Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BartO81: Eerste keer zuid-west, met de camper
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis BartO81: Eerste keer zuid-west, met de camper
Hallo,
Wij gaan in Mei 2018 voor de 2de keer naar Amerika, 1ste keer Zuid-West. Hebben nog geen vlietuigtickets maar ben nu regelmatig aan het kijken om te kunnen vertrekken op donderdag 24 Mei 2018 en terug te vliegen op Vrijdag 14 Juni 2018 of Zaterdag 15 Juni 2018.
Hieronder onze eerste aanzet voor onze reis met de camper. Mijn vrouw is fan van de kust daarom de extra rustdag aan Pismo Beach (andere stopplaats tussen LA en SF zijn nog mogelijk) en de 2 dagen LA op het einde.
Ikzelf ben fan van de parken en we wandelen beide graag.
We hebben ook liever een extra rustdag ipv het programma te vol te proppen. Daarom hebben 'voorlopig' Bryce uit het schema gelaten.
Wat denken jullie hiervan, heb veel gehad aan de voorbeeldreis.
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA - Pismo: camper ophalen, winkelen en naar Pismo (320km)
Dag 3: Pismo
Dag 4: Pismo - Monterey: stop in Julia Pfeiffer park voor hike (240km)
Dag 5: Monterey - SF: 's ochtends walvistocht (190km)
Dag 6: SF
Dag 7: SF - Yosemite (300km)
Dag 8: Yosemite: Panorama Trail of andere hike
Dag 9: Yosemite - Mammoth Lakes: Tioga pass - Tuolumne Grove - Olmsted Point - Tenaya Lake (315km)
Dag 10: Mammothe Lake - Death Valley: Bisshop - Lone Pine - Furnace Creek (460km)
Dag 11: Death Valley - Las Vegas (200km)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Zion Park: evt Valley of Fire (255km)
Dag 14: Zion Park: Angels Landing hike
Dag 15: Zion Park - Lake Powell: Horseshoe Beng - Page (168km)
Dag 16: Lake Powell - Monument Valley: Glen Canyon Dam (205km)
Dag 17: Monument Valley - Grand Canyon: 's morgens Lower Antelope canyon (215km)
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Joshua TP: onderweg Kingman en oude route 66 (600km)
Dag 20: Joshua TP - LA (200km)
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: Terugvlucht
Totaal km's: 3700
Als we op zaterdag terugvliegen hebben we nog een extra dag om ergens bij te voegen. We zijn wel eerder voorstander om ergens een dagje langer te blijven staan ipv nog ergens anders naar toe te rijden.
Groeten,
Bart
Wij gaan in Mei 2018 voor de 2de keer naar Amerika, 1ste keer Zuid-West. Hebben nog geen vlietuigtickets maar ben nu regelmatig aan het kijken om te kunnen vertrekken op donderdag 24 Mei 2018 en terug te vliegen op Vrijdag 14 Juni 2018 of Zaterdag 15 Juni 2018.
Hieronder onze eerste aanzet voor onze reis met de camper. Mijn vrouw is fan van de kust daarom de extra rustdag aan Pismo Beach (andere stopplaats tussen LA en SF zijn nog mogelijk) en de 2 dagen LA op het einde.
Ikzelf ben fan van de parken en we wandelen beide graag.
We hebben ook liever een extra rustdag ipv het programma te vol te proppen. Daarom hebben 'voorlopig' Bryce uit het schema gelaten.
Wat denken jullie hiervan, heb veel gehad aan de voorbeeldreis.
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA - Pismo: camper ophalen, winkelen en naar Pismo (320km)
Dag 3: Pismo
Dag 4: Pismo - Monterey: stop in Julia Pfeiffer park voor hike (240km)
Dag 5: Monterey - SF: 's ochtends walvistocht (190km)
Dag 6: SF
Dag 7: SF - Yosemite (300km)
Dag 8: Yosemite: Panorama Trail of andere hike
Dag 9: Yosemite - Mammoth Lakes: Tioga pass - Tuolumne Grove - Olmsted Point - Tenaya Lake (315km)
Dag 10: Mammothe Lake - Death Valley: Bisshop - Lone Pine - Furnace Creek (460km)
Dag 11: Death Valley - Las Vegas (200km)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Zion Park: evt Valley of Fire (255km)
Dag 14: Zion Park: Angels Landing hike
Dag 15: Zion Park - Lake Powell: Horseshoe Beng - Page (168km)
Dag 16: Lake Powell - Monument Valley: Glen Canyon Dam (205km)
Dag 17: Monument Valley - Grand Canyon: 's morgens Lower Antelope canyon (215km)
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Joshua TP: onderweg Kingman en oude route 66 (600km)
Dag 20: Joshua TP - LA (200km)
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: Terugvlucht
Totaal km's: 3700
Als we op zaterdag terugvliegen hebben we nog een extra dag om ergens bij te voegen. We zijn wel eerder voorstander om ergens een dagje langer te blijven staan ipv nog ergens anders naar toe te rijden.
Groeten,
Bart
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis BartO81: Eerste keer zuid-west, met de camper
Dag 2 wordt al een moeilijke. Doorgaans kan je de camper pas na de middag afhalen. Dit kost al gauw een uurtje of 2, daarna nog boodschappen doen. Vaak ben je pas rond 17 uur echt onderweg en dan is nog 320 km rijden echt wel nog ver. Ik zou al vroeger een overnachtingsplaats voorzien. (niet verder dan Santa Barbara)
Lower Antelope Canyon ligt in Page, dit staat dus op de verkeerde dag.
Ondanks dat je voorstander bent om liever ergens een dag langer te blijven, Bryce ontbreekt nu toch echt wel in je route !!!
Waarom 2 dagen Grand Canyon ?
Lower Antelope Canyon ligt in Page, dit staat dus op de verkeerde dag.
Ondanks dat je voorstander bent om liever ergens een dag langer te blijven, Bryce ontbreekt nu toch echt wel in je route !!!
Waarom 2 dagen Grand Canyon ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik zou Bryce zeker niet overslaan! Prachtig park. Daar zou ik met plezier die volle dag Grand Canyon voor laten vallen. Hopelijk kunnen jullie op zaterdag terugvliegen, zodat je een extra dag hebt.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Ik zou op dag 2 inderdaad ook voor een stop in Santa Barbara gaan en dan die extra dag in Pismo Beach laten vallen. Hou ook rekening met een eventueel gesloten Tioga Pass in die periode, dus ik zou voor dat stuk sowieso een plan B bedenken. En ik mis Bryce Canyon inderdaad ook, je bent daar echt heel erg in de buurt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Alvast bedankt voor de reacties!
Is Pismo ook niet mogelijk als we voor een early pick-up gaan van de camper? Maar mss is het beter om in Santa Barbara te stoppen omdat die dag sowiezo al druk gaat worden.
We dachten de dag in de GC te gebruiken voor een langere wandeling daar. Maar mss is een wandeling in Bryce meer de moeite?
Is Pismo ook niet mogelijk als we voor een early pick-up gaan van de camper? Maar mss is het beter om in Santa Barbara te stoppen omdat die dag sowiezo al druk gaat worden.
We dachten de dag in de GC te gebruiken voor een langere wandeling daar. Maar mss is een wandeling in Bryce meer de moeite?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je in de Grand Canyon een lange wandeling naar beneden wilt lopen dan is een extra dag wel aan te raden. In Bryce is de queens garden/Navajo trail een prachtige wandeling. Trouwens als ik het begrijp heb je al een soortgelijk rondje gemaakt in 2015? (gezien een vorige topic) Incl. Bryce NP. Of is dit niet doorgegaan.
Zo ja dan weet je waarschijnlijk wel wat er zoal te doen is en welke bezienswaardigheden je onderweg zult tegenkomen.
Zo ja dan weet je waarschijnlijk wel wat er zoal te doen is en welke bezienswaardigheden je onderweg zult tegenkomen.
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
Hey Ingrid,
Die reis is toen niet doorgegaan wegens verbouwingen, die nu achter de rug zijn.
Deze keer gaat ie zeker door gaan!
Die reis is toen niet doorgegaan wegens verbouwingen, die nu achter de rug zijn.

Ik vind een wandeling in Bryce absoluut de moeite. De hoodoos zijn zo speciaal, dat moet je gewoon gezien hebben, als je daar toch in de buurt bent.
Als je de volle dag GC laat vallen, kan je daar nog een stuk wandelen langs de rim, als je vanuit Monument Valley aankomt. Als je MV op dag 16 hebt bezocht bij zonsondergang, kan je daar immers de volgende ochtend vroeg vertrekken en heb je nog een groot stuk van de dag in Grand Canyon.
Als je de volle dag GC laat vallen, kan je daar nog een stuk wandelen langs de rim, als je vanuit Monument Valley aankomt. Als je MV op dag 16 hebt bezocht bij zonsondergang, kan je daar immers de volgende ochtend vroeg vertrekken en heb je nog een groot stuk van de dag in Grand Canyon.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dan wens ik jullie een hele goede reisBartO81 schreef:Hey Ingrid,

's Morgens bezoek Antilope Canyon (bij Page !) en daarna naar Monument Valley. Daar kan je eventueel nog de route door het park rijden of met een georganiseerde jeeptour. Verder ben ik het eens met Anneleen wb Bryce en de indeling GC.
- xlies
- Amerikafan
- Contacteer:
Eens met alle bovenstaande, Bryce zeker niet overslaan hoor 

Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Je snapt natuurlijk van alle andere opmerkingen al dat je nooit te lang weg kunt blijven, dus als er een mogelijkheid is om 1 of liefst 2 dagen op te rekken dan zeker doen.
Verder Bryce niet in je route vergeten, ondanks dat je vrouw een liefhebber is van de kust, zou ik maar al te graag een dag inruilen om Bryce te kunnen zien. En het Nederlandse strand is vaak wel net zo mooi.
Ja, en dan het ophalen van de camper, als je al rond de middag weg kunt, ben je een lucky guy, dan nog de koelkast volstoppen (reken daarvoor op 2 uur bij die mega supermarkten) en je kunt richting Pismo. In mijn ogen is dat al rijkelijk ver. Ik zou kiezen voor Santa Barbara heeft ook een ruime beach.
Verder is een camper een voertuig om in te reizen, niet om stil te staan, dus eigenlijk is elke dag een klein stukje rijden helemaal niet verkeerd. Op de camping sta je toch meestal niet met je neus op het strand en zal je er ook naartoe moeten rijden.
En ook die twee laatste dagen in LA Als je daar weet wat je wilt doen, is dat prima, maar anders zou ik toch ook hier graag eentje inruilen voor de natuur.
Verder Bryce niet in je route vergeten, ondanks dat je vrouw een liefhebber is van de kust, zou ik maar al te graag een dag inruilen om Bryce te kunnen zien. En het Nederlandse strand is vaak wel net zo mooi.
Ja, en dan het ophalen van de camper, als je al rond de middag weg kunt, ben je een lucky guy, dan nog de koelkast volstoppen (reken daarvoor op 2 uur bij die mega supermarkten) en je kunt richting Pismo. In mijn ogen is dat al rijkelijk ver. Ik zou kiezen voor Santa Barbara heeft ook een ruime beach.
Verder is een camper een voertuig om in te reizen, niet om stil te staan, dus eigenlijk is elke dag een klein stukje rijden helemaal niet verkeerd. Op de camping sta je toch meestal niet met je neus op het strand en zal je er ook naartoe moeten rijden.
En ook die twee laatste dagen in LA Als je daar weet wat je wilt doen, is dat prima, maar anders zou ik toch ook hier graag eentje inruilen voor de natuur.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij vinden het juist erg prettig om niet iedere dag te rijden. Daarom staan we in de parken en zoeken we campgrounds waar we direct vanaf de campground iets kunnen doen. En er zijn meerdere campings die direct aan zee liggenVerder is een camper een voertuig om in te reizen, niet om stil te staan, dus eigenlijk is elke dag een klein stukje rijden helemaal niet verkeerd. Op de camping sta je toch meestal niet met je neus op het strand en zal je er ook naartoe moeten rijden.

- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Marenko
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de camper, maar gezien je cijfertje onder je foto ben jij al 9 keer geweest.
Ik ga al voor de 18e en ook wij staan vaak even enkele dagen stil in de natuur.
Maar voor iemand voor wie het de eerste keer is, moet in 3 weken opschieten om z'n rondje te maken zou ik niet te veel ergens blijven hangen, maar de parken opzoeken.
Strand heb je in NL genoeg, de prachtige rode rotsen natuurparken niet.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de camper, maar gezien je cijfertje onder je foto ben jij al 9 keer geweest.
Ik ga al voor de 18e en ook wij staan vaak even enkele dagen stil in de natuur.
Maar voor iemand voor wie het de eerste keer is, moet in 3 weken opschieten om z'n rondje te maken zou ik niet te veel ergens blijven hangen, maar de parken opzoeken.
Strand heb je in NL genoeg, de prachtige rode rotsen natuurparken niet.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zie het ook vaak meer als een soort tentkamperen. Een aantal dagen ergens staan alleen dan alle gemakken bij de hand zeg maar, waar je met een tent toch nog voor zaken elders moet zijn. In Amerika nog niet gedaan, maar binnen Europa al een aantal keer zo gereisd.
Dockweiler bij El Segundo (LA) ligt iig vlak aan zee, volgens mij heb je bij Malibu ook een campground vlak aan zee.
Bij Lone Rock Beach bij Page zit je aan het meer volgens mij.
Dockweiler bij El Segundo (LA) ligt iig vlak aan zee, volgens mij heb je bij Malibu ook een campground vlak aan zee.
Bij Lone Rock Beach bij Page zit je aan het meer volgens mij.
Wel begrijpelijk enerzijds hoor. Aan de andere kant zou je het ook juist het rondje kleiner kunnen maken door minder te doen en langer op bepaalde plekken te blijven? Het ligt er dan meer aan hoe vaak je er terug wilt en (financieel) kunt komen.Maar voor iemand voor wie het de eerste keer is, moet in 3 weken opschieten om z'n rondje te maken zou ik niet te veel ergens blijven hangen, maar de parken opzoeken.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
@PSVWally
Dockweiler$65 en kijk voor Malibu even op de link.
https://www.maliburv.com/rates/
Dockweiler vind ik al fors, maar Malibu spant helemaal de kroon.
Lone Rock bij Page aan het meer is daarentegen prachtig en goedkoop.
Ik ga niet tornen aan het rondje aangegeven door topic poster.
Dockweiler$65 en kijk voor Malibu even op de link.
https://www.maliburv.com/rates/
Dockweiler vind ik al fors, maar Malibu spant helemaal de kroon.
Lone Rock bij Page aan het meer is daarentegen prachtig en goedkoop.
Ik ga niet tornen aan het rondje aangegeven door topic poster.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij point Mugu state park sta je direct aan het strand. Je stapt je camper uit en staat op het strand. Ligt net boven Malibu. De campground bij Malibu moet je eerst nog een drukke weg voor oversteken en is een stuk duurder.
Onze eerste reis hadden we ook bijna iedere dag een rijdag. Reden we 1000 mile meer dan wat we nu doen. Wij vonden het toen te veel. Je doet zoveel indrukken op! En het reizen wordt dan ook vermoeiend. Daar hebben we van geleerd. Ik adviseer nu altijd iets minder te doen en zo ook meer tijd te hebben voor dat gene wat je doet. Het wordt sowieso een prachtige reis ook als je noet alles gezien hebt.
Maar goed dat moet ieder voor zich weten natuurlijk
Onze eerste reis hadden we ook bijna iedere dag een rijdag. Reden we 1000 mile meer dan wat we nu doen. Wij vonden het toen te veel. Je doet zoveel indrukken op! En het reizen wordt dan ook vermoeiend. Daar hebben we van geleerd. Ik adviseer nu altijd iets minder te doen en zo ook meer tijd te hebben voor dat gene wat je doet. Het wordt sowieso een prachtige reis ook als je noet alles gezien hebt.
Maar goed dat moet ieder voor zich weten natuurlijk

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2498 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-