Na veel te hebben gelezen op dit forum mag ik nu eindelijk zelf ook een vraag posten! Komende meivakantie (2018) willen we namelijk naar Florida. Onze samenstelling: 2 volw en 3 kinderen (10, 13 en 14). We kunnen maximaal 12 dgn weg.
Ik heb wat offertes opgevraagd bij reisbureaus en hoewel de voorstellen allemaal even leuk zijn blijf ik het gevoel houden dat we zelf misschien betere deals zouden kunnen krijgen (Dit komt ongetwijfeld ook door het lezen van alle posts die ik op dit forum voorbij zie komen
Graag wil ik daarom jullie om tips/advies/wijze raad vragen.
Zelf is ons idee om (max.) 3 plaatsen aan te doen: Miami, Orlando en nog een plaats (nog geen idee waar). In Orlando willen we graag in een villa met privé zwembad verblijven. Pretparken bezoeken vinden we wel leuk, maar max 2 dagen is wat ons betreft genoeg. Dus dat wordt nog lastig met kiezen vrees ik.
Mijn belangrijkste vragen zijn:
- Wat is een leuke route om te doen in 12 dagen?
- Waar kan ik zoeken naar goede deals voor vliegtickets? (heb zelf niet veel ervaring met zoeken naar goede vliegdeals en na een tijdje zoeken ben ik er al klaar mee omdat alles op elkaar lijkt en ik door de bomen het bos niet meer zie)
Uit het lezen van de vele reisverslagen heb ik wel wat mooie villa’s in Orlando gezien (en gebookmarkt), het ‘probleem’ is meer waar ik voor de overige overnachtingen een leuk hotel moet zoeken die plaats heeft voor een gezin van 5 personen. Belangrijk punt daarbij is dat we niet met z’n vijven op 1 kamer kunnen door snurkers, dus we zoeken naar suites/kamers dit bestaan uit twee kamers, oid.
Daarnaast is het voor ons erg belangrijk om het relaxed te houden, bijv. 1 nachtje Miami, 3 nachtjes ergens anders en dan in Orlando 7 nachten.
Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen en hoop op veel reacties!