Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Combireis New York, Californie en Hawaii

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Semmie
Amerika-ontdekker

Combireis New York, Californie en Hawaii

Bericht door Semmie »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, maar lees al wel een tijdje mee hier en daar. Mijn man en ik willen eind van de zomer de laatste twee weken van augustus en de eerste week van september 3 weken naar Amerika voor het eerst. :D

We zien het niet echt zitten om zelf een reis samen te stellen omdat we hier totaal geen ervaring mee hebben dus zijn we een beetje aan het rondkijken tussen de gorganiseerde reizen en we vonden deze:

http://www.exit-reizen.nl/reizen/hawaii ... awaii.html

Nu heb ik aan jullie een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij willen helpen met wat antwoorden. :wink:

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding? Is dit goedkoper te doen eventueel?
Zijn dit goede hotels en is de ligging goed, we willen waarschijnlijk Gold nemen, of is Silver ook goed?
Is deze reis te doen qua reistijden etc.?
Is het verstandig een auto te huren op Hawaii?
Hoe is het weer in aug/sept in de staten?

Al het andere commentaar is ook welkom, wees vooral eerlijk. :mrgreen: We zijn nog aan het orienteren en rondkijken. Ook tips voor andere reis of samenstellen of toch zelf samen stellen zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en het meedenken.

Nog even een kleine aanvulling, dit zal voorlopig onze enigste reis naar Amerika worden vandaar dat we graag wat meer willen zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Combireis New York, Californie en Hawaii

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Semmie,

De reis van de link die je geeft is maar 17 nachten (jij hebt het over 3 weken?) en het lijkt me echt gekkenwerk om én New York, én Californië én Hawaii in 17 dagen te doen.
Je schrijft dat je veel wilt zien omdat dit de enige reis naar Amerika zal zijn, maar je ziet echt niets op deze manier.
Over Hawaii kan ik niets zeggen, maar het stuk Californië is een reis langs een aantal oninteressante plaatsen (Bakersfield, Fresno) en je hebt geen tijd om de plaatsen op te zoeken die wel interessant zijn. Ik kan geen verder beschrijving vinden, maar ik neem aan dat er wel een wat meer gedetailleerde beschrijving is?
Zoek eens op het forum op Exit reizen, en je zult zien dat ze er niet echt positief uitkomen.
Maar eigenlijk geldt dat voor de meeste (goedkope) georganiseerde reizen: je maakt veel kilometers en je zit ver buiten de parken om de overnachtingsprijs te drukken.

Ik zou zeggen, beperk je tot het westen. Ik weet niet of 3 weken het maximum is, anders zou je ook 2 a 3 weken kunnen rondreizen en dan nog een week Hawaii óf een paar dagen NY er aan vastknopen. In 2 tot 3 weken heb je tijd om meer van het westen te zien, zoals de Grand Canyon, de kustroute, etc. En zelf samenstellen en boeken is meestal goedkoper en in elk geval leuker en bevredigender dan een kant-en-klare reis uit een gids waarbij je na afloop niet meer weet waar je geweest bent.

Marianne
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Wij hebben deze reis in 5 weken gedaan;
http://mark-jose.reismee.nl voor het reisverslag.

wij hadden:
dag 1 t/m 7 New York
dag 7 t/m 9 Washington DC
dag 9 t/m 29 Californië (e.o)
dag 29 t/m 33 Hawaii

Verder ben ik het volkomen met Marianne eens, eerlijk gezegd vind ik het zelfs waardeloos...
Zelf boeken, de route uitvogelen etc vind ik veeel leuker en daarbij kan je rekening houden met persoonlijke wensen.
17 dagen voor de drie gebieden is veel te kort! New York zou ik zeker schrappen en califorinië en hawaii vind ik nogal te hoog gegrepen.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Semmie
Amerika-ontdekker

Bericht door Semmie »

Hoi,

Dank je wel voor jullie eerlijke antwoorden. :D Ik had al zoiets verwacht maar op de site ziet het er allemaal zo relaxed uit. :banghead: Komt natuurlijk ook omdat wij volledig leken zijn op het gebied van een amerika reis. :( Moet eerlijk zeggen dat ik er enorm tegen op hik om het allemaal zelf te gaan uitvogelen. Weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

Ga nog maar even een beetje verder rondkijken dan....
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Semmie,

ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om de reis zelf samen te stellen. Toch is dat echt niet moeilijk, sterker nog het is zelfs heel leuk.
Het moeilijkste gedeelte is om te weten waar je moet beginnen.
Haal eerst eens een paar reisgidsen. Daar staan veel verschillende routes in. Zoek uit welk gedeelte en parken jou het meest aanspreken. De meeste mensen die voor het eerst naar Amerika gaan maken een rondreis in het zuidwesten door de staten Californië, Arizona, Nevada en Utah.
Meestal bezoeken ze de steden San Francisco, Los Angeles en Las Vegas en maken daar een ronde omheen. De parken die het meest bezocht worden zijn :
Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Monument Valley, Arches en Yosemite.
Haal een boek over het Zuidwesten van de USA bij de bibliotheek of koop er één in de winkel. In de Lannoo's reisgidsen staan hele mooie voorbeelden van routes.
Als je dan ongeveer weet wat je in ieder geval wilt zien open je een eigen topic hier op het forum. Vermeld erin wat je wilt zien, in welke periode, hoeveel dagen je wilt gaan en of je van wandelen of juist meer van steden houdt. Ik weet zeker dat je dan heel veel reacties krijgt en je goed geholpen wordt om een mooie route samen te stellen, de autohuur en de tickets te regelen.

Je kunt ook alvast wat reisverslagen lezen. Op dit topic staan heel veel verslagen over het zuidwesten. Ons reisverslag 2004 vind je in mijn onderschrift (er ontbreken wel een aantal foto's maar er staat een link naar onze foto pagina). Je zou bijvoorbeeld de route van ons (26 dagen) kunnen doen zonder San Diego en Lake Tahoe/Placerville.
Een voorbeeld van een mooie route is:

San Francisco
kustroute
Los Angeles (Hollywood)
Los Angeles (Disney of Universal)
Palm Springs
Sedona
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Zion National Park
Las Vegas
Las Vegas
Death Valley
Yosemite National Park
Yosemite National park
San Francisco
San Francisco

Veel plezier met uitzoeken.

Marjon
Semmie
Amerika-ontdekker

Bericht door Semmie »

Dank je wel voor je reactie en de tips. Ik ga eens een beetje rondkijken en nadenken en zal dan nog eens een topic openen met een route en tips voor hotels en autohuur etc.

Zit er dan toch over te denken om 2 a 3 weken rondreis en dan inderdaad een dag of 5 NY of Hawaii er aan vast.
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Hoi ,
Als je Hawaii er zou bijpakken is 5 dagen heel kort! Er is alleen op Honolulu(Oahu) een internationale luchthaven, dus als je naar een ander eiland wil, moet je daar een binnenlandse vlucht nemen!
Wij zijn in juli 2006 een maand naar Hawai geweest, verdeeld over Kauai, Oahu, Maui en Big Island. Ik vind Kauai absoluut het knapst. De natuur is er overweldigend! Het lijkt alsof de planten, bloemen, struiken, bomen vechten voor een plaatsje. Aanraders op Kauai: Kalalau trail: prachtige hike langs de zee naar een 'hidden beach', op het einde moet je wat over rotsen kruipen. Echt de moeite! De Napali Coast: heel indrukwekkend! Polihale Beach: geweldig zicht hoe de rotsen in de zee lopen en een heel groot wit zandstrand. Absoluut ook de Waimea Canyon en Koke'e State Park met trails, views en watervallen. Een heel mooie waterval is ook Wailua Falls! Op Oahu is Waikiki heel toeristisch maar je moet het toch eens gezien hebben. Alle grote dure kledingmerken zijn vertegenwoordigd in Honolulu. Hanauma Bay: baai waar je zeker als je beginnend snorkelaar bent goed kunt snorkelen, en heel mooie vissen!Lanikai Beach vond ik hier heel knap, het water was precies nog blauwer ! Big Island: zeker Hawai Volcanoes met zijn geweldige lavavelden, mooie trektochten te doen!

Pluto 8)
Tabitha
Amerika-newbie

Bericht door Tabitha »

Mijn reactie is niet helemaal objectief aangezien ik zelf bij een reisorganisatie werk (*****).
Het lijkt me inderdaad veel om in 17 dagen alle gebieden te combineren, je mist dan veel mooie plaatsen. Je kunt er eventueel ook voor kiezen een paar dagen strand in Florida te doen ipv Hawaii, dit scheelt behoorlijk in de vluchttijden. De Westkust is prachtig, probeer daar zeker een leuke route te plannen, afhankelijk van het aantal dagen. De route Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Zion NP, Bryce Canyon NP, Yosemite NP, San Francisco is ook erg mooi.
Als je extra informatie wil zou ik eens bij een reisorganisatie een afspraak maken om door te nemen wat de mogelijkheden en kosten zijn. Je kan dan ook aangeven waar je interesse liggen en hoeveel je per dag wil rijden. Op basis daarvan kan er dan een plan op maat worden samengesteld.

Note Mod, (Rob)

Het is zonder toestemming van de webeigenaar niet toegestaan reclame te maken voor je eigen werkgever.
Er zijn op het forum nog een paar mensen aktief die bij een reisbureau werken maar die laten nooit merken voor welke organisatie dat is.
Als jij je ook aan die regel kan houden zijn je opmerkingen zeer welkom, indien je reclame wil maken verzoek ik je contact op te nemen met de webeigenaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tabitha schreef:as Vegas, Grand Canyon, Zion NP, Bryce Canyon NP, Yosemite NP, San Francisco is ook erg mooi.
Als je extra informatie wil zou ik eens bij een reisorganisatie een afspraak maken om door te nemen wat de mogelijkheden en kosten zijn. Je kan dan ook aangeven waar je interesse liggen en hoeveel je per dag wil rijden. Op basis daarvan kan er dan een plan op maat worden samengesteld.
Daar is het forum nu juist handig voor!
Ik ben wel benieuwd wat een reisbureau toe zou kunnen voegen ....

Marianne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

chari swinnen schreef:Hoi ,
Er is alleen op Honolulu(Oahu) een internationale luchthaven, dus als je naar een ander eiland wil, moet je daar een binnenlandse vlucht nemen!
Dat is niet waar. Hawaii (Big Island) en Maui bijvoorbeeld hebben ook international luchthavens. De meeste grotere eilanden hebben non-stop vluchten vanaf de westkust van amerika, sommige ook vanuit andere landen (Japan). Ik ben zelf non-stop gevlogen van Denver naar Big Island en van Denver naar Maui.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Martin & Marianne schreef:Daar is het forum nu juist handig voor!
Ik ben wel benieuwd wat een reisbureau toe zou kunnen voegen ....
Dat je het zelf niet meer hoeft te doen...

Ik vond die roadbooks die je meekrijgt ook verschrikkelijk triest, ik moet wel zeggen dat ik het niet van deze organisatie gezien heb. Maar veel meer dan een lijstje van de bezienswaardigheden in de buurt en een routebeschrijving was het niet.
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Tabitha schreef: Je kunt er eventueel ook voor kiezen een paar dagen strand in Florida te doen ipv Hawaii, dit scheelt behoorlijk in de vluchttijden.
Sorry hoor, maar er is toch nog een verschil tussen de stranden van Hawaii en die van Florida!

Chari
Aileen
Amerika-ontdekker

Bericht door Aileen »

Ik ben in 2007 10 dagen naar San Francisco geweest, en had toen al het gevoel te weinig tijd te hebben. Ben niet eens echt buiten de stad geweest namelijk! Zo veel te doen en te zien... En deze zomer gaan we naar Hawaii, in 15 dagen drie eilanden bezoeken. Zelfs dat is voor m'n gevoel kort, maar ja, wil ook wel graag m'n baan behouden :wink:
Zelf zou ik ervoor kiezen om het in drie delen te doen; citytrip NY, rondreis Cali in drie weken, en 2 - 3 weken island hoppen op hawaii. Dan maar wat langer doorsparen toch :mrgreen:
on the road
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wij hebben Las Vegas en Hawaii in 2004 gedaan, was maar 2 weken maar erg leuk.

Ik zou het volgende doen :
Las Vegas een dag of drie
Autorondreis : Death Valley - Yosemite - San Fransisco - kustroute - Los Angeles
Vliegen naar Hawaii voor een weekje naar één van de eilanden
Vliegen naar New York voor een aantal dagen, of NY er helemaal uitlaten en dit een volgende trip doen en de dagen verdelen over de rondreis of Hawaii.

Je kan bij b.v. United een vliegticket met 3 stopovers nemen, als dat rond is de dagen ertussen gaan plannen. Maar eerst lezen, lezen, lezen en nog eens lezen op dit forum, in reisboeken, in reisgidsen en reisverhalen.
Groetjes, Nel
beluga
Amerika-newbie

Bericht door beluga »

dag allemaal,ben ook nieuw hier,wij willen een 4 tal dagen naar new york en dan doorvliegen voor 7 dagen Hawaii, ben al op de site geweest van exit reizen, nu ze spreken hier van dat het de druk zou zijn,ik dacht dat het gewoon de vluchten zijn en de hotels die ze boeken,voor de rest willen wij onze dagen zelf invullen.
graag hierover reacties die het ook al gedaan hebben of info mvg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je vult natuurlijk zelf je dagen in. Bij een rondreis is het ook aan te raden om zelf je hotels uit te zoeken, maar in jullie geval kun je natuurlijk ook wel via een reisorganisatie boeken.
Hierboven ging het om een reis waarin ook nog een rondreis door Califorië zat. Dat is natuurlijk iets heel anders dan ene paar dagen NY en ene week Hawaii.
Je zou in het Hawaii forum eens voor kunnen legen wat je hebt gezien en vragen of dat een goede optie is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer