Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

campings boeken? Valley of Fire, Joshua Tree, LA in de buurt van Universal Studio's, San Diego

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Blont
Amerika-ontdekker

campings boeken? Valley of Fire, Joshua Tree, LA in de buurt van Universal Studio's, San Diego

Bericht door Blont »

Ik ben dus druk doende met het reserveren van de campings (op jullie aanraden...). Ik denk dat het vooraf reserveren een veel rustigere vakantie geeft, nu ik er wat meer over nadenk. Geen gejekker en gezoek naar een campingplek, hier vol, daar geen plek.... halve dag kwijt met zoeken...
Alleen kom ik nu op een paar plaatsen waar ik nog geen plek heb kunnen reserveren; Ventura of omgeving, Valley of Fire (Columbus day komen we daar aan, maandag 9/10 dus een lang weekend voor de Amerikanen) Ik heb echt geen idee of dit druk gevierd wordt of dat ik me geen zorgen moet maken omdat de campings die kik tot nu toe heb gevonden first come, first serve zijn, oftewel niet te reserveren. En hoe vroeg moet je daar dan voor de poort liggen? Tips voor Joshua Tree-camping, Los Angeles in de buurt van Universal Studio's, San Diego? Voor de bovenstaande plaatsen hebben we nog een campingreservering nodig voor 1 of 2 nachten.
Tips iemand?
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: campings boeken? Valley of Fire, Joshua Tree, LA in de buurt van Universal Studio's, San Diego

Bericht door Trails »

Ik zou toch kijken of je Valley of Fire kunt verzetten. Veel stedelingen (in dit geval dus Las Vegas) trekken massaal de stad uit tijdens een lang weekend.
Wij hebben hetzelfde gedaan voor Moab. We zijn daar zijn met Columbus Day weekend en er zijn dan ook 2 evenementen. Dus even wat schuiven met de planning en nu zijn we er voor het drukke weekend. Ook wij kunnen voor dat weekend niet reserveren omdat we niet in Moab zelf willen zitten maar er net buiten.

Joshua Tree NP: Indian Cove Campground. Deze is te reserveren.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: campings boeken? Valley of Fire, Joshua Tree, LA in de buurt van Universal Studio's, San Diego

Bericht door Marenko »

Bij Ventura kun je kijken naar Point Mugu state beach, direct aan het strand gelegen zonder faciliteiten. Kies hier voor Thornhill Broome campground . Deze is volgens mij reserveerbaar. In het weekend is er kans dat je twee nachten moet reserveren.
In San Diego kun je kiezen voor Silver Strand state beach (ook zonder faciliteiten), aan het strand, ook reserveerbaar. Hier heb je wel de camper nodig om iets te gaan bezoeken. Of Chula vista rv park and resort Vanaf hier is het een stukje lopen naar het openbaar vervoer wat je zo naar de stad brengt.
Neem ook eens een kijkje op onze website, wij houden daar van iedere camping waar we geweest zijn onze ervaringen bij vaak met foto's.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Trails schreef:Ik zou toch kijken of je Valley of Fire kunt verzetten. Veel stedelingen (in dit geval dus Las Vegas) trekken massaal de stad uit tijdens een lang weekend.
Waarbij ze dan op maandag weer vertrekken. En je moet die dag toch ergens zijn en dan lijkt me Valley Of Fire niet de drukste plek. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet. :wink:
Groet,

Old Faithful
Blont
Amerika-ontdekker

Bericht door Blont »

In het weekend is er kans dat je twee nachten moet reserveren.
Yep, dat kregen we wij op een gegeven moment pas na het reserveren te horen, deze dus uiteindelijk niet gereserveerd omdat we op doorreis naar San Francisco zijn. Dat is dus nu wel het probleem met vooraf reserveren, je moet door naar je volgende camping... Moab lekker voor 3 nachten geboekt, relax.... Indian Cove campground geboekt, kwijl, kwijl... wat een schitterende plek!!
We proberen een beetje een combi van geen faciliteiten en full hook up te regelen. De camper heeft voldoende water en propaan aan boord en voor de nood zit er zelfs een aggregaat in die we dan wel per uur moeten dokken (3 dollar p.u.) maar in geval van nood moet dat er maar bij.
Vraagje; de firepitt die bij veel campingplaatsen zit, kan je daarop koken/bakken/BBQ-en? Mag dat met sprokkelhout of moet je briketten gebruiken? Zijn briketten te koop bij de Wallmart enz? Handig om een opklapbaar rooster zelf aan te schaffen?
Blont
Amerika-ontdekker

Bericht door Blont »

Waarbij ze dan op maandag weer vertrekken
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt! Men zal uiteindelijk dinsdag weer aan het werk moeten dus in de loop van maandag naar huis.. En dan hebben wij een overnachting plek.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Soms mag je zelf hout sprokkelen, vaak niet en op de plekken waar het mag is het meeste losse spul al weggehaald. Op de meeste campgrounds kun je hout kopen. Ze willen het liefste dat het opbrandt waar je het koopt. Dit ivm met bepaalde torren. Vaak is het verboden om hout van de ene naar de andere staat mee te nemen. Maar heb er nog nooit een controle op gehad. De bbq-roosters bij de firepits kun je gebruiken maar zijn niet echt schoon te noemen. Wij kopen zelf altijd een kleine bbq bij de walmart. Briquetten of houtskool kun je daar ook kopen. De briquetten die nog gloeien gebruiken wij dan om het kampvuur aan te maken.
Blont
Amerika-ontdekker

Bericht door Blont »

We zijn alweer een stapje verder gekomen en toch nog wat campings via internet bij weten te boeken..
Valley of Fire Echo Bay (Lake Mead ) kunnen boeken voor 1 nacht op Columbus Day dus...
Ventura = Point Mugu SP geworden, basic maar lekker dichtbij LA en alle rust om de camper op te halen en boodschappen te doen vooraf.
LA in de buurt van Universal Studio's heb ik bij Balboa een mail-aanvraag lopen.
San Diego laat ik nog even omdat we ws toch de adviesroute vanaf Joshua Tree via Salton Sea naar Anza Borrega SP gaan rijden en daar proberen te overnachten voor 1 nacht. Dan kunnen we de volgende dag doorrijden naar San Diego voor 1 nacht.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben bij San Diego op Lake Jennigs Campground gestaan. Net buiten de stad, ongeveer 20 minuten rijden naar Sea World. Lekker rustig met een prachtig uitzicht over het meer.
http://www.lakejennings.org/see-and-do/camping/
Blont
Amerika-ontdekker

Bericht door Blont »

Bedankt voor de tip, we houden hem er even bij....
Jeanine_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jeanine_ »

Wij hebben Joshua Tree begin deze maand niet geboekt en er was nog voldoende plek. De zanger gaf ook aan dat dat geen probleem zou zijn. Wij stonden op Jumbo Rocks. Erg leuke camping en lekker centraal (afhankelijk hoe je wil rijden natuurlijk).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer