Ik denk er aan om een zaak over te nemen in Amerika. Ik heb er al een aantal op het oog. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Wat met de financiering? Ik kan wel al een deel betalen met de verkoop met ons huis maar voor het resterende deel zal ik toch een finaciering nodig hebben. Ik vermoed dat dit via een amerikaanse bank gaat of kan dit toch op de 1 of andere manier via een Belgische bank?
Ik vermoed ook dat een amerikaanse bank niet staat te springen om te lenen aan personen waarvan ze de historiek niet kennen .
Dank je Queste
Over de vraag wat betreft financiering door een bank kan ik kort zijn, een Amerikaanse bank financiert niet wegens gebrek aan een Credit History en een Belgische (of Nederlandse) bank niet omdat het een bedrijf betreft in het buitenland en je straks als aanvrager van de financiering niet meer in Belgie woonachtig bent.
Enige mogelijkheid is soms owner financing waarbij de verkoper dus wat geld in het bedrijf laat als financiering.
Let wel, je zult wat investering betreft wel moeten voldoen aan de visum eisen.
Voor onroerend goed lukt het soms wel via lokale banken/kredietinstellingen die niet vastzitten aan de regels van een hoofdkantoor omdat er bij onroerend goed een onderpand is. Maar je zal wel al iets opgebouwd moeten hebben en makkelijk gaat het niet zijn.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bushmaster schreef:heb je eerder genoemde website wel door gekeken?
die vraag staat namelijk letterlijk in de FAQ
Ik had dit idd op bovenvermelde website teruggevonden. Maar omdat in het eerdere antwoord gemeld werd
"enige mogelijkheid is soms owner financing waarbij de verkoper dus wat geld in het bedrijf laat als financiering" heb ik de vraag nog maar eens gesteld ter bevestiging .
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.