Hoi Semmie,
ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om de reis zelf samen te stellen. Toch is dat echt niet moeilijk, sterker nog het is zelfs heel leuk.
Het moeilijkste gedeelte is om te weten waar je moet beginnen.
Haal eerst eens een paar reisgidsen. Daar staan veel verschillende routes in. Zoek uit welk gedeelte en parken jou het meest aanspreken. De meeste mensen die voor het eerst naar Amerika gaan maken een rondreis in het zuidwesten door de staten Californië, Arizona, Nevada en Utah.
Meestal bezoeken ze de steden San Francisco, Los Angeles en Las Vegas en maken daar een ronde omheen. De parken die het meest bezocht worden zijn :
Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Monument Valley, Arches en Yosemite.
Haal een boek over het Zuidwesten van de USA bij de bibliotheek of koop er één in de winkel. In de
Lannoo's reisgidsen staan hele mooie voorbeelden van routes.
Als je dan ongeveer weet wat je in ieder geval wilt zien open je een eigen topic hier op het forum. Vermeld erin wat je wilt zien, in welke periode, hoeveel dagen je wilt gaan en of je van wandelen of juist meer van steden houdt. Ik weet zeker dat je dan heel veel reacties krijgt en je goed geholpen wordt om een mooie route samen te stellen, de autohuur en de tickets te regelen.
Je kunt ook alvast wat reisverslagen lezen. Op
dit topic staan heel veel verslagen over het zuidwesten. Ons reisverslag 2004 vind je in mijn onderschrift (er ontbreken wel een aantal foto's maar er staat een link naar onze foto pagina). Je zou bijvoorbeeld de route van ons (26 dagen) kunnen doen zonder San Diego en Lake Tahoe/Placerville.
Een voorbeeld van een mooie route is:
San Francisco
kustroute
Los Angeles (Hollywood)
Los Angeles (Disney of Universal)
Palm Springs
Sedona
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Zion National Park
Las Vegas