Ik hoop het, dat werd tijd!Dutchess schreef:Forumlid PBBI schreef laatst dat je per 1 januari wel je telefoon mee naar binnen mag nemen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2017-winnaar: ADEO1
Re: DV2017-winnaar: ADEO1
Gefeliciteerd !
Overweeg ook zeker Tucson, Arizona ! Warm, veel werkgelegenheid en een heel fijne sfeer. Mooi gebied, veel te doen en bijna geen winter
Overweeg ook zeker Tucson, Arizona ! Warm, veel werkgelegenheid en een heel fijne sfeer. Mooi gebied, veel te doen en bijna geen winter

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Weer een stap verder en weer een update. We zijn even geleden naar Amerika gereisd met onze visum enveloppen. En eigenlijk verliep dit voor ons net als de rest van het proces: gemakkelijk. Na even wachten in een aparte ruimte achter de border security werden we een kamer binnen geroepen. We hadden vragen verwacht maar hoorden enkel "congratulations, you're one of us now".
Nu kunnen we in principe een jaar lang inreizen op basis van de stempel die je in je paspoort krijgt. Maar blijf je langer dan 6 maanden dan moet je uit kunnen leggen waarom je zo lang bent weggebleven en aantonen dat je wel de intentie hebt om je te permament vestigen. X-rays waren in ons geval overigens niet nodig en kregen we direct terug.
Nu kunnen we in principe een jaar lang inreizen op basis van de stempel die je in je paspoort krijgt. Maar blijf je langer dan 6 maanden dan moet je uit kunnen leggen waarom je zo lang bent weggebleven en aantonen dat je wel de intentie hebt om je te permament vestigen. X-rays waren in ons geval overigens niet nodig en kregen we direct terug.
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Inmiddels zijn mijn vrouw en ik verhuist naar Florida, omgeving Orlando en bevalt het prima. We hebben wel nog het 1 en ander meegemaakt met mijn vrouw die bijna in de hurricane kwam te zitten en net op tijd naar vrienden in het noorden is gevlogen. En ik had belachelijk veel vertraging tijdens het reizen met mijn honden. Mijn vlucht was van Amsterdam naar Orlando Sanford en ik zou om 12:00 lokale tijd aankomen. Maar uiteindelijk zijn we niet eens in Orlando geland maar stond ik samen met veel andere reizigers snachts om 4 uur in Miami Beach. Op de verkeerde locatie en ongeveer 16 uur later dan we in Orlando hadden moeten zijn. Mega vertraging vanaf Amsterdam waardoor we niet meer in Orlando konden landen en verder echt dramatisch geregeld allemaal. Maar aan de positieve kant; heb nog wel even kunnen relaxen met de honden op het strand van Miami Beach! Uiteindelijk kon je met een bus weer terug naar Orlando Sanford, maar reizen met 3 koffers en een grote honden kooi is echt verschrikkelijk dus heb ik zelf een auto gehuurd en ben ik veilig aangekomen op mijn eind bestemming.
Werk is voor ons beiden geregeld. We zijn nu vooral bezig met het vinden van een leuke plek waar we ons wat langer kunnen vestigen en als ons thuis kunnen bestempelen.
Al met al is de hele procedure ons enorm meegevallen. Enorm bedankt voor alle hulp hier zowel op het forum als bepaalde users in prive berichten. Mocht je vragen hebben over het reizen met honden, of iets anders, stuur me een berichtje.
Werk is voor ons beiden geregeld. We zijn nu vooral bezig met het vinden van een leuke plek waar we ons wat langer kunnen vestigen en als ons thuis kunnen bestempelen.
Al met al is de hele procedure ons enorm meegevallen. Enorm bedankt voor alle hulp hier zowel op het forum als bepaalde users in prive berichten. Mocht je vragen hebben over het reizen met honden, of iets anders, stuur me een berichtje.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wens jullie veel geluk en voorspoed in het nieuwe leven. 
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Ataturk007
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Veel geluk met jullie nieuw leven!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma