Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Heb gisteren nog DUS-SFO retour geboekt 31/5-27/6/2018, voor onder EUR 400 met Skyteam, gunstige vluchten. Heen via ATL (bewuste keuze, meer mijlen, fijnere vertrektijd en DL metal, via AMS met KL was even duur), terug helaas via SLC/AMS met KL.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ook zeker niet onder de indruk!
Maar het typische trucje is ook toegepast; eerst de prijzen omhoog gooien en dan Werelddeal aanbieding erover heen.
Tickets waar ik naar op zoek ben voor februari waren een week of 3 geleden +/- €600,=. Van de week in een keer €900!!! en nu met werelddeal rond de €650,-.
Ik wacht wel tot de WDW weer over zijn, maar ik weet dat veel mensen hier op het forum wilden weten wanneer ze begonnen.
Maar het typische trucje is ook toegepast; eerst de prijzen omhoog gooien en dan Werelddeal aanbieding erover heen.
Tickets waar ik naar op zoek ben voor februari waren een week of 3 geleden +/- €600,=. Van de week in een keer €900!!! en nu met werelddeal rond de €650,-.
Ik wacht wel tot de WDW weer over zijn, maar ik weet dat veel mensen hier op het forum wilden weten wanneer ze begonnen.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Tja, airline prijzen schommelen continu. Inderdaad, een paar weken geleden zat ik te kijken naar AMS-SEA retour in mei/juni 2018, en dat was toen <EUR 600. Deze week was het fors meer, en met de werelddealweken is het nu weer terug onder die EUR 600. Maar goed, we vliegen wel naar SFO toe, stuk goedkoper, dan maar wat meer mijlen in de auto.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Zijn (weer) geen ren prijzen:
Las Vegas v/a 549
Los Angeles v/a 699
New York v/a 469
Orlando v/a 499
San Francisco v/a 699
Washington v/a 551
Las Vegas v/a 549
Los Angeles v/a 699
New York v/a 469
Orlando v/a 499
San Francisco v/a 699
Washington v/a 551
Zoals verwacht dus.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Haha wat een boefjes zijn het toch.
Zoals gezegd was onze beoogde vlucht opeens 950 euro ipv 625.
Nu zijn de wdw begonnen en is de vlucht 596 euro. Plus 10 euro boekingskosten kom ik uit op 606 retour. ( Amsterdam Seattle ) .
Wat een deal...
Zoals gezegd was onze beoogde vlucht opeens 950 euro ipv 625.
Nu zijn de wdw begonnen en is de vlucht 596 euro. Plus 10 euro boekingskosten kom ik uit op 606 retour. ( Amsterdam Seattle ) .
Wat een deal...
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Die boekingskosten van KLM kun je eenvoudig omzeilen voor vluchten van en naar de US. Gewoon boeken bij Delta, en als billing address van de gebruikte credit card een amerikaans adres gebruiken.
Net online ingecheckt voor onze vlucht naar Toronto met KLM en een mooie upgrade naar business class aangeboden gekregen
We hebben het maar gedaan onder het mom van 'dat doen we 1x in ons leven'. Ben benieuwd!

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat zouden maatschappijen uit dezelfde alliantie kunnen zijn, bijvoorbeeld KLM/Delta of United/Air Canada/Lufthansa.stan.kim schreef: En nog een vraag, ik las veel goede tips over google flights, maar het zal wel aan mij liggen, hoe kan ik daar een retour vlucht zoeken met een andere luchthaven als vertrek op de terugreis ? Moet ik dan meerdere steden aanklikken ? volgens mij is dat bedoeld om meerdere luchthavens met elkaar te vergelijken. Want als ik daar bovenstaande gegevens invul, dan krijgt ik vlucht 1 te zien, heenvlucht, bijvoorbeeld met Delta en kies 2e vlucht (terugreis), maar daar staan ook andere maatschappijen bij dan die wat ik bij vlucht 1 heb gekozen......
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Een open jaw itinererary zoek je door de optie "Multi city" te kiezen. Je hebt bovenin de pagina de opties "Round-trip", "One-way" en "Multi-city".
Google flights zal altijd een combinatie zoeken die bij een airline te boeken is. Dus combinaties met twee one-ways zul je met Google niet vinden. Kayak en consorten vinden die vaak wel, en soms kan dat gunstig zijn, met name door de pricing modellen van low-cost airlines als Wow en Norwegian.
Google flights zal altijd een combinatie zoeken die bij een airline te boeken is. Dus combinaties met twee one-ways zul je met Google niet vinden. Kayak en consorten vinden die vaak wel, en soms kan dat gunstig zijn, met name door de pricing modellen van low-cost airlines als Wow en Norwegian.
@SanFran wat ik me nou afvraag krijg je zo'n aanbieding voor een upgrade naar business class aangeboden als je online aan het inchecken bent.
Prijzen rond de €500 a €600 euro zijn prima. Maar die zijn rond 28 juli tot 3 weken later nog niet te vinden. Die zou ik anders direct boeken. Vraag me ook af of deze uberhaupt te vinden zijn. Anders gaat het gewoon weer een autovakantie worden haha.
Geduld hebben. Je hebt nog alle tijd om een leuke deal te vinden.
- sanook
- Amerika-expert
Je kunt bij Google wel zoeken op enkele reis heen en terug, door onder 'meer' de optie 'losse tickets altijd weergeven' te kiezen.roelb schreef:Een open jaw itinererary zoek je door de optie "Multi city" te kiezen. Je hebt bovenin de pagina de opties "Round-trip", "One-way" en "Multi-city".
Of hij dan daadwerkelijk alle enkeltjes vind is een ander verhaal, maar heb het (binnen Europa) al een paar keer voorbij zien komen.
Ja ik was aan het online inchecken en op een gegeven moment kon ik ervoor kiezen om een upgrade te doen naar economy comfort of business class. Er waren ook nog erg veel stoelen beschikbaar in business class.Ellis71 schreef:@SanFran wat ik me nou afvraag krijg je zo'n aanbieding voor een upgrade naar business class aangeboden als je online aan het inchecken bent.
-
- Amerikafan
Bij inchecken heb je altijd de mogelijkheid om nog een andere comfortklasse te kiezen. Als je maar betaald 

2025: St. Louis, MO en ???
Dit is standaard bij KLM. Als er op een vlucht nog veel ruimte is dan worden tijdens het inchecken die upgrades aangeboden. Meestal niet heel interessant, denk aan EUR 800 enkele reis CPT-AMS ofzo. Ik heb nog nooit aanbiedingen gehad die gunstig genoeg waren voor een impulsaankoop.
Vaak kun je ook vooraf meedoen aan een upgrade-veiling voor KL operated vluchten. Dat kan alleen vanaf de KLM website. Dus als je op een DL ticket vliegt, even inloggen bij KLM om te kijken of die optie er is voor jouw vlucht. Dat begint meestal een stuk lager, op ca EUR 400 voor een vlucht van 8 tot 12 uur. Het aantal nog beschikbare plekken wordt dan, zodra checkin opengaat, toegewezen aan de hoogste bieders. Maar goed, ik ben ook al meerdere keren de hoogste bieder geweest en toch geen upgrade.
@Mademoiselle: dat is niet waar. Voordat je incheckt zou je via reservations nog wel kunnen "upgraden" door te betalen, maar besef je dan wel dat je in feite niet "upgrade", maar gewoon de vluchten cancelled, opnieuw boekt tegen het full-fare business class tarief en het prijsverschil betaalt. Meestal waiven ze dan wel de change fee, maar het is absoluut geen goedkope grap. Upgrades met mijlen zijn vaak niet beschikbaar voor discounted economy fares, dus ook met die optie zul je eerst het tariefverschil tussen je geboekte fare class en full fare economy moeten betalen, naast de mijlen voor de upgrade. Het leuke van die KL check-in offers en de veilig is dat je geboekte fare class niet uitmaakt. Het is een flat upgrade fee, zonder onderscheid.
Vaak kun je ook vooraf meedoen aan een upgrade-veiling voor KL operated vluchten. Dat kan alleen vanaf de KLM website. Dus als je op een DL ticket vliegt, even inloggen bij KLM om te kijken of die optie er is voor jouw vlucht. Dat begint meestal een stuk lager, op ca EUR 400 voor een vlucht van 8 tot 12 uur. Het aantal nog beschikbare plekken wordt dan, zodra checkin opengaat, toegewezen aan de hoogste bieders. Maar goed, ik ben ook al meerdere keren de hoogste bieder geweest en toch geen upgrade.
@Mademoiselle: dat is niet waar. Voordat je incheckt zou je via reservations nog wel kunnen "upgraden" door te betalen, maar besef je dan wel dat je in feite niet "upgrade", maar gewoon de vluchten cancelled, opnieuw boekt tegen het full-fare business class tarief en het prijsverschil betaalt. Meestal waiven ze dan wel de change fee, maar het is absoluut geen goedkope grap. Upgrades met mijlen zijn vaak niet beschikbaar voor discounted economy fares, dus ook met die optie zul je eerst het tariefverschil tussen je geboekte fare class en full fare economy moeten betalen, naast de mijlen voor de upgrade. Het leuke van die KL check-in offers en de veilig is dat je geboekte fare class niet uitmaakt. Het is een flat upgrade fee, zonder onderscheid.
Wij hebben €300 p.p betaald voor een upgrade naar business class voor Amsterdam-Toronto. Voor ons scherp genoeg om toch te upgraden. Wie zegt dat we ooit weer business class kunnen vliegen? Ik kijk er in elk geval erg naar uit 

Dat is inderdaad een prima tarief. Zou ik ook direct gedaan hebben!
@SanFran dat is een mooie prijs kun je niks van zeggen.
Maar dat is neem ik aan voor een enkele reis, nietvoor heen en terug.
Maar dat is neem ik aan voor een enkele reis, nietvoor heen en terug.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20589 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties