Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Division »

In al die keren dat ik naar de VS ben geweest heb ik nog nooit de behoefte aan een Amerikaanse simkaart gehad. 's Avonds en 's ochtends op de wifi van het hotel werkt prima. Onderweg zijn er genoeg wifi-punten als ik per se wifi nodig heb.
Afbeelding
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

vimo schreef:
Daniel82 schreef:Wie is er toevallig net terug uit de VS en heeft een T-mobile sim + website account? ik ga namelijk in Oct naar de VS en om nu 20 euro :blink: te betalen voor een sim... :evil: ik hoor je graag.

Haha je gaat naar Amerika en je gaat lopen mierenneuken over een simkaart van 20 euro.... :roll: Kosten die er gewoon bij horen!
Blijf een Hollander he ;-). #ExtremeCheapskates. Daarnaast als we elkaar kunnen helpen! :offtopic:
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
RRonald27
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Prepaidzero compleet waardeloos

Bericht door RRonald27 »

Op basis van goede recensies op dit forum voor onze reis westkust Amerika via Prepaidzero een data sim only van 3 Gb van T-Mobile aangeschaft.
Bestellen ging prima, kaartje snel in huis.

Echter: zowel in de Mifi als in smartphones (Samsung S6/S7) was internet niet vooruit te branden (0 - 0.1 kb/s). Alleen de 2G band werd ondersteund. Veelvuldig mailen met de helpdesk van Prepaidzero leverde niets op. Restitutie werd geweigerd omdat ze op functioneren geen garantie geven.
Van ellende in SF bij een AT&T store (waar ik erg netjes ben geholpen) een ander kaartje aangeschaft. En voila, met 4G internet de winkel uit.
Enige maar: in Californië, Nevada en Utah prima internet. In Arizona geen enkele dekking gehad (moest de NL kaart er weer in).

PS: Wilde de SIM cards gebruiken in een TP-Link 7350. Echter blijkt deze (ondanks het nodige uitzoekwerk) niet geschikt te zijn in Amerika (de niet ondersteunde 1900mhz band 'lijkt' de boosdoener). Kortom, met 3-tal kaarten gebruikt, veelvuldig met de dail-up / APN settings gespeeld, zonder succes.

PS2: Op een of andere manier deed mijn nederlandse Tele2 abonnement het bijna overal.

PS3: tips zijn altijd welkom
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wat voor tips wil je allemaal dan? Volgens mij geef je zelf heel wat tips door je ervaring te delen.
1. check of je mifi/telefoon geschikt is voor de netwerken in de VS.
2. Als je een kaart van prepaidzero of wifiboxx oid aanschaft realiseer je je dan wel dat dit vreemde gasten zijn op een netwerk en dat deze achtergesteld kunnen worden op het netwerk. Dus ben je met zo'n kaartje gast op een AT&T netwerk, dan gaan kaarten van AT&T en roamingpartners vaak voor. Wat kan resulteren in een belabberde internet snelheid.
3. Het netwerk van AT&T is gewoon heel goed.
4. Tele2 heeft denk ik een roaming partnerschap met t-mobile en die hebben goed netwerk. Ik heb met mijn KPN ook altijd prima roamingsnelheden en bereik.

Mijn vraag is wel was dit een specifiek gebied in Arizona of in heel Arizona?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik heb een tijdje geleden in dit topic uitgebreid de moeite genomen om een lijst met geschikte toestellen te geven. Ook raad in ieder geval ik hier altijd zowel t-mobile als elke willekeurige reseller buitenlandse telco's af. T-Mobile heeft Prima dekking in drukbevolkte gebieden, maar dat is niet waar de meeste vakantiegangers dekking willen. Resellers en buitenlandse telco's, ook als ze gebruik maken van At&t, hebben weer een hoop andere nadelen (geen tethering/hotspot, beperkte snelheden, filtering, verkeer eerst via een tunnel naar de telco, etc.

Kortom, volgens mij staat in dit topic al alle info.
tri_ap
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tri_ap »

Dit jaar (juli) gewoon bij een AT&T shop binnengelopen voor prepaid sim (6GB) voor ik dacht $45. Door omstandigheden moesten we veel met Nederland bellen daarom voor $10 onbeperkt internationaal bellen (1000 minuten) toegevoegd. Ter plekke geinstalleerd door vriendelijke AT&T dame. Binnen een half uur weer buiten. Bijna overal 4G bereik (behalve op sommige plekken in Sequioa, Yosemite, omgeving June Lake).
tri_ap
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tri_ap »

Aanvulling: gebruik hotspot was gewoon mogelijk bij AT&T....
Willem999
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 27

Bericht door Willem999 »

Alles goed doorgelezen en veel opgestoken. Toch nog een vraag.
Is er op Miami Int Airport, niet bij de currency exchange, een mogelijk sim cards te kopen.
Zie ze bij de ATT en TMobile shop locaters niet staan.
Bij aankomst geen auto omdat we eerst een cruise nemen en met de hotel shuttle naar de haven gaan.
Arnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Arnie »

We hebben een Arieli simkaart gekocht, bereik in de steden is prima. Maar in parken heeft mijn kpn kaart beter bereik dan Arieli die totaal geen bereik heeft. Achteraf gezien zou ik geen Arieli weer kopen.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Uit gemak ga ik ook bij het landen naar een AT&T store gaan dichtbij de luchthaven. Dan kunnen zij het prepaid plan meteen activeren en ben ik meteen op weg. Die paar % tax betalen we er dan wel bij...
Jellecambre
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Gsm kopen?

Bericht door Jellecambre »

Mijn vrouw en ik gaan in Oktober naar Florida en op cruise. Wij zijn nogal gewend aan internet op de gsm.

Hoe kunnen wij het goedkoopst internet op onze gsm krijgen?

Loont het nog de moeite om een IPhone aan te kopen of zit er eigenlijk quasi geen verschil meer op?
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Gsm kopen?

Bericht door Bushmaster »

Lees onderstaande topic even door, en je hebt de antwoorden:
viewtopic.php?f=10&t=59964
v.w.b. de prijzen van de Iphone's in de US en in Europa:
https://www.apple.com/
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11