Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
@Moekookeh, als Irma idd in Zuid Florida aan land komt en zo krachtig blijft dan denk ik dat je dat deel van Florida echt wel kunt vergeten voorlopig. Google maar eens op foto's van de plaatsjes Rockport en Port Aransas in TX nadat Harvey daar aan land kwam. Daar is enorm veel schade, je hebt daar als toerist voorlopig niets te zoeken. Harvey was categorie 4 toen hij aan land kwam, Irma zou zwaarder kunnen zijn.
Ik neem aan dat je annuleerbare hotels hebt geboekt, ik zou me alvast orienteren op een alternatieve route richting het noorden, maar welke kant je uiteindelijk op zult moeten is denk ik afwachten, want Irma kan oostelijk of westelijk van Florida aan land komen (of natuurlijk nog helemaal anders gaan). Je kunt dan zo gauw je meer weet nieuwe hotels boeken en oude boekingen annuleren als dat nodig is.
Ik neem aan dat je annuleerbare hotels hebt geboekt, ik zou me alvast orienteren op een alternatieve route richting het noorden, maar welke kant je uiteindelijk op zult moeten is denk ik afwachten, want Irma kan oostelijk of westelijk van Florida aan land komen (of natuurlijk nog helemaal anders gaan). Je kunt dan zo gauw je meer weet nieuwe hotels boeken en oude boekingen annuleren als dat nodig is.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik denk dat in op jouw vlucht zou moeten zitten, want wij gaan naar miami en landen eerst in orlando. Heb met tui gebeld en ze zeiden me dat het normaal niet doorgaat en dat we oftewel geld terug krijgen oftewel een alternatief...Moekookeh schreef:Ik vraag mij af ... vrijdag vliegen we naar Orlando ivm 16 daagse reis (hotels zelf geboekt via booming.com) en met bijgeboekte huurauto vliegen we weer terug vanaf Miami ... Dit via Kras en vliegen met Tui.
Grote kans dat de vliegtuigen op vrijdag naar Orlando nog wel vliegen maar onze reis gaat richting zuiden. Je mag hopen dat er nog iets van de infrastructuur over is of de stranden, stroom, schappen in winkels, die kant op en echt vakantiegenot zal je niet beleven ... Liefst annuleer ik mijn vlucht vrijdag maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan zolang het nog aanvliegbaar is ...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is inderdaad vervelend en lastig. Voor hetzelfde geldt buigt het nog meer af en raakt het ipv Florida de Carolina's, daar valt nu nog niets over te zeggen. Ze gaven net wel aan dat het waarschijnlijk de op 1 na zwaarst gemeten storm is en dat er pas als de storm bij Cuba zit een duidelijkere route valt vast te stellen. Maar dat iedereen die zich in 1 van de waarschijnlijke routes ligt moet voorbereiden.
Hier hetzelfde, we vetrekken nu vrijdag met Tui OR317 naar Orlando om eind september vanuit Miami terug te vliegen.Sarahblancke schreef:Ik denk dat in op jouw vlucht zou moeten zitten, want wij gaan naar miami en landen eerst in orlando. Heb met tui gebeld en ze zeiden me dat het normaal niet doorgaat en dat we oftewel geld terug krijgen oftewel een alternatief...Moekookeh schreef:Ik vraag mij af ... vrijdag vliegen we naar Orlando ivm 16 daagse reis (hotels zelf geboekt via booming.com) en met bijgeboekte huurauto vliegen we weer terug vanaf Miami ... Dit via Kras en vliegen met Tui.
Grote kans dat de vliegtuigen op vrijdag naar Orlando nog wel vliegen maar onze reis gaat richting zuiden. Je mag hopen dat er nog iets van de infrastructuur over is of de stranden, stroom, schappen in winkels, die kant op en echt vakantiegenot zal je niet beleven ... Liefst annuleer ik mijn vlucht vrijdag maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan zolang het nog aanvliegbaar is ...
Heb zelf 2x gebeld naar Tui en ze volgen alles op de voet maar konden er nog geen antwoord op geven.
Wat als wij daar toekomen, krijgen we de huurauto mee, wat als die huurauto zondag op zn dak gaat

Wij zitten nu op de keys, moeten helaas morgen evacueren, wij zouden vrijdag terug vliegen vanaf Miami en hier geven ze aan om de vlucht om te boeken omdat de kans groot is dat vrijdag het vliegveld gesloten is .
Vliegtuigmaatschappijen geven inderdaad hier nog geen gehoor aan. ( en kunnen ook niet Omboeken )
Vliegtuigmaatschappijen geven inderdaad hier nog geen gehoor aan. ( en kunnen ook niet Omboeken )
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ja, vlucht OR317 idd ... In mijn reis verlaat ik in Orlando het toestel waar jij nog doorvliegt naar Miami ... ben benieuwd ...Sarahblancke schreef:Ik denk dat in op jouw vlucht zou moeten zitten, want wij gaan naar miami en landen eerst in orlando. Heb met tui gebeld en ze zeiden me dat het normaal niet doorgaat en dat we oftewel geld terug krijgen oftewel een alternatief...Moekookeh schreef:Ik vraag mij af ... vrijdag vliegen we naar Orlando ivm 16 daagse reis (hotels zelf geboekt via booming.com) en met bijgeboekte huurauto vliegen we weer terug vanaf Miami ... Dit via Kras en vliegen met Tui.
-
- Amerika-ontdekker
Wij doen idd hetzelfde en vliegen retour vanaf Miami op 22 september ... Gaan op heenvlucht in Orlando toestel uit en dan huurauto. Heb losse hotels geboekt bij booking.com dus die zijn wel te annuleren simpel ... Ik vrees weinig vakantielol richting het zuiden mocht het uberhaupt al bereikbaar zijn. Stiekum hoop ik gewoon op geld terug voor de tickets en zoek ik wel een zonnige bestemming maar in Zuid Europa ofzo ....Wesfsd schreef:Hier hetzelfde, we vetrekken nu vrijdag met Tui OR317 naar Orlando om eind september vanuit Miami terug te vliegen.Sarahblancke schreef: Ik denk dat in op jouw vlucht zou moeten zitten, want wij gaan naar miami en landen eerst in orlando. Heb met tui gebeld en ze zeiden me dat het normaal niet doorgaat en dat we oftewel geld terug krijgen oftewel een alternatief...
Heb zelf 2x gebeld naar Tui en ze volgen alles op de voet maar konden er nog geen antwoord op geven.
Wat als wij daar toekomen, krijgen we de huurauto mee, wat als die huurauto zondag op zn dak gaatvoor onze motel, alle supermarkten zijn nu al leeggehamsterd, ... Met andere woorden een 'trek uw plan' gevoel mocht de vlucht vrijdag nog doorgaan zonder verdere ondersteuning.
Als ik zo de laatste berichten lees gaat Irma recht op zuid Florida af en komt daar aan op zaterdag. Maar zoals hierboven al gezegd, al een paar dagen daarvoor kun je de gevolgen al merken. Irma is net zo groot als Frankrijk.
Delta geeft al waivers: https://www.delta.com/content/www/en_US ... -irma.htmlGvdw schreef: Vliegtuigmaatschappijen geven inderdaad hier nog geen gehoor aan. ( en kunnen ook niet Omboeken )
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-newbie
Ik vlieg a.s. vrijdag 8 september van Orlando naar Amsterdam (OR318). Ik vraag me af dat als tussenstop in Miami evt. niet mogelijk zou zijn of ze dan wel van Orlando naar Amsterdam vliegen. Hopelijk wordt gauw duidelijk welke weg Irma zal afleggen. Mocht iemand iets horen of weten graag een reactie.
-
- Amerika-ontdekker
Eigenlijk vraag je je af of Kras (in mijn geval) het wel kan maken om toeristen op vrijdag aanstaande in Orlando te dumpen en 2 weken later weer op te halen in Miami voor de terugvlucht naar Amsterdam in deze toestand. Bij aankomst is het maar zeer de vraag, zelfs in Orlando, of er wel basisvoorzieningen zoals water beschikbaar is. Las dat in geheel Florida er flink gehamsterd wordt al ... Ben benieuwd wat er met vlucht OR317/318 gebeuren gaat komende vrijdag (Amsterdam - Miami met tussenstop Orlando waar onze vakantie begint) ... 

-
- Amerika-ontdekker
Optie is gewoon dan maar niet gaan, jammer van de betaalde tickets maar of de vakantiefun nou zo groot wordt daar komende twee weken??
United inmiddels ook: https://www.united.com/CMS/en-US/travel ... onPoliciesDutchess schreef:Delta geeft al waivers: https://www.delta.com/content/www/en_US ... -irma.htmlGvdw schreef: Vliegtuigmaatschappijen geven inderdaad hier nog geen gehoor aan. ( en kunnen ook niet Omboeken )
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Na 2x New York, rondreis Pensilvania en Washington en een rondreis Florida wilde we deze maand een korte reis terug naar Florida doen.
Ik lees veel herkenbare verhalen en zorgen. Vrijdagochtend vertrekt ons vliegtuig met Tui fly naar Orlando (OR317 zoals een aantal van jullie).
Veel maatschappijen annuleren vluchten of boeken om maar Tui wacht af. Ik begrijp dat niet. Zelfs als aanvliegen op Orlando relatief veilig is drop je mensen toch niet op een plek waar supermarkten leeg zijn en een normale vakantie vieren niet mogelijk is zoals iemand hier ook al zei. Bovendien zie je in alle modellen dat de orkaan zeer waarschijnlijk naar het noorden afbuigt over heel Florida. Daar breng je dan toch een paar dagen van te voren geen mensen naartoe. Wij vliegen een week later weer terug vanaf Miami. Misschien kunnen we daar niet eens komen of zijn we daar een week mee kwijt, lekkere vakantie heb je dan. Bovendien hebben we allemaal hotels geboekt in het zuiden van Florida omdat we toch die kant op moeten. En je huurauto kun je ook beter niet gebruiken met dat weer.
Ik hoop dat Tui snel bijdraait. Of Irma natuurlijk
Vind het overigens ook heel vreemd dat Tui in de weinige berichtgeving alleen spreekt over de vlucht van zaterdag en niet die van vrijdag.
Ik ben nieuw op dit forum. Na 2x New York, rondreis Pensilvania en Washington en een rondreis Florida wilde we deze maand een korte reis terug naar Florida doen.
Ik lees veel herkenbare verhalen en zorgen. Vrijdagochtend vertrekt ons vliegtuig met Tui fly naar Orlando (OR317 zoals een aantal van jullie).
Veel maatschappijen annuleren vluchten of boeken om maar Tui wacht af. Ik begrijp dat niet. Zelfs als aanvliegen op Orlando relatief veilig is drop je mensen toch niet op een plek waar supermarkten leeg zijn en een normale vakantie vieren niet mogelijk is zoals iemand hier ook al zei. Bovendien zie je in alle modellen dat de orkaan zeer waarschijnlijk naar het noorden afbuigt over heel Florida. Daar breng je dan toch een paar dagen van te voren geen mensen naartoe. Wij vliegen een week later weer terug vanaf Miami. Misschien kunnen we daar niet eens komen of zijn we daar een week mee kwijt, lekkere vakantie heb je dan. Bovendien hebben we allemaal hotels geboekt in het zuiden van Florida omdat we toch die kant op moeten. En je huurauto kun je ook beter niet gebruiken met dat weer.
Ik hoop dat Tui snel bijdraait. Of Irma natuurlijk

Vind het overigens ook heel vreemd dat Tui in de weinige berichtgeving alleen spreekt over de vlucht van zaterdag en niet die van vrijdag.
Laatst gewijzigd door Roning op 06 sep 2017, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij vliegen zaterdag met Tui.
Ik kan me echt niet inbeelden dat ze zowel de vlucht van vrijdag als zaterdag laten doorgaan.. Zeker gezien zoveel maatschappijen al hun vluchten aan het annuleren zijn. Thomas Cook heeft zelfs een opvangteam gestuurd voor alle toeristen ter plaatse.
Wij hebben ook nog geen verder nieuws ontvangen, ben benieuwd wanneer we het gaan weten...
Wij zitten echter wel met een groot probleem. Hotels, huurauto, tickets parken,... kunnen we annuleren. Maar wij hadden ook een vlucht van Orlando naar New York geboekt 19/09 en terug vanuit NY naar België op 24/09. Ik vrees dat als we niet in Orlando geraken, we die vluchten gewoon kwijtspelen en geen geld zullen terugzien
Ik kan me echt niet inbeelden dat ze zowel de vlucht van vrijdag als zaterdag laten doorgaan.. Zeker gezien zoveel maatschappijen al hun vluchten aan het annuleren zijn. Thomas Cook heeft zelfs een opvangteam gestuurd voor alle toeristen ter plaatse.
Wij hebben ook nog geen verder nieuws ontvangen, ben benieuwd wanneer we het gaan weten...
Wij zitten echter wel met een groot probleem. Hotels, huurauto, tickets parken,... kunnen we annuleren. Maar wij hadden ook een vlucht van Orlando naar New York geboekt 19/09 en terug vanuit NY naar België op 24/09. Ik vrees dat als we niet in Orlando geraken, we die vluchten gewoon kwijtspelen en geen geld zullen terugzien

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ga in hetzelfde vliegtuig als jou zitten.. gelukkig zijn we nu al met een stuk of 5 op dit forum die op dezelfde vlucht zitten.. de vlucht van vrijdag is normaal via NL de vlucht van zaterdag is via tui België, deze zijn afzonderlijk van elkaar heb gisteren naar alle 2 gebeld en belgie kan geen dossiers van nl inkijken en omgekeerd.. ik heb al 10x gebeld als het niet meer is haha.. ben eens benieuwd wat hun antwoord nu gaat zijn. Zouden degene die op het vliegtuig gaan vrijdag richting orlando/miami dat we elkaar op facebook toevoegen en elkaar op de hoogte kunnen houden indien iemand wat meer weet? Alvast bedanktRoning schreef:Hallo allemaal,
Ik hoop dat Tui snel bijdraait. Of Irma natuurlijk![]()
Vind het overigens ook heel vreemd dat Tui in dit bericht alleen spreekt over de vlucht van zaterdag en niet die van vrijdag.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als het een vlucht is die naar Orlando gaat en verder naar Miami zal hij misschien zelfs zaterdag nog doorgaan, maar naar mijn gevoel zeker op vrijdag.DeborahVH schreef:Wij vliegen zaterdag met Tui.
Zo vreemd is dat toch niet ? Het gaat hem immers niet alleen om mensen die daarheen reizen, maar ook om mensen die terugkomen en die zullen maar al te graag nog snel voor de orkaan uit vertrekken.
Voor reizen naar de Dominikaanse laat men momenteel omboeken en annulaties al toe sedert gisteren tot en met zondag.
Het gaat om een milioenenbusiness, men zal dit zeker nauwgezet volgen, maar op voorspellingen die nog niet nauwkeurig zijn neem je denk ik ook nog geen onomkeerbare beslissingen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik lees net het volgende: in het pad Irma volgt Jose. Een zware storm die uit kan groeien tot een orkaan. We hebben wel geluk zeg 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het is dan ook orkaanseizoen.
Overigens zou José boven de oceaan afbuigen.
Overigens zou José boven de oceaan afbuigen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Wij vliegen vrijdag ook met Tui. Tenminste...
Net gebeld, einde van de dag nemen ze een beslissing. Afwachten dus.
Net gebeld, einde van de dag nemen ze een beslissing. Afwachten dus.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3916 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 18 Reacties