Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chamar: eerste keer naar Florida! Graag advies....

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Chamar: eerste keer naar Florida! Graag advies....

Bericht door Mademoiselle »

Gefeliciteerd, wat leuk!

Hebben jullie plannen om echt wat te gaan zien en doen in Miami, of alleen maar om als aankomst locatie te gebruiken?
Anders zou je namelijk kunnen kijken naar Florida City, dit is een soort gateway voor zowel de Everglades als de Keys. En van hieruit kun je ook nog naar Miami als je dat een dag zou willen doen.

Wat hotelkamers betreft, de meeste kamers zijn geschikt voor max. 4 personen. Ik zou met het hotel checken of je er dan eventueel nog een bed bij kan laten zetten(hoewel 4 per kamer vaak wel echt de max is maar vragen kan altijd). Dan kun je het namelijk met één kamer af. Hotels in Miami zijn het duurst op South beach. Mid Beach en North Beach zijn ietsje goedkoper en wat vriendelijker voor families, maar wel weer op een afstandje van de meeste bezienswaardigheden. Wij zaten afgelopen februari op Mid Beach en op zich is dat prima maar dan moet je je wel met de auto verplaatsen als je het Art Deco district of Ocean drive wil zien. Bovendien is het behoorlijk druk dus het is niet het prettigste gebied om te rijden. Je kan natuurlijk voor een taxi kiezen maar dat is dan best weer prijzig.

Qua autohuur heb ik zelf goede ervaringen met SunnyCars. Gewoon een Nederlands bedrijf(nouja officieel zijn Duits meen ik maargoed), die een goede auto regelen tegen een goede prijs met de juiste verzekeringen. De uitvoerder ter plaatse van de autohuur is altijd Alamo
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Chamar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chamar »

Hi Mademoiselle (leuke nick trwns),
Tnks voor je info.
We willen wel graag Miami zelf zien, niet omdat de stad mij nou zo leuk lijkt maar als ik er toch ben wil ik ook wat zien daar.
Ik heb inmiddels twee hotels gevonden:
- El Paseo, heel leuk hotelletje met erg centrale ligging, maar wel erg druk want op Española Way. Kan wel een 2bedroom apartement boeken daar.
- Dorchester Suites. Ligt een stuk rustiger (Mid Beach?) maar niet in de buurt van South Beach. One bedroom apartment.

Ik vind het lastig om te bepalen wat voor ons het handigst zou zijn omdat ik geen idee heb hoe Miami eruit ziet en hoe druk het overal is :?
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Mademoiselle »

Als je Miami (Beach) zelf wil zien, zou ik kiezen voor de locatie op Souh Beach. El Paseo ziet er erg leuk uit! En net achter de Ocean drive dus dan zit je lekker centraal. Lincoln Road ook in de buurt dus dat is ook prima. Van hieruit kun je dan ook tours naar Miami downtown doen(Little Havana etc.)
Zag dat ze bij El Paseo valet parking hebben of street parking. Valet parking zal behoorlijk prijzig zijn maar wel erg handig natuurlijk, sleutels afgeven en klaar. Street parking zal lastig worden maar ik zag in dit draadje viewtopic.php?f=11&t=68389 dat diverse mensen goede parkeergarages hadden gevonden.
Wij waren maar 1 nacht in Miami Beach dus voor het gemak hebben wij toen valet parking gedaan maar als je hier meerdere dagen zit lopen die kosten behoorlijk op.

Dorchester suites is officieel nog steeds South Beach, Mid beach ligt echt nog wel iets verder naar het noorden. Als je uit deze twee moet kiezen zou ik voor El Paseo gaan, die ligt centraler. Overigens zijn zowel Mid-beach als South Beach druk dus dat maakt dan niet heel veel uit, South Beach is echt hip en happening zeg maar, dat is bij Mid minder. Als je echt meer rust wil kun je beter voor Nord Beach kiezen maar gezien je schema zit je niet heel lang in Miami dus dan maar beter centraal toch? :mrgreen:
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ivm hotelkamer: gewoon een kamer met 2 queens boeken en een luchtmatras meenemen. (of vragen naar een rollaway) Hebben dit tot hiertoe altijd zo gedaan en nergens problemen mee gehad. En ja, we hebben altijd netjes doorgegeven dat we met 2 volwassenen en 3 kinderen kwamen. Maar op het moment van inchecken werd hier ook nooit naar gevraagd ofzo met hoeveel personen we waren... Was wel aan de Westkust van Amerika, weet niet of het er aan de Oostkust ook zo 'gemoedelijk' aan toegaat... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer