Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
2u22 ga je wel halen. Ik ben ook al eens aangekomen in T5 en moest naar T1 en ik had 2u40. Uiteindelijk had ik nog anderhalf uur over van die 2u40.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Wij zijn van de zomer via Chicago gevlogen, ik vond het er niet als een gekkenhuis uitzien en ik zou zeggen dat het normaal gesproken genoeg moet zijn. maar ik kan je helaas niet echt met zekerheid zeggen of het gaat tegenvallen of niet omdat wij een andere afslag nemen bij de paspoortcontrole omdat we met een rolstoel zijn. wat ik wel zou doen is van te voren de kaart van het vliegveld bestuderen want ik heb mensen daar wel de mist in zien gaan met de treintjes. nadat je door de douane bent en de koffers terug hebt ingeleverd ga je als het ware de terminal uit richting parkeergarage. Daar stap je on het treintje dat je naar de volgende terminal moet brengen. Dat is dan ws terminal 1 zoals je nu zegt maar check dat vlak voor vertrek en terplekke nogmaals. En ongetwijfeld uit de categorie compleet overbodig advies maar ik zeg het toch maar: na landing gewoon even doordoen: niet plassen en treuzelen maar hop naar immigrations en hop met de koffers door de douane, koffers inleveren (manlief kon daar zelfs gewoon het hele karretje waar de koffers opstonden in de mik van de jongelui schuiven en verder gaan), treintje, door de security, naar de gate. En nou mag je plassen en wat te drinken scoren
.

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je kan ook geluk hebben. Dat is mijn ervaring. Afgelopen zomer hadden wij een overstap van 3 uur in Chicago. Wij hielden met het ergste rekening maar toen wij bij de controle aankwamen was er werkelijk helemaal niemand. We stonden na 5 minuten met onze koffer in onze handen en na 30 minuten weer achter de douane. Het grappige is dat we nog op onze donder kregen van een douanier omdat we niet via de APC kiosk waren gegaan. Was sneller geweest.. 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Drie weken geleden kostte het mij een uur vanaf de aankomst bij de gate tot ik de douane was gepasseerd. Het merendeel van die tijd heb ik gewacht op m'n koffer: circa 35 minuten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo allemaal,
Graag jullie advies mbt de volgende vluchttijden. We vliegen in mei 2018 van Dusseldorf naar Los Angeles.
Ik heb tickets gevonden met op de heenreis een tussenstop in New York (Newark EWR) van 6 uur. Na al jullie verhalen heb je die wachttijd wel nodig en hebben we ook nog een paar uur over om ff lekker te eten enzo...
Alleen twijfel ik over de terugreis. Dan is de tussenlanding namelijk Londen Heathrow en deze duurt 5 uren. We hoeven niet over te stappen naar een ander vliegveld. Ik heb echter ook tickets gevonden met een tussenlanding van 55 minuten in Munchen.
Zouden we het redden in 55 minuten?
Beide tickets is vliegen met United Airlines en Lufthansa.
Graag jullie advies mbt de volgende vluchttijden. We vliegen in mei 2018 van Dusseldorf naar Los Angeles.
Ik heb tickets gevonden met op de heenreis een tussenstop in New York (Newark EWR) van 6 uur. Na al jullie verhalen heb je die wachttijd wel nodig en hebben we ook nog een paar uur over om ff lekker te eten enzo...
Alleen twijfel ik over de terugreis. Dan is de tussenlanding namelijk Londen Heathrow en deze duurt 5 uren. We hoeven niet over te stappen naar een ander vliegveld. Ik heb echter ook tickets gevonden met een tussenlanding van 55 minuten in Munchen.
Zouden we het redden in 55 minuten?
Beide tickets is vliegen met United Airlines en Lufthansa.
Op Newark eten valt tegen, onze terminal had een vaag Aziatisch restaurant, 1 of ander ding waar je met ipad moest bestellen en een dunkin donuts.
Wendys was in aanbouw. Verder duurde de security rij met de tassencontrole ontzettend lang. Dit was in de United terminal. Winkels waren er ook niet echt.
Wendys was in aanbouw. Verder duurde de security rij met de tassencontrole ontzettend lang. Dit was in de United terminal. Winkels waren er ook niet echt.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
@Fam Slomp, zitten jullie vast aan bepaalde data? Wij hebben nl tickets voor LA in mei vanaf Dusseldorf met KLM/Delta, met een korte overstap in Amsterdam. Deze vluchten bijv: https://goo.gl/flights/qnMS, 15 mei heen, 5 juni terug voor 365 euro pp.
-
- Amerika-ontdekker
Ja wij zijn gebonden aan de meivakantie. Voordeel is Koningsdag, dus we kunnen vrijdag 27 april vertrekken. En terug op zaterdag 12 mei. Dan komen we zondag aan. Officieel moeten ze dan maandag weer naar school. Maar kan wel overleggen dat ze eventueel een dagje thuisblijven.
Tickets in die periode zijn even duur zag ik al.
Vind het alleen lastig kiezen hoor...
2x tussenlanding is mega goedkoop, maar is ws ook erg vermoeiend.
Tickets in die periode zijn even duur zag ik al.
Vind het alleen lastig kiezen hoor...
2x tussenlanding is mega goedkoop, maar is ws ook erg vermoeiend.
-
- Amerikakenner
Kun je niet 1 dagje later terugvliegen, dus op zondag en dan idd kids thuis op maandag? Dan zou je nl. dit kunnen overwegen:
https://goo.gl/flights/qnMS
6 uur overstaptijd is wel erg lang hoor, ook voor je kids! Wij houden meestal 2,5/3 uur overstaptijd aan op de heenweg naar de VS (reizen ook met 2 kids). Dan heb je rustig de tijd door immigrations te gaan en eventueel nog wat te drinken als er tijd voor over is.
KLM vliegt vanaf Amsterdam rechtstreeks naar LA, misschien is dat een optie.
En op zondag aankomen en kids op maandag weer naar school lijkt me niet echt een goed plan met 9 uur tijdverschil...
KLM vliegt vanaf Amsterdam rechtstreeks naar LA, misschien is dat een optie.
En op zondag aankomen en kids op maandag weer naar school lijkt me niet echt een goed plan met 9 uur tijdverschil...
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nu ik mij netjes heb voorgesteld gelijk een vraag.
Ik volg dit draadje al een paar weken, want ik heb inmiddels niet meer zo'n kijk op de vliegtarieven, maar ben er nog niet uit.
In de zomer 2018 (schoolvakantie) willen wij naar San Francisco vliegen en ik probeer een beetje de vliegtarieven in te schatten.
Als ik zo rondkijk liggen de prijzen zo rond de 1000 euro voor een retour. Bij sommige maatschappijen zijn de tarieven voor augustus nog niet bekend.
Maar, ik kom ook een prijs tegen van zo 730/750 euro (schommelt per dag) met Finnair en 1 overstap.
Volgens manlief moet het nog wel lager kunnen (dalende dollarkoers en het is natuurlijk nog heel vroeg), ik vind het toch best een aardige prijs vergeleken met de rest.
Wat is jullie ervaring? Toch nog even afwachten?

In de zomer 2018 (schoolvakantie) willen wij naar San Francisco vliegen en ik probeer een beetje de vliegtarieven in te schatten.
Als ik zo rondkijk liggen de prijzen zo rond de 1000 euro voor een retour. Bij sommige maatschappijen zijn de tarieven voor augustus nog niet bekend.
Maar, ik kom ook een prijs tegen van zo 730/750 euro (schommelt per dag) met Finnair en 1 overstap.
Volgens manlief moet het nog wel lager kunnen (dalende dollarkoers en het is natuurlijk nog heel vroeg), ik vind het toch best een aardige prijs vergeleken met de rest.
-
- Amerikakenner
Vanaf Amsterdam naar LA vliegen kost tussen de 800 en de 900 euro. Is dus echt een hele dikke vette besparing om het op deze manier te doen lijkt me
(2000 euro?!)

Ik zit ook op hete kolen.
Data nog niet boekbaar.
En man roept steeds flashsale flashsale
Data nog niet boekbaar.
En man roept steeds flashsale flashsale

Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Was dit aan mij gericht? Want wij vliegen 27 april heen.winterpark schreef:Kun je niet 1 dagje later terugvliegen, dus op zondag en dan idd kids thuis op maandag? Dan zou je nl. dit kunnen overwegen:
@ Fam Slomp; zoek nog even verder. Een tussenstop van 6 uur is erg lang. Er zijn nu al betere alternatieven met korte tussenstops in Europa, tickets voor de meivakantie zijn nu rond de € 330,- / € 360,-. Momondo.
Ook kun je overwegen om de tussenstop in Europa te houden, dan hoef je tijdens de overstap niet door immigrations en heb je dus minder tijd nodig. Ik heb afgelopen weken voor de meivakantie al tickets voorbij zien komen van € 295,- met een A380 van Britisch Airways.
Afgelopen meivakantie vlogen wij rechtstreeks DUS-LAX voor € 375,-, om je een indicatie te geven van de mogelijke prijzen.
(Dat was echter met AirBerlin, dat is vanzelfsprekend nu niet meer aan te raden).
Ook kun je overwegen om de tussenstop in Europa te houden, dan hoef je tijdens de overstap niet door immigrations en heb je dus minder tijd nodig. Ik heb afgelopen weken voor de meivakantie al tickets voorbij zien komen van € 295,- met een A380 van Britisch Airways.
Afgelopen meivakantie vlogen wij rechtstreeks DUS-LAX voor € 375,-, om je een indicatie te geven van de mogelijke prijzen.
(Dat was echter met AirBerlin, dat is vanzelfsprekend nu niet meer aan te raden).
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vreemd, wij willen ook naar SFO (of Las Vegas/Los Angeles) in de zomervakantie maar als ik (weliswaar 's avonds en niet overdag) zoek op momondo kom ik toch gemakkelijk prijzen tegen van rond de €510 (met 1 overstap).WeernaardeVS schreef: In de zomer 2018 (schoolvakantie) willen wij naar San Francisco vliegen en ik probeer een beetje de vliegtarieven in te schatten.
-
- Amerikakenner
Foutje van mijn kant, ik bedoelde deze: https://goo.gl/flights/aYYYFam Slomp schreef:Was dit aan mij gericht? Want wij vliegen 27 april heen.winterpark schreef:Kun je niet 1 dagje later terugvliegen, dus op zondag en dan idd kids thuis op maandag? Dan zou je nl. dit kunnen overwegen:
prijzen van 510 euro in de zomer?
Graag hoor ik welke data want dan ga ik vanavond direct boeken!
Alvast dank.
Graag hoor ik welke data want dan ga ik vanavond direct boeken!
Alvast dank.
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Ja via Momondo en WTC zijn de prijzen heel gunstig. Allemaal rond de 350 pp.
Ik denk wel dat we voor een tussenstop in New York gaan. Lijkt me wat overzichtelijker voor de kids. 12 uur achter elkaar in het vliegtuig lijkt me vreselijk. Ben 1 keer naar Nieuw Zeeland geweest en vond het echt vreselijk lang vliegen. En dat was nog zonder kids. Ik denk dat als je de vlucht opsplitst in 2en dat fijner is.
Ik denk wel dat we voor een tussenstop in New York gaan. Lijkt me wat overzichtelijker voor de kids. 12 uur achter elkaar in het vliegtuig lijkt me vreselijk. Ben 1 keer naar Nieuw Zeeland geweest en vond het echt vreselijk lang vliegen. En dat was nog zonder kids. Ik denk dat als je de vlucht opsplitst in 2en dat fijner is.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Fam Slomp
Ik vraag mij af waarom je hier je vraag stelt? Je weet al wat je wilt heb ik het idee. Je krijgt allerlei tips maar komt toch uit bij je eigen plan.
Mij lijkt 6 uur overstap vreselijk....... maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeggen, boek waar jij een goed gevoel bij hebt
Ik vraag mij af waarom je hier je vraag stelt? Je weet al wat je wilt heb ik het idee. Je krijgt allerlei tips maar komt toch uit bij je eigen plan.
Mij lijkt 6 uur overstap vreselijk....... maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeggen, boek waar jij een goed gevoel bij hebt

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-