Voor een definitieve reservering in die periode kun je nog wel even wachten. Grote verhuurders als Alamo hebben nog geen prijzen beschikbaar voor juli 2018. Vaak kun je goed vergelijken bij heel veel websites die hier in het topic genoemd worden (volgens mij ook in het aller eerste bericht). Er zit ook soms verschil in de kleine dingen. Zoals het bijbetalen voor een extra bestuurder. Ook daarover kun je veel tips vinden in dit draadje. Maar zoals ik al zei. Nog niet alles voor juli 2018 is bekend. Volgens mij zijn alleen Hertz, AVIS en Budget al in juli aan beland. De rest nog allemaal niet.Agnieszka schreef:dan heb ik een beetje duidelijkheid over "borg". dank jullie wel.
Nu het volgende:
ik ben aan het kijken voor de geschikte auto voor de mooie prijs. Wij denken aan SUV (wij zijn met 4 personen). Voor drie weken in hoogseizoen(juli 2018) 858 euro. Lijkt me redelijke prijs of toch niet??
Ik weet dat ik op verzekeringen moet letten.Zijn er nog andere aandachtspunten? Ik zie dat Budget een stuk goedkoper is dan AVIS.Is dat ook betrouwbare bedrijf? Of is het beter om wat meer te betalen voor de betere service?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Dank je wel Ignes, dan wacht ik even.
Dit hierboven is echt top. Vind nu een SUV voor de helft van wat ik eerder zag. Maar nu heb ik een vraagje. Aangezien het postpaid is kun je dit niet meer wijzigen. Qua voertuig zou ik dat niet willen (mooie bak) maar ik heb nog geen tickets en dan is het toch lastig om een ophaaltijd in te vullen. Die wegbrengtijd geloof ik wel, dat is niet zo'n punt. Ik ben stiekem op Expedia aan het kijken naar vluchttijden naar Las Vegas, en kom uit op een (voor ons) gewenste vlucht (al is het dan nog niet met de juiste data) die aankomt om 15.35u. Er vanuit gaande dat je je koffers nog moet halen, je nog met de shuttle naar de autohuur moet... Wat zou dan een gewenste tijd zijn? Ik las ergens dat de meeste verhuurbedrijven 2 uur speling aanhouden, maar dat je eigenlijk gewoon je vluchtnummer moet doorgeven. Die heb ik dus niet.roelb schreef:Je hebt inderdaad gelijk dat ANWB CDP voor jouw data andere prijzen geeft dan de Amex plat CDP. Sterker nog, de ANWB CDP doet helemaal niets. Misschien dat die korting voor volgend jaar nog niet overeen is gekomen oid.
Maar met Amex platinum CDP op hertz.nl:
LAX - 28/4/2018 3pm - 26/5/2018 3pm (tijd maakt niet uit, als het maar 26x24 uur is)
Leeftijd 30-69
Alle auto's
CDP 211762, prive
Reserveer als niet-lid (soms krijg je niet alle auto's te zien als je ingelogd bent, lijkt een bugje van Hertz op basis van ingestelde preferences)
In het overzicht van auto's rechtsboven: "Toon de volledige voertuiglijst (47)"
Dan heb je zowel daar "5 Passenger Standard SUV (Categorie L) SFAR": Betaal nu 1000.59 EUR / Betaal Later 1176.06 USD
Verder naar onder vind je "7 Passenger Standard 4WD AWD SUV (Categorie L4) FRAR" zonder prijs maar wel met button "Selecteer". Zodra je die knop indrukt en dan op de volgende pagina direct op "Verder" klikt kom je op de bevestigingspagina, en daar staat wel de prijs. EUR 1050.62, alleen prepaid helaas.
De prijs staat me zeker wel aan (FRAR voor 876 euro, 22 dagen), hoe groot is de kans dat deze prijs over een maand of 2 nog hetzelfde is?
Ik wil best de gok nemen die auto vast te leggen maar weer niet de gok dat ik te vroeg of te laat ben met ophalen...
Sorry voor dit verhaal, eerste keer USA en hier zitten de kenners

Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
Je zegt:
"aangezien het postpaid is kun je het later niet meer wijzigen"
Wat bedoel je hiermee? Je kunt je reservering altijd wijzigen, ongeacht of het om prepaid (vooraf betalen) of postpaid (achteraf betalen) gaat. Zolang je alleen de tijd wijzigt verandert er niets aan het tarief. Alleen als het aantal dagen wijzigt wordt het herberekend.
Als je om 15.35 land op Las Vegas (domestic neem ik aan?) is 16.30 een mooie ophaaltijd om in te vullen. Als het om een internationale vlucht gaat (dus Las Vegas als eerste luchthaven in de US) dan zou ik er 17.00u van maken.
Wat bedoel je hiermee? Je kunt je reservering altijd wijzigen, ongeacht of het om prepaid (vooraf betalen) of postpaid (achteraf betalen) gaat. Zolang je alleen de tijd wijzigt verandert er niets aan het tarief. Alleen als het aantal dagen wijzigt wordt het herberekend.
Als je om 15.35 land op Las Vegas (domestic neem ik aan?) is 16.30 een mooie ophaaltijd om in te vullen. Als het om een internationale vlucht gaat (dus Las Vegas als eerste luchthaven in de US) dan zou ik er 17.00u van maken.
Kun je deze redenering uitleggen waarom dit verschillend zou zijn??Als je om 15.35 land op Las Vegas (domestic neem ik aan?) is 16.30 een mooie ophaaltijd om in te vullen. Als het om een internationale vlucht gaat (dus Las Vegas als eerste luchthaven in de US) dan zou ik er 17.00u van maken.
Bovendien: Minder dan een uur nemen voor koffers ophalen, paspoortcontrole (plus wachtrij), vervoer naar terminal, wacht tijden voor auto verhuur balie?
Ik denk dat het invullen van de ophaal tijd ook afhangt van de inlevertijd cq tijd van de terugvlucht, en hoe je dan uitkomt met het aantal huurdagen.
Kijk ook goed in de verhuurvoorwaarden van je huur auto of er een maximum tijd (na de afgesproken afhaal tijd) instaat waarbinnen je de auto moet ophalen (tijdens onze laatste reservering was dit 2 uur). Het kan zijn dat de verhuurder zich beroept op deze voorwaarden als je te laat arriveert, zonder notificatie, want dan wordt de reservering aangemerkt als een No-show, en heb je kans dat ze moeilijk gaan doen...
Bij een binnenlandse vlucht loop je van het vliegtuig naar de bagageband en vervolgens naar buiten. Je hoeft, anders dan bij een internationale vlucht, niet meer langs immigratie en de douane. Je bent dus vrij snel buiten en een uur tussen aankomsttijd en ophaaltijd lijkt mij niet zo gek. In 2015 stond ik bijvoorbeeld na een binnenlandse vlucht in Baltimore binnen een kwartier na de landing bij de taxistandplaats (in dat geval zonder koffer).Terpies schreef:Kun je deze redenering uitleggen waarom dit verschillend zou zijn??Als je om 15.35 land op Las Vegas (domestic neem ik aan?) is 16.30 een mooie ophaaltijd om in te vullen. Als het om een internationale vlucht gaat (dus Las Vegas als eerste luchthaven in de US) dan zou ik er 17.00u van maken.
Bovendien: Minder dan een uur nemen voor koffers ophalen, paspoortcontrole (plus wachtrij), vervoer naar terminal, wacht tijden voor auto verhuur balie?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar. Bij elke aanpassing van een bestaande reservering wordt de huurprijs herberekend. In ieder geval bij Autoeurope.roelb schreef:Zolang je alleen de tijd wijzigt verandert er niets aan het tarief. Alleen als het aantal dagen wijzigt wordt het herberekend.
Voorgaande jaren heb ik al eens gebruik van gemaakt: prijzen waren gedaald en door mijn reservering met 30min aan te passen (binnen het 24u blok) toch wat geld bespaard. Daarentegen: als de prijzen zijn gestegen gaat een aanpassing je geld kosten omdat het als een nieuwe reservering (met de prijzen van de dag) wordt berekend.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Niet bij Hertz, en daar ging de vraag over. Je kunt gewoon online wijzigen. Alleen als het aantal dagen wijzigt wordt er herberekend. Dat kan in je nadeel werken als de tarieven zijn gezakt. In dat geval kun je de truc toepassen om twee keer achter elkaar te wijzigen. Eerst de reservering een dag langer maken (triggert herberekening) en daarna weer een dag korter (opnieuw herberekening). Eerder dit jaar nog gedaan bij een prepaid Hertz reservering, paar dagen later 2 crediteringen op mijn credit card.
Zie de reactie van @heidem. Bij domestic is er geen sprake van enige controle. LAS is efficient qua luggage en busjes naar het rental car center rijden af en aan. Ik denk dat je dus binnen 30 minuten na touchdown al in je auto zit. Wachtrijen bij een balie zijn nergens voor nodig. Dit ging over Hertz: met een Hertz gold account heb je gold canopy service en staat de auto voor je klaar (of t/m full size zoek je hem zelf uit) en je komt nooit bij een balie.Terpies schreef:Kun je deze redenering uitleggen waarom dit verschillend zou zijn??
Dat is niet relevant. De teller gaat lopen op het moment dat je de garage uit rijdt, wat je ook als ophaaltijd invult. En inderdaad, dan moet je binnen X maal 24 uur weer inleveren, waarbij X het aantal gereserveerde dagen is. Als dat niet uitkomt met je terugvlucht moet je /of/ wachten voordat je de auto ophaalt, of eerder terugbrengen. Niemand gaat bij aankomst om deze reden wachten met het ophalen van een auto.Ik denk dat het invullen van de ophaal tijd ook afhangt van de inlevertijd cq tijd van de terugvlucht, en hoe je dan uitkomt met het aantal huurdagen.
Overigens ging dit over een Amex platinum reservering bij Hertz, dus dan heb je 4 uur extra tijd. Plus dat Amex een hele fijne Centurion lounge heeft op LAS, dus dan kan de OP beter de auto wat eerder inleveren en nog even lekker uitrusten in die lounge voor vertrek.
Bij Hertz: postpaid: 2 uur na de gereserveerde tijd of tot ruim na de vlucht geland is als een vluchtnummer is doorgegeven. Daarna is de gereserveerde auto niet meer gegarandeerd, maar doet men wel al het mogelijke om de reservering na te komen. Als je een gangbare auto hebt gereserveerd is er dus niets aan de hand. Kom je helemaal niet meer dan is er ook niets aan de hand, bij postpaid rates zijn er geen kosten voor een no-show. prepaid: Auto is gegarandeerd tot 23.59 lokale tijd, daarna wordt het als no-show verwerkt. Dus als je verwacht rond middernacht aan te komen kun je bij Hertz beter een prepaid reservering doen met aanvangstijd 0:15.Kijk ook goed in de verhuurvoorwaarden van je huur auto of er een maximum tijd (na de afgesproken afhaal tijd) instaat waarbinnen je de auto moet ophalen (tijdens onze laatste reservering was dit 2 uur). Het kan zijn dat de verhuurder zich beroept op deze voorwaarden als je te laat arriveert, zonder notificatie, want dan wordt de reservering aangemerkt als een No-show, en heb je kans dat ze moeilijk gaan doen...
Mwa 30 minuten? Met een aankomst op de D gate is dat krap hoor. Maar goed 1 uur moet op LAS echt wel lukken.
Op Seattle deed ik er 1 uur over toen ik bij het uitrijhokje stond. En dat was na internationale vlucht.
Op Seattle deed ik er 1 uur over toen ik bij het uitrijhokje stond. En dat was na internationale vlucht.
Ik bedoelde prepaid, omdat we hem van tevoren al betalen. Was al wat later op de avond, excuus hiervoor.roelb schreef:Je zegt:
Vlucht is inderdaad Domestic, als het gaat zoals we willen dan komen we in Minneapolis, daar hebben we al de controles gehad.
Ik denk dat ik dan gewoon 17.00u als ophaaltijd invul, als ik dat later nog kan wijzigen is dat goed natuurlijk.
Verder: wanneer ik bij Hertz.nl mijn reservering doe, zitten dan de benodigde verzekeringen er bij?
Heb nu het volgende staan: UW AUTO Wijzigen
7 Passenger Standard 4WD AWD SUV (Categorie L4) FRAR
(L4) Nissan Pathfinder of gelijksoortig Meer details
BETALINGSMETHODE
Betaal Nu Tarieven
KORTINGEN
CDP Name: : FLYING BLUE IVORY,CDP Rate: : Uw tarief is met 05 % korting
INBEGREPEN IN HET TARIEF
3 weken
1 extra dag
INCLUSIEF
Airport Concession Recovery Fee
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kentekenregistratie toeslag dekking
Klant Faciliteiten vergoeding
Onbeperkt mijl inclusief
BETAAL NU875.67 EUR
Raymond
Je hebt alles wat je nodig hebt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nee hoor Terpies, alle controles gebeuren bij de eerste luchthaven. Alle vluchten daarna zijn domestic, er bestaat geen transit in de VS.
Harry, klopt je hebt gelijk...Houston is in dat geval Port of Entry...daar doe je idd alle handelingen zoals douane, vingerafdrukken etc.
Kijk, dat is inderdaad efficient!Hinko schreef:Mwa 30 minuten? Met een aankomst op de D gate is dat krap hoor. Maar goed 1 uur moet op LAS echt wel lukken.
Ik heb nog even gekeken, laatste keer dat ik op LAS een auto heb opgehaald was vorig jaar, toen ben ik volgens het bonnetje uitgereden om 4.32p en mijn scheduled arrival time was 3.41pm. ca 50 minuten dus, waarvan ik zeker een minuutje of 10 heb gebruikt om auto's te vergelijken

- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij gaan van 30 mei tot 20 juni naar Denver een rondrit maken. Vanaf wanneer wordt het interessant om de prijzen te bekijken? We willen een standaard SUV, vanaf welke prijs wordt het leuk? Ik vind het nu behoorlijk prijzig.
Nu, gewoon dagelijks kijken en boeken als je de prijs oké vind.
Je kunt altijd annuleren, helemaal bij pay later. Bij pay now heb je kans dat je een kleine fee moet betalen.
Je kunt altijd annuleren, helemaal bij pay later. Bij pay now heb je kans dat je een kleine fee moet betalen.
Wij gaan van 28 april tot 26 mei met aankomst en vertrek vanaf Los Angeles.
Ik ben dus in de zelfde periode aan het vergelijken en ik wil eigenlijk een full-size maar we kunnen ook prima uit de voeten met een standaard-size.
Zowel bij de verschillende brookers als bij de verhuurders zelf, zit er bijna geen fluctuatie in de prijs.
Een Standaard-SUV is goed betaalbaar waarbij Alamo brits het goedkoopste is met prijzen net onder de €1000. Een full-size is onbetaalbaar met prijzen van rond de €2200
Ik vermoed, en hoop, dat na de zomer er meer met de prijzen gaat worden gespeeld en dat er ook aanbiedingen komen.
Ik ben dus in de zelfde periode aan het vergelijken en ik wil eigenlijk een full-size maar we kunnen ook prima uit de voeten met een standaard-size.
Zowel bij de verschillende brookers als bij de verhuurders zelf, zit er bijna geen fluctuatie in de prijs.
Een Standaard-SUV is goed betaalbaar waarbij Alamo brits het goedkoopste is met prijzen net onder de €1000. Een full-size is onbetaalbaar met prijzen van rond de €2200
Ik vermoed, en hoop, dat na de zomer er meer met de prijzen gaat worden gespeeld en dat er ook aanbiedingen komen.
Vrijdag vertrekken we naar Florida!
We hebben voor een deel van de reis een auto gehuurd, de rest blijven we bij een kennis en kunnen we zijn auto gebruiken.
Diegene waar we logeren heeft zelf een Sunpass en zei me dat wij die konden gebruiken in onze huurauto.
Ik dacht eerst dat Budget een automatisch systeem gebruikte waarbij de e-toll werd geactiveerd wanneer je door een poortje rijdt.
Op de site van Budget Boca Raton (waar we de auto huren) staat het volgende:
You can avoid the convenience fee and any other charges by paying the toll in cash, using your electronic toll device, or avoiding any cashless toll road or passage
Dus als ik het goed begrijp kan je ook je eigen Sunpass gebruiken? Iemand ervaring mee? Moeten we dan expliciet vermelden dat we geen gebruik maken van het systeem in de huurauto?
We hebben voor een deel van de reis een auto gehuurd, de rest blijven we bij een kennis en kunnen we zijn auto gebruiken.
Diegene waar we logeren heeft zelf een Sunpass en zei me dat wij die konden gebruiken in onze huurauto.
Ik dacht eerst dat Budget een automatisch systeem gebruikte waarbij de e-toll werd geactiveerd wanneer je door een poortje rijdt.
Op de site van Budget Boca Raton (waar we de auto huren) staat het volgende:
You can avoid the convenience fee and any other charges by paying the toll in cash, using your electronic toll device, or avoiding any cashless toll road or passage
Dus als ik het goed begrijp kan je ook je eigen Sunpass gebruiken? Iemand ervaring mee? Moeten we dan expliciet vermelden dat we geen gebruik maken van het systeem in de huurauto?
Nee, kun je gewoon gebruiken en je hoeft niets te doen.
Als je geen transponder hebt dan kun je ook nog achteraf op kenteken betalen. Doe je dat niet binnen de tijd die er voor staat dan wordt de tol (op kenteken) aangerekend aan de verhuurder, die het dan weer bij de huurder in rekening brengt.
Als je geen transponder hebt dan kun je ook nog achteraf op kenteken betalen. Doe je dat niet binnen de tijd die er voor staat dan wordt de tol (op kenteken) aangerekend aan de verhuurder, die het dan weer bij de huurder in rekening brengt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20567 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties