Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning 4 dagen NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bollin
Amerika-ontdekker

Planning 4 dagen NY

Bericht door Bollin »

Op 1 juni vertrekken mijn vrouw en ikzelf naar New York waar we 4 dagen blijven om van daaruit te vertrekken met het vliegtuig naar Salt Lake City om van daaruit het zuidwesten te verkennen.
Ik heb een voorlopige planning gemaakt. Graag had ik geweten of dit haalbaar is. Je moet weten, wij zijn geen treuzelaars en we zijn goeie stappers. 2 jonge mensen :D

Vrijdag 1 juni
aankomst NY op JFK
inchecken in Hotel 31 (vervoer met taxi vanuit luchthaven)
New York Public Library bezoeken rond 17u
Daarna naar Times Square wachten tot de duisternis invalt (rond 20u30) daar ergens eten en dan terug naar hotel

Zaterdag 2 juni
vertrek naar Battery Park
ferry nemen naar Liberty en Ellis Island
om 12u terug aankomst in Battery Park
wandelen in Lower Manhattan (Bowling Green, Wall Street, NYSE, Trinity Church)
Iets eten rond Wall Street dan vertrek rond 14u30 naar Ground Zero
Rond 16u vertrek naar Greenwich Village waar we een uurtje rondwandelen en het gebouw van Friends zoeken (het adres heb ik al).
Rond 17u30 arriveren bij Brooklyn Bridge. de brug overwandelen en dan terugkeren en een korte rondwandeling maken bij het Seaport en iets eten bij Pier 17, daarna richting hotel.

Zondag 3 juni
Wandeling en bezoek aan Central Park
daarna Museum mile, buitenkant Guggenheim en bezoek aan Metropolitan
om 14u vertrek naar de Lower East side, bezoek aan Little Italy en Chinatown, met tussentop met de metro aan het Flatiron building
om 18u vertrek naar Empire State Building en gaan dan naar boven om van het uitzicht te genieten tijdens dag, valavond en nacht.

Maandag 4 juni
8u vertrek: Bezoek aan de Verenigde Naties (waarschijnlijk enkel van buitenaf)
Chrysler Building
Grand Central Terminal
dan Upper midtown met Trum tower en St. Patrick's Cathedral
rond 13u naar Rockefeller Center en de rest van de namiddag shoppen, Macy's, Saks, Bloomingdales,...
's avonds eventueel naar Top of The rock of nogmaals naar Times Square.

Dit is de ruwe planning die ik in mijn hoofd heb.
Graag jullie bemerkingen, tips, eventueel dingen die ik over het hoofd zie,... het is de 1e maal dat ik NY doe, dus ik heb totaal geen ervaring met die stad. Heb ik teveel gepland, te weinig, net genoeg???

Alvast bedankt
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Planning 4 dagen NY

Bericht door Rob »

Bollin schreef:Zaterdag 2 juni
vertrek naar Battery Park
ferry nemen naar Liberty en Ellis Island
Zorg dat je er vroeg bent , de wachtrij voor de ferry kan gemakkelijk oplopen tot 2 uur.
Zondag 3 juni
om 18u vertrek naar Empire State Building en gaan dan naar boven om van het uitzicht te genieten tijdens dag, valavond en nacht.
Ook hier kan het enorm druk zijn, eventueel de kaartjes van te voeren al kopen via internet, betaling per CC en je kan ze thuis uitprintenAlvast bedankt
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

we zouden normaal rond 8u uit het hotel vertrekken richting Battery Park, ik geloof dat de eerste ferry om 9u30 vertrekt, dus dat zou ruim op tijd zijn vermoed ik, of zouden we daar nog eerder naartoe moeten vertrekken?
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

nee dat is wel vroeg genoeg, afhankelijk van waar je hotel ligt, maar van 103rd street naar t vrijheidsbeeld deed ik er met de metro een minuut of 30 over geloof ik (gek eigenlijk, in nederland noem ik dat een lange treinreis, in NY dacht ik:"oh ik spring wel ff in de metro" :D)

ESB is idd heeeel druk, ook al koop je je kaartjes van tevoren dan nog zal je binnen ook door zon' hekkensysteem (a la efteling) heen moeten (waar zijn de good old days dat je toch gewoon in een kwartiertje boven was? :()
Wil je dus de sunset zien dan zou ik zorgen dat je wel voor 18:00 bij t ESB bent , anders kom je misschien net te laat boven.

Overigens zou ik die 1e dag niet meteen van alles inplannen.
een bezoekje Times Square of ESB is vaak al voldoende want je bent bek af. De bibliotheek is mooi, maar nou niet het meest inspirerende plekje van NY waar ik met mijn slaperige vliegtuighoofd meteen naartoe zou willen. Je krijgt daar ook niet echt het :ik ben in new york gevoel.
Zou zelf gewoon lekekr naar Times Square gaan, beetje rondkijken, wat eten en lekker terug naar het hotel.
danney
Amerika-ontdekker

Re: Planning 4 dagen NY

Bericht door danney »

Bollin schreef:Op 1 juni vertrekken mijn vrouw en ikzelf naar New York waar we 4 dagen blijven om van daaruit te vertrekken met het vliegtuig naar Salt Lake City om van daaruit het zuidwesten te verkennen.
Ik kan je helaas geen tips geven, maar kijk uit naar jullie ervaring met een stopover in NY. In de zomer van 2008 zijn wij dit met ons gezin ook van plan.
Mag ik allereerst vast vragen wat een stopover in NY kost indien je daarna op bv. Salt Lake City vliegt. En boek je dit als 2 vluchten of als 1

groetjes
Danney
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je toch in de Lower East Side bent ga dan langs bij het Tenement Museum http://www.tenement.org/ *note mod, link werkend gemaakt (haakjes weglaten) , hoe de immigranten leefden en werkten (dicht op elkaar geperst) aan het begin van de vorige eeuw.

Helemaal East in de East Village: Thompkins Square Park, de achtergrond van de muscial Rent (als je die kent).

En: New York en niet naar Broadway??? Niet goedkoop natuurlijk ($100 per kaartje, tenzij je een paar uur in de rij wilt staan bij de TKST kiosk), maar zeer de moeite waard. En hoe vaak ben je nou in New York?

Anders is er natuurlijk ook Off (en Off Off en Off Off Off) Broadway. In de (West) Village is er bijvoorbeeld het Cherry Lane Theater. Geen idee wat er dan speelt (een klasgenoot van mijn zoon werkt daar als assistent director), maar dat moet te vinden zijn. Of kijk eens in de lijst van de Village Voice.

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

Broadway,...
wat zou je dan doen, een musical of een theaterstuk.
Ze spreken me beiden aan.

Is er iemand al naar het ballet geweest in NY? ervaringen?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik ben wel eens naar het ballet geweest in NY. Onder meer een voorstelling waar Nuriev (spelling?) danste. Die man hing langer in de lucht bij zijn sprongen dan hoort.

Ik weet niet waar je hartje echt naar uitgaat, maar waarom ga je niet twee keer? (Hoewel: je moet natuurlijk wat bewaren voor de volgende keer!)

Kijk eens op de web site van The New Yorker http://www.newyorker.com/goingson/

Heeft een uitputtende lijst met vrijwel alles wat er aan cultureel gebeuren gebeurt overal in de stad. Trek daar maar eens een uurtje voor uit.

Door de enorme concurrentie in de theaterwereld (inside joke: oh je bent een acteur/actrice. Welk restaurant?) is de kwaliteit erg hoog waar je ook gaat, van Off Off Off Broadway to de "Grote Witte Weg" zelf.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer