Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Shanghai en Peking

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Shanghai en Peking

Bericht door Tipsy_1 »

In juni krijg ik de kans naar Shanghai te gaan (voor het werk). Met enkele collega's (van over heel de wereld dus dat wordt tof) hebben we besloten wat vroeger af te reizen en ook Bejijng aan te doen.

Dit is het plan:

Vrijdag - ik kom 's ochtends toe in Beijing en wil (alleen) met prive gids/taxi naar
- temple of heaven
- summer palace
's avonds uit eten met de collega's

Zaterdag - hele dag uitstap met gids en heel ons groepje naar de Chinese Muur / Forbidden City / Tienanmen plein

Zondag - halve dag: fietsen in Hutongs? en Lama Tempel. 's middags hogesnelheidstrein naar Shanghai

Dan is het werken geblazen.

Vrijdag heb ik "vrij" en heb ik nog een hele dag in Shanghai (Met openbaar vervoer) want terugvlucht is om middernacht.

Als er nog iemand leuke tips of adviezen heeft, hoor ik die graag. Amerika ken ik goed maar ik had nooit gedacht ooit in China te geraken :shock:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Shanghai en Peking

Bericht door roelb »

Realiseer je wel dat je voor dit itinerary een visum nodig hebt, (ruim) vooraf aan te vragen (en af te rekenen) bij de chinese ambassade.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Dat weet ik - ben ik al mee bezig.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ondertussen al 1,5 maand terug van 10 fantastische dagen in China.
Beijing - de Chinese Muur - Shanghai heb ik bezocht en ik was aangenaam verrast over de mooie zaken die ik gezien heb, hoe het toch enorm meeviel om te reizen in een land waarvan je de taal totaal niet spreekt, en vooral het lekkere eten.
Mijn ervaringen zijn ondertussen neergepend in een reisverslag.
Voor de geinteresseerd de link
http://reisverhalen9.webs.com/china-juni-2017
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ben jij eigenlijk ook wel eens thuis in 2017 :lol: ? Ik ben benieuwd naar je ervaringen, dus morgen ga ik me eens goed installeren om je verslag te lezen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer