Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rob en Annie: noordwest Canada en Alaska.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Reis Rob en Annie: noordwest Canada en Alaska.
In 2015 stond het al op de planning, maar nu gaat het dan toch gebeuren, we gaan naar Alaska.
We vliegen met de KLM rechtstreeks op Edmonton Alberta, daar halen we bij Four Seasons de camper op, een C-XLarge, dat is een 30f met slide-out.
Ik heb al een globale route uitgezet die is als volgt;
Edmonton > Dawson Creek.
Hier pakken we de Alaska Highway op.
Via Whitehorse naar de grens met Alaska
Tok > Valdez
Valdez > Anchorage
Anchrage > Seward
Seward > Homer
Homer > Wasilla
Wasilla > Denali NP
Denali NP > Fairbanks en North Pole
Fairbanks > Haines
Haines > Edmonton
Dit is alleen maar de volgorde van reizen, uiteraard zijn de plaatsen geen begin en eindpunt van een dag, ook zitten er verschillende plaatsen waar we meerdere dagen zullen blijven, zoals Valdez, Seward, Homer, Denali NP en Fairbanks.
We gaan van 4 juni tot 6 juli en hebben 30 dagen/nachten een camper.
Ik heb de oude (2014) Mile Post al uit de kast gehaald en zoek daarin leuke dingen om te zien/doen voor onderweg, Annie is begonnen met verschillende reisverslagen te lezen om ook daar dingen uit te halen.
Wat we zeker willen doen is een aantal dag/halve dagexcursies per boot en vliegtuig(je).
Graag horen we welke excursies mooi, leuk en/of interessant zijn, ook ander tips zijn zeer welkom.
Campgroundtips gaan er niet veel komen denk ik, want ik weet niet veel mensen die hier met een camper of tent geweest zijn.
We hebben nog 8 1/5 maand te gaan en er staat behalve vliegtickets, 1ste nacht hotel en camperhuur nog niets vast.
We vliegen met de KLM rechtstreeks op Edmonton Alberta, daar halen we bij Four Seasons de camper op, een C-XLarge, dat is een 30f met slide-out.
Ik heb al een globale route uitgezet die is als volgt;
Edmonton > Dawson Creek.
Hier pakken we de Alaska Highway op.
Via Whitehorse naar de grens met Alaska
Tok > Valdez
Valdez > Anchorage
Anchrage > Seward
Seward > Homer
Homer > Wasilla
Wasilla > Denali NP
Denali NP > Fairbanks en North Pole
Fairbanks > Haines
Haines > Edmonton
Dit is alleen maar de volgorde van reizen, uiteraard zijn de plaatsen geen begin en eindpunt van een dag, ook zitten er verschillende plaatsen waar we meerdere dagen zullen blijven, zoals Valdez, Seward, Homer, Denali NP en Fairbanks.
We gaan van 4 juni tot 6 juli en hebben 30 dagen/nachten een camper.
Ik heb de oude (2014) Mile Post al uit de kast gehaald en zoek daarin leuke dingen om te zien/doen voor onderweg, Annie is begonnen met verschillende reisverslagen te lezen om ook daar dingen uit te halen.
Wat we zeker willen doen is een aantal dag/halve dagexcursies per boot en vliegtuig(je).
Graag horen we welke excursies mooi, leuk en/of interessant zijn, ook ander tips zijn zeer welkom.
Campgroundtips gaan er niet veel komen denk ik, want ik weet niet veel mensen die hier met een camper of tent geweest zijn.
We hebben nog 8 1/5 maand te gaan en er staat behalve vliegtickets, 1ste nacht hotel en camperhuur nog niets vast.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis: Rob en Annie, noordwest Canada en Alaska.
Ik kreeg al wat schrik toen ik de route zag maar haalde opgelucht adem toen ik je uitleg eronder las
Ziet er een erg leuke route uit. En lekker veel tijd.
Misschien heb je ze al gevonden maar ik heb 2 reisverslagen en 2 roadsbooks in het noordwesten forum staan.
Wij gingen op bootexcursie in Seward en Valdez. Gelijkaardige tours maar ook weer zeer verschillend.
Verder gingen we met een vliegtuigje om beren te zien (vanuit Homer).
In je beschrijving mis ik een bezoek aan Wrangell St Elias NP.
Dat vond ik het mooiste in Alaska. Het visitor center ligt dan wel in Copper Center maar het park zelf is moeilijker te bereiken.
Er loopt een onverharde weg heen maar die mag je niet rijden van verhuurmaatschappijen. Ik weet ook niet als het kan met een camper. Er gaat ook een shuttle bus vanaf Glenallen.
Of je vliegt erheen. Dat deden wij en het was adembenemend. Vanaf Chitina (waar je eventueel de camper kan laten staan op de parking) vlieg je naar McCarthy.
Ik zou minstens 2 nachten in McCarthy of Kennicott aanraden.
Verder wilden wij per watertaxi naar de overkant van de baai in Homer maar door het erg slechte weer op die dag hebben we het niet gedaan.
Groetjes,
Ingrid
Ziet er een erg leuke route uit. En lekker veel tijd.
Misschien heb je ze al gevonden maar ik heb 2 reisverslagen en 2 roadsbooks in het noordwesten forum staan.
Wij gingen op bootexcursie in Seward en Valdez. Gelijkaardige tours maar ook weer zeer verschillend.
Verder gingen we met een vliegtuigje om beren te zien (vanuit Homer).
In je beschrijving mis ik een bezoek aan Wrangell St Elias NP.
Dat vond ik het mooiste in Alaska. Het visitor center ligt dan wel in Copper Center maar het park zelf is moeilijker te bereiken.
Er loopt een onverharde weg heen maar die mag je niet rijden van verhuurmaatschappijen. Ik weet ook niet als het kan met een camper. Er gaat ook een shuttle bus vanaf Glenallen.
Of je vliegt erheen. Dat deden wij en het was adembenemend. Vanaf Chitina (waar je eventueel de camper kan laten staan op de parking) vlieg je naar McCarthy.
Ik zou minstens 2 nachten in McCarthy of Kennicott aanraden.
Verder wilden wij per watertaxi naar de overkant van de baai in Homer maar door het erg slechte weer op die dag hebben we het niet gedaan.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Rob en Annie: noordwest Canada en Alaska.
Rob, leuk dat jullie weer Amerikaplannen hebben.
Misschien hebben jullie het reisverslag van Cor en Ingrid al gevonden, zij waren ook naar Alaska met de camper, zo niet, dan bij deze.
Zie: https://revoreis.wordpress.com/
Succes en veel plezier met de voorbereiding van jullie reis.
Misschien hebben jullie het reisverslag van Cor en Ingrid al gevonden, zij waren ook naar Alaska met de camper, zo niet, dan bij deze.
Zie: https://revoreis.wordpress.com/
Succes en veel plezier met de voorbereiding van jullie reis.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ ingrid14, ga je verslagen er eens op nalezen, Wrangell St Elias NP heb ik er bewust uitgelaten omdat we daar met een camper niet kunnen en mogen komen, moet alleen nog uitzoeken of het mogelijk is met een dagtrip per vliegtuig of bustour dat zou wel een optie zijn.
Wel willen we naar Katmai NP vanuit Homer.
De boottrips staan ook in de planning moet alleen nog uitzoeken met welke compagnie we dat willen doen.
@ markro, Annie is al aan dat verslag bezig ook die van Sonja en David heeft ze er al bij gepakt.
Ik heb gisteravond van verschillende al gidsen aangevraagd alleen jammer dat er steeds meer niet meer buiten de US en Canada versturen, je kan ze dan we online lezen maar vind het zelf altijd gemakkelijker om een papieren versie te hebben tijdens het uitzetten van de route.
Wel willen we naar Katmai NP vanuit Homer.
De boottrips staan ook in de planning moet alleen nog uitzoeken met welke compagnie we dat willen doen.
@ markro, Annie is al aan dat verslag bezig ook die van Sonja en David heeft ze er al bij gepakt.
Ik heb gisteravond van verschillende al gidsen aangevraagd alleen jammer dat er steeds meer niet meer buiten de US en Canada versturen, je kan ze dan we online lezen maar vind het zelf altijd gemakkelijker om een papieren versie te hebben tijdens het uitzetten van de route.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inmiddels een route uitgezet, deze kan nog helemaal veranderen naar aanleiding van tips die we binnen krijgen.
De route ziet er op dit moment zo uit:
dag 1. Amsterdam > Edmonton AB dit is een rechtstreekse vlucht.
dag 2. Edmonton (Leduc) camper ophalen, boodschappen doen > Valley View AB 235 mijl.
dag 3. Valley View AB > Dawson Creek BC (begin Alaska Highway) > Fort Nelson BC 433 mijl.
dag 4. Fort Nelson BC > Watson Creek YT (plaatsnamen bos) > Rancheria YT 391 mijl.
dag 5. Rancheria YT > Whitehorse YT > Koidern YT 442 mijl.
dag 6. Koidern YT > Valdez AK 401 mijl.
dag 7. Valdez AK > Glacier Cruise 10 mijl.
dag 8. Valdez AK > Mutanuska Glacier aan Glenn Highway bij Palmer AK 202 mijl.
dag 9. Palmer AK > Eklutna Village > Eagle River > Anchorage AK 103 mijl.
dag 10. Anchorage AK > Seward AK 125 mijl.
dag 11. Seward AK > Kenai Fjords NP Cruise 10 mijl.
dag 12. Seward AK > Kenai AK 125 mijl.
dag 13. Kenai AK > Anchor Point > Homer AK 93 mijl.
dag 14. Homer AK > Soldotna AK 79 mijl.
dag 15. Soldotna AK> Bear Viewing met vliegtuig en boot in Lake Clark NP 12 mijl.
dag 16. Nog in te vullen, reserve dag.
dag 17. Soldotna AK > Wasilla AK 186 mijl.
dag 18. Wasilla AK > Talkeetna AK 75 mijl.
dag 19. Talkeetna AK > Denali NP 155 mijl.
dag 20. Denali NP 12 mijl.
dag 21. Denali NP 12 mijl.
dag 22. Denali NP > Nenana > Fairbanks AK 125 mijl.
dag 23. Fairbanks AK nog in te vullen misschien dagexcursie naar poolcirkel.
dag 24. Fairbanks AK > Chena Hot Springs > Fairbanks AK 126 mijl.
dag 25. Fairbanks AK > North Pole > Tok AK. 206 mijl.
dag 26. Tok AK > Haines AK 443 mijl.
dag 27. Haines AK 20 mijl.
dag 28. Haines AK > Ranchena YT 445 mijl via Haines Junction, of 251 mijl als we eerst de veerboot van Haines naar Skagway AK nemen.
dag 29. Ranchena YT > Fort Nelson BC 391 mijl.
dag 30. Fort Nelson BC > Valley View AB 435 mijl.
dag 31. Valley View AB > Stone Plain (Stadje met veel murals) Devon AB camper schoonmaken en koffers pakken 219 mijl.
dag 32 Devon AB > Leduc AB camper inleveren en ’s middags vliegen 13 mijl.
Op dit moment zitten we aan 5470 mijl totaal.
Er zitten dus een aantal flinke reisdagen tussen maar gelukkig is het in die hoek van de wereld lang licht
De route ziet er op dit moment zo uit:
dag 1. Amsterdam > Edmonton AB dit is een rechtstreekse vlucht.
dag 2. Edmonton (Leduc) camper ophalen, boodschappen doen > Valley View AB 235 mijl.
dag 3. Valley View AB > Dawson Creek BC (begin Alaska Highway) > Fort Nelson BC 433 mijl.
dag 4. Fort Nelson BC > Watson Creek YT (plaatsnamen bos) > Rancheria YT 391 mijl.
dag 5. Rancheria YT > Whitehorse YT > Koidern YT 442 mijl.
dag 6. Koidern YT > Valdez AK 401 mijl.
dag 7. Valdez AK > Glacier Cruise 10 mijl.
dag 8. Valdez AK > Mutanuska Glacier aan Glenn Highway bij Palmer AK 202 mijl.
dag 9. Palmer AK > Eklutna Village > Eagle River > Anchorage AK 103 mijl.
dag 10. Anchorage AK > Seward AK 125 mijl.
dag 11. Seward AK > Kenai Fjords NP Cruise 10 mijl.
dag 12. Seward AK > Kenai AK 125 mijl.
dag 13. Kenai AK > Anchor Point > Homer AK 93 mijl.
dag 14. Homer AK > Soldotna AK 79 mijl.
dag 15. Soldotna AK> Bear Viewing met vliegtuig en boot in Lake Clark NP 12 mijl.
dag 16. Nog in te vullen, reserve dag.
dag 17. Soldotna AK > Wasilla AK 186 mijl.
dag 18. Wasilla AK > Talkeetna AK 75 mijl.
dag 19. Talkeetna AK > Denali NP 155 mijl.
dag 20. Denali NP 12 mijl.
dag 21. Denali NP 12 mijl.
dag 22. Denali NP > Nenana > Fairbanks AK 125 mijl.
dag 23. Fairbanks AK nog in te vullen misschien dagexcursie naar poolcirkel.
dag 24. Fairbanks AK > Chena Hot Springs > Fairbanks AK 126 mijl.
dag 25. Fairbanks AK > North Pole > Tok AK. 206 mijl.
dag 26. Tok AK > Haines AK 443 mijl.
dag 27. Haines AK 20 mijl.
dag 28. Haines AK > Ranchena YT 445 mijl via Haines Junction, of 251 mijl als we eerst de veerboot van Haines naar Skagway AK nemen.
dag 29. Ranchena YT > Fort Nelson BC 391 mijl.
dag 30. Fort Nelson BC > Valley View AB 435 mijl.
dag 31. Valley View AB > Stone Plain (Stadje met veel murals) Devon AB camper schoonmaken en koffers pakken 219 mijl.
dag 32 Devon AB > Leduc AB camper inleveren en ’s middags vliegen 13 mijl.
Op dit moment zitten we aan 5470 mijl totaal.
Er zitten dus een aantal flinke reisdagen tussen maar gelukkig is het in die hoek van de wereld lang licht
Laatst gewijzigd door Rob op 13 okt 2017, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
Ziet er goed uit.
Homer-Soldatna is wel iets meer dan 9 km
Ben je echt zeker van Wrangell St Elias?
Het is er werkelijk prachtig.
Groetjes,
Ingrid
Homer-Soldatna is wel iets meer dan 9 km
Ben je echt zeker van Wrangell St Elias?
Het is er werkelijk prachtig.
Groetjes,
Ingrid
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Slip off the fingerHomer-Soldatna is wel iets meer dan 9 km
Wrangell St Elias gaat hem deze reis niet worden wel een mooie reden om terug te komen
- ingrid14
- Amerika-expert
Moet je zeker doen !Rob schreef:Wrangell St Elias gaat hem deze reis niet worden wel een mooie reden om terug te komen
Groetjes,
Ingrid
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat jullie vanuit Soldotna met een vliegtuig gaan bearspotten in Lake Clark. Daarna staat een reservedag gepland. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar wij zijn dit jaar vanuit Soldotna naar de Silver Salmon Creek Lodge in Lake Clark NP gevlogen. Daar hebben we overnacht en zijn de volgende dag teruggevlogen. Dit was echt het meest geweldige wat we ooit meegemaakt hebben. Heel indrukwekkend om zo dicht bij de beren te kunnen komen. David en Lynda Coray doen er letterlijk alles aan om het verblijf naar je zin te maken. Heel hartelijke mensen, evenals het overige personeel. Sammy kan heerlijk koken, de meiden van housekeeping zijn top en onze gids Meghan nog veel topper. Ook gids Matt leek zeker niet verkeerd, maar daar hebben we weinig contact mee gehad.
Toegegeven, het is een flinke uitgave, maar voor ons was het dat meer dan waard. Het enige probleem is dat we nu nog met een enorme heimwee op de bank zitten.
Mocht je meer informatie willen, dan hoor ik het wel en ik kan jullie ook naar ons blog verwijzen.
http://silversalmoncreek.com/
Toegegeven, het is een flinke uitgave, maar voor ons was het dat meer dan waard. Het enige probleem is dat we nu nog met een enorme heimwee op de bank zitten.
Mocht je meer informatie willen, dan hoor ik het wel en ik kan jullie ook naar ons blog verwijzen.
http://silversalmoncreek.com/
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
@jojostravelusa,
Dank voor jullie reactie, heb even op de website van Silver Salmon Creek Lodge gekeken $ 950 p/p ex taxen is inderdaad flink aan de prijs die houden we even in gedachte, wat wij op het op hadden komt op $ 395,00 p/p.
Jullie verslag had ik al uitgespit
zag dat jullie een dagtrip naar de Arctic Circle gedaan hebben vanuit Fairbanks vonden jullie dat de moeite en $$ waard of niet.
Dank voor jullie reactie, heb even op de website van Silver Salmon Creek Lodge gekeken $ 950 p/p ex taxen is inderdaad flink aan de prijs die houden we even in gedachte, wat wij op het op hadden komt op $ 395,00 p/p.
Jullie verslag had ik al uitgespit
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was best aardig, die dag naar de Arctic Circle, maar meer om te kunnen zeggen dat je er geweest bent, dan dat het verder heel bijzonder was. Het is een lange zit: 600 km retour. Er werd dan ook flink doorgereden. Onderweg was niet heel veel te zien. De stop bij Finger Mountain was wel mooi. We hadden gehoopt wild te zien onderweg, maar dat was er niet. Foto's maken vanuit de auto ging ook niet echt. Enerzijds omdat we te hard reden, maar anderzijds ook omdat er vaak bomen langs de weg staan en je in de verte wel wat ziet, maar niet zo dat je er ook een foto van kunt maken. Wel een goede gids en goede verzorging.
Het prijsverschil met de dagtocht naar de beren t.o.v. de SSCL is inderdaad groot. Toch hebben we van geen enkele dollar spijt gehad. In eerste instantie waren wij ook van plan om ergens een dagtocht te doen, tot ik hierop stuitte. Wij gaan altijd uit van het idee dat we waarschijnlijk nooit meer teruggaan en willen er dan ook alles uithalen wat erin zit. Mochten we toch nog eens teruggaan, dan is dat mooi meegenomen.
Het was die dag echt vies weer, maar het was zo geweldig, dat dat ons niet eens is opgevallen. We maakten ons alleen zorgen om de camera's, maar die hebben het goed doorstaan. Toen we tussen de middag weer in de lodge waren werd er meteen een droogrek tevoorschijn getoverd en werden de jassen bij de haard gehangen, zodat we 's middags weer droog op pad konden.
Als we in de gelegenheid zijn, gaan we zeker een keer terug, maar dan wat langer dan 1 nacht.
Het prijsverschil met de dagtocht naar de beren t.o.v. de SSCL is inderdaad groot. Toch hebben we van geen enkele dollar spijt gehad. In eerste instantie waren wij ook van plan om ergens een dagtocht te doen, tot ik hierop stuitte. Wij gaan altijd uit van het idee dat we waarschijnlijk nooit meer teruggaan en willen er dan ook alles uithalen wat erin zit. Mochten we toch nog eens teruggaan, dan is dat mooi meegenomen.
Het was die dag echt vies weer, maar het was zo geweldig, dat dat ons niet eens is opgevallen. We maakten ons alleen zorgen om de camera's, maar die hebben het goed doorstaan. Toen we tussen de middag weer in de lodge waren werd er meteen een droogrek tevoorschijn getoverd en werden de jassen bij de haard gehangen, zodat we 's middags weer droog op pad konden.
Als we in de gelegenheid zijn, gaan we zeker een keer terug, maar dan wat langer dan 1 nacht.
- Marco en Cindy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
@Rob, wij gaan juni 2018 ook naar Alaska we gaan rondtrekken met een auto en zijn ons ook druk aan het oriënteren. Ik ga binnenkort beginnen aan een online roadbook. Ik kan je die link wel sturen als je interesse hebt. Maar ik heb ook een vraag: vanuit welke plaats en met welke maatschappij willen jullie de beren gaan bekijken?
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Marco en Cindy,
Wij willen met Talon Air Service naar de beren gaan kijken, zij zitten in Soldotna.
hier is een link naar hun website http://www.talonair.com/bearview.html
Jullie roadboek wil ik graag bekijken al je hen klaar hebt.
Wij willen met Talon Air Service naar de beren gaan kijken, zij zitten in Soldotna.
hier is een link naar hun website http://www.talonair.com/bearview.html
Jullie roadboek wil ik graag bekijken al je hen klaar hebt.
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
wij zijn met Talon air meegeweest en vonden het een prettige organisatie. Goede communicatie via de mail (daar ging het bij andere bedrijven nog wel eens mis) en ook op de dag zelf allemaal even vriendelijk en kundig. Ik had me wat zorgen gemaakt ivm mijn mobiliteit en gebrek aan evenwichtsgevoel maar ze stralen zon zelfvertrouwen uit dat ik bij overstappen van vliegtuig naar boot geen seconde het idee had dat ik de plomp in zou gaan.
Dan de dag zelf was geweldig. We zijn naar Wolverine creek geweest, ws jullie ook gezien de periode dat jullie gaan. Daar gaan ook veel vissers heen. Bij ons in het vliegtuig zat een groepje vissers die in hun andere boot op pad gingen. Wij zijn met een eigen gids in een bootje op pad gegaan. In ons geval een uitvergrote roeiboot zeg maar even. Tis nie luxe en als het regent hebbie pech, geen afdakje
. Dus bereid je voor, we hadden regenkleding enzo mee. Ze varen naar een punt waar een kreek uitkomt in het meer waar veel zalmen zich verzamelen om die kreek in te zwemmen / springen. Das makkelijk vissen natuurlijk (vinnik dan weer geen sport aan maar soit, dat ben ik dan weer). Wel komisch. Ze liggen daar dan met 6 bootjes te wachten om vooraan op de beste plek een half uur te vissen voor ze weer achteraan sluiten. Soort van gentlemen's agreement. Maar goed. De beren weten natuurlijk ook dat de zalmen daar verzamelen dus komen d’r ook vissen
. Omdat wij niet visten lagen wij d’r naast rustig te kijken en te wachten op de beren en zijn ook rond gaan varen op zoek naar de beren. Uiteindelijk uitgebreid kunnen genieten van een moeder met twee kleinen die we op zon tien meter afstand hebben gezien terwijl we veilig in onze boot zaten. Onze gids heeft ook nog een zalm voor ons live gevist en op de bbq gegooid. Dus hele ervaring al bij elkaar. Prachtige dag. Op de vlucht terug nog over een gletsjer gevlogen.
Dan de dag zelf was geweldig. We zijn naar Wolverine creek geweest, ws jullie ook gezien de periode dat jullie gaan. Daar gaan ook veel vissers heen. Bij ons in het vliegtuig zat een groepje vissers die in hun andere boot op pad gingen. Wij zijn met een eigen gids in een bootje op pad gegaan. In ons geval een uitvergrote roeiboot zeg maar even. Tis nie luxe en als het regent hebbie pech, geen afdakje
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Bij ons staat Alaska al sinds 1996 op het lijstje maar is er nog steeds niet van gekomen. Als ik bovenstaande berichten lees begint het te kriebelen. Wij willen echter per ferry van plaats naar plaats en dat vergt nogal wat tijd (in de voorbereiding maar mn ter plaatse). Nog een jaartje of wat dan kunnen we weer langer weg en buiten hoogseizoen (hoewel je qua temperatuur) natuurlijk beperkt bent in Alaska.
Kan dus verder geen bijdrage leveren maar lees lekker verheerlijkt mee en sla alvast eea op.
Kan dus verder geen bijdrage leveren maar lees lekker verheerlijkt mee en sla alvast eea op.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Mochten jullie nog wat inspiratie kunnen gebruiken, via deze link vind je onze 2 blogs, enerzijds van Alaska en anderzijds van Alaska/Yukon: Kalaman Travel
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ babarage,
Bedankt voor je reactie, altijd leuk als er bevestigt wordt dat we een goede keus gemaakt hebben.
@ Kaleman,
Die hadden we al gevonden en gelezen, wel een heel verschil wat het weer betreft tussen die twee reizen.
Bedankt voor je reactie, altijd leuk als er bevestigt wordt dat we een goede keus gemaakt hebben.
@ Kaleman,
Die hadden we al gevonden en gelezen, wel een heel verschil wat het weer betreft tussen die twee reizen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn met Natron Air http://www.natronair.com/flightseeing.htm vanuit Soldotna naar Lake Clark gevlogen. Heel prettige ervaring. Geen enkel probleem ondervonden. Een heel vriendelijke, informele ontvangst door piloot Tim en zijn vrouw (en de 2 boxers). Wij mochten de camper een nacht op het terrein laten staan, omdat we een overnachting in de Silver Salmon Creek Lodge hadden geboekt. De volgende dag vlogen we met een andere maatschappij terug, want hij had geen tijd. Er waren geen kosten verbonden aan het parkeren en het enige wat ze zeiden was: "sluit het hek goed achter je morgen, want anders lopen er elanden op de startbaan." We hadden de dag ervoor inderdaad elanden langs de weg bij het vliegveld zien lopen.
Tim bleek een rustige, ervaren piloot die ons zeer kundig op het strand afzette. Ik moet zeggen, we hebben nog nooit zo'n zachte landing meegemaakt, zelfs niet met een helikopter.
Wij kunnen Natron Air zeker aanraden.
Tim bleek een rustige, ervaren piloot die ons zeer kundig op het strand afzette. Ik moet zeggen, we hebben nog nooit zo'n zachte landing meegemaakt, zelfs niet met een helikopter.
Wij kunnen Natron Air zeker aanraden.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo de eerste booking is gedaan.
Vandaag ging de bookingsperiode voor Denali NP open.
We hebben drie nachten campground geboekt vrijdag aankomen, maandag vertrekken $ 30,00 per nacht.
Ook een transitbus naar Eielson visitor centre voor de zaterdag $ 50,00 p/p.
Voor de zondag boeken we misschien ook nog een transitbus maar dat bekijken we ter plaatsen dat zal mede afhankelijk zijn van het weer.
Vandaag ging de bookingsperiode voor Denali NP open.
We hebben drie nachten campground geboekt vrijdag aankomen, maandag vertrekken $ 30,00 per nacht.
Ook een transitbus naar Eielson visitor centre voor de zaterdag $ 50,00 p/p.
Voor de zondag boeken we misschien ook nog een transitbus maar dat bekijken we ter plaatsen dat zal mede afhankelijk zijn van het weer.
- ingrid14
- Amerika-expert
Mooi zo!
Moest je een America The Beautiful pass hebben, vraag dan een refund voor je inkom in het Wilderness Access Center.
(de prijs van 50$ is 40$ voor de bus en 10$ inkom)
Als je geen pass hebt en een tweede dag de bus wilt nemen dan moet je ook die inkom niet betalen. (wel goed je ticket van dag 1 bijhouden)
Ook als je voor 2 dagen online zou boeken, krijg je terugbetaling van 1x de inkom per persoon.
Groetjes,
Ingrid
Moest je een America The Beautiful pass hebben, vraag dan een refund voor je inkom in het Wilderness Access Center.
(de prijs van 50$ is 40$ voor de bus en 10$ inkom)
Als je geen pass hebt en een tweede dag de bus wilt nemen dan moet je ook die inkom niet betalen. (wel goed je ticket van dag 1 bijhouden)
Ook als je voor 2 dagen online zou boeken, krijg je terugbetaling van 1x de inkom per persoon.
Groetjes,
Ingrid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 13575 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-