Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips and Tools San Francisco en Los Angeles
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tips and Tools San Francisco en Los Angeles
Wat zijn in San Francisco en Los Angeles de dingen die je MOET zien / gedaan hebben ? In de maand aug 2018 zijn we, zoals de planning nu is, in iedere stad ongeveer twee en een halve dag.
Laurens
Laurens
Laatst gewijzigd door Laurens.67 op 08 sep 2017, 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Tips and Tools San Francisco en Los Angeles
Tripadvisor -> Bezienswaardigheden -> Los Angeles of San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is San FraNCisco.
En wat je er moet doen? Dat kunnen wij niet zeggen. Lees je goed in - je hebt nog voldoende tijd - en kijk wat jou aanspreekt.
Voor veel mensen is Alcatraz een must, maar dat zal niet iedereen vinden, idem voor een fietstocht over de Golden gate brug. Je kunt een hop oin hop off bus nemen, maar je kunt ook gaan wandelen (wij hebben er in 2015 een hele dag rondgelopen, zie ons verslag daarvoor). En misschien ene stukje met de cablecar. Wij deden dit jaar een Movie-tour; erg leuk als je van films houdt.
Dat brengt me op LA. Wat vind je leuk, hou je van films? Dan is een bezoek aan een filmstudio een aanrader. Hou je van musea? Dan is het Getty museum erg mooi.
Kijk ook eens naar het topic over LA hierboven.
Marianne
En wat je er moet doen? Dat kunnen wij niet zeggen. Lees je goed in - je hebt nog voldoende tijd - en kijk wat jou aanspreekt.
Voor veel mensen is Alcatraz een must, maar dat zal niet iedereen vinden, idem voor een fietstocht over de Golden gate brug. Je kunt een hop oin hop off bus nemen, maar je kunt ook gaan wandelen (wij hebben er in 2015 een hele dag rondgelopen, zie ons verslag daarvoor). En misschien ene stukje met de cablecar. Wij deden dit jaar een Movie-tour; erg leuk als je van films houdt.
Dat brengt me op LA. Wat vind je leuk, hou je van films? Dan is een bezoek aan een filmstudio een aanrader. Hou je van musea? Dan is het Getty museum erg mooi.
Marianne
Zoveel mensen zoveel wensen. Maar in SF vind ik dat je gezien moet hebben: Golden Gate Bridge en Alcatraz, in LA is Griffith Observatory een must see. Verder sluit ik me aan bij de reacties hierboven.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou verder voor ogen dat het 2 heel verschillende steden zijn.
SF is redelijk compact, goed te doen met ov en de bezienswaardigheden redelijk dicht bij elkaar.
LA niet zo'n best ov, veel autoverkeer en alles ver uit elkaar. De walk of fame en de santa monica pier loggen al zo'n 25km uit elkaar.
SF is redelijk compact, goed te doen met ov en de bezienswaardigheden redelijk dicht bij elkaar.
LA niet zo'n best ov, veel autoverkeer en alles ver uit elkaar. De walk of fame en de santa monica pier loggen al zo'n 25km uit elkaar.
Voor San Francisco is de 49mile drive misschien wat?
Dan heb je gelijk de meeste en belangrijkste bezienswaardigheden te pakken.
Dan heb je gelijk de meeste en belangrijkste bezienswaardigheden te pakken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Je MOET helemaal niks gezien hebben, het ligt er allemaal aan wat je WILT zien. Dus lees je in en bepaal zelf wat jullie willen gaan zien en doen. Je hebt tijd genoeg en de voorpret is ook enorm leuk!! 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
Wij hebben een fiets gehuurt aan de kust en langs de kust naar de golden gate brug. Op de helft terug en daarna op de fiets een rondje tegen de klok in langs veel van de bezienswaardigheden.
Dag erna de auto opgehaald en net als veel andere toeristen een drive-by sightseeing gedaan.
Ik had tijdens het fietsen een negatief beeld van een dergelijk iets als vanuit je auto een fotootje schieten. Maar na een dagje fiets en dagje tram/bus vond ik het wel prima.
LA was een heel ander verhaal, bereikbaarheid met de auto is echt pieieieieieiep. Snelweg betekent daar gewoon niet snel, vandaar Highway!?!?!
. Binnendoor is stopstopstoplicht racen en nog verder binnendoor is stopbordje tikken. Je komt er niet vooruit.
Ik ben zelf niet zo van de stad wellicht heeft dat ermee te maken, ieder zijn smaak.
Probeer je in te beelden hoe je dat zou willen doen in bijvoorbeeld AMS. En dan zoals je dat altijd doet. Denk niet dat het anders is omdat je in de US bent.
Veel plaatjes die je ziet zijn gemaakt als het niet druk is. (Wanneer is dat!?!?)
Dag erna de auto opgehaald en net als veel andere toeristen een drive-by sightseeing gedaan.

Ik had tijdens het fietsen een negatief beeld van een dergelijk iets als vanuit je auto een fotootje schieten. Maar na een dagje fiets en dagje tram/bus vond ik het wel prima.
LA was een heel ander verhaal, bereikbaarheid met de auto is echt pieieieieieiep. Snelweg betekent daar gewoon niet snel, vandaar Highway!?!?!

Ik ben zelf niet zo van de stad wellicht heeft dat ermee te maken, ieder zijn smaak.
Probeer je in te beelden hoe je dat zou willen doen in bijvoorbeeld AMS. En dan zoals je dat altijd doet. Denk niet dat het anders is omdat je in de US bent.
Veel plaatjes die je ziet zijn gemaakt als het niet druk is. (Wanneer is dat!?!?)
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wat mij altijd enorm veel helpt om inspiratie voor veel verschillende locaties op te doen is Pinterest. (www.pinterest.com)
Veel foto's en onderwerpen die weer doorlinken naar websites met heel veel goede tips en informatie.
Bv. http://ournextadventure.co/san-francisco-48-hours/
Veel foto's en onderwerpen die weer doorlinken naar websites met heel veel goede tips en informatie.
Bv. http://ournextadventure.co/san-francisco-48-hours/
Zelfs als je niet van musea houdt is het Getty Centre een aanrader, de relatieve rust, mooie uitzichten, architectuur, ruimte en tuinen zijn ook al schitterend !Martin & Marianne schreef:?...
Marianne
Net zoals het LA County Arboretum een van mijn favoriete plaatsen in LA.
En het Griffith Observatory trekt dan weer helemaal niet zo, terwijl mijn schoonouders daar jaren lang vlakbij woonden, zijn we er maar een paar keer geweest. (Voor ons. Was het loopafstand, alhoewel ik geloof dat dat een woord is zonder praktische vertaling ik LA

Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie berichtgevingen. We moeten inderdaad helemaal niets, maar het is wel fijn te zien / horen dat bepaalde dingen meer interesse opwekken dan anderen.
San Francisco - Een dagje fietsen zou inderdaad een optie zijn. Golden Gate Bridge, Alcatraz, de kabeltram en Chinatown staan in ieder geval op ons lijstje.
Los Angeles is nog wat minder duidelijk voor ons. S. Monica pier - Hollywoodd sign - Walk of Fame en heeel heeel misschien een dagje Disney voor de kinderen.
Nogmaals dank zover.
Laurens
San Francisco - Een dagje fietsen zou inderdaad een optie zijn. Golden Gate Bridge, Alcatraz, de kabeltram en Chinatown staan in ieder geval op ons lijstje.
Los Angeles is nog wat minder duidelijk voor ons. S. Monica pier - Hollywoodd sign - Walk of Fame en heeel heeel misschien een dagje Disney voor de kinderen.
Nogmaals dank zover.
Laurens
-
- Amerikafan
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
In Venice(LA) ook zeker even een fietsje huren hoor en over de boardwalk (maar dan op fietspad) rijden. https://santamonicabikeshare.com
En even op de fiets langs een donutshop of iets anders lekker op http://www.abbotkinneyblvd.com
En even op de fiets langs een donutshop of iets anders lekker op http://www.abbotkinneyblvd.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Sowieso heb je als je dat alleen als highlights van LA ziet in 1,5e dag makkelijk gezien (daar zit dan een hele dag pretpark bij).
LA is veel meer dan dat vind ik persoonlijk en vooral de walk of fame is een opgeklopte toeristenval.
Idd het getty center, huur fietsen in Santa Monica en fiets op en neer naar Venice en Marina del Rey (venice 's middags bekijken, niet s avonds). Mulholland drive/getty center (1u gratis parkeren als je alleen voor het uitzicht gaat.) Maak een wandeling door downtown (ook overdag en mijdt het deel skid row achter het gemeentehuis). Doe de farmers market in combi met de labree tarpits. Beetje creepy misschien, maar bezoek de hollywood forever begraafplaats of de gift shop bij de coroners office
In Long Beach heb je een aantal oude oorlogsschepen liggen die je kan bezoeken en/of de queen mary. Ook is hier een groot Aquarium. Scan het All about LA topic eens door zou ik zeggen.

LA is veel meer dan dat vind ik persoonlijk en vooral de walk of fame is een opgeklopte toeristenval.
Idd het getty center, huur fietsen in Santa Monica en fiets op en neer naar Venice en Marina del Rey (venice 's middags bekijken, niet s avonds). Mulholland drive/getty center (1u gratis parkeren als je alleen voor het uitzicht gaat.) Maak een wandeling door downtown (ook overdag en mijdt het deel skid row achter het gemeentehuis). Doe de farmers market in combi met de labree tarpits. Beetje creepy misschien, maar bezoek de hollywood forever begraafplaats of de gift shop bij de coroners office

De LA area herbergt een gebied van grofweg half Nederland met evenveel inwoners. Slecht OV, dus iedereen heeft een auto. Alles is imo juist prima bereikbaar met de auto waar je op veel plekken met het ov (geen bus/metro verbinding) niet kunt komen. Probeer elke ochtend eens van Tikburg naar Eindhoven te komen en je vind LA heerlijk rijdenLA was een heel ander verhaal, bereikbaarheid met de auto is echt pieieieieieiep. Snelweg betekent daar gewoon niet snel, vandaar Highway!?!?!. Binnendoor is stopstopstoplicht racen en nog verder binnendoor is stopbordje tikken. Je komt er niet vooruit

Heerlijk rijden is ook wat overdreven, in nederland komen ze niet links en rechts ingehaald met fast and the furious auto's haha. Ik vond de eerste avond op snelweg bij la verschrikkelijk, maar de dag erna overdag ging het wel , als je maar gewoon keerijdt met het verkeer en niet gaat twijfelen aan jezelf.
-
- Amerikafan
Amen to that! Zorg dat je rustig aan kan doen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn net terug vanuit LA en SF. Santa Monica pier vond ik heel leuk. Als we tijd hadden, hadden we de fiets genomen naar Venice. Heerlijk. Voor SF stond Alcatraz bovenaan de lijst. En achteraf terecht. Ik was positief verrast door de goede audio tour die eigenlijk iedereen neemt. Ook in het Nederlands. Ik was er ooit eerder geweest maar heb vele nieuwe details gehoord. En natuurlijk een ritje mat de cable car, ook zo geinig. Ik las de tip om aan het eindpunt te beginnen (Fishermans Wharf). Goede tip, daar is het veel rustiger met opstappen. Bij het beginpunt een paar haltes terug lopen, scheelt ook heel veel wachttijd.
Wat een heerlijke stad, heb je eigenlijk altijd te weinig tijd voor.
Wat een heerlijke stad, heb je eigenlijk altijd te weinig tijd voor.
-
- Amerika-ontdekker
Voorbereidingen gaan gestaag door, ik blijf meeschrijven en kijken. Dank voor de tips and tools 

thx iedereen, uit dit toppic leer ik ook veel!!
mvg
mvg

- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Voor goedkope fietshuur kan je het best Groupon in de gaten houden. Daar kan je goede deals scoren. Zie hier voor SF: https://www.groupon.com/browse/san-fran ... cale=en_US
Hier voor LA: https://www.groupon.com/browse/los-ange ... cale=en_US
Ik heb zelf bij Blazing Saddles gehuurd voor $18 voor een halve dag. Heen en terug over de brug.
Hier voor LA: https://www.groupon.com/browse/los-ange ... cale=en_US
Ik heb zelf bij Blazing Saddles gehuurd voor $18 voor een halve dag. Heen en terug over de brug.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1627 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 6 Reacties