Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'Uitstappen' halverwege de vlucht
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht
Fijn dat het gelukt is. Beter zo op de goede manier dan dat je straks iets probeert wat niet lukt.
Roland
Roland
Hier trouwens de uitleg over het verschil tussen een non-stop en een direct flight:
Dear Editor,
Is there a difference between nonstop and direct flights? If so, which is cheaper?
M.L.
Dear Reader,
Many people think nonstop and direct flights are interchangeable terms, but there are differences between the two. A nonstop flight does as its name suggests: flies from one airport to another without stopping. A direct flight, on the other hand, makes stops along the way. Often, passengers traveling on direct flights make a stop at a midpoint airport and remain seated on the plane while some passengers exit and others board.
Advertisement
Additionally, an itinerary with connecting flights requires passengers to change planes at a midpoint airport, which may be in a different terminal or on a different airline.
A nonstop flight is generally the quickest way to get from Point A to Point B, but the major airlines may charge a premium for the convenience. Flights that connect through a carrier's hub cities are often less expensive, and flights on low-fare carriers like Southwest often require at least one connection. Note that while connecting flights may be less expensive, you'll have to pay additional airport charges (Passenger Facility Charges or PFCs) for each airport you stop at, which can raise the overall price by up to $18.
Depending on the circumstances of your trip, the convenience of a nonstop flight may be worth the price imposed by the airlines. But, if you're not in a hurry to arrive, you may be able to save by booking a direct or connecting flight. Compare prices for each type of flight to be sure.
http://www.smartertravel.com/travel-adv ... ?id=336285
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
HarmDommisse
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wilde geen nieuw topic maken dus plaats ik het hier;
Nu reizen wij eind oktober naar de VS en komen via Canada terug. Direct met KLM vanuit AMS is met 300, p.p gestegen. Dus ben ik naar andere vliegvelden gaan kijken. Nu het volgende:
Heenreis
do 28 sep. 06:20 – 07:20
Düsseldorf (DUS) – Amsterdam (AMS)
09:50 – 11:45
Amsterdam (AMS) – San Francisco (SFO)
Terugreis
ma 16 okt. 22:45 – 12:00+1
Toronto (YYZ) – Amsterdam (AMS)
di 17 okt. 13:10 – 14:00
Amsterdam (AMS) – Düsseldorf (DUS)
Nu kan ik toch in principe omdat de terugvlucht vanuit AMS-DUS de dag erna is gewoon deze niet nemen. Deze reis kost dan 533,- PP ipv 912,- PP
Iemand hier ervaring mee?
Nu reizen wij eind oktober naar de VS en komen via Canada terug. Direct met KLM vanuit AMS is met 300, p.p gestegen. Dus ben ik naar andere vliegvelden gaan kijken. Nu het volgende:
Heenreis
do 28 sep. 06:20 – 07:20
Düsseldorf (DUS) – Amsterdam (AMS)
09:50 – 11:45
Amsterdam (AMS) – San Francisco (SFO)
Terugreis
ma 16 okt. 22:45 – 12:00+1
Nu kan ik toch in principe omdat de terugvlucht vanuit AMS-DUS de dag erna is gewoon deze niet nemen. Deze reis kost dan 533,- PP ipv 912,- PP
Iemand hier ervaring mee?
Zou ik ook wel willen weten. Ik vlieg rechtstreeks van Brussel op Atlanta maar de terugvlucht gaat via Amsterdam. Ik heb sowieso dus nog een stuk te treinen voor ik thuis ben, maar als ik er op Schiphol uit kan ben ik natuurlijk wel sneller terug thuis. Kan ik dat vanuit Atlanta regelen dat mijn bagage er in Amsterdam gewoon uit mag?
-
HarmDommisse
- Amerika-ontdekker
Als je de trein moet nemen. Dan moet je toch gewoon je bagage op AMS ophalen en door de douane. Volgens mij checken ze de terugreis met de trein niet. Alleen de heenreis met de trein wel als ik het goed heb.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Voor wat betreft vlucht, niet trein:
Normaal gezien als er een nacht tussen zit (misschien beter meerdere nachten?) dan zou je de bagage moeten meekrijgen en kan je dus het laatste stuk naar DUS niet meer doen. Dat is enkel mogelijk met het laatste deel wat anders vervalt je ticket volledig. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Normaal gezien als er een nacht tussen zit (misschien beter meerdere nachten?) dan zou je de bagage moeten meekrijgen en kan je dus het laatste stuk naar DUS niet meer doen. Dat is enkel mogelijk met het laatste deel wat anders vervalt je ticket volledig. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Je vertrekt op 16 oktober uit Toronto dus je komt 17 oktober aan in Amsterdam. Er zit dus geen nacht tussen in Amsterdam. Je bagage zal normaal gesproken doorgestuurd worden naar Düsseldorf. Tenzij je de medewerkers in Toronto er van kan overtuigen om je bagage tot Amsterdam te sturen.HarmDommisse schreef: ma 16 okt. 22:45 – 12:00+1
-
HarmDommisse
- Amerika-ontdekker
Oh ja.... Goed opgelet weer. FF aangepast. Als ik deze neem:
wo 18 okt. 11:00 – 11:50
Is de prijs gelijk en dan zit er een nacht tussen.
wo 18 okt. 11:00 – 11:50
Is de prijs gelijk en dan zit er een nacht tussen.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Doe dan maar voor de zekerheid meer dan één nacht tussen, desnoods te boeken als een multi-city ticket voor dezelfde prijs.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Trein is niet onderdeel van de vlucht, maar simpelweg een manier om op het vliegveld/thuis te komen zonder dure parking voor auto.HarmDommisse schreef:Als je de trein moet nemen. Dan moet je toch gewoon je bagage op AMS ophalen en door de douane. Volgens mij checken ze de terugreis met de trein niet. Alleen de heenreis met de trein wel als ik het goed heb.
-
HarmDommisse
- Amerika-ontdekker
Heb hem bij googleflights als meerdere steden ingevoerd.Stan.Gobien schreef:Doe dan maar voor de zekerheid meer dan één nacht tussen, desnoods te boeken als een multi-city ticket voor dezelfde prijs.
-
HarmDommisse
- Amerika-ontdekker
Op de site van KLM dit gevonden:
Bagage en transfers
Als u tijdens uw reis een overstap moet maken, wordt uw ruimbagage meestal naar uw eindbestemming vervoerd. De bestemming van uw bagage staat vermeld op het bagagelabel dat u ontvangt wanneer u uw bagage afgeeft.
Tijdens het overstappen hoeft u alleen uw bagage op te halen en opnieuw in te checken voor uw aansluitende vlucht, als:
u twee of meer tickets van verschillende luchtvaartmaatschappijen met verschillende voorwaarden heeft gekocht;
u overstapt van een KLM-vlucht op een binnenlandse vlucht (bijvoorbeeld binnen de Verenigde Staten);
u aankomt op een andere luchthaven dan de luchthaven van waaruit uw aansluitende vlucht vertrekt;
uw transfer langer dan 12 uur duurt of uw aansluitende vlucht de volgende dag vertrekt. (bij een transfer op Amsterdam Airport Schiphol of Parijs-Charles de Gaulle kunt u vragen of uw bagage wordt doorgelabeld naar uw eindbestemming)
uw transfer een vervoer per bus of trein omvat
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Trein kan zeker wél onderdeel zijn van de vluchten. Bvb Brussel-Parijs wordt meestal, -altijd?- met de TGV gedaan. En zoals HarmDommisse zegt, in het gaan kan je niet anders omdat ze dan je volgende segmenten kunnen schrappen, in de terugkeer kan je die gerust laten vallen.elninjoo schreef:Trein is niet onderdeel van de vlucht, maar simpelweg een manier om op het vliegveld/thuis te komen zonder dure parking voor auto.HarmDommisse schreef:Als je de trein moet nemen. Dan moet je toch gewoon je bagage op AMS ophalen en door de douane. Volgens mij checken ze de terugreis met de trein niet. Alleen de heenreis met de trein wel als ik het goed heb.
Zo had ik bvb aparte treintickets gekocht van Parijs naar Lille, omdat dat dichter en goedkoper is dan eerst naar Brussel te reizen en dan nog eens naar huis.
Ik weet dat trein een onderdeel van 'n vlucht kan zijn, maar dat is het bij mijn vlucht niet. Mijn vlucht heeft 'n overstap op Amsterdam om door naar Brussel te vliegen. Ik stap dan liever in Amsterdam uit zodat ik na 1,5 uur trein thuis ben dan de overstap, vlucht en alsnog ruim 'n uur treinen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Zoals al gezegd, het zal alleen lukken als je je bagage in Amsterdam krijgt.
Succes ermee.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Elke airline heeft zowat z'n eigen regels wat betreft short checken van bagages (niet doorlabelen naar de eindbestemming).
Steeds vaker doen ze hier moeilijk over, zoek het fenomeen hidden cities maar eens op.
Er zijn zelfs maatschappijen bij wie dit als breach of contract wordt beschouwd en de airline kan in theorie een schadevergoeding eisen.
Nu, geen paniek, ik heb het nog nooit weten gebeuren, maar er zijn wel degelijk airlines die dit bijhouden. Als dit vaker voorvalt, kunnen ze optreden.
Sommige airlines verbieden het volledig, anderen zijn er vrij soepel in.
Mijn advies is op voorhand ff de maatschappij mailen en om bevestiging vragen of ze je koffers willen short checken. Krijg je bevestiging, dan kan je dat antwoord laten zien aan de check-in wanneer je je koffer incheckt.
Een tweede, iets egoïstischere oplossing is gewoon niet boarden op het laatste traject. Zo moet men je koffers afladen, maar je gaat je er niet populair mee maken en je kan een gans vluchtschema in de war sturen.
Tot slot kan je aan de gate ook laten weten dat iemand van de familie zich niet lekker voelt en je besluit niet verder te reizen met het vliegtuig. Als airlines dit horen zijn ze zeer vaak geneigd hier in mee te gaan, ze willen namelijk geen medische situatie aan boord. Zo geef je de airline toch ook de kans om tijdig (nog voor de vlucht toekomt zelfs) je koffers te gaan zoeken zodat je ze kan ophalen.
Nu, voor alle dudelijkheid, "oplossingen" 2 en 3 zijn natuurlijk helemaal niet zuiver en gebruik je liever niet. Ikzelf zou het niet overwegen (als het niet mag, dan mag het niet) maar het zijn wel de meest gebruikte situaties.
Steeds vaker doen ze hier moeilijk over, zoek het fenomeen hidden cities maar eens op.
Er zijn zelfs maatschappijen bij wie dit als breach of contract wordt beschouwd en de airline kan in theorie een schadevergoeding eisen.
Nu, geen paniek, ik heb het nog nooit weten gebeuren, maar er zijn wel degelijk airlines die dit bijhouden. Als dit vaker voorvalt, kunnen ze optreden.
Sommige airlines verbieden het volledig, anderen zijn er vrij soepel in.
Mijn advies is op voorhand ff de maatschappij mailen en om bevestiging vragen of ze je koffers willen short checken. Krijg je bevestiging, dan kan je dat antwoord laten zien aan de check-in wanneer je je koffer incheckt.
Een tweede, iets egoïstischere oplossing is gewoon niet boarden op het laatste traject. Zo moet men je koffers afladen, maar je gaat je er niet populair mee maken en je kan een gans vluchtschema in de war sturen.
Tot slot kan je aan de gate ook laten weten dat iemand van de familie zich niet lekker voelt en je besluit niet verder te reizen met het vliegtuig. Als airlines dit horen zijn ze zeer vaak geneigd hier in mee te gaan, ze willen namelijk geen medische situatie aan boord. Zo geef je de airline toch ook de kans om tijdig (nog voor de vlucht toekomt zelfs) je koffers te gaan zoeken zodat je ze kan ophalen.
Nu, voor alle dudelijkheid, "oplossingen" 2 en 3 zijn natuurlijk helemaal niet zuiver en gebruik je liever niet. Ikzelf zou het niet overwegen (als het niet mag, dan mag het niet) maar het zijn wel de meest gebruikte situaties.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Met KLM kun je vanaf DUS - AMS - SFO en weer terug vliegen zag ik. Je kunt dan ook voor een layover van 12.20u op AMS op de terugweg kiezen zag ik. Dan kun je toch je koffers naar AMS laten labelen? Voor de prijs maakt het niet uit (ja het is 180 euro goedkoper dan alleen vanaf AMS)
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Bij een lange overstap kan je inderdaad wel vragen om je koffers te labelen tot de eerste stop, daar doet men meestal niet moeilijk over.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Het kan je tegenwoordig wel geld kosten als je de reis niet afmaakt aldus de vervoersvoorwaarden van KLM:
Als de Passagier niet alle Vluchtcoupons gebruikt en de reis voortijdig onderbreekt, kan de Passagier een vast bedrag van Eur 250 op Schiphol Airport en Eur 350 op Charles de Gaulle (Parijs) in rekening worden gebracht voor het afhalen van Geregistreerde Bagage.
Hoe gaan ze dat doen? Moet je je bagage dan aan een speciale loket afhalen na het voldoen van de boete. Of sturen ze een deurwaarder?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 9522 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 7 Reacties