Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bianca Stripes&Stars: is deze route ok?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Reis Bianca Stripes&Stars: is deze route ok?

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Hoi allemaal!

In september ga ik mijn vierde reis door Amerika maken. Ik kijk er ontzettend naar uit.
Ik heb momenteel onderstaande route. Aangezien ik op dit forum bij mijn vorige reizen ontzettend ben geholpen, ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden. :D

Dag 1 Aankomst NY
Dag 2 NY
Dag 3 NY - Philadelphia
Dag 4 Philadelphia – Atlantic City
Dag 5 Atlantic City – Natural Bridge ( Tussenstop richting Gatlinburg)
Dag 6 Natural Bridge - Gatlinburg
Dag 7 Gatlinburg
Dag 8 Gatlinburg – Charlottesville ( Tussenstop, leuke tips?)
Dag 9 Charlottesville - Williamsburg
Dag 10 Williamsburg – Washington Musea met dat zwarte vliegtuig/Pentagon?
Dag 11 Washington - Ithaca
Dag 12 Ithaca
Dag 13 Ithaca- Niagara Falls
Dag 14 Niagara Falls - Toronto
Dag 15 Toronto
Dag 16 Toronto – Algonquin Provincial Park
Dag 17 Algonquin Provincial Park - Montreal
Dag 18 Montreal -
Dag 19 Montreal – White Mountains (Wat is een leuke overnachtingsplek?)
Dag 20 White Mountains
Dag 21 White Mountains – Green Mountain and Finger Lakes (Wat is een leuke overnachtingsplek?)
Dag 22 Green Mountains
Dag 23 Green Mountains - Boston
Dag 24 Boston
Dag 25 Boston- Cape Cod (Wat is een leuke overnachtingsplek?)
Dag 26 Cape Cod
Dag 27 Cape Cod- NYC
Dag 28 NYC
Dag 29 NYC
Dag 30 NYC
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
jetusa
Amerikakenner

Re: Is deze route ok?

Bericht door jetusa »

Wat me meteen opvalt is aankomst NY dan 1 dag NY en dan door naar Philadelphia.
Mijn "bezwaar" daartegen is dat van/naar vliegveld/hotel en dan een dag later alweer doorreizen toch ongemerkt aardig wat tijd en kosten gaat zitten en onrustig is en zeker omdat je terug ook een aantal dagen NY ingepland hebt. Ik zou die dagen concentreren.

Weet niet of je de vliegtickets al geboekt hebt, zo niey zou je ook andere aanvliegroutes/startpunten kunnen bekijken. Je weet dat multiple cities ook mogelijk is? Zoals aanvliegen op Philadelphia en terug vanaf NY (of welke combi dan ook). Neem in de vergelijking ook autohuur mee, dat scheelt ook nogal eens asrdig in prijs.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Bianca Stripes&Stars: is deze route ok?

Bericht door SpaceAce »

Ik heb de route even snel door Streets & Trips gehaald en dan valt me op, dat je vooral 'even op-en-neer' rijdt naar de GSM.
Ik hoop althans dat ik de juiste locaties heb ingevoerd :) Niet alles is even bekend bij me...

Afbeelding

Bedoel, dag 5 en 6. Een behoorlijk stuk, waarbij je Shenadoah NP en de Blue Ridge Parkway overslaat. Althans, daar lijk je zo geen tijd voor te hebben.

En verder ook maar één dagje Gatlinburg, waardoor ik begrijp dat je ook maar één dag naar de Great Smoky Mountains NP gaat? Dat vind ik persoonlijk te weinig. Twee dagen zou beter zijn. En dan heb je ook nog één van de mooiste (sfeervolste) pretparken in de omgeving: Dollywood :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

In 2014 hebben wij Fall Foliage trip gemaakt.
Een paar dingen die mij opvallen in jullie route.
Als je voor de herfstkleuren speciaal GSM bezoekt ben je denk ik te vroeg.

Zijn jullie al in Washington geweest? Want anders is de tijd wel heel beperkt vind ik. Wij hadden drie nachten en dat was toch wel minimaal vond ik dan.
Dag 21 snap ik niet, Ga je nog speciaal naar de Finger Lakes? En dan weer terug naar de GM?
We sliepen in Bennington en Stowe (aanrader) in de GM en in Thornton in de WM.

Cape Cod zal vast prachtig zijn alleen weet ik niet of het er ook eind september / oktober prachtig is? Ook qua weer.
In die tijd zou ik de bossen opzoeken. De kleuren zijn prachtig!
Kijk eens in 2014 verslag voor een idee.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Hinko schreef:Dag 21 snap ik niet, Ga je nog speciaal naar de Finger Lakes? En dan weer terug naar de GM?
Dat is niet de Finger Lakes welke jij in gedachte hebt, gok ik ;) Het is namelijk volgens googlemaps: Green Mountain and Finger Lakes National Forests
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

oww schrok al :mrgreen: :wink:
Maar inderdaad ik zie Ithaca ook staan. :thumbup:
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Bedankt voor de reacties :)

Jetusa: Misschien is het inderdaad beter om gelijk vanaf het vliegveld al naar Philadelphia te gaan... en de vakantie af te sluiten met New York, want ja, de vliegtickets zijn al geboekt.

Linda: Mooi kaartje heb je gemaakt! Die wil ik wel gebruiken voor op mijn blog ;)
Ik heb nu twee nachten in Gatlinburg. We zijn er al geweest in 2014. Ik weet dat er inderdaad veel tijd gaat zitten in de Blue Ridge Parkway en Shenandoah. Je hebt me wel op een idee gebracht. Ik denk er nu over na om er een dagje Pigeon Forge bij te plakken. Daar ben ik ook heel benieuwd naar en van daaruit misschien naar Dollywood :D

Hinko, ik had je verslagen laatst al gelezen. Heel leuk! Ik zal ze er nog eens bij pakken voor meer tips.
Misschien heb je gelijk met Cape Cod. Misschien is daar een dag beter...
Bedankt voor de overnachtingstips!
In Washington ben ik 1 nacht geweest. Inderdaad veel te weinig! We wilden nu alleen naar dat Air Museum gaan en het Pentagon. Ik moet keuzes maken. En er is nu al tijd te weinig. Het liefst zou ik overal een week willen rondkijken :roll:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Bianca Stripes&Stars schreef:Linda: Mooi kaartje heb je gemaakt! Die wil ik wel gebruiken voor op mijn blog ;)
Ik heb nu twee nachten in Gatlinburg. We zijn er al geweest in 2014. Ik weet dat er inderdaad veel tijd gaat zitten in de Blue Ridge Parkway en Shenandoah. Je hebt me wel op een idee gebracht. Ik denk er nu over na om er een dagje Pigeon Forge bij te plakken. Daar ben ik ook heel benieuwd naar en van daaruit misschien naar Dollywood
Uiteraard mag je die gebruiken ;) Mocht je wat veranderingen hebben, laat maar weten. Ik heb hem tenslotte nog opgeslagen op mijn PC staan in het programma.

Wellicht via de zuidkant van de GSM richting Gatlinburg (en dus via de Blue Ridge) en dan vanaf daar door naar Noorden, naar Niagara Falls? Dan kom je ook langs Pittsburg. Weet niet of je al bij United Flight 93 Memorial bent geweest? Het vliegtuigje wat in Pennsylvania neerstortte met 911.

Hou je ook een beetje van rodelbanen? Ik vond die in Pigeon Forge echt geweldig! :mrgreen:

En verder, zoals je zelf zegt, de Blue Ridge gaat wat tijd in zitten, dus daar zou je wellicht wat meer ruimte voor in moeten plannen? Of bedoel je dat je die route al eens gereden hebt?

Ik weet ook niet in hoe verre Canada een must is? Anders zou je vanaf Niagara Falls, via Ithaca, naar de groene en witte bergen kunnen rijden.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Toen wij in 2014 er waren zeiden we meteen, we willen nog wel een keer terug maar dan meer tijd nemen voor New England.
Rond de herfst is het daar zo mooi en leuk, meer tijd nemen voor die staten.
Maar goed heb een vriendin die in januari al uitkijkt naar de herfst :roll:

Als ik je route zo zie denk ik dat je iets teveel wilt maar goed wellicht ben ik iets te bevooroordeeld :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer