Luchtvaartmaatschappij Delta Airlines gaat vliegen tussen Amsterdam Schiphol en Orlando, Florida. Dat bevestigt Airlineroute na eerdere geruchten deze week. De vluchten starten op 30 maart en worden dagelijks uitgevoerd met een Boeing 767-300ER. Vanuit Amsterdam vertrekt de vlucht om 13:15 uur met aankomst in Orlando om 17:41 uur. Terug betreft het een nachtvlucht met een vertrek om 21:45 uur en aankomst om 12:45 uur de volgende dag.
DL126 MCO2145 – 1245+1AMS 76W D
DL127 AMS1315 – 1741MCO 76W D
Bijzonder: Orlando is geen Delta hub.
Maar heel begrijpelijk dat Sky Team een groter deel van deze populaire route wil proberen te pakken.
Moeten ze wel scherpe prijzen bieden, wat niet vanzelfsprekend is bij rechtstreekse bestemmingen.
10:30 uur is inderdaad wel een lange, of beter gezegd trage vlucht: vluchten naar de oostkust duren zo lang.
Over twee weken vlieg ik met Delta naar Orlando, nog via JFK...
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Naar mijn weten is 10:00u vliegtijd normaal naar Florida. 2 jaar geleden vanaf DUS naar Miami gevlogen en deze vlucht duurde ruim 11 uur omdat we niet de gebruikelijke route (richting Groenland en dan richting New York en langs de kust afzakken naar Florida) konden volgen maar een zuidelijke route namen nota bene onder de Bahamas door.
In 10:30u zit je ook in Los Angeles of San Francisco. En dat voelt véél verder.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
AMS LAX is 1.000 mijl verder, denk dat Delta rekening houdt met de standaard vertragingen op Schiphol
Toen wij met TUI rechtstreeks naar Florida vlogen deden we er 9,5u over.
De vlucht van TUI naar Orlando staat nu als 10 uur en 5 minuten in de dienstregeling. Vanaf oktober wordt dat in de winterdienstregeling 10 uur en 30 minuten. De duur van de vlucht (ongeveer gate tot gate) ligt volgens Flightradar de laatste weken ongeveer tussen 8u45m en 9u30m.
De bepalende factor is de hoeveelheid tegenwind. Daarom kan je de vluchtduur ook moeilijk vergelijken met vliegtijden naar de Westkust: op die vluchten heeft men meestal minder tegenwind dan op vluchten naar de Oostkust (dat verklaart ook de early arrivals aan de Oostkust: minder tegenwind dan waarmee rekening is gehouden in de dienstregeling).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.