Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee keer betaald voor dezelfde overnachting
Twee keer betaald voor dezelfde overnachting
Waar vorig jaar alles goed gegaan is heb ik nu twee keer een zelfde probleem.
Een hotel in SF heeft het bedrag van mijn cc geschreven terwijl ik het al betaald had aan hotels.com.
Binnen vijf minuten na mailen van hotels.com was dit opgelost (er staat nog steeds een bedrag gereserveerd, dit verdwijnt als het goed is vanzelf).
En gisteren heeft ineens een hotel in Los Angeles zomaar het bedrag afgeschreven terwijl ik dit al betaald heb met mijn andere cc(er staan er twee op het bookings.com account). En booking.com reageert tot dusver nog niet.
Dus tip voor iedereen: hou alle afschrijvingen en betalingen goed in de gaten.
Een hotel in SF heeft het bedrag van mijn cc geschreven terwijl ik het al betaald had aan hotels.com.
Binnen vijf minuten na mailen van hotels.com was dit opgelost (er staat nog steeds een bedrag gereserveerd, dit verdwijnt als het goed is vanzelf).
En gisteren heeft ineens een hotel in Los Angeles zomaar het bedrag afgeschreven terwijl ik dit al betaald heb met mijn andere cc(er staan er twee op het bookings.com account). En booking.com reageert tot dusver nog niet.
Dus tip voor iedereen: hou alle afschrijvingen en betalingen goed in de gaten.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Re: Twee keer betaald voor dezelfde overnachting
Wij hadden dat vorig jaar met parkeerkosten bij het hotel in LA. We hadden daar contant betaald, maar was vervolgens ook nog van de CC afgeschreven. Gelukkig vragen wij altijd om een betalingsbewijs als we iets contant betalen, maar wel vervelend dat je er weer achteraan moet.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ons ook overkomen en kwam altijd wel goed. Een keer via Best Western en ook twee keer bij een via Booking.com geboekt hotel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Goede tip! Je moet het sowieso in de gaten houden lijkt mij.
Heb het ook al meerdere keren meegemaakt, maar zeker met brokers als booking.com wordt dit razendsnel en correct opgelost.
Heb het ook al meerdere keren meegemaakt, maar zeker met brokers als booking.com wordt dit razendsnel en correct opgelost.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dit is helaas niet onze ervaring. We hebben op dit moment een conflict met Booking.com over een 2x betaalde overnachting in Savannah, afgelopen mei. Ondanks vele emails en diverse telefonische toezeggingen is het nog steeds niet opgelostvinceG schreef:... maar zeker met brokers als booking.com wordt dit razendsnel en correct opgelost.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ook bij mij in juni in Miami. Hotel lang op voorhand volledig betaald via hotels.com
Bij aankomst nemen ze nog een borg op de kaart.
Bij uitchecken krijg je te horen you are all set. En tot hier gaat het goed.
De dag nadien, terwijl ik al terug in europa ben halen ze nog eens een $110 van de kaart af.
Ik vul een formulier in via hun hotel website en mail naar hen. Maar geen antwoord natuurlijk.
Betwisting ingevuld bij de kredietkaartmaatschappij. 6 weken later wil ik even horen hoe het staat met de zaak. En de cc maatschappij zegt dat ook zij geen antwoord gekregen hebben. Ondertussen hebben ze me het bedrag teruggestort.
Wie doet nu zoiets, de dag nadien nog eens aan je kredietkaart zitten rommelen terwijl je de dag voordien niks meer hoefde te betalen. En wanneer jezelf en zelfs de kredietkaartmaatschappij om uitleg vragen, gewoon niet antwoorden. Is op het randje van fraude toch? Die komen toch allemaal op een niet zo leuk lijstje te staan?
Bij aankomst nemen ze nog een borg op de kaart.
Bij uitchecken krijg je te horen you are all set. En tot hier gaat het goed.
De dag nadien, terwijl ik al terug in europa ben halen ze nog eens een $110 van de kaart af.
Ik vul een formulier in via hun hotel website en mail naar hen. Maar geen antwoord natuurlijk.
Betwisting ingevuld bij de kredietkaartmaatschappij. 6 weken later wil ik even horen hoe het staat met de zaak. En de cc maatschappij zegt dat ook zij geen antwoord gekregen hebben. Ondertussen hebben ze me het bedrag teruggestort.
Wie doet nu zoiets, de dag nadien nog eens aan je kredietkaart zitten rommelen terwijl je de dag voordien niks meer hoefde te betalen. En wanneer jezelf en zelfs de kredietkaartmaatschappij om uitleg vragen, gewoon niet antwoorden. Is op het randje van fraude toch? Die komen toch allemaal op een niet zo leuk lijstje te staan?
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij hebben dit ook een keer gehad met een hotel in Gardiner wat we via Expedia al betaald hadden. Ik heb toen gebeld met expedia en ook zelf het hotel een mail gestuurd. Zij reageerden meteen terug en hebben het bedrag teruggeboekt.
Mocht je geen reactie krijgen of de bookingsites werken niet mee kun je het zelf terugvragen bij je cc maatschappij als je bewijs hebt dat het al betaald was.
Mocht je geen reactie krijgen of de bookingsites werken niet mee kun je het zelf terugvragen bij je cc maatschappij als je bewijs hebt dat het al betaald was.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dat moet je altijd doen meet creditcard betalingen !!!! Niet alleen voor hotels.SuzieQ schreef:Dus tip voor iedereen: hou alle afschrijvingen en betalingen goed in de gaten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dit jaar in Fort Lauderdale twee keer een fors bedrag door Bestwestern on hold op de creditcard.
Die reservering was al maanden gratis geannuleerd.En werdt nu dubbel on hold gezet.
Toevallig zaten we op dat moment een paar kilometer verderop.
Langs gegaan en de manager zei dat het aan het computer systeem lag.
Storing waardoor ook geannuleerde bedragen nog afgeschreven werden.
Dag dat we gingen vertrekken was er een ander bedrag ineens afgeschreven.
Weer langs en dit was een no show fee.
Binnen paar dagen terug gestort maar paar euro op verloren door wisselkoers.
In Azie ook meegemaakt dat Agoda ondanks een confirmation.twee keer dezelfde kamer afschreef.
Gelukkig snapte de eigenaar van het hotel ook dat dit niet klopte en heeft het geld terug gestort.
Een keer ben ik geld voor een overnachting die ik had gecanceld zelfs kwijt geraakt.
Sinds dien gooi ik de geannuleerde hotels bij veranderen route of leuke aanbieding van een ander hotel niet meer weg.
Dit hotel was rechtstreeks geboekt en omdat ik geen bewijs had en het hotel niet reageerde op mijn mail kan je ook niks bewijzen.
Die reservering was al maanden gratis geannuleerd.En werdt nu dubbel on hold gezet.
Toevallig zaten we op dat moment een paar kilometer verderop.
Langs gegaan en de manager zei dat het aan het computer systeem lag.
Storing waardoor ook geannuleerde bedragen nog afgeschreven werden.
Dag dat we gingen vertrekken was er een ander bedrag ineens afgeschreven.
Weer langs en dit was een no show fee.
Binnen paar dagen terug gestort maar paar euro op verloren door wisselkoers.
In Azie ook meegemaakt dat Agoda ondanks een confirmation.twee keer dezelfde kamer afschreef.
Gelukkig snapte de eigenaar van het hotel ook dat dit niet klopte en heeft het geld terug gestort.
Een keer ben ik geld voor een overnachting die ik had gecanceld zelfs kwijt geraakt.
Sinds dien gooi ik de geannuleerde hotels bij veranderen route of leuke aanbieding van een ander hotel niet meer weg.
Dit hotel was rechtstreeks geboekt en omdat ik geen bewijs had en het hotel niet reageerde op mijn mail kan je ook niks bewijzen.
Ik heb booking.com gebeld en moet afschriften gaan mailen, dit ging bij hotels.com toch makkelijker.
Dit neem ik wel in overweging als ik weer hotels ga boeken.
Dit neem ik wel in overweging als ik weer hotels ga boeken.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De communicatie met Booking.com verloopt uiterst moeizaam. Ook wij hebben een betalingsbewijs toe moeten sturen, daarna hoor je gewoon niets meer. Ik zal jullie het uitgebreide verhaal besparen, maar kort samengevat komt het erop neer dat de service van Booking.com in deze kwestie belabberd slecht is.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Mjah mijn ervaring met booking.com is toch echt anders. Maar misschien verschilt het wel omdat ik niet bel of mail, maar communiceer via twitter of facebook? Zeker twitter gaat ontzettend snel.
Facebook duurde een dag en verwees mij door naar een telefoonnummer dat ik gisteren gebeld heb. Gisteravond bericht dat het doorgestuurd is naar het hotel. Wat een verschil met hotels.com die na 5 a 10 minuten al terug mailden met het hotel gebeld te hebben.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Wij hebben eenzelfde situatie, hotel dat een bedrag twee keer heeft afgeschreven voor 1 overnachting.
Op 5 augustus overnacht en op 6 augustus 2x het bedrag van de overnachting afgeschreven.
Wij hebben geprobeerd rechtstreeks met het hotel contact op te nemen, maar het e-mailadres op hun website werkt niet, mailen via booking.com reageren ze niet op en facebook reageren ze ook niet op (terwijl ze daar wel op actief zijn).
Ook ons hotel was geboekt via booking.com, maar omdat de betaling e.d. rechtstreeks via het hotel verloopt en we niets hebben betaald via booking.com, hebben we booking.com niet benaderd om dit op te lossen.
We gaan nu een betwistingsformulier opsturen naar de cc maatschappij.
Op 5 augustus overnacht en op 6 augustus 2x het bedrag van de overnachting afgeschreven.
Wij hebben geprobeerd rechtstreeks met het hotel contact op te nemen, maar het e-mailadres op hun website werkt niet, mailen via booking.com reageren ze niet op en facebook reageren ze ook niet op (terwijl ze daar wel op actief zijn).
Ook ons hotel was geboekt via booking.com, maar omdat de betaling e.d. rechtstreeks via het hotel verloopt en we niets hebben betaald via booking.com, hebben we booking.com niet benaderd om dit op te lossen.
We gaan nu een betwistingsformulier opsturen naar de cc maatschappij.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
Als ik vandaag niks hoor ga ik aan het eindr van de middag ofzo het hotel zelf bellen. Baal er van, heb je es een (luxe) mooi hotel in Amerika krijg je dit.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Het hotel dat wij geboekt hadden kun je alleen via een centraal nummer bereiken, van de keten... Dat schiet ook niet op.
We hebben gisteren het betwistingsformulier en de stukken gemaild naar de creditcardmaatschappij, hopelijk lost die het voor ons op.
We hebben gisteren het betwistingsformulier en de stukken gemaild naar de creditcardmaatschappij, hopelijk lost die het voor ons op.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
Booking.com geeft /alleen/ de bij de reservering gebruikte creditcard gegevens door aan het hotel. Het hotel heeft nooit inzage in andere opgeslagen kaarten.SuzieQ schreef: En gisteren heeft ineens een hotel in Los Angeles zomaar het bedrag afgeschreven terwijl ik dit al betaald heb met mijn andere cc(er staan er twee op het bookings.com account). En booking.com reageert tot dusver nog niet.
Als dit hotel dus op twee kaarten iets in rekening heeft gebracht dan moet je hen zelf de gegevens van die tweede kaart hebben gegeven. Wellicht ingecheckt met een andere kaart dan waarvan eerder betaald was en dat het daarom mis is gegaan in de systemen van het hotel?
Overigens wel gek dat het al betaald was, want booking.com doet niet aan prepaid boekingen (zoals hotels.com wel doet), maar laat de betalingen altijd over aan het hotel. En er zijn maar weinig hotels die iets in rekening brengen voordat je ter plaatse bent of uitcheckt. Hooguit wordt er een reservering gedaan. Is hier wellicht sprake van een reservering op de kaart die je hebt gebruikt bij het reserveren op booking.com, en een daadwerkelijke transactie op de kaart die je aan het hotel hebt gegeven bij het inchecken?
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Non refundable boekingen betaal je echt direct bij Booking.
Nee hoor, die worden gewoon gecharged door de supplier (het hotel).
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik aan booking.com heb betaald.
edit: blijkbaar is er inderdaad wel de mogelijkheid voor suppliers om dat te gebruiken. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt, en toch al redelijk wat hotels overal ter wereld via booking.com geboekt. Ik geloof niet dat een amerikaans hotel in een stad die functie gebruikt zal hebben.. Maar de OP zal vast meer info hebben.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik aan booking.com heb betaald.
edit: blijkbaar is er inderdaad wel de mogelijkheid voor suppliers om dat te gebruiken. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt, en toch al redelijk wat hotels overal ter wereld via booking.com geboekt. Ik geloof niet dat een amerikaans hotel in een stad die functie gebruikt zal hebben.. Maar de OP zal vast meer info hebben.
Nee het was niet van te voren betaald. Ze zouden het afschrijven van de card die ik aan hen gaf. Het was inderdaad met de andere geboekt maar dat maakte niks uit zeiden ze.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten