Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door harryh »

RuthdeLange schreef:Maar ik begreep van mensen die vorig jaar in juli/augustus zijn gegaan dat zelfs 800 euro een hele goede prijs is (tegenwoordig)... het reisbureau (waarik overigens niet mee boek) zei dat ik uit moest gaan van 900 - 1000 euro per volwassene (12+)...
Sorry maar wat een onzin, die prijzen zijn veel te hoog, de enige die er blij van wordt is de vliegmij. Zie de discussie hier viewtopic.php?f=30&t=67958&p=1122322#p1122322
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

De mensen waar ik het over had, hebben vorig jaar geruime tijd de prijzen in de gaten gehouden (we hebben het wel over de NL schoolvakanties dus vorig jaar vanaf half juli) en zagen die steeds hoger worden en hebben toen geboekt. Ook daarna zagen zij dat de vluchten alleen maar duurder werden.
Er is volgens mij echt een groot verschil tussen juni/ mei en begin juli of vanaf midden juli/ augustus.
Overigens zag ik ook die prijzen op schipholtickets maar (tenminste naar LA en terug) dan ben je wel erg lang onderweg. Wel mooie prijzen inderdaad (voor mijn periode 655 euro dus weer goedkoper dan die 725) maar wel op de terugweg bijna 20 uur reistijd .. En dat is de nachtvlucht dus lang ergens op een vliegveld hangen terwijl je doodmoe bent.
Maar goed dat is persoonlijk. Wel bedankt voor de tip. Ik dacht dat schipholtickets alleen maar de bestaande vluchten weergaven maar ze hebben dus ook echt zelf acties. Weer wat geleerd.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Wij hebben mooie tijden (heen 14 uur en terug 14 uur, beide inclusief overstap van ongeveer 2u). Als je een beetje zoekt zie je soms ineens andere vluchten die dan misschien 10 euro duurder zijn, maar wel met mooie uren.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Ga ik nog een keer kijken ;-) !
Victorfan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Victorfan »

Jippie ik heb net geboekt! Hoogseizoen 2018 van 8/7-8/8 voor 538 per ticket Ams-las Vegas.
16 uur heen incl overstap in Dallas, dus daar dit keer bewust iets langer de tijd genomen en 13 uur terug via london
En voor t eerst niet via een reisbureau. Vind ik best spannend!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

RuthdeLange schreef:De mensen waar ik het over had, hebben vorig jaar geruime tijd de prijzen in de gaten gehouden
De laatste jaren zijn lage prijzen vaak maar een paar uur beschikbaar in zogenaamde flashsales. Dus niet alleen lang de prijzen in de gaten houden, maar vooral vaak kijken ;) En dan moet je wel gelijk kunnen toeslaan.
Zoals in het andere topic al gezegd zitten wij ook vast aan de schoolvakanties, wij vertrekken altijd eind juli. Maar boven de 400,- naar het zuidwesten heb ik al lang niet meer uitgegeven en minder ook. Zelfs Hawaii hadden we dit jaar voor ruim 500,- in die periode.
Minkie1974
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Minkie1974 »

Victorfan schreef:Jippie ik heb net geboekt! Hoogseizoen 2018 van 8/7-8/8 voor 538 per ticket Ams-las Vegas.
16 uur heen incl overstap in Dallas, dus daar dit keer bewust iets langer de tijd genomen en 13 uur terug via london
En voor t eerst niet via een reisbureau. Vind ik best spannend!

Waar heb je geboekt?
Victorfan
Amerika-ontdekker

Bericht door Victorfan »

Tix.nl. Het gekke is alleen dat ik zelf ook niet op elk scherm dezelfde tarieven kreeg! Op de telefoon wel, op de iPad niet...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ook ik ben alweer op zoek naar een ticket voor volgend jaar. :D

Dit keer naar Seattle in 3e week mei voor 3 weken. Terug ook vanaf Seattle maar wellicht ook wel vanaf Los Angeles. E.e.a. ook mede afhankelijk van one way fee autohuur.

Tot nu toe zie ik prijzen tussen de € 600 en € 700, zowel rechtstreeks als via 1 of meerdere tussenstops. Merk dat Seattle nog steeds wat duurder is dan de gangbare steden dus houd al rekening met dit bedrag.

Iemand dit jaar (of voor volgend jaar) ticketprijzen onder de € 600 gevonden? Gaat dan om vluchten met max. 1 tussenstop en geen reistijden van 20+ uur. :P

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Victorfan
Amerika-ontdekker

Bericht door Victorfan »

@coyote, is het een optie om op Vancouver te vliegen? Dat scheelt al heel wat, maar ik weet niet hoe het dan zit met auto Canada/VS
Minkie1974
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Minkie1974 »

Klopt het dat een retour goedkoper is dan tickets met meerder bestemmingen dus terug vanuit andere stad ?

La- SFO tickets rond 900
Als ik naar retour las vegas kijk zie ik nu 565 met Britse airways vertrek 18 juli en terug 8 augustus 2018
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@minkie ja nee soms misschien
ofwel je kan tegen een aanbieding aanlopen voor een ticket met meerdere bestemmingen die niet onderdoet voor een retourtje. kan zijn dat je dan moet besluiten niet in te gaan op aanbiedingen voor retours die eerder langskomen in de hoop / verwachting dat een mooie deal voor jouw route voorbij gaat komen.

over het algemeen zijn de meerdere bestemming tickets min of meer een gemiddelde van de prijs van de twee losse retourtjes.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Als vertrekken vanuit Dusseldorf een optie is: Voor €340 vlieg je met KLM (Delta/AF) van DUS naar LAX. Prijzen t/m mei 2018.

https://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/e ... oundMonth=
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Helen**
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Helen** »

Nadat we dit jaar onze reis en mooie tickets (ASD-LAX a 525 pp)) hebben moeten annuleren ben ik me weer aan het oriënteren op volgende zomer. Vraag:
Hoe zijn de ervaringen met Iberia (express)?
Edit: ik heb de zoekfunctie gebruikt en al eea gevonden. :))
Jw67
Amerika-ontdekker

Bericht door Jw67 »

Net onze tickets geboekt! Vanmorgen waren de prijzen weer lager dan gisteren (Schipholtickets.nl).
We vliegen nu 14 juli naar Bozeman met goede verbinding en reistijd, terug op 10 aug. SFO - AMS voor 618,- p.p.

Ik weet niet of het de allerscherpste prijs is, maar ik ben er heel blij mee! :P
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Victorfan schreef:Tix.nl. Het gekke is alleen dat ik zelf ook niet op elk scherm dezelfde tarieven kreeg! Op de telefoon wel, op de iPad niet...
Je zegt "niet via een reisbureau". Maar dus wel via een reisbureau, tix.nl. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen na het lezen van de collectieve kennis op dit forum nog steeds kiezen voor tickets via online travel agents. Waarom niet gewoon bij de airline? De tarieven zijn /exact/ hetzelfde, hooguit is er een klein verschil in ticketing fee's als die OTA daar wat op inlevert om klanten binnen te halen. Maar bij de airline zelf boeken levert je zoveel extra op, met name als de zaken anders lopen dan gepland, bijvoorbeeld bij schedule changes of bij wijzigingen in de eigen reisplannen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

babarage schreef: over het algemeen zijn de meerdere bestemming tickets min of meer een gemiddelde van de prijs van de twee losse retourtjes.
Dat klopt ongeveer wel. Elk segment heeft een eigen tarief. De uiteindelijke prijs van een ticket is gewoon een optelsom van alle segmenten, plus de diverse belastingen en eventueel een carrier-imposed surcharge (YR).

De prijs van een stoel op een specifiek segment wordt bepaald door de markt. Op sommige trajecten is meer concurrentie en dus zullen de prijzen lager zijn. Airlines hebben voorts stoelen in verschillende fare classes (Y, Q, T, U, V, etc) in een toestel, waarbij het aantal stoelen in goedkopere fare classes vaak beperkt is. Hoe later je boekt, des te kleiner de kans is dat je dus een stoel in een gunstige fare class kunt boeken. De laatste twee stoelen in economy zullen niet weg gaan in een discounted economy fare class, maar vaak gewoon in Y (full fare economy). Aan de andere kant, als een toestel nog heel veel lege seats heeft dan voegen airlines vaak weer extra inventory toe in die goedkope fare classes.

Wat hier nog bij komt is die tarieven (fares) onderdeel zijn van zogenaamde fare rules. Maar die fare rules hebben niet alleen tarieven, maar ook allerlei regels en beperkingen. Denk aan data waarop ze geldig zijn, maar ook minimale tijd dat er voor vertrek geticket moet zijn, de minimale en maximale verblijfsduur, etc. Lees die fare rules ook als je een gunstig tarief vind en daarop verder wilt bouwen, zodat je weet wat je wel en niet kunt combineren. Als je zoekt in een boekingsengine van een airline zelf (of ITA gebruikt) dan kun je die fare rules altijd gewoon raadplegen. Bij online travel agents is het een ander verhaal.

Wil je gunstige combinaties maken, zoek dan eerst naar de dagen waarop die specifieke bestemmingen het goedkoopst zijn. Vaak heb je wat meer mogelijkheden bij het zoeken naar return fares op dezelfde bestemming, dus gebruik dat. Ga dan later combineren.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

roelb schreef: Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen na het lezen van de collectieve kennis op dit forum nog steeds kiezen voor tickets via online travel agents. Waarom niet gewoon bij de airline?
Uiteraard heb ik ook de prijzen gecheckt rechtstreeks (in mijn geval BA of Aer Lingus), maar dat kwam meer dan 500 euro per ticket duurder uit.
Ik heb de afgelopen 2 reizen ook rechtstreeks geboekt bij de airline, maar bijna het dubbele ga ik daarvoor niet betalen.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Iemand ervaring met FinnAir (codeshare BA)?

Kom deze keer in mijn speurtocht, op maatschappijen waar ik totaal geen ervaring mee heb.. (TAP, IA en dus FinnAir).
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
bjaytee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bjaytee »

SvenV schreef:
roelb schreef: Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen na het lezen van de collectieve kennis op dit forum nog steeds kiezen voor tickets via online travel agents. Waarom niet gewoon bij de airline?
Uiteraard heb ik ook de prijzen gecheckt rechtstreeks (in mijn geval BA of Aer Lingus), maar dat kwam meer dan 500 euro per ticket duurder uit.
Ik heb de afgelopen 2 reizen ook rechtstreeks geboekt bij de airline, maar bijna het dubbele ga ik daarvoor niet betalen.
Inderdaad. Ik heb de stelling dat de prijs rechtstreeks bij airline niet zo veel verschilt van deze brokers al veel gelezen hier, maar in realiteit kan dat verschil toch gigantisch oplopen. Snap niet waar de stelling vandaan komt eigenlijk.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer