Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lauraatje: tips gevraagd, wat te doen/zien tussen Las Vegas en Phoenix?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lauraatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Lauraatje: tips gevraagd, wat te doen/zien tussen Las Vegas en Phoenix?

Bericht door Lauraatje »

Hallo iedereen,

Al weken zit ik te broeden op de invulling van de rondreis die wij in de zomer van 2018 willen gaan maken. Tickets zijn afgelopen week geboekt, dus we kunnen het lekker concreet maken nu (kan je niet vroeg genoeg mee beginnen ;-)! In grove lijnen zijn we er wel uit. Mijn man en ik zijn al eerder in Californië geweest en het lijkt ons leuk om ongeveer dezelfde route te doen met onze kinderen (van dan 9 en 12 jaar).
Het stuk tussen Las Vegas en Phoenix is nieuw voor ons. Ik vind het erg lastig om met de 2 nachten die we nu blanco hebben iets uit te kiezen. Phoenix zou ook een nacht korter kunnen en op 1 augustus zitten we vast aan Las Vegas, omdat onze zoon dan jarig is. Zoals jullie kunnen zien zijn we meer georienteerd op de steden dan op de parken, maar ook dit kan gewijzigd worden (als ik manlief kan overtuigen ;-).
Ik hoor graag wat jullie er van vinden:

20/7 AMS - LAX
21/7 Los Angeles
22/7 Los Angeles - Morro Bay
23/7 Morro Bay
24/7 Morro Bay
25/7 Morro Bay - San Francisco
26/7 San Francisco
27/7 San Francisco - El Portal (Yosemite)
28/7 El Portal
29/7 El Portal - Bishop (of Lone Pine)
30/7 Bishop - Las Vegas (via Death Valley)
31/7 Las Vegas
1/8 Las Vegas
2/8 Las Vegas - ???
3/8 ???
4/8 ??? - Phoenix
5/8 Phoenix
6/8 Phoenix
7/8 Phoenix - Los Angeles
8/8 Los Angeles
9/8 Los Angeles
10/8 Los Angeles - AMS

Alvast bedankt voor jullie reacties!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips gevraagd: wat te doen/zien tussen Las Vegas en Phoenix?

Bericht door PSVwally »

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat je al die nachten in Morro Bay gaat doen?? Ik zou dat persoonlijk gelijk naar 1 nacht zetten en dan een overnachting rond Monterey erbij doen en nog 1 dag extra bij San Francisco zetten.

Tussen las Vegas en Phoenix zou je naar de South Rim can de Grand Canyon kunnen gaan.... toch één vd wereldwonderen. Overnacht dan in Grand Canyon Village. Verder zou je dan ook een nacht Sedona kunnen inplannen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Grand Canyon? Sedona?
Maar waarom \willen jullie eigenlijk naar Phoenix? Het ligt niet echt op de route, en het zal er bloedheet zijn in de zomer.
Ik vind de kust ook wel bijzonder zo. Je hebt zo weinig tijd onderweg, en weer erg veel tijd in Morro Bay.
Voor Yosemite is de tijd weer niet echt ruim.

Paul was me al voor. :wink:

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom naar Phoenix ????
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Pff Phoenix in de zomer, ik moet er niet aan denken. Iedereen die kan ontvlucht de stad. Temperaturen van 45C zijn heel normaal.
Maar als je dat leuk vindt, mooi doen.
Bovendien er is weinig of niets te beleven, shoppen in Scottsdale ..... Je kunt toch overal shoppen.

Neem een fantastisch stukje natuur mee :
02-08 Las Vegas - Zion
03-08 Zion
04-08 Zion - Bryce
05-08 Bryce - Page
06-08 Page (antelope canyon, horseshoe bend, de dam, relaxen)
07-08 Page - Grand Canyon (enkele viewpoints) - Williams
08-08 Williams - Los Angeles (lange reisdag, maar wel te doen)
09-08 LA
10-08 LA - AMS
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Lauraatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lauraatje »

Heel fijn dat jullie dit allemaal aangeven, dat maakt het wel duidelijk. Phoenix hebben we in de planning omdat we daar nog nooit geweest zijn en het ons op de en of andere manier wel aantrekt. Als het echt zo heet is, is het inderdaad niet aantrekkelijk om er zo lang naartoe te gaan. We gaven bewust niet al de parken een nachtje omdat we dachten dat het dan zo gehaast is, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt aangezien ik het vaak tegen kom. Morro Bay is puur voor de ontspanning, verder niet, maar een nacht Monterey erbij is een goed idee. Bedankt voor alle suggesties voor zover!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lauraatje: tips gevraagd, wat te doen/zien tussen Las Vegas en Phoenix?

Bericht door markro »

Mochten jullie meer tijd in de plaats Monterey doorbrengen, dan is een bezoek aan het wereldberoemde zeeaquarium aan te raden.
De entree is niet goedkoop, maar ik vond het het geld wel waard. Er zijn veel prachtige aquariums, het is goed onderhouden, het ligt aan de kust en aan de zeekant kan men via een galerij boven het zeewater lopen met kans om otters en pelikanen te zien en het is bijzonder leerzaam, juist ook voor kinderen.
Website: http://www.montereybayaquarium.org/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
eric44051
Amerikakenner

Re: Reis Lauraatje: tips gevraagd, wat te doen/zien tussen Las Vegas en Phoenix?

Bericht door eric44051 »

In plaats van Phoenix naar Tucson misschien een idee?
Of 29 palms of ander plaatsje vlakbij Joshua tree.
Maar inderdaad zoals aan gegeven erg heet daar in de zomer.
Wat wil je er gaan doen?Natuurparken bezichtigen?
Paar dagen San Diego voor terug naar La is ook nog een mogelijkheid.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Morro Bay voor de ontspanning? Kun je dat even uitleggen?
Het is niet zo dat je bij Morro Bay heel de dag op het strand kunt liggen bakken, dus ik ben benieuwd wat je plannen daar zijn.
Tussen Los Angeles en San Francisco is het normaal om 2 overnachtingen te doen als je de highway 1 aanhoudt.

Die laatste 10 dagen kun je echt beter besteden als je het schema van Hans B aanhoudt.

Phoenix heeft verder echt niet zoveel te bieden.
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

Tja, en wij vonden onze overnachting in Scottsdale dus echt wel de moeite waard :).
Scottsdale Old Town is erg gezellig, er is een mooie overdekte mall en 's ochtends vroeg hebben we gewandeld in het Mcdowell Sonoran Preserve. Schitterend stukje natuur, veel cactussoorten, vlakbij de stad, wat je een heel mooie introductie in de woestijn geeft.
Het was er inderdaad heet, maar omdat de hitte droog was vonden wij het best te doen.

Tuscon lijkt me wat dat betreft nog mooier, om de Sonorawoestijn te ervaren.

Ik zou het laatste deel van je route bijvoorbeeld zo doen (als je niet gaat voor de optie van Hans B; Zion / Bryce zijn echt wel heel mooie parken):

2/8 Las Vegas - Grand Canyon South Rim
3/8 Grand Canyon - Sedona
4/8 Sedona - Phoenix (Scottsdale)
5/8 Phoenix - Tuscon
6/8 Tuscon
7/8 Tuscon - 29 Palms
8/8 29 Palms - Los Angeles
9/8 Los Angeles
10/8 Los Angeles - AMS
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ik heb dit jaar bij morro bay met een vest rond gelopen, moest er niet aan denken om daar te zwemmen, als je die ontspanning zoekt zou ik het eerder richting malibu zoeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer