Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis S4pS4p: huwelijksreis sept 2018 San Francisco-San Francisco.
Reis S4pS4p: huwelijksreis sept 2018 San Francisco-San Francisco.
Wij hadden graag jullie tips en advies bij een rondje dat we volgend jaar in september voor onze huwelijksreis zullen doen. Alvast bedankt voor jullie feedback.
Ik zeg er alvast bij dat we geen al te grote wandelingen gaan doen. We hebben nog niets geboekt, maar voorlopig hebben we volgend plan in ons hoofd:
Dag 1: heenvlucht naar San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - ophalen huurwagen in namiddag - Lake Tahoe
Dag 5: loniest route 50 - berlin ichtysaur- eureka
Dag 6: loniest route 50- lehmann caves- great basin NP- bonneville speedway- Salt Lake City
Dag 7: Salt Lake City
Dag 8: dinosaur NP + rit tot aan Arches
Dag 9: Arches - Mexican Hat
Dag 10: monument valley- Cameron
Dag 11: grand canyon ( south & north rim) - Page
Dag 12: Lake powell - horseshoe bend - Bryce - Tropic
Dag 13: Zion
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - Yoshua Tree NP - Twentynine palms
Dag 18: Death Valley- Mamoth Lake
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco ( huurwagen inleveren)
Dag 21: San Francisco terugvlucht
L.A. Is niets voor ons, wij verkiezen om naar San Diego te gaan. We beseffen dat dag 15 een lange rit zal worden.
Ik zeg er alvast bij dat we geen al te grote wandelingen gaan doen. We hebben nog niets geboekt, maar voorlopig hebben we volgend plan in ons hoofd:
Dag 1: heenvlucht naar San Francisco
Dag 5: loniest route 50 - berlin ichtysaur- eureka
Dag 6: loniest route 50- lehmann caves- great basin NP- bonneville speedway- Salt Lake City
Dag 8: dinosaur NP + rit tot aan Arches
Dag 9: Arches - Mexican Hat
Dag 10: monument valley- Cameron
Dag 11: grand canyon ( south & north rim) - Page
Dag 12: Lake powell - horseshoe bend - Bryce - Tropic
Dag 13: Zion
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - Yoshua Tree NP - Twentynine palms
Dag 18: Death Valley- Mamoth Lake
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco ( huurwagen inleveren)
Dag 21: San Francisco terugvlucht
L.A. Is niets voor ons, wij verkiezen om naar San Diego te gaan. We beseffen dat dag 15 een lange rit zal worden.
Re: Reis S4pS4p: huwelijksreis sept 2018 San Francisco-San Francisco.
Zijn jullie al eerder in het zuidwesten geweest? Ik vind het een bijzondere route en het lijkt mij een race tegen de klok. Grand Canyon North Rim en South Rim op 1 dag? Je weet dat dit 340 km uit elkaar ligt? En 1 overnachting bij Moab, voor Arches. Moab is veel meer dan Arches, met o.a. Canyonlands en Dead Horse State Park. Voor Zion heb je geen tijd met maar 1 overnachting, dat is echt een wandelpark. Als je niet van wandelen houdt zou ik Zion nog eerder overslaan. Voor Vegas is 1 overnachting ook erg weinig. Heb je al eens gekeken naar de voorbeeldroute? http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Ik zou de omgeving SLC/Moab bewaren voor een eventueel andere reis.
Ik zou de omgeving SLC/Moab bewaren voor een eventueel andere reis.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Wow. Volgens mij eerste keer dat ik Berlin–Ichthyosaur State Park tegenkom hier.
Jullie weten dan denk ik wel dat dit een uur rijden vanaf NV-50 ligt, en dan weer terug? Op een dag dat al een uur of 7 rijden is.
Dag 4. Waarom rijd je helemaal naar Lake Tahoe om er geen tijd te besteden? In september is het ook vroeg donker.
Dag 6. Uurtje of 9 rijden, en dan heb je nog niets gedaan.
Dag 7. Salt Lake City - Vernal neem ik aan?
Dag 8. Vernal - Dinosaur NM - Moab. Niets mis mee, geeft wat tijd voor Harpers Corner + wat uitzichtpunten + wandeling. Maar weinig tijd voor Arches.
Dag 9. Moab kent ook nog Canyonlands NP (onder andere). Gehele dag zoet mee.
Dag 10. Mexican Hat - Monument Valley - Cameron. Dit is dan weer een korte dag. Tijd om Goosenecks SP mee te nemen.
Dag 11. Cameron - Grand Canyon South Rim - Grand Canyon North Rim - Page? Je moet hier de hele Grand Canyon omrijden. Ben je een uurtje of 4 mee bezig.
Dag 12. Ok. Maar ik zie geen tijd voor iets op Lake Powell. Zou alle tijd besteden aan Bryce Canyon.
Dag 13 is dan Tropic - Zion - Las Vegas neem ik aan. Wat weinig tijd voor Zion, maar ok.
Dag 18. Wordt dan Twentynine Palms - Death Valley - Mammoth Lakes? Uurtje of 8 rijden, zonder uit de auto te stappen om iets te zien.
Dag 19. Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20. Yosemite - SF. Erg weinig tijd voor Yosemite, terwijl je hiervoor 2 dagen a 8 uur minimaal bezig bent auto te rijden om er te komen, spendeer je er bijna minder tijd.
Dag 22. Thuis
Dit zijn 3 vakanties van 22 dagen ineen.
Fantastisch om van de standaard 1e route naar de VS af te wijken, maar dit behoeft toch wel wat toelichting
Jullie weten dan denk ik wel dat dit een uur rijden vanaf NV-50 ligt, en dan weer terug? Op een dag dat al een uur of 7 rijden is.
Dag 4. Waarom rijd je helemaal naar Lake Tahoe om er geen tijd te besteden? In september is het ook vroeg donker.
Dag 6. Uurtje of 9 rijden, en dan heb je nog niets gedaan.
Dag 7. Salt Lake City - Vernal neem ik aan?
Dag 8. Vernal - Dinosaur NM - Moab. Niets mis mee, geeft wat tijd voor Harpers Corner + wat uitzichtpunten + wandeling. Maar weinig tijd voor Arches.
Dag 9. Moab kent ook nog Canyonlands NP (onder andere). Gehele dag zoet mee.
Dag 10. Mexican Hat - Monument Valley - Cameron. Dit is dan weer een korte dag. Tijd om Goosenecks SP mee te nemen.
Dag 11. Cameron - Grand Canyon South Rim - Grand Canyon North Rim - Page? Je moet hier de hele Grand Canyon omrijden. Ben je een uurtje of 4 mee bezig.
Dag 12. Ok. Maar ik zie geen tijd voor iets op Lake Powell. Zou alle tijd besteden aan Bryce Canyon.
Dag 13 is dan Tropic - Zion - Las Vegas neem ik aan. Wat weinig tijd voor Zion, maar ok.
Dag 18. Wordt dan Twentynine Palms - Death Valley - Mammoth Lakes? Uurtje of 8 rijden, zonder uit de auto te stappen om iets te zien.
Dag 19. Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20. Yosemite - SF. Erg weinig tijd voor Yosemite, terwijl je hiervoor 2 dagen a 8 uur minimaal bezig bent auto te rijden om er te komen, spendeer je er bijna minder tijd.
Dag 22. Thuis
Dit zijn 3 vakanties van 22 dagen ineen.
Fantastisch om van de standaard 1e route naar de VS af te wijken, maar dit behoeft toch wel wat toelichting

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Heel bizar, dit is niet wat ik me van een huwelijksreis zou willen voorstellen. Let op, je zal zeker mooie dingen zien hoor, maar je zal zwaar vermoeid terugkomen van dergelijke reis.
Heb je dit al eens op google maps gezet ?
Heb je dit al eens op google maps gezet ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Dit is wel heel erg veel rijden S4PS4P, maar omdat je Bonneville er ook bij hebt staan, misschien houd jij wel van veel kilometers vreten. Is er bij Bonneville ook wat te doen? Anders sta je naar een zoutvlakte met niets te kijken en die zijn er elders ook wel.
Al met al een bijzondere route, dat is geen probleem, misschien wel leuker dan de gebaande paden, maar met de korte tijd zou ik dit niet zo doen.
Al met al een bijzondere route, dat is geen probleem, misschien wel leuker dan de gebaande paden, maar met de korte tijd zou ik dit niet zo doen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Het is zelfs onze eerste keer in de VS. We houden wel van wat alternatievere routes en hebben geen schrik om een paar keer lange ritten te doen.
Welke tussenstop zouden jullie aanraden vanuit San Francisco richting route 50 ter vervanging van Lake Tahoe?
Is Berlin Ichtysaur niet de moeite om twee uur voor rond te rijden?
De zoutvlakte is iets voor mijn toekomstige, maar ik vond dat ook al te ver rond rijden.
De north rim vreesde ik al dat die te ver omrijden is en die wouden we zelf ook al schrappen.
We dachten ons in moab te beperken tot Arches. We kunnen nu eenmaal niet alles zien.
Hebben jullie nog voorstellen tot verbetering?
Het is zelfs onze eerste keer in de VS. We houden wel van wat alternatievere routes en hebben geen schrik om een paar keer lange ritten te doen.
Welke tussenstop zouden jullie aanraden vanuit San Francisco richting route 50 ter vervanging van Lake Tahoe?
De zoutvlakte is iets voor mijn toekomstige, maar ik vond dat ook al te ver rond rijden.
De north rim vreesde ik al dat die te ver omrijden is en die wouden we zelf ook al schrappen.
We dachten ons in moab te beperken tot Arches. We kunnen nu eenmaal niet alles zien.
Hebben jullie nog voorstellen tot verbetering?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook al is er niets mis met zo nu en dan een langere rit. Het moet wel doenbaar blijven. Heb je je ingelezen over wat er overal allemaal te doen is? Zo zou ik dus echt langer in het gebied tussen Moab en Page blijven. Imo de mooiste gebieden van het zuidwesten. Alleen Arches doen is echt zonde, ook al weet je blijkbaar niet wat je mist als je Canyonlands en Dead Horse sp niet meepakt.
Wat zijn voor jou/jullie nou de echte 100% must sees? Dat helpt wat makkelijker. Je hebt maar 21 dagen, dus ik zou in eerste instantie uitgaan van de link die hierboven al gegeven wordt met het standaard rondje. Als je geen LA wilt doen, kan je daar dus andere zaken voor inzetten.
Ter info:
Als er op de dag(en) dat jullie er zijn op bonneville races gepland zijn kan dat best interessant zijn overigens.
Wat zijn voor jou/jullie nou de echte 100% must sees? Dat helpt wat makkelijker. Je hebt maar 21 dagen, dus ik zou in eerste instantie uitgaan van de link die hierboven al gegeven wordt met het standaard rondje. Als je geen LA wilt doen, kan je daar dus andere zaken voor inzetten.
Ter info:
Als er op de dag(en) dat jullie er zijn op bonneville races gepland zijn kan dat best interessant zijn overigens.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op zich is Lake Tahoe een mooie bestemming voor een tussenovernachting. Het ligt eraan hoe laat jullie kunnen vertrekken vanuit SF. Het is ruim 300 km. Je zou de volgende ochtend nog een paar uurtjes kunnen verblijven bij het meer alvorens verder te rijden via de US 50 naar Eureka (Nevada.)S4pS4p schreef:Bedankt alvast voor jullie reacties.
Berlin Ichthyosaur ken ik niet, zal best interessant zijn, maar je hebt er eigenlijk geen tijd voor.
In je route lijkt het trouwens alsof je een volle dag ter besteding hebt in Zion, Las Vegas, Yosemity, SLC maar je hebt er maar 1 overnachting.
Dag 18: van Twenty Nine Palms via Death Valley naar Mammoth Lakes is inderdaad ook een rit van meer dan 700 km.
Ik zou de uithoek SLC en Moab eruit halen en dan de voorbeeldroute als basis nemen zodat je meer tijd hebt voor de nationale parken. Ook Las Vegas verdient wel een extra dag. Met her en der naar eigen keuze wat aanpassingen, zoals een rondje SF i.p.v. LA en San Diego i.p.v. LA ,heb je een mooie route. Of boek een one-way d.w.z. starten in San Diego (of LA) en eindigen in SF.
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wij hebben op basis van jullie opmerkingen ons reisschema herbewerkt en de reis ook verlengd met een aantal dagen.
Wat denken jullie van dit reisschema?
Dag 1: vlucht naar San Francisco
Dag 5: Lake –Tahoe- loniest route 50 - Ely
Dag 6: Ely - lehmann caves- great basin NP- bonneville speedway- Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City- dinosaur NP -Moab
Dag 9: Arches - Moab
Dag 10: Moab – Deadhorse point- Canyonlands – Mexican Hat
Dag 11: Mexican Hat - Monument valley- Tusayon
Dag 12: Tusayon- Grand Canyon ( south rim) – Lake Powell – horseshoe bend- Page
Dag 13: Page – Bryce canyon - Tropic
Dag 14: Bryce canyon- Springdale
Dag 15: Zion- Springdale
Dag 16: Springdale -Las Vegas
Dag 17: Las vegas
Dag 18: Las Vegas - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego - Yoshua Tree NP - Twentynine palms
Dag 21: Twentynine palms - Death Valley- Mammoth Lakes
Dag 22: Yosemite
Dag 23: Yosemite - San Francisco ( huurwagen inleveren)
Dag 24: San Francisco terugvlucht
Dag 25: thuiskomst
Bedankt voor jullie mening.
Wat denken jullie van dit reisschema?
Dag 5: Lake –Tahoe- loniest route 50 - Ely
Dag 6: Ely - lehmann caves- great basin NP- bonneville speedway- Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City- dinosaur NP -Moab
Dag 9: Arches - Moab
Dag 10: Moab – Deadhorse point- Canyonlands – Mexican Hat
Dag 11: Mexican Hat - Monument valley- Tusayon
Dag 12: Tusayon- Grand Canyon ( south rim) – Lake Powell – horseshoe bend- Page
Dag 13: Page – Bryce canyon - Tropic
Dag 14: Bryce canyon- Springdale
Dag 15: Zion- Springdale
Dag 16: Springdale -Las Vegas
Dag 17: Las vegas
Dag 18: Las Vegas - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego - Yoshua Tree NP - Twentynine palms
Dag 21: Twentynine palms - Death Valley- Mammoth Lakes
Dag 22: Yosemite
Dag 23: Yosemite - San Francisco ( huurwagen inleveren)
Dag 24: San Francisco terugvlucht
Bedankt voor jullie mening.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar een one way. Jullie maken nu op het laatst een rare kronkel. Wat wil je in DV zien? Ik zou Yosemite in her begin doen. En eindigen in SD of LA.
Marianne
Marianne
Tot nu toe weinig reacties op ons aangepast reisschema. Het zal wel in orde zijn dan zeker 
Ik had nog een vraagje bij de boekingen. Het lijkt mij dat de vliegtuigtickets het voordeligst kunnen gevonden worden ongeveer 6 maanden voor vertrek (klopt dit?). Maar een heel aantal hotels en lodges in de parken zullen we ongeveer een jaar op voorhand moeten reserveren. Dat betekent dat toch dat je op voorhand de datum van je vluchten moet vastleggen zonder dat je ze nadien nog aan de hand van goedkopere vluchtdata (een paar dagen vroeger of later) zou kunnen aanpassen want je zit al vast aan een aantal hotelreservaties?
Hoe pakken jullie het meestal aan voor de hotel- en vliegtuigreservaties?
Is een one way ticket niet veel duurder dan op dezelfde luchthaven aankomen en vertrekken?

Ik had nog een vraagje bij de boekingen. Het lijkt mij dat de vliegtuigtickets het voordeligst kunnen gevonden worden ongeveer 6 maanden voor vertrek (klopt dit?). Maar een heel aantal hotels en lodges in de parken zullen we ongeveer een jaar op voorhand moeten reserveren. Dat betekent dat toch dat je op voorhand de datum van je vluchten moet vastleggen zonder dat je ze nadien nog aan de hand van goedkopere vluchtdata (een paar dagen vroeger of later) zou kunnen aanpassen want je zit al vast aan een aantal hotelreservaties?
Hoe pakken jullie het meestal aan voor de hotel- en vliegtuigreservaties?
Is een one way ticket niet veel duurder dan op dezelfde luchthaven aankomen en vertrekken?
One way is niet altijd duurder. Een half jaar van te voren boeken is ook niet perse goedkoper. Met vliegtickets is het een kwestie van elke dag in de gaten houden als je weet wanneer je wilt gaan en toeslaan zodra jij een mooie prijs ziet. Als je op voorhand al hotels wilt vastleggen kun je hotels doen die annuleerbaar zijn, zodat je nog kunt wijzigen.
Kunnen de hotels meer dan een jaar op voorhand geboekt worden of is het afhankelijk van hotel tot hotel vanaf wanneer reservaties mogelijk zijn?
Geldt dit ook voor de lodges in de parken?
Geldt dit ook voor de lodges in de parken?
Is inderdaad afhankelijk van het hotel. De meeste accommodaties in de parken zijn wel erg vroeg op voorhand al te boeken. Gewoon een kwestie van kijken en checken of je al kunt boeken voor de data dat je wil gaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou echt iets aanpassen. Er was al eerder aangegeven dat dag 21 - toen dag 18 - erg veel is. Je hebt niet aangegeven wat je in Death Valley wilt doen maar ik denk dat het zo niet zinvol is. Zijn San Diego en Joshua Tree beide een must? En waarom DV en JT niet doen op weg naar San Diego?
Marianne
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Gezien de route houden jullie wel van IN de auto zitten en mijlen maken.
een oneway lijkt mij veel handiger.
en ook als anderen zeggen eerst Yosemite, hoef je die rare kronkel op het laats niet te maken, vlieg je terug van LA of SD.
een oneway lijkt mij veel handiger.
en ook als anderen zeggen eerst Yosemite, hoef je die rare kronkel op het laats niet te maken, vlieg je terug van LA of SD.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Na weer wat bijlezen en opzoeken, zijn we tot volgende aangepaste planning gekomen.
Zoals hier aangeraden, zullen we er een one way van proberen te maken en via San Diego terugvliegen.
We wensen om het te drukke Zion te vermijden (en in plaats Kolob Canyon & Valley of Fire te bezichtigen). Ook onze tijd in Yosemite beperken we omdat we niet zo van mensenmassa's houden en het file doen om in de valley te geraken, schrikt ons af. Of zou dit half september al beter moeten zijn?
Dag 4: San Francisco - ophalen huurwagen in middag - Yosemite (Fish camp)
Dag 5: Yosemite (Mariposa grove & Glacier point: Taft point) - Tiago pass- Lee Vining
Dag 6: Lee Vining- Bodie - Lake Tahoe
Dag 7: Lake Tahoe- loniest road 50 - Ely
Dag 8: Ely - great basin NP- bonneville speedway- Salt Lake City
Dag 9: Salt Lake City
Dag 10: Salt Lake City- dinosaur NP -Moab
Dag 11: Arches - Moab
Dag 12: Moab – Deadhorse point- Canyonlands (Island in the Sky) – Mexican Hat
Dag 13: Mexican Hat - Monument valley- Grand Canyon Village
Dag 14: Grand Canyon (south rim) – Lake Powell – horseshoe bend- Page
Dag 15: Page – Bryce canyon (scenic drive) - Tropic
Dag 16: Bryce (Navajo & Queen's garden combi trail)- Cedar City
Dag 17: Cedar City -Kolob Canyon (Taylor Creek trail)- Overton
Dag 18: Valley of Fire -Las Vegas
Dag 19: Las vegas
Dag 20: Las Vegas - Death Valley- Twentynine palms
Dag 21: Yoshua Tree NP - San Diego
Dag 22: San Diego
Dag 23: San Diego
Dag 24: San Diego terugvlucht
Hebben jullie tips voor hotels in de buurt van Kolob Canyons (ik heb nu Cedar City genoteerd) en bij Valley of Fire (Overton?)
Zijn er nog bepaalde dagen niet logisch opgebouwd of vergeet ik nog iets?
Bedankt!
Zoals hier aangeraden, zullen we er een one way van proberen te maken en via San Diego terugvliegen.
We wensen om het te drukke Zion te vermijden (en in plaats Kolob Canyon & Valley of Fire te bezichtigen). Ook onze tijd in Yosemite beperken we omdat we niet zo van mensenmassa's houden en het file doen om in de valley te geraken, schrikt ons af. Of zou dit half september al beter moeten zijn?
Dag 4: San Francisco - ophalen huurwagen in middag - Yosemite (Fish camp)
Dag 5: Yosemite (Mariposa grove & Glacier point: Taft point) - Tiago pass- Lee Vining
Dag 6: Lee Vining- Bodie - Lake Tahoe
Dag 7: Lake Tahoe- loniest road 50 - Ely
Dag 8: Ely - great basin NP- bonneville speedway- Salt Lake City
Dag 9: Salt Lake City
Dag 10: Salt Lake City- dinosaur NP -Moab
Dag 11: Arches - Moab
Dag 12: Moab – Deadhorse point- Canyonlands (Island in the Sky) – Mexican Hat
Dag 13: Mexican Hat - Monument valley- Grand Canyon Village
Dag 14: Grand Canyon (south rim) – Lake Powell – horseshoe bend- Page
Dag 15: Page – Bryce canyon (scenic drive) - Tropic
Dag 16: Bryce (Navajo & Queen's garden combi trail)- Cedar City
Dag 17: Cedar City -Kolob Canyon (Taylor Creek trail)- Overton
Dag 18: Valley of Fire -Las Vegas
Dag 19: Las vegas
Dag 20: Las Vegas - Death Valley- Twentynine palms
Dag 21: Yoshua Tree NP - San Diego
Dag 22: San Diego
Dag 23: San Diego
Dag 24: San Diego terugvlucht
Hebben jullie tips voor hotels in de buurt van Kolob Canyons (ik heb nu Cedar City genoteerd) en bij Valley of Fire (Overton?)
Zijn er nog bepaalde dagen niet logisch opgebouwd of vergeet ik nog iets?
Bedankt!
De route lijkt mij behoorlijk pittig. Wij houden ook wel van kilometers maken maar je wilt neem ik aan ook het één en ander zien.
Je maakt ook wat vreemde stappen in de route als ik het zo bekijk.
Wil je perse naar Salt lake city en de omgeving? Want dit kost behoorlijk wat dagen die heel goed op andere plekken in de route kunt gebruiken.
Dag 4:
Waarom niet gelijk op dag 1? Scheelt volgens mij behoorlijk wat tijd op dag 4 en je hebt dan ook gelijk een auto tot je beschikking.
En waarom Fishcamp? Het lijkt mij handiger om dichter bij Yosemite Valley te zitten.
Dag 5:
Dit is niet realistisch. Je doet 2 dagen in 1
Je maakt ook wat vreemde stappen in de route als ik het zo bekijk.
Wil je perse naar Salt lake city en de omgeving? Want dit kost behoorlijk wat dagen die heel goed op andere plekken in de route kunt gebruiken.
Dag 4:
Waarom niet gelijk op dag 1? Scheelt volgens mij behoorlijk wat tijd op dag 4 en je hebt dan ook gelijk een auto tot je beschikking.
En waarom Fishcamp? Het lijkt mij handiger om dichter bij Yosemite Valley te zitten.
Dag 5:
Dit is niet realistisch. Je doet 2 dagen in 1
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Op vakantie naar Amerika gaan betekent vooral: schrappen! Op zich hebben jullie dat wel al gedaan (zie Zion), maar toch rijden jullie heel veel kilometers om een trekpleister verder weg te bezoeken. Dat kan natuurlijk, maar vraag je af of je nota bene je huwelijksreis daadwerkelijk graag in de auto wilt doorbrengen!
Als ik alleen al de route SF - Dinosaur - GC - Bryce - LV en SD via de snelste route in Google maps laat berekenen, kom ik op 2.336 mijl (een kleine 4.000 km). Dan heb je dus nog niet de exacte kilometers naar alle routepunten, laat staan de km's in de plaatsen en vooral de parken meegenomen. Ik zou de hele route eens in een Excelletje zetten en per dag de km en de pure reistijd neerzetten. Dan zie je direct hoeveel km je dan (nog steeds excl. de vele kleine stukken steden/parken) gaat maken.
Er zitten ook een paar dagen in, waarvan ik me afvraag hoe en wat je wil zien. De dag LV - DV - Twentynine Palms koste volgens maps al 6,5u pure reistijd. Aangezien je nog eens moet eten en natuurlijk ook wat wil zien (waarom rijd je anders om via DV?) lijkt me dit al een bijna onhaalbare dag. Daarnaast ook even goed denken over dag 5, zoals Sentinel al aanraadde.
Als ik alleen al de route SF - Dinosaur - GC - Bryce - LV en SD via de snelste route in Google maps laat berekenen, kom ik op 2.336 mijl (een kleine 4.000 km). Dan heb je dus nog niet de exacte kilometers naar alle routepunten, laat staan de km's in de plaatsen en vooral de parken meegenomen. Ik zou de hele route eens in een Excelletje zetten en per dag de km en de pure reistijd neerzetten. Dan zie je direct hoeveel km je dan (nog steeds excl. de vele kleine stukken steden/parken) gaat maken.
Er zitten ook een paar dagen in, waarvan ik me afvraag hoe en wat je wil zien. De dag LV - DV - Twentynine Palms koste volgens maps al 6,5u pure reistijd. Aangezien je nog eens moet eten en natuurlijk ook wat wil zien (waarom rijd je anders om via DV?) lijkt me dit al een bijna onhaalbare dag. Daarnaast ook even goed denken over dag 5, zoals Sentinel al aanraadde.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Ik zou de route een stuk inkorten bijvoorbeeld: SF - Yosemite - Las Vegas - Zion (echt schitterend ook als je geen wandelaar bent) - Bryce - monument valley - grand canyon - san diego.
Ik zou SLC en archers/moab schrappen en voor een volgende reis bewaren. Wij hebben ruim 4 weken uitgetrokken voor bovenstaande route. we zijn niet naar SD gegaan maar naar LA.
Om de drukte zou ik de parken niet mijden, helemaal niet in september.
Ik zou SLC en archers/moab schrappen en voor een volgende reis bewaren. Wij hebben ruim 4 weken uitgetrokken voor bovenstaande route. we zijn niet naar SD gegaan maar naar LA.
Om de drukte zou ik de parken niet mijden, helemaal niet in september.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1623 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 2 Reacties