Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Daika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Daika »

Ik heb uiteindelijk niet geboekt, ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij als je via een broker boekt, en er veranderen nog uren van een vlucht en je moet iets omboeken, dat je dan niet de service krijgt zoals bij de maatschappij zelf.

Prijs is belangrijk maar een hoop gedoe kan ik ook wel missen.

@roelb "maar ik zie bij Delta genoeg routes AMS-LAS tussen de 500 en 600 euro in de aankomende maanden," Waar vind je die informatie?

Ik ga toch nog maar even wachten tot alle prijzen beschikbaar komen: periode voor boeking is 29/7/2017 tot 19/08/2017

Normaal willen we een multicity om via Denver terug te komen maar dit blijkt tot hiertoe veel duurder dan een retourtje las Vegas. We kunnen dan net zo goed van Denver terug naar Las Vegas gaan.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Toch geboekt en erg happy er mee. 655 euro p.p in het hoogseizoen van Dus naar LA met mooie overstaptijden. Ik heb geprobeerd direct bij Virgin te boeken maar daar was deze specifieke vlucht (met deze tijden) 40 euro p.p. duurder (de dag ervoor was hij nog wel 655 en de mevrouw van Virgin zei dat de prijzen zeker niet lager zouden worden - bij hun althans - alleen maar duurder, nogmaals: ze bedoelde deze specifieke vluchten). Bij cheaptickets moest ik wel boekingskosten betalen: bijna 30 euro (eenmalig dus niet p.p.) maar dan nog 90 euro bespaard t.o.v. drect bij Virgin boeken. is toch weer bijna 4 dagen autohuur. Zo zie ik het dan maar.
En voor mij zijn de overstaptijden belangrijk. Dus helemaal blij! Nu kan ik tenminste de rest gaan invullen. geeft ook rust.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Daika schreef: @roelb "maar ik zie bij Delta genoeg routes AMS-LAS tussen de 500 en 600 euro in de aankomende maanden," Waar vind je die informatie?
Google flights, delta.com, matrix.itasoftware.com
Ik ga toch nog maar even wachten tot alle prijzen beschikbaar komen: periode voor boeking is 29/7/2017 tot 19/08/2017
Ik neem aan dat je 2018 bedoeld? 19 augustus 2018 is nog meer dan 330 dagen in de toekomst. Plus dat het hoogseizoen is, dus zo ver van te voren zul je niet snel gunstige tarieven vinden.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Roel, ik hoor toch echt van kennissen/ collega's (die de afgelopen jaren naar West Amerika zijn gevlogen - wat ik eerder niet eens wist trouwens) dat zij 800 euro naar LA (met maar 1 tussenstop en niet te lange overstaptijden) echt een goeie prijs vinden. Sommigen hadden nog maanden nadat ze geboekt hadden de prijzen gevolgd en die gingen na september alleen maar omhoog. M.u.v. bijzondere maatschappijen zoals air berlin voorheen en echte low budget clubs maar daar kun je dan bijvoorbeeld niet zelf stoelen kiezen. Ook als je echt lange overstaptijden of heen 's avonds vliegen niet erg vindt dan kun je lagere prijzen vinden. Dus volgens mij is 655 euro heel ok.
Maar ik ga toch de prijzen de komende maanden in de gaten houden zodat ik het voor een volgende keer beter zelf kan inschatten.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja, ik doe het er iig niet voor.

Mijn vluchten van het afgelopen jaar en de aankomende twee maanden naar de US:

november: DUS-ATL-MIA / MIA-CDG-DUS - EUR 320
juni: DUS-ATL-SFO / SFO-SLC-AMS - EUR 420
augustus: AMS-ATL-SJO + SJO-LAX / LAS-MSP-AMS - EUR 590
oktober: AMS-JFK / JFK-AMS - EUR 330

Allemaal gewoon met Delta of KLM en allemaal gunstige tijden, met connecties tussen 35 minuten tot max 2 uur.

Ook als ik naar eerdere jaren kijk is het meeste dat ik /ooit/ heb betaald voor een retour naar de US EUR 789 geweest. En dat was drie weken vooraf, een paar weken daarvoor was diezelfde route nog EUR 550.

Ook als je naar de door jou genoemde route kijkt (LAX max 1 stop) dan zie ik eigenlijk gedurende het hele jaar, behalve rond oud en nieuw en in de zomervakantie, altijd wel tarieven rond de 400 euro. Vertrek en retour rond het weekend is vaak wel wat duurder, dus flexibel zijn loont:
2017-09-15 (2).png.jpg
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik teken echt voor die prijzen.
Hopelijk voor de zomer weer zo iets.
Vorig jaar voor rond de 900 pp gevlogen helaas.
Dit jaar dan die mooie flashsale.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dit zijn gewoon de tarieven die op dit moment beschikbaar zijn. Je kunt het hele aankomende jaar op en neer naar LA voor 400 euro. Alleen in juli en augustus gaat het omhoog. Als je die maanden kunt vermijden is er echt geen enkele reden om veel meer dan 600 euro retour te betalen.

Kun je niet anders dan reizen in het hoogseizoen, tja, dan wordt het inderdaad lastiger om goede tarieven te vinden. Maar ook daar lukt het wel hoor. Deze zomer waren er zo vanaf juni genoeg opties om onder de 500 euro retour naar LAX, SFO of LAS te vliegen. Op een gegeven moment had ik zelfs ergens eind juli een tarief van 360 euro met DL retour naar LAS voor eind augustus/begin september.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Wij zitten aan 3 specifieke weken vast.
Ondanks geen kinderen :evil:

Zodra onze data echt in de tooltjes te vinden zijn komt er vast wel iets langs.
Ik twijfel alleen of ik al dingen ga vastleggen (voor yellowstone is eigenlijk al te laat).

In tegenstelling tot de andere twee reizen heb ik er nu geen zin in (komt door alles van de afgelopen tijd).
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Waarom zou het te laat zijn?

In Yellowstone NP komt zo tussen de 30 en 40 dagen vooraf heel veel beschikbaar, omdat mensen dan nog gratis kunnen cancellen.

Gewoon goed in de gaten houden en direct toeslaan zodra er iets vrij komt. Komt er iets beters beschikbaar dan boek je dat en cancel je de vorige weer.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Geen idee of het telaat is, dat lees ik her en der al.
Ik heb even de energie niet om mij er in te verdiepen.
Sowieso de route nog niet af (nog niet eens een route topic haha).

Aas ook nog steeds op de kerstvakantie (en niet alleen volgend jaar.....)
Maar tenzij onze favo organisatie TUI (not!) nog met een stunt komt wordt dat echt niks.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

KLM werelddealweken geeft een non-stop vlucht naar ASD - Calgary (en ik besef me nu dat dat Canada is, en niet de VS, maar goed, ik zet mijn vraag hier toch maar neer ....) in mei voor 660 euro.

Weet iemand of dit een goede prijs is, of kan ik net zo goed even wachten en verder zoeken? (het blijft altijd een gok, dat begrijp ik sowieso, maar ik heb geen idee van de normale prijzen op deze route ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Wat is ASD?
Afbeelding
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Atriumseptumdefect zegt google :D :lol: iets met het hart en 2 kamers...
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ah ... foutje ... AMS as in Iamsterdam .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Wij hebben vanavond via tix.nl tickets voor 4 personen naar Las Vegas gekocht voor 2250 euro. Heen 24 juli, terug 14 augustus...
Met British Airways, heen via Philadelphia (overstap 4 uur 50) en terug via London Heathrow (overstap 2 uur 50). Heen hadden we nog goedkoper kunnen vliegen met een overstaptijd van 2 uur 50, maar we willen toch wat meer zekerheid qua tijd.

We zijn 4 jaar terug in Amerika geweest en hebben toen een rondje Phoenix-San Diego gemaakt. Dit jaar wilden we een rondje Denver doen, maar dit scheelt serieus geld. We gaan er dus een rondje Las Vegas van maken richting Yellow Stone etc.
Heel blij met deze prijs, we kunnen gaan plannen...
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Leuke prijs!
En nu nog leuker: routepunten zetten! :thumbup:
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Mirav5410 »

Ik ben voor 4 personen (kinderen 15 en 13 dan) op zoek naar een vlucht vanaf Amsterdam / Brussel naar Portland (PDX)
Tot nu toe kom ik vluchten tegen van Icelandair voor € 786.
Weet iemand of dit als eens goedkoper is geweest? Of goedkoper kan? Moet ik gewoon nog geduld hebben?

Ik zoek een vlucht, vertrek op 11 juli en retour op 4 augustus.
Ik hoor graag jullie ervaringen
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk niet dat je dit veel goedkoper gaat krijgen. We hebben het over midden hoogseizoen. En Portland is niet echt een goedkope bestemming.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Mirav5410 schreef:Ik ben voor 4 personen (kinderen 15 en 13 dan) op zoek naar een vlucht vanaf Amsterdam / Brussel naar Portland (PDX)
Tot nu toe kom ik vluchten tegen van Icelandair voor € 786.
Weet iemand of dit als eens goedkoper is geweest? Of goedkoper kan? Moet ik gewoon nog geduld hebben?

Ik zoek een vlucht, vertrek op 11 juli en retour op 4 augustus.
Ik hoor graag jullie ervaringen
Wij zijn dit jaar in het hoogseizoen met Icelandair naar/van Portland gevlogen, we waren 100 euro p.p. meer kwijt. Dus ik zou het boeken.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben net geboekt bij Connections voor in het hoogseizoen in juli. We vertrekken van Amsterdam en gaan naar Las Vegas (BA) en vliegen terug van San Francisco (AA) voor 3 personen voor 1680 Euro. Dus ongeveer 560 Eur/pers.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer