Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door winterpark »

bas1997 schreef:Ik deel volledig je mening, dat het erg opmerkelijk is dat ik bij de airline zelf deze tarieven niet aangeboden krijg. Echter, als ik het ticket samenstel via matrix kom ik op de 'normale prijs' uit, maar gisteravond daalde de prijs opeens met 400 euro per ticket. Het gaat dan om de route AMS-EWR. Heel raar, maar hoop dat het vanavond dus weer gebeurt, maar dat is even afwachten. Bij de airline zelf is deze prijs er echter nooit geweest, dus de theorie erachter is wat mij betreft een raadsel.
Hoe weet je dat de airline zelf nooit de prijs heeft gehad? Heb je die dan realtime bijgehouden?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

bas1997 schreef:Bedankt voor alle reacties. Helaas bood de airline zelf de tickets niet voor deze prijzen aan. Helaas zijn de prijzen nu weer gestegen, hopelijk dalen ze vanavond weer, dat is namelijk een beetje het patroon wat er deze dagen is. We zijn dan van plan de tickets bij vliegtickets.nl te boeken aangezien zij aangesloten zijn bij de ANVR en SGR.
Als je alleen een los vliegticket koopt biedt het niets extra als je boekt bij een broker die aangesloten is bij ANVR en SGR, want losse vliegtickets vallen niet onder de dekking van ANVR en SGR. (Ja misschien als de broker failliet gaat maar meestal krijg je je ticket toch al direct na de boeking dus dan is de betaling al geregeld en heeft faillissement van de broker hier geen invloed meer op, lijkt me)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

winterpark schreef:Roel, ik heb hier al veel vaker gezegd dat brokers tickets inkopen, en het daarom kan dat ze goedkopere tickets aanbieden die bij de airline inmiddels niet meer boekbaar zijn (omdat ze bijvoorbeeld maar kort boekbaar waren). Dan is het toch niet raar dat een broker iets wel aanbiedt, dat je (inmiddels!) niet meer kunt boeken bij de airline zelf?
Ja, dat is wel raar. Online travel agents kopen geen stoelen op voorhand in, ze zoeken primair gewoon bij de airline. Natuurlijk kunnen ze ook zaken doen met wholesalers (GTA, Tourico, etc), maar die hebben, althans in de tijd dat ik eens wat zijdelings met deze branche te maken heb gehad, alleen maar vakantievluchten in portefeuille.

De drie grote US airlines garanderen zelfs dat je de laagste fares altijd bij hen vind. Vind je ze elders lager dan krijg je een voucher van $100. Aangezien dat ook opgaat voor vluchten uitgevoerd door partners betekent dat feitelijk dat je voor alle routes van en naar de US die boekbaar zijn op UA, AA of DL stock dus geen lagere tarieven gaat vinden. Dan heb je feitelijk alle reguliere carriers binnen de drie allianties al afgevangen.
winterpark
Amerikakenner

Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb een paar maanden geleden een ticket bij cheaptickets.nl gezocht omdat zij een bepaald ticket van United dat ik zocht heel goedkoop aanboden. United zelf had die prijs ook gehad - een paar dagen ervoor - maar die was inmiddels weer gestegen van 429 naar 620 op hun eigen website / via Google Flights.
Dat voucherverhaal ken ik trouwens niet, wellicht valt dat nog eens in m'n voordeel te gebruiken ;-)
bas1997
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door bas1997 »

winterpark schreef:
bas1997 schreef:Ik deel volledig je mening, dat het erg opmerkelijk is dat ik bij de airline zelf deze tarieven niet aangeboden krijg. Echter, als ik het ticket samenstel via matrix kom ik op de 'normale prijs' uit, maar gisteravond daalde de prijs opeens met 400 euro per ticket. Het gaat dan om de route AMS-EWR. Heel raar, maar hoop dat het vanavond dus weer gebeurt, maar dat is even afwachten. Bij de airline zelf is deze prijs er echter nooit geweest, dus de theorie erachter is wat mij betreft een raadsel.
Hoe weet je dat de airline zelf nooit de prijs heeft gehad? Heb je die dan realtime bijgehouden?
Ik heb gisteravond inderdaad gekeken of hetzelfde tarief ook bij de airline (UA) zelf te boeken was, dit was echter niet het geval.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Iedere keer dat dit beweerd wordt vraag ik altijd om een concreet voorbeeld. En nog nooit heb ik het verhaal kunnen staven.

Het laatste voorbeeld kwam hier vandaan, en was een BA ticket met een connectie op LHR van minder dan 2 uur. Die combinatie was simpelweg niet vindbaar via de websites van AA of BA, omdat die daar een connectietijd van 2 uur aanhouden. De formele MCT is minder, en het ticket mocht dus wel. Maar die route kon ik ook gewoon samenstellen via ITA en ook tegen dezelfde prijs boeken bij AA.

Maar heb je dat ticket voor de UA route uiteindelijk ook gekocht?

@bas1997: het lijkt er op dat zowel UA als AA dit inmiddels hebben afgeschaft: https://www.flyertalk.com/forum/united- ... lable.html en https://www.flyertalk.com/forum/america ... ed-14.html. Delta biedt dit in ieder geval wel nog altijd aan.
bas1997
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door bas1997 »

We wilden de tickets inderdaad gaan boeken. Dit kon gewoon, we zijn tot de stap van het uiteindelijke betalen gekomen, maar door een vraag over het wel/niet betalen met de creditcard die we graag wilde stellen aan de desbetreffende organisatie vanochtend, hebben we de tickets niet gekocht, maar dat was wel gewoon mogelijk. We hopen dat het vanavond weer gebeurt, maar de kans zal niet heel groot zijn ben ik bang.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat weet je dus niet. Ik kan me zomaar voorstellen dat zo'n boekingssysteem werkt vanuit cached data, tot het moment dat er daadwerkelijk geboekt gaat worden. Wie zegt dat je niet op dat moment een "Oeps, fare has increased" melding had gekregen? Komt bij de beste voor:
2017-09-05 (20).png.jpg
Maar wat was de exacte route? Ik ben toch altijd weer benieuwd naar een concreet voorbeeld..
Laatst gewijzigd door roelb op 05 okt 2017, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner

roelb schreef:Iedere keer dat dit beweerd wordt vraag ik altijd om een concreet voorbeeld. En nog nooit heb ik het verhaal kunnen staven.

Het laatste voorbeeld kwam hier vandaan, en was een BA ticket met een connectie op LHR van minder dan 2 uur. Die combinatie was simpelweg niet vindbaar via de websites van AA of BA, omdat die daar een connectietijd van 2 uur aanhouden. De formele MCT is minder, en het ticket mocht dus wel. Maar die route kon ik ook gewoon samenstellen via ITA en ook tegen dezelfde prijs boeken bij AA.

Maar heb je dat ticket voor de UA route uiteindelijk ook gekocht?
Je bedoelt mij toch? Ja, zeker, heb het gekocht voor die 429. Overstap van 1,5 uur in Houston, maar UA bood die route zelf ook aan (AMS-IAD-PNS, en terug MCO-ORD-AMS).
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Zelfde vluchtnummers? Was er een verschil in fare rules? Of in boekingsklassen?
winterpark
Amerikakenner

roelb schreef:Zelfde vluchtnummers? Was er een verschil in fare rules? Of in boekingsklassen?
Zelfde vluchtnummers, volgens mij beide fare class K. Vergeet ik dan nog wat? :)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nee, als het echt dezelfde fare classes zijn dan is het helemaal vreemd. De fare rule (de lange code) zou nog een andere kunnen zijn, dat is dan echt het enige dat ik kan verzinnen. En als dat zo is dan zou het dus betekenen dat die travel agent toegang had tot andere fare rules/basis dan de airline zelf aanbood. Als dat zo is verklaart dat wel waarom UA hun low fare guarantee heeft afgeschaft.
winterpark
Amerikakenner

roelb schreef:Nee, als het echt dezelfde fare classes zijn dan is het helemaal vreemd. De fare rule (de lange code) zou nog een andere kunnen zijn, dat is dan echt het enige dat ik kan verzinnen. En als dat zo is dan zou het dus betekenen dat die travel agent toegang had tot andere fare rules/basis dan de airline zelf aanbood. Als dat zo is verklaart dat wel waarom UA hun low fare guarantee heeft afgeschaft.
Zal eens kijken of ik het de komende tijd vaker zie langskomen, voor een betere steekproef dan n=1 ;-)
winterpark
Amerikakenner

Error fare: Amsterdam-New York voor 169 euro met Air Maroc, verschillende data in november en december. Zie Google Flights.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar de google flights booking link komt uit de homepage van Air Maroc en de vluchten zijn in hun bookingsengine niet te vinden. Op fly4free wordt ook al gerapporteerd dat het voorbij is..
winterpark
Amerikakenner

roelb schreef:Maar de google flights booking link komt uit de homepage van Air Maroc en de vluchten zijn in hun bookingsengine niet te vinden. Op fly4free wordt ook al gerapporteerd dat het voorbij is..
Helaas, geen Air Canada praktijken :) Hoewel ik niet per se met AM zou willen vliegen...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Inderdaad ja, ik zou het ook niet gedaan hebben. Ik kan dit jaar nog wel een mileage run gebruiken van >14k, maar dan wel binnen Skyteam.
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

De discussie gaat me duizelen.

Ik check nu een vlucht:
AMS-LAX 05/8/18 vertrek 08:15 aankomst 13:05.
LAX-AMS 27/8/18 vertrek 21:35 aankomst 20:25

Gate1 via Momondo gevonden €2029 voor drie personen
Rechtstreeks via BA.com €3110.60

Komen er bij Gate1 nog een berg kosten bij of zit hier gewoon een enorm verschil in?
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Via Momondo zitten de boekingskosten al in het bedrag inbegrepen dus dat is dan ook je eindprijs, mits je natuurlijk verder niks meer aanvinkt.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zie geen itinerary dat vertrekt om 08.15u. Wel om 08.00 (BA423), dan 09.50u BA283 naar LAX, terug BA268 en BA442.

Prijs op gate1.nl: EUR 1028.72, voor drie personen 3086.16.
2017-10-05 (1).png.jpg
Via zowel BA.com als AA.com boekbaar, totaal bedrag EUR 3110.16 dus EUR 1036.72 pp. Het verschil van 8 euro per persoon is simpelweg het verschil in ticketing fee's, een stukje marge dat gate1 dus aan je teruggeeft. Wil je echter dezelfde rechten als bij de airline, dus geen kosten van Gate1 voor wijzigingen, dan betaal je EUR 8,50pp meer. En ben je dus duurder uit dan bij de airline. Oke, maar twee kwartjes, maar toch. Het maakt gewoon helemaal niets uit.

Vermoedelijk is het tarief dat je hebt gezien dus al weg en had je dat, als je er op tijd bij was geweest, ook gewoon bij BA of AA kunnen boeken.

Nog een leuke: wil je bij Gate1 vervolgens met credit card betalen dan mag je er nog 2% bij optellen. Is een fors bedrag! American Express wordt door Gate1 niet geaccepteerd.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer