Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur via vliegwinkel.nl?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Autohuur via vliegwinkel.nl?
Ik heb begonnen met mijn zoektocht naar tickets en autohuur voor eeb rondje Californië/Nevada/Arizona in Juli-Augustus 2018.
Het lijkt erop dat vliegwinkel.nl een prima plek is voor betaalbare vliegtickets, maar hoe zit dat met autohuur?
Tijdens de trip in 2015 hadden we een auto gehuurd bij Sunnycars (via D-reizen) en dat beviel prima en geen gezeur bij de balie over extra verzekeringen en dat beviel prima. Het lijkt alsof bij vliegwinkel.nl ook alles prima geregeld is, of zie ik iets over het hoofd?
Het lijkt erop dat vliegwinkel.nl een prima plek is voor betaalbare vliegtickets, maar hoe zit dat met autohuur?
Tijdens de trip in 2015 hadden we een auto gehuurd bij Sunnycars (via D-reizen) en dat beviel prima en geen gezeur bij de balie over extra verzekeringen en dat beviel prima. Het lijkt alsof bij vliegwinkel.nl ook alles prima geregeld is, of zie ik iets over het hoofd?
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Autohuur via vliegwinkel.nl?
Sunnycars is naar mijn mening echt wel véél duurder dan alle andere verhuurders. En ook niet beter of slechter. Ik zou niet meer bij hen huren.
-
- Amerika-ontdekker
Dat viel mij op dat de prijzen bij Sunnycars veel hoger liggen dan in 2015...........we hebben toen een kleine 900 euro betaald voor 3,5 week in een Dodge Charger en nu zou een full-size auto zo'n 1600 moeten kosten.
Andere aanbieders lijkt een beter idee, maar ik krijg hoofdpijn van alle verzekeringen: ik wil gewoon alles goed geregeld hebben en de sleutel ophalen
Andere aanbieders lijkt een beter idee, maar ik krijg hoofdpijn van alle verzekeringen: ik wil gewoon alles goed geregeld hebben en de sleutel ophalen

- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kunt ook zonder hoofdpijn alles goed geregeld hebben én goedkoper huren, genoeg aanbieders waar je je geen zorgen hoeft te maken.
Als je dit topic doorleest weet je hoe makkelijk het kan zijn: viewtopic.php?f=30&t=67811
vwb vliegtickets kun je het beste direct bij de maatschappij boeken tenzij de prijs daar flink duurder is dan bij een broker (zoals vliegwinkel.nl).
Als je lang van te voren boekt is de kans aanwezig dat 1 of meerdere vluchten nog wijzigt. Als je niet tevreden bent met zo'n wijziging en je hebt via een broker geboekt dan gaat het contact via de broker en dat kan wel eens voor vertraging/onduidelijkheden/frustratie zorgen. Er zijn genoeg verhalen hierover te lezen op dit forum.
Als je dit topic doorleest weet je hoe makkelijk het kan zijn: viewtopic.php?f=30&t=67811
vwb vliegtickets kun je het beste direct bij de maatschappij boeken tenzij de prijs daar flink duurder is dan bij een broker (zoals vliegwinkel.nl).
Als je lang van te voren boekt is de kans aanwezig dat 1 of meerdere vluchten nog wijzigt. Als je niet tevreden bent met zo'n wijziging en je hebt via een broker geboekt dan gaat het contact via de broker en dat kan wel eens voor vertraging/onduidelijkheden/frustratie zorgen. Er zijn genoeg verhalen hierover te lezen op dit forum.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Via alle bekende travel agents (zoals ze op dit forum al vaak voorbij zijn gekomen) huur je ongeveer tegen dezelfde condities en zijn alle benodigde verzekeringen inclusief. Wel kunnen er grote prijsverschillen zijn en welke extra's in/excl zijn; zoals extra bestuurders of GPS.
Bij welke travel agent je boekt, maakt weinig uit voor de service of gedoe van de autoverhuurder aan de balie. De service van Budget of Hertz wordt niet structureel beter als je via Sunnycars of Schipholtickets boekt. Omdat de baliemedewerkers van de autoverhuurders op commissiebasis werken, is er een incentive om jou extra's aan te smeren. Met je Nederlandse reservering heb je die niet nodig dus kan je alles afwijzen.
Het is een kwestie van zoeken en vergelijken om de voor jou beste optie te boeken. Als je lang van tevoren boekt kan het verstandig zijn dat je reservering gratis is aan te passen of te annuleren (mocht er iets beters voorbij komen). Bij Alamo kan je skip-the-counter kiezen en kan je vaak je auto zelf uitzoeken. Bij anderen (vaak Budget en Dollar) wordt deze toegewezen. Allemaal overwegingen.
Bij welke travel agent je boekt, maakt weinig uit voor de service of gedoe van de autoverhuurder aan de balie. De service van Budget of Hertz wordt niet structureel beter als je via Sunnycars of Schipholtickets boekt. Omdat de baliemedewerkers van de autoverhuurders op commissiebasis werken, is er een incentive om jou extra's aan te smeren. Met je Nederlandse reservering heb je die niet nodig dus kan je alles afwijzen.
Het is een kwestie van zoeken en vergelijken om de voor jou beste optie te boeken. Als je lang van tevoren boekt kan het verstandig zijn dat je reservering gratis is aan te passen of te annuleren (mocht er iets beters voorbij komen). Bij Alamo kan je skip-the-counter kiezen en kan je vaak je auto zelf uitzoeken. Bij anderen (vaak Budget en Dollar) wordt deze toegewezen. Allemaal overwegingen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
De vorige keer hadden bij via Suynnycars bij Alamo geboekt en zelf de auto uitzoeken, was inderdaad wel een leuk........ik wist niet dat dit blijkbaar alleen bij Alamo zo is?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Bij National en Hertz mag je ook zelf uitzoeken als je resp. Emerald Club of Gold club lid wordt, dat word je gratis en zonder verplichtingen.
- pollyblue
- Amerikakenner
Ik boek bijna altijd via een broker. Mijn vluchten zijn al wel eens veranderd. Dan stuur ik even een pm via twitter naar de luchtvaartmaatschappij om me op een gunstigere vlucht te boeken indien mogelijk volgens de voorwaarden en dat is tot hier toe steeds gelukt. Dus je kan de maatschappij rechtstreeks aanspreken ipv via de broker.sanook schreef: vwb vliegtickets kun je het beste direct bij de maatschappij boeken tenzij de prijs daar flink duurder is dan bij een broker (zoals vliegwinkel.nl).
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar.
De meesten worden door de airline teruggestuurd naar de OTA. Ik heb het ook geprobeerd maar zodra ze zien dat je boeking via een reisbureay of OTA is geboekt, wordt je naar hen terugverwezen. KLM is daar in ieder geval heel vasthoudend in (mijn ervaring).
De meesten worden door de airline teruggestuurd naar de OTA. Ik heb het ook geprobeerd maar zodra ze zien dat je boeking via een reisbureay of OTA is geboekt, wordt je naar hen terugverwezen. KLM is daar in ieder geval heel vasthoudend in (mijn ervaring).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook bij Dollar en Budget mag je zelf uitzoeken.harryh schreef:Bij National en Hertz mag je ook zelf uitzoeken als je resp. Emerald Club of Gold club lid wordt, dat word je gratis en zonder verplichtingen.
Dat hele zelf uitzoeken is meer afhankelijk van het aanbod/aantal auto’s op de verhuurlocatie dan van de verhuurder.
- pollyblue
- Amerikakenner
Dan heb ik telkens wat geluk gehadFrasi schreef:Dat is niet helemaal waar.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Niet met National EC en Hertz Gold Canopy: Als je dat boekt - en dat kan niet voor alle locaties - kun je altijd zelf uitzoeken. Alleen is de keuze soms goed en soms minder, afhankelijk van de locatiePete.Z schreef:Dat hele zelf uitzoeken is meer afhankelijk van het aanbod/aantal auto’s op de verhuurlocatie dan van de verhuurder.

Het beste is om dan ook een boeking bij Alamo achter de hand te hebben voor een bepaalde klasse, zodat je daar heen kunt als er weinig keuze is.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Prima, maar dat had niets met Sunnycars te maken, maar met de medewerker van het verhuurbedrijf waar je je auto moest ophalen. Ik heb trouwens ook nog nooit scherpe tarieven bij Sunnycars gevonden.pevadijk schreef:Tijdens de trip in 2015 hadden we een auto gehuurd bij Sunnycars (via D-reizen) en dat beviel prima en geen gezeur bij de balie over extra verzekeringen en dat beviel prima.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida