Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
-
Hard Rock Cafe.
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Dat is waar maar ik zie hier ook veel vragen en twijfels over alternatieve vluchten. Vandaar een off topikje.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Denk echt dat alternatieve vluchten niet gaan komen voor gedupeerde reizers. Alles wijst in ieder geval in deze richting.
Op facebook pagina van amerikafriends kwam ik al een bericht tegen dat er een spreadsheet in omloop is van Airberlin waar de bevestiging aan een reisbureau gegeven wordt dat de vluchten DUS-MIA en DUS-RSW gaan vervallen en er geen alternatieve vlucht zal zijn. Dit sluit weer aan op de eerdere spreadsheet dat sommige vluchten ( waaronder DUS-MCO ) naar de USA en de carribien gaan vevallen.
https://www.airberlin.com/site/affiliat ... gen_de.pdf
Ook lees ik zojuist op het Florida forum dat Lufthansa komende winter ( vanaf 8 November ) van Dusseldorf naar Miami gaat vliegen.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-miami
Op facebook pagina van amerikafriends kwam ik al een bericht tegen dat er een spreadsheet in omloop is van Airberlin waar de bevestiging aan een reisbureau gegeven wordt dat de vluchten DUS-MIA en DUS-RSW gaan vervallen en er geen alternatieve vlucht zal zijn. Dit sluit weer aan op de eerdere spreadsheet dat sommige vluchten ( waaronder DUS-MCO ) naar de USA en de carribien gaan vevallen.
Ook lees ik zojuist op het Florida forum dat Lufthansa komende winter ( vanaf 8 November ) van Dusseldorf naar Miami gaat vliegen.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
Carolien123
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Lufthansa neemt de korte afstandsvluchten over en niet de intercontinentale vluchten, maar gaat vervolgens wel onder eigen naam deze vluchten uitvoeren.
Ben ik de enige voor wie het voelt alsof dit toch een beetje over de ruggen van de mensen met tickets gaat?
Ben ik de enige voor wie het voelt alsof dit toch een beetje over de ruggen van de mensen met tickets gaat?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
Hard Rock Cafe.
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Is dit nu voldoende om bij de CC je geld terug te vragen?ronenivonne schreef:Denk echt dat alternatieve vluchten niet gaan komen voor gedupeerde reizers. Alles wijst in ieder geval in deze richting.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Waarom?, de een gaat failliet en de andere maatschappij vult de vrijgekomen markt op. Hoe zuur ook voor de mensen met een ticket, als Lufthansa alle Air Berlin lange afstand vluchten overgenomen had hadden ze eerst veel mensen moeten vervoeren zonder dat daar inkomsten tegen over stonden. Lufthansa is een commerciële en geen liefdadigheids instelling.Carolien123 schreef:Lufthansa neemt de korte afstandsvluchten over en niet de intercontinentale vluchten, maar gaat vervolgens wel onder eigen naam deze vluchten uitvoeren.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb het in ieder ingedientHard Rock Cafe. schreef:Is dit nu voldoende om bij de CC je geld terug te vragen?ronenivonne schreef:Denk echt dat alternatieve vluchten niet gaan komen voor gedupeerde reizers. Alles wijst in ieder geval in deze richting.
2010: Florida
-
Daggie74
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@ HardRockCafe Ik weet het niet. Zolang je ticket niet gecanceld is (wat bij ons het geval is), vraag ik me af of ics gaat uitkeren... Zolang AB niet cancelt heb je een overeenkomst met ze. Ik twijfel nog steeds of we nu gaan indienen of dat we 12 oktober af gaan wachten, de tickets worden steeds duurder. Daarnaast heeft ics me gezegd dat een aankondiging in de pers voldoende is om te claimen, maar ja, dat was maar 1 medewerker.
Ik vind het zo raar dat LH nu die vluchten bekend maakt, zou er een kans zijn dat ze passagiers overnemen? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Het is een communicatie van 3x niks...
@ Ronenivonne: ik ben heel benieuwd naar de uitkomst!
@Harry: wat dacht je dat ze doen met al die mensen op de korte afstand die al een ticket geboekt hebben? Die nemen ze ook gewoon over. Ik begrijp Carolien123 wel en het laat ook ruimte voor speculatie of er toch misschien passagiers overgenomen worden door LH, met name omdat zij een van de 2 gesprekspartners van AB zijn.
Ik vind het zo raar dat LH nu die vluchten bekend maakt, zou er een kans zijn dat ze passagiers overnemen? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Het is een communicatie van 3x niks...
@Harry: wat dacht je dat ze doen met al die mensen op de korte afstand die al een ticket geboekt hebben? Die nemen ze ook gewoon over. Ik begrijp Carolien123 wel en het laat ook ruimte voor speculatie of er toch misschien passagiers overgenomen worden door LH, met name omdat zij een van de 2 gesprekspartners van AB zijn.
Laatst gewijzigd door Daggie74 op 28 sep 2017, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Carolien123
- Amerikafan
Nee klopt, natuurlijk zijn ze geen liefdadigheidsinstelling en zakelijk gezien zou ik hetzelfde gedaan hebben. Maar ik krijg toch een beetje een nare bijsmaak hiervan. Want ze hebben een constructie gevonden, waarbij alleen mensen die tickets hebben geboekt, ervoor opdraaien. Wel de lusten niet de lasten. Het klinkt alsof dit onderdeel is van een groter geheel aan afspraken.Waarom?, de een gaat failliet en de andere maatschappij vult de vrijgekomen markt op. Hoe zuur ook voor de mensen met een ticket, als Lufthansa alle Air Berlin lange afstand vluchten overgenomen had hadden ze eerst veel mensen moeten vervoeren zonder dat daar inkomsten tegen over stonden. Lufthansa is een commerciële en geen liefdadigheids instelling.
Voor mij maakt het niet uit. Wij hebben een paar weken geleden nieuwe vluchten geboekt.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
Carolien123
- Amerikafan
Nee LH gaat niets overnemen. Dat staat duidelijk in de communicatie. Er wordt geen alternatief aangeboden en tickets aangeschaft voor 14 augustus, worden niet terugbetaald.Daggie74 schreef:@
Duidelijker dan dat kun je het haast niet hebben
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
Daggie74
- Amerika-ontdekker
Maar waarom is ons ticket dan niet gecanceld? Daar blijf ik bij. Roelb zei eerder dat dat geen verstandige beslissing van de curator zal zijn. Tja, dat zal wel, maar je gooit een bericht in de pers, maar cancelt niet de tickets, dat is toch tegengesteld...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Denk je dan nog steeds door Air Berlin vervoerd te worden? Ik zou dat ticket maar als gecanceld beschouwen.
-
Carolien123
- Amerikafan
Het cancelen van de tickets is nu alleen nog een administratieve handeling. Maar qua communicatie, staat er volgens mij, precies wat ze gaan doen. Het moet alleen nog aan de mensen die het betreft persoonlijk worden mede gedeeld.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
Daggie74
- Amerika-ontdekker
Nee, die illusie heb ik echt niet, maar het reisbureau blijft weigeren te zeggen dat ze gecanceld zijn, omdat AB ze niet cancelt, met een of ander verhaal dat LH wellicht slots overneemt (en ja, dat is een zoethoudertje, dat snap ik ook wel). Het gaat mij eerlijk gezegd alleen nog om een 'hard' verhaal naar ics en ik ben bang dat zij zullen zeggen: niet gecanceld, helaas. Maar misschien ben ik te wantrouwig. Wij zitten nl niet zo goed in de slappe was dat we nog een keer 2400 euro voor tickets uit kunnen geven, dus voor ik iets nieuws boek, moet ik zeker weten of we het terug krijgen, anders gaan we niet...
En wat jij leest, Carolien123, dat lees ik precies zo. Misschien dan toch maar indienen en zien waar het schip strandt!
En wat jij leest, Carolien123, dat lees ik precies zo. Misschien dan toch maar indienen en zien waar het schip strandt!
-
Carolien123
- Amerikafan
Het is pas zeker of je geld terug krijgt als je bericht hebt gekregen van de creditkaart maatschappij, maar indienen zou ik zeker doen. Er is namelijk 0% kans dat jij nog op een Air Berlin vlucht naar Amerika gaat. Ongeacht wat het reisbureau zegt, misschien moeten die maar eens goed lezen wat er staat.Daggie74 schreef:Nee, die illusie heb ik echt niet, maar het reisbureau blijft weigeren te zeggen dat ze gecanceld zijn, omdat AB ze niet cancelt, met een of ander verhaal dat LH wellicht slots overneemt (en ja, dat is een zoethoudertje, dat snap ik ook wel). Het gaat mij eerlijk gezegd alleen nog om een 'hard' verhaal naar ics en ik ben bang dat zij zullen zeggen: niet gecanceld, helaas. Maar misschien ben ik te wantrouwig. Wij zitten nl niet zo goed in de slappe was dat we nog een keer 2400 euro voor tickets uit kunnen geven, dus voor ik iets nieuws boek, moet ik zeker weten of we het terug krijgen, anders gaan we niet...
En 2400 euro is veel geld. Bij ons ging het "maar" om twee tickets.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb precies hetzelfde gevoel als Carolien. Wat mij betreft gooit Lufthansa hiermee zijn glazen dusdanig in dat al zou het de mooiste, fijnste en goedkoopste verbinding zijn ik uit principe weiger met Lufthansa te vliegen. En ik hoop dat er meerderen zo over denken.Harry schreef:
Waarom?, de een gaat failliet en de andere maatschappij vult de vrijgekomen markt op. Hoe zuur ook voor de mensen met een ticket, als Lufthansa alle Air Berlin lange afstand vluchten overgenomen had hadden ze eerst veel mensen moeten vervoeren zonder dat daar inkomsten tegen over stonden. Lufthansa is een commerciële en geen liefdadigheids instelling.
Mooie goedkope oplossing van ze: zeggen dat je de longhaul niet wilt en vervolgens er toch zelf mee vandoor gaan. Bah, wat een nare maatschappij.
Als LH vanaf november DUS-MIA gaat vliegen, en diezelfde vluchten 2 weken daarvoor door Air Berlin gestaakt zijn en alle AB klanten hun ticketgeld zouden verliezen omdat de grootste overnemer van AB die tickets niet wil omzetten naar LH vluchten lijken me de rapen toch echt gaar. Neemt LH hier niet gewoon het AB slot DUS-MIA over?
-
Carolien123
- Amerikafan
Haha, ik weet niet of ik zo principieel ben....Vito schreef:Harry schreef:
Ik heb precies hetzelfde gevoel als Carolien. Wat mij betreft gooit Lufthansa hiermee zijn glazen dusdanig in dat al zou het de mooiste, fijnste en goedkoopste verbinding zijn ik uit principe weiger met Lufthansa te vliegen. En ik hoop dat er meerderen zo over denken.
Mooie goedkope oplossing van ze: zeggen dat je de longhaul niet wilt en vervolgens er toch zelf mee vandoor gaan. Bah, wat een nare maatschappij.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
Carolien123
- Amerikafan
Gelukkig had de vliegtuig-leasemaatschappij nog een paar vliegtuigen staan, zijn wel nog rood wit gespoten, maar dat mag geen probleem zijnbvleer schreef:Als LH vanaf november DUS-MIA gaat vliegen, en diezelfde vluchten 2 weken daarvoor door Air Berlin gestaakt zijn en alle AB klanten hun ticketgeld zouden verliezen omdat de grootste overnemer van AB die tickets niet wil omzetten naar LH vluchten lijken me de rapen toch echt gaar. Neemt LH hier niet gewoon het AB slot DUS-MIA over?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
Daggie74
- Amerika-ontdekker
Als dat zo was, dan zou AB nu niet communiceren dat al die vluchten gecanceld zijn, lijkt mij. Dan lijkt me dat nu gecommuniceerd zou worden: de annuleringen gelden voor oktober, de rest moet even wachten tot er meer duidelijk is. Maar zoals jij het stelt is het inderdaad schandalig...bvleer schreef:Als LH vanaf november DUS-MIA gaat vliegen, en diezelfde vluchten 2 weken daarvoor door Air Berlin gestaakt zijn en alle AB klanten hun ticketgeld zouden verliezen omdat de grootste overnemer van AB die tickets niet wil omzetten naar LH vluchten lijken me de rapen toch echt gaar. Neemt LH hier niet gewoon het AB slot DUS-MIA over?
Zoals wel zo vaak tegenwoordig denk ik dat men gaat afwachten hoeveel 'hanen er gaan kraaien'. M.a.w. betaald iedereen een nieuw LH ticket dan vind met dat prima, ontstaat er veel commotie dan zal men wellicht met een bijbetaling laten overboeken. Zaak is dus om die commotie te gaan maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht