Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Marjolein1972 schreef:MIjn ervaring met KLM is anders. Wij kregen 3 niet aangekondigde schedule changes, waar ik bij toeval steeds achter kwam doordat ik de boeking eens in de zoveel tijd checkte. Bij de laatste wijziging naar een zeer ongunstig tijdstip, in de telefoon geklommen en niet alleen een ander tijdstip maar zelfs een andere vertreklocatie kosteloos mogen uitzoeken (Tampa ipv Miami).
En zo hoort het ook vind ik. Zo zie je maar weer dat het serviceniveau niet altijd hetzelfde is. Mijn ervaring is dat KLM de eigen schedule change regels strak hanteert en dat er bij Delta toch wat vaker wordt meegedacht, ook als het net buiten de formele lijntjes gaat.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

1 van de door mijn geboekte Delta vluchten bij KLM werd geannuleerd. Contact opgenomen met KLM via whatsapp en gelijk een alternatieve vlucht meegestuurd. Binnen 1 dag was het geregeld en had ik mijn geliefde alternatieve vlucht.
(eigenlijk de vlucht die ik eerste wilde maar deze was niet te boeken via KLM (wel Delta) maar geboekt bij KLM vanwege mijn AMEX kaart en daardoor gratis in termijnen betalen)
bas1997
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door bas1997 »

Beste forumleden,

Voor deze zomervakantie ben ik opzoek naar een vlucht van Brussel, Düsseldorf of Amsterdam naar New York. De prijzen voor directe vluchten zijn op dit moment echter erg hoog, wat erg logisch is omdat het nog zo lang duurt. Echter, zijn de prijzen voor indirecte vluchten met 1 overstap wel sterk afgeprijst. Nu is mijn vraag of ik beter kan wachten op directe vluchten die binnen ons budget passen (rond de 600-650 pp) of beter de vluchten met 1 overstap kan boeken? Is het mogelijk dat directe vluchten in het hoogseizoen dalen tot binnen ons budget?

Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Daar valt niks over te zeggen. Maar je hebt nog tijd zat om een leuke deal te pakken.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

roelb schreef:
Ik ben 1.96m lang en weiger om extra te betalen. De enige airline waar ik altijd krap zit is KLM, met name in de oudere Boeing toestellen. Volgens mij heeft KLM daar ooit een stoeltype in gebruikt dat vrij dik is waardoor er, met dezelfde seat pitch, effectief minder ruimte is.. Maar gewoon een aisle seat kiezen, zo lang is het nu ook weer niet.
Fijn voor jou dat je geen last hebt en het niet ver vliegen vindt. Wij vinden 10 uur of langer geen optie in Economy.
Cartman vroeg persoonlijke ervaringen dus die kan hij krijgen.
Het staat je uiteraard vrij om je mening te geven maar dan hoef je mij niet te quoten.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Zo denk ik er ook over (ben 1.92)
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Welke totale vluchtduur met een overstap denken jullie is acceptabel met 2 jonge kinderen? (dacht zelf aan max 14 uur)
Ik denk dat het erg van je kinderen afhangt. Onze dochter was 6 jaar toen we naar Florida gingen, het jaar erop vlogen we naar Hawaii. Op de heenweg hadden we een stopover in Chigago, op de terugweg gingen we in een keer door, met twee overstappen. Zowel heen als terugweg ging goed. Op het vliegveld wat rondwandelen, wat eten en drinken, in het vliegtuig een leuk boekje en tekenspullen en wat lekkers. Maar helaas hebben wij ook wel eens kinderen in het vliegtuig gezien met wie het een stuk lastiger ging.

Qua lengte, meer ruimte is natuurlijk altijd comfortabeler. Mijn man is over de twee meter, met in verhouding lange benen. Als wij met zijn drieën naast elkaar in economy zitten, gaat dat vaak net wel. Hij zit dan wat wijdbeens. Lukt het om relatief voor ons allemaal voordelig plaatsen met meer beenruimte te krijgen, dan doen we dat. Wij vinden het namelijk toch wel gezellig om bij elkaar te zitten op zo'n lange vlucht.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Voor de liefhebber: in november, januari, februari en maart vlieg je voor 303 euro met Delta naar Orlando vanaf Brussel.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Winterpark: die prijs wil ik wel voor juli 2018 ;)

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
winterpark
Amerikakenner

Haha, dat zou ik best voor je willen regelen.. Als het kon ;-)
Ik zie trouwens wel dat Delta nu Amsterdam - Orlando aanbiedt (met 1 overstap) voor 630 in juli. Vind ik een nette prijs.
Laatst gewijzigd door Hinko op 04 okt 2017, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Winterparks.....als dat zou kunnen.

Amsterdam is voor ons geen optie.
We willen via Brussel of Düsseldorf vliegen.
Helaas weten we pas eind volgende maand of ons verlof is goedgekeurd dus ik zal helaas toch geduld moeten hebben.

#enikwilzograaggaanboeken :)

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
bas1997
Amerika-ontdekker

Bericht door bas1997 »

Beste forumleden,

Hebben jullie ervaring met de site tix.nl/tix.be of gate1, er staan wat mooie aanbiedingen op deze sites voor New York en zou eigenlijk graag willen boeken, maar ben zelf totaal niet bekend met deze sites.

Alvast bedankt!
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Jahoor prima orde.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik zou (als ze de reis voor dezelfde prijs aanbieden) liever via Tix boeken dan Gate1. Tix is het moederbedrijf met een degelijke klantenservice, bereikbaar via messenger etc. Gate1 is het schimmige broertje, een stuk minder bereikbaar en je moet hier ook extra voor betalen bij het boeken.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Of gewoon bij de airline. Exact hetzelfde itinerary zou, behoudens speciale ticketvormen (pakketreizen e.d.) vrijwel exact dezelfde prijs moeten zijn.
bas1997
Amerika-ontdekker

Bericht door bas1997 »

Bedankt voor alle reacties. Helaas bood de airline zelf de tickets niet voor deze prijzen aan. Helaas zijn de prijzen nu weer gestegen, hopelijk dalen ze vanavond weer, dat is namelijk een beetje het patroon wat er deze dagen is. We zijn dan van plan de tickets bij vliegtickets.nl te boeken aangezien zij aangesloten zijn bij de ANVR en SGR.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik vind het dus zeer opmerkelijk dat je bij een travel agent andere tarieven krijgt dan bij de airline. Dat zou niet moeten kunnen, behalve als het om speciale ticketvormen gaat.

Weet je heel zeker dat je /exact/ hetzelfde itinerary bekijkt cq zoekt bij de airline? Let ook op vluchtnummers, en dan in het bijzonder de marketing carrier.

Je zegt hierboven dat de airline het niet zelf aanbiedt. Welke route gaat hem om? Het zou kunnen betekenen dat er illegale connecties oid inzitten, maar dan zou een TA hem ook niet mogen boeken. Het kan ook betekenen dat de route niet standaard naar voren komt in de search engine van de airline. Maar dat betekent niet dat je hem niet kunt boeken. Stel het ticket eens samen in matrix.itasoftware.com.
winterpark
Amerikakenner

Roel, ik heb hier al veel vaker gezegd dat brokers tickets inkopen, en het daarom kan dat ze goedkopere tickets aanbieden die bij de airline inmiddels niet meer boekbaar zijn (omdat ze bijvoorbeeld maar kort boekbaar waren). Dan is het toch niet raar dat een broker iets wel aanbiedt, dat je (inmiddels!) niet meer kunt boeken bij de airline zelf?
bas1997
Amerika-ontdekker

Bericht door bas1997 »

Ik deel volledig je mening, dat het erg opmerkelijk is dat ik bij de airline zelf deze tarieven niet aangeboden krijg. Echter, als ik het ticket samenstel via matrix kom ik op de 'normale prijs' uit, maar gisteravond daalde de prijs opeens met 400 euro per ticket. Het gaat dan om de route AMS-EWR. Heel raar, maar hoop dat het vanavond dus weer gebeurt, maar dat is even afwachten. Bij de airline zelf is deze prijs er echter nooit geweest, dus de theorie erachter is wat mij betreft een raadsel.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik vind het dus zeer opmerkelijk dat je bij een travel agent andere tarieven krijgt dan bij de airline.
Ik weet niet waarop je deze uitspraak baseert want van al de USA tickets die ik al gekocht heb was de prijs rechtstreeks bij de airline slechts 2x dezelfde of lager dan via een tussenpersoon (connections, schipholtickets, gate1, ...).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer