je ook kaarten huren.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De verschillen bij google komen overigens ook vaak omdat omstandigheden veranderen, maar het 'verkeer'deel niet geupdate wordt. Leuk als er ergens waar wifi is, of offline een route wordt bekeken. Maar als er ergens een ongeluk is, of een opstopping wordt het niet geupdate als je data niet aanstaat. Maar puur als vooraf routeberekening vind ik het een makkelijke en goede maatstaf.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mijn ervaring is precies andersom. Google zit bij mij vaak net wat aan de pessimistische kant en ben ik dus iets sneller. De navigatie op mijn telefoon (Windows maps, zelfde kaartmateriaal als Here) is nog pessimistischer en die rij ik er in de US altijd ruim uit. En dan rij ik echt niet te hard, de cruise control staat gewoon op de geldende Vmax.

Overigens geldt dit niet alleen in de US. Begin dit jaar had ik een ritje van 1150km dwars door Zuid-Australie, van west naar oost (regio Adelaide bijna tot Sydney). Volgens Google 11 uur en 50 minuten. Volgens Windows maps 12 uur en 18 minuten. Werkelijke tijd: 11 uur en 35 minuten, inclusief vier tank/koffie/broodje/toiletstops die bij elkaar zeker 30 tot 40 minuten hebben gekost, dus effectief 11 uur rijden. Met overal netjes de maximumsnelheid (meestal 110kph) op de cruise control (en die heb ik echt nergens overschreden, daar is down under niet de plek voor).
irmal
Amerika-ontdekker

Bericht door irmal »

we zijn druk bezig met hotels bekijken langs de route die we, zoals het er nu naar uit ziet, gaan rijden. Is iemand bekent met hotel travel inn in san francisco?? Ligging lijkt zeer gunstig en prijs voor SFO zeer redelijk. Verder hebben we een reservering gedaan voor maswik hotel in GC (thanks marianne!!)

Dan nog een vraag voor het stuk rijden van las vegas naar yosemite (waarbij we graag death valley willen bekijken) We gaan er dan vanuit dat bovenlangs niet gaat lukken ivm gesloten passen. Waar is het handig om te overnachten?? Ridgecrest, bakersfield of fresno?? Dit stuk van de route lijkt een lang saai stuk??
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hoeveel nachten heb je daarvoor? Het hangt er ook vanaf wat je in DV wilt doen en zien. Idealiter overnacht je ergens in DV zelf, maar dat is erg prijzig. Je kunt er ook doorheen rijden, een paar stops doen en bijvoorbeeld overnachten in Ridgecrest. Het is dan wel goed om vroeg vanuit LV weg te rijden zodat je zaken als Badwater Basin, Artist Drive, Devils Golfcourse en de Mesquite Sand Dunes kunt bekijken.

De dag erna zou ik ook weer vroeg uit de veren gaan en van Ridgecrest naar Yosemite rijden. Het zijn twee lange rijdagen, maar zeker niet ondoenbaar. Stel je erop in en het is goed te doen.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou het open laten. Dan kun je ter plekke bekijken hoe het loopt en hoeveel zin je hebt om er een lange rijdag van te maken. Hou ook de mogelijkheid van de Tioga Pass of Sonora Pass open.

Marianne
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik zie dat je al aardig wat tips hebt gekregen, je gaat sowieso een prachtige reis maken. Wij zijn ook altijd met onze jongens geweest met vergelijkbare leeftijden. Het slapen op één hotelkamer ging prima. Uiteraard is het fijn als ze een eigen bed hebben maar over het algemeen ging het prima. Ik probeerde wel af en toe een kamer te boeken met 3 bedden. Zeker naar mate ze ouder en dus langer werden is het fijn dat ze af en toe apart kunnen slapen.
Dit jaar zijn wij slechts 10 dagen geweest, en dat was geweldig, dus met jouw 2 weken moet het zeker lukken. Ik begrijp dat Yellowstone een “moetje” is, dit kost je wel wat extra reistijd. Maar als je, net als wij, het niet erg vindt om wat langer te rijden moet het wel lukken. Wat wij meestal doen is een behoorlijk druk programma voorbereiden maar uiteindelijk laten we daar gedurende de reis wat zaken uit wegvallen. Soms hebben we gewoon geen zin in iets en slaan we dat over. Een andere dag is dan weer heel druk, kortom we laten het een beetje van het gevoel gedurende de reis afhangen.
Ik raad je aan om vooral veel reisverslagen te lezen, daar halen wij altijd veel tips uit.
In Las Vegas zaten wij dit voorjaar in het Tropicana, voor een redelijke prijs. Wij vonden het een prima liggingen en hebben van daaruit de strip op en af gewandeld. Was ook (nog) gratis parkeren en een heerlijk zwembad.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
irmal
Amerika-ontdekker

Bericht door irmal »

Chippie, grappig dat je daar over begint. Over het slapen in de bedden met lange pubers. Ik had al gelezen dat queensize bedden nog wel gaan maar tweepersoons bedden maar 1.50 m breed zijn. We hadden bedacht om een slaapmatje en slaapzak voor de zekerheid mee te nemen. Hebben ze in ieder geval altijd de mogelijkheid om apart en met ruimte te slapen. -:)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer