Ik denk dat je een multi city ticket bedoelt in plaats van Open Jawjoost1982 schreef:
Je kiest voor een zogenaamde Open Jaw ticket; op twee verschillende plekken aankomen en vertrekt. Dat is bij veel maatschappijen vaak al een duurdere optie. Zal overigens ook gelden voor de huurauto/camper die je zal huren. 2500 euro moet redelijk lukken als je maximaal flexibel bent en geen probleem hebt met wat langere overstaptijden.
Nog 1 ding, je geeft aan dat je naar PHX wil in juli. Wij hebben net een reis in NV en AZ achter de rug (en dan niet eens zo zuidelijk als PHX) en ik zou het je niet aanraden. Het is echt bloedheet en dat maakt het voor jou, de kinderen en jullie opties om uitstapjes overdag te maken echt een stuk beperkter. Overdag kun je bijna niks doen, wat best zonde is met al het moois om je heen.
Wellicht heb je een andere reden om naar Phoenix te gaan, maar voor het klimaat raad ik het je anders echt af!
Mocht Keulen een optie zijn om te vertrekken; je kunt bij hun rechtstreeks boeken naar Las Vegas heen en terug voor hele scherpe tarieven.
Je zou bij hen een enkeltje heen of terug kunnen boeken, en met WOW Air of Norwegian het andere enkeltje naar Los Angeles.
Dat moet echt de allergoedkoopste manier zijn om de reis te boeken in ieder geval.
Succes met boeken en de voorpret!
Als ik naar de temperaturen kijk van Las Vegas en Phoenix dan zit daar weinig verschil in voor juli. Dit zijn sowieso de warmste maanden in die gehele regio. Dus om phoenix af te raden vanwege het klimaat vind ik wat kort door de bocht. Het is gewoon overal heet.
Ik zou niet adviseren om 2 aparte tickets te boeken bij 2 verschillende maatschappijen. Ik betwijfel ook of dit de goedkoopste optie is.
De beste tip is om gewoon veel te kijken en veel te vergelijken bij de diverse brokers (wel even checken of ze betrouwbaar zijn) en de diverse maatschappijen. Neem ook zoveel mogelijk opties mee.
Het is niet heel handig om eerst de hotels vast te leggen en daarna pas de tickets, het kan wel, maar het beperkt de flexibiliteit.