Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk visum is het snelste
Welk visum is het snelste
Hallo,
Ik heb me redelijk ingelezen op dit forum, maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.
Ik heb 31 jaar geleden een jaar op High School gezeten in VS, vorig jaar ben ik terug geweest voor mijn 30 year class reunion.
Ik heb daar mijn oude liefde van toen weer ontmoet en de vonk sloeg meteen weer over, ik ben inmiddels in 15 maanden al 7 maal naar de VS, en we willen beiden permanent bij elkaar zijn.
Ik ben inmiddels gescheiden, en mijn vriendin haar "divorce" is filed en zal begin November definitief zijn.
Ik ga 25 oktober weer die kant op en blijf dan 2 en een halve maand.
Nu wil ik graag weten wat wij het beste kunnen doen, een K1 of een K3. Met andere woorden is het slim om in November te trouwen?
Het komt er op neer dat ik eigenlijk vanaf Maart 2018 zoveel mogelijk tijd met haar wil doorbrengen in de VS.
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Bij voorbaat dank
Wim
Ik heb me redelijk ingelezen op dit forum, maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.
Ik heb 31 jaar geleden een jaar op High School gezeten in VS, vorig jaar ben ik terug geweest voor mijn 30 year class reunion.
Ik heb daar mijn oude liefde van toen weer ontmoet en de vonk sloeg meteen weer over, ik ben inmiddels in 15 maanden al 7 maal naar de VS, en we willen beiden permanent bij elkaar zijn.
Ik ben inmiddels gescheiden, en mijn vriendin haar "divorce" is filed en zal begin November definitief zijn.
Ik ga 25 oktober weer die kant op en blijf dan 2 en een halve maand.
Nu wil ik graag weten wat wij het beste kunnen doen, een K1 of een K3. Met andere woorden is het slim om in November te trouwen?
Het komt er op neer dat ik eigenlijk vanaf Maart 2018 zoveel mogelijk tijd met haar wil doorbrengen in de VS.
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Bij voorbaat dank
Wim
Re: Welk visa is het snelste
Je kan via deze link kijken hoe lang de processing times zijn op dit moment. Is moeilijk om nu zo te zeggen, omdat het verschilt per Service Center, en dat ligt weer aan waar je vriendin woont. Zoek onderaan het juiste SC op en klik op processing times en kijk in de lijst.
https://egov.uscis.gov/cris/processTimesDisplayInit.do
Afhankelijk van die data zou je ook nog voor een immigrant visa kunnen kiezen.
https://egov.uscis.gov/cris/processTimesDisplayInit.do
Afhankelijk van die data zou je ook nog voor een immigrant visa kunnen kiezen.
-
Little Vixen
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik begreep dat de K3 niet meer bestaat maar dat er alleen nog maar de CR1 mogelijk is?
Edit: Sorry drukte te snel op het knopje.
De K3 is obsolete omdat het formulier (I129) gelijk met het CR1 (I130) fomulier verstuurd moest worden en het CR1 traject is korter dan het K3 traject dus het K3 traject wordt niet meer doorlopen. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Het CR1 traject duurt gemiddeld zon 10 tot 14 maanden, de K1 ongeveer 7 (momenteel, maar het fluctureerd heel erg)
Info via Visajourney
Edit: Sorry drukte te snel op het knopje.
De K3 is obsolete omdat het formulier (I129) gelijk met het CR1 (I130) fomulier verstuurd moest worden en het CR1 traject is korter dan het K3 traject dus het K3 traject wordt niet meer doorlopen. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Het CR1 traject duurt gemiddeld zon 10 tot 14 maanden, de K1 ongeveer 7 (momenteel, maar het fluctureerd heel erg)
Info via Visajourney
Laatst gewijzigd door Little Vixen op 04 okt 2017, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days
***Home is where the heart is***
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
"De K3 is obsolete omdat het formulier (I129) gelijk met het CR1 (I130) fomulier verstuurd moest worden en het CR1 traject is korter dan het K1 traject dus het K1 traject wordt niet meer doorlopen. Zo heb ik het in ieder geval begrepen." Ik denk dat je de K3 bedoeld
--
Welkom!
Bedoel je om november dit jaar te trouwen? Als je dat doet kun je geen K1 meer doen dan moet je voor de CR1 gaan. Dit proces duurt wat langer dan de K1. Bij een K1 visum zodra het is goedgekeurd trouw je in Amerika en vraag je de Green card aan (AOS). K1 word meestal rond de 5-6 maanden goedgekeurd of langer..ligt aan de drukte. Vergeet niet elk proces is verschillend! CR1 duurt een jaar (volgens mij?).
--
Welkom!
Bedoel je om november dit jaar te trouwen? Als je dat doet kun je geen K1 meer doen dan moet je voor de CR1 gaan. Dit proces duurt wat langer dan de K1. Bij een K1 visum zodra het is goedgekeurd trouw je in Amerika en vraag je de Green card aan (AOS). K1 word meestal rond de 5-6 maanden goedgekeurd of langer..ligt aan de drukte. Vergeet niet elk proces is verschillend! CR1 duurt een jaar (volgens mij?).
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
-
Little Vixen
- Amerika-ontdekker
Oh crap, ja al die nummertjes ook.Gabbyxx schreef: Ik denk dat je de K3 bedoeld![]()
Dank jullie wel voor al jullie reacties.
Ik ga 25 oktober voor 2 1/2 maand weer die kant op dan ben ik van plan om alles uit te gaan zoeken, en misschien een immigration lawyer te bezoeken, of het via de website rapidvisa ( hebben jullie hier ervaring mee ).
We willen graag zoveel mogelijk tijd bij elkaar zijn volgend jaar, financieel kunnen we het wel een tijdje uitzingen, houdt dat in dat ik op een toeristen visum elke keer die kant op moet, en dan dan 90 dagen een week naar Holland?
Of is het mogelijk om een lang weekend naar Canada te gaan?
Ik hoor weer graag van jullie, alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Wim
Ik ga 25 oktober voor 2 1/2 maand weer die kant op dan ben ik van plan om alles uit te gaan zoeken, en misschien een immigration lawyer te bezoeken, of het via de website rapidvisa ( hebben jullie hier ervaring mee ).
We willen graag zoveel mogelijk tijd bij elkaar zijn volgend jaar, financieel kunnen we het wel een tijdje uitzingen, houdt dat in dat ik op een toeristen visum elke keer die kant op moet, en dan dan 90 dagen een week naar Holland?
Of is het mogelijk om een lang weekend naar Canada te gaan?
Ik hoor weer graag van jullie, alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Wim
Niet doen. Zulk gedrag levert vragen op en mogelijkerwijs word je niet toegelaten tot de VS.wimk schreef:houdt dat in dat ik op een toeristen visum elke keer die kant op moet, en dan dan 90 dagen een week naar Holland?
Als je bedoelt om na die 90 dagen naar Canada en dan weer terug naar de VS, nee dat mag niet.wimk schreef:Of is het mogelijk om een lang weekend naar Canada te gaan?
Tijdens een verblijf in Canada, Mexico of het Cairibisch gebied loopt de periode voor je I94 door.
Als je het land inkomt als toerist of voor zaken (ESTA of B1/B2) is de vuistregel voor de CBP officer of je langer weg bent gebleven dan dat je de vorige keer in het land bent geweest. Het is geen formele regel, maar als je je daar niet aan houdt is de kans heel er groot dat je uit moet leggen wat je komt doen. Aangezien jij duidelijk de intentie hebt om te immigreren en je verblijf niet echt meer onder de doelen van B1/B2/VWP gestoeld kan worden acht ik de kans aanwezig dat je om die reden geweigerd wordt als je na een lang verblijf voor een korte periode naar Nederland gaat en dan direct weer terug naar de US.
Verblijf je in een jaar langer dan 183 dagen in de US dan heb je sowieso een issue: je bent dan - in principe - belastingplichtig in de USA. Ook daar zijn uitzonderingen, maar het is slimmer om gewoon onder die grens te blijven.
Als je het land inkomt als toerist of voor zaken (ESTA of B1/B2) is de vuistregel voor de CBP officer of je langer weg bent gebleven dan dat je de vorige keer in het land bent geweest. Het is geen formele regel, maar als je je daar niet aan houdt is de kans heel er groot dat je uit moet leggen wat je komt doen. Aangezien jij duidelijk de intentie hebt om te immigreren en je verblijf niet echt meer onder de doelen van B1/B2/VWP gestoeld kan worden acht ik de kans aanwezig dat je om die reden geweigerd wordt als je na een lang verblijf voor een korte periode naar Nederland gaat en dan direct weer terug naar de US.
Verblijf je in een jaar langer dan 183 dagen in de US dan heb je sowieso een issue: je bent dan - in principe - belastingplichtig in de USA. Ook daar zijn uitzonderingen, maar het is slimmer om gewoon onder die grens te blijven.
Een K-1 visum is de snelste manier om in de US te belanden. Vervolgens Status Adjustment (AOS) aanvragen.
Je kunt die K-1-aanvrage en de AOS prima zelf doen.
(Tenzij je in het verleden een immigratie-overtreding hebt gaan, of ergens een criminal past hebt, dan heb je zg. Waivers nodig.)
Een "gewone" K-1 procedure is documenten verzamelen, formulieren invullen.
Meerdere deelnemers hier zijn je voorgegaan, hebben het zelf successvol gedaan.
Je kunt die K-1-aanvrage en de AOS prima zelf doen.
(Tenzij je in het verleden een immigratie-overtreding hebt gaan, of ergens een criminal past hebt, dan heb je zg. Waivers nodig.)
Een "gewone" K-1 procedure is documenten verzamelen, formulieren invullen.
Meerdere deelnemers hier zijn je voorgegaan, hebben het zelf successvol gedaan.
- Gabbyxx
- Amerikafan
^ Wat USInsider zegt. K1 is dan het snelste en dit kun je makkelijk zelf doen! Op VisaJourney staat een goede guide die je kunt gebruiken, waar stap voor stap word uitgelegd wat je moet doen. Velen zijn je inderdaad voor gegaan. 
Grappig iedere keer opnieuw, dat voor VisaJourney en andere sites wel reclame gemaakt mag worden hier !
Laatst gewijzigd door USInsider op 05 okt 2017, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Little Vixen
- Amerika-ontdekker
Gewoon lekker zelf doen! Ik ben zelf ook bezig alles uit te zoeken, wij gaan in December voor onze K1.wimk schreef:Ik ga 25 oktober voor 2 1/2 maand weer die kant op dan ben ik van plan om alles uit te gaan zoeken, en misschien een immigration lawyer te bezoeken, of het via de website rapidvisa ( hebben jullie hier ervaring mee ).
Een immigration lawyer is duur en nergens voor nodig en uiteindelijk moet je toch zelf de papieren invullen. Het is niet moelijk, gewoon heel veel (papier)werk. En goed lezen!
-
Fellow2012
Sneller is niet altijd beter. Zo is K1 iets sneller, enkel een paar maanden verschil, met CR1 maar de K1 heeft een mega loophole namelijk vanaf de dag van aankomst in Amerika, trouwen en Adjustment of Status regelen gaat er wat tijd overheen en in deze periode heb je geen legale status, je kunt niet zomaar het land verlaten, je mag niet meteen werken, je hebt geen SSN etc. De CR1 heeft deze loophole niet, je ontvangt je green card kort na aankomst en kan meteen aan de slag met werken, studie of opgenomen worden in ziektekostenverzekering van je partner.
- Gabbyxx
- Amerikafan
^ Na je K1 kun je met je AOS (green card aanvraag) een AP en EAD aanvragen. EAD Is een werkvergunning tot je GC komt en met AP kun je het land verlaten dit duurt meestal 3-4 maanden (of meer). 2 weken na aankomst kun je al een SSN aanvragen. Het is maar wat jezelf wil! K1 ben je sneller bij je geliefde maar kun je niet gelijk werken, GC aanvraag kan een jaar duren. CR1 ben je al getrouwd en moet je de CR1 afwachten in Nederland, na goedkeuring krijg je gelijk na binnenkomst een Green card. Succes met het kiezen 
Met de AOS aanvrage doe je een aanvrage voor Advance Parole (mogelijkheid de US te verlaten indien noodzakelijk) en een aanvrage voor een Work Permit EAD. AP en EAD zijn nu gecombineerd in een (1) bewijsje/kaart.
Je hoeft met aan het werk gaan dus niet te wachten tot je Status Adjustment is geregeld.
Zodra je bent getrouwd kun je verzekerd worden via de ziektenkostenverz. van je echtgenoot - als hij/zij werkt en via zijn/haar baan een ziektenkostenverz. heeft.
Het K-1 visum vervalt inderdaad op het moment dat het huwelijk is gesloten, maar door de AOS aanvrage heeft men wettig status in de US.
Het voordeel van K-1 is dat men in de meeste gevallen iets sneller in de US kan zijn dan op CR-1.
Je hoeft met aan het werk gaan dus niet te wachten tot je Status Adjustment is geregeld.
Zodra je bent getrouwd kun je verzekerd worden via de ziektenkostenverz. van je echtgenoot - als hij/zij werkt en via zijn/haar baan een ziektenkostenverz. heeft.
Het K-1 visum vervalt inderdaad op het moment dat het huwelijk is gesloten, maar door de AOS aanvrage heeft men wettig status in de US.
Het voordeel van K-1 is dat men in de meeste gevallen iets sneller in de US kan zijn dan op CR-1.
Wat wij graag willen is om zoveel mogelijk in de US bij elkaar te zijn vanaf Maart 2018, en daar te wachten op de goedkeuring van mijn Visum.
Wat kan ik dan het beste kiezen, is dit uberhaupt mogelijk?
-
Fellow2012
Daar heb je 100% gelijk in. Ik wil alleen de risico’s van de K1 hier delen zodat toekomstige K1-aanvragers in ieder geval hiervan op de hoogte zijn en een informed decision kunnen maken.Gabbyxx schreef:^ Na je K1 kun je met je AOS (green card aanvraag) een AP en EAD aanvragen. EAD Is een werkvergunning tot je GC komt en met AP kun je het land verlaten dit duurt meestal 3-4 maanden (of meer). ...... Het is maar wat jezelf wil! :
1- Er is een nieuwe sheriff in town, namelijk mr. trump. Verschillende onderdelen van de federale overheid zijn momenteel in chaos. Honderden posities zijn niet gevuld. Dit zal ongetwijfeld een impact hebben op de USCIS. Zie link onderaan. Vanaf deze maand gaat USCIS voor elke K1 een interview verplicht maken. Voorheen werden heel veel aanvragen van K1 AOS de interviews ge-waived. Dwz, van koppels waarvan USCIS, met de info provided, de indruk had dit koppel zitten er ok uit, werden niet gevraagd om voor interview te komen. Dit geldt ook voor andere werk gerelateerde visas.
2- Het feit dat je EAD/AP hebt geeft je geen legale status! Dit is echt belangrijk. Het staat ook op de EAD brief met koeienletters – dit is geen bewijs van legale status oid - met de K1 en de EAD/AP in je hand is je legale status in het land “vaag = legal limbo, out of status”. Duizenden asielzoekers die op eigen houtje hierheen komen hebben EAD/AP, soms al 8 jaar lang, maar zolang hun GC aanvraag nog pending is, zijn ze niet legaal en ook niet illegaal, ergens in een grijsgebied.
3- Als je AOS aanvraag te lang duurt, fell between the cracks, dan heb je nergens recht op. Verschillende koppels die dit overkwam en de US citizen zijn/haar congres man/vrouw inschakelde, kreeg de congresman/vrouw een brief van USCIS terug met de mededeling voor de AOS vanaf K1 hebben wij geen wettelijke tijdslijn.
Again, iedereen moet zijn eigen beslissing maken. Ik zou echter wel de politieke ontwikkelingen, beter gezegd de chaos, wel in de gaten houden en zelf inschatten wat de impact ervan kan zijn.
Trump administration introduces green card hurdle
http://www.politico.com/story/2017/08/2 ... dle-242050
Officieel is het K-1 interview voor iedere K-1/AOS Applicant, samen met de nieuwe echtgenoot/echtgenote, verplicht. Het werd de laatste jaren inderdaad nu en dan (naar ik van jou begrijp vaker) gewaived - gebaseerd op het aangeleverde dossier. Dat waiven was dus een recente ontwikkeling die nu wordt teruggedraaid.
Status: officieel is de K-1/AOS applicant hier "under a period of stay authorized by the Attorney General".
Er kunnen vertragingen optreden in de AOS procedure, maar dat kan hij een CR-1 procedure ook.
Bij de AOS vertragingen ben je tenminste al samen in de US.
Je hebt gelijk: het is goed zoveel mogelijk feiten op een rijtje te zetten zodat betrokkenen de voor hen juiste keuze kunnen maken.
P.S. Met Prez Trump komt er eindelijk enige eerlijkheid. De US wil helemaal niet zoveel immigranten. En dat is hun goed recht.
Status: officieel is de K-1/AOS applicant hier "under a period of stay authorized by the Attorney General".
Er kunnen vertragingen optreden in de AOS procedure, maar dat kan hij een CR-1 procedure ook.
Bij de AOS vertragingen ben je tenminste al samen in de US.
Je hebt gelijk: het is goed zoveel mogelijk feiten op een rijtje te zetten zodat betrokkenen de voor hen juiste keuze kunnen maken.
P.S. Met Prez Trump komt er eindelijk enige eerlijkheid. De US wil helemaal niet zoveel immigranten. En dat is hun goed recht.
Deze vraag sneeuwt onder in de discussie die ook in deze thread loopt.wimk schreef:Wat wij graag willen is om zoveel mogelijk in de US bij elkaar te zijn vanaf Maart 2018, en daar te wachten op de goedkeuring van mijn Visum.
K1 visum kan je eventueel afwachten in de VS als het een spontane beslissing is, maar dat is bij jullie niet het geval. VWP is bedoeld voor toeristisch gedrag, en dat is dat van jou ook niet. B2 is idem voor toeristisch gedrag, maar dan voor langere periode dan VWP, en dan geldt hetzelfde als VWP.
Ik zie weinig mogelijkheden voor wat jullie - begrijpelijk - zo graag willen. Je bent geen standaard toerist, je bent een immigrant dit nog niet het juiste visum heeft. En - in hun ogen - wellicht alvast illegaal gaat werken.
Hopelijk heeft een ander forumlid wel een idee.
-
Fellow2012
Dit schrijf je al jaren op dit forum, althans zolang ik lid ben geweest. En in al die jaren zijn honderdduizenden DV vergeven, countless HB1, L1/L2 en honderdduizenden CR1/K1/IR1. En ik ga je niet eens vertellen hoeveel vluchtelingen Church World Service en andere kerken legaal gesponsord hebben om zich in de US te vestigen. We hebben net een paar maanden geleden (voor het gezeik met de ban) heel wat gezinnen hier verwelkomd en begeleid.USInsider schreef:De US wil helemaal niet zoveel immigranten. En dat is hun goed recht.
Anyway, ieder zijn eigen realiteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht