Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nancy72: reisschema Nancy vanaf half aug

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nancy72
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Nancy72: reisschema Nancy vanaf half aug

Bericht door Nancy72 »

Hallo allemaal,

Regio technisch klopt het niet helemaal :wink:

Ons voorlopige reisschema ziet er als volgt uit:
Dag 1 & 2:
Aankomt in LA en verblijven in Anaheim (Hotel Pepper Tree)
Dag 3 tot 6:
Vertrek richting Las Vegas en verblijven in het Excalibur.
Dag 6:
Vertrek richting Zion National Park, nog geen verblijf, tips?
Dag 7:
Vertrek richting Grand Canyon en verblijven in Grand Canyon Lodge.
Dag 8:
Vertrek naar Bryce Canyon, nog geen verblijf, tips?
Dag 9 & 10:
Nog niet ingevuld, tips/suggesties?
Dag 11:
Vertrek richting Teton en verblijven Colter Bay Village.
Dag 12 & 13:
Vertrek richting Bozeman, nog geen verblijf, tips?
Dag 14:
Vertrek richting Spokane, nog geen verblijf, tips?
Dag 15 & 16::
Vertrek richting Seattle, nog geen verblijf, tips?
Dag 17 tot 20:
Vertrek richting Vancouver en verblijven via airbnb
Dag 20 & 21:
Vertrek richting Vancouver Island en verblijven in Crown Mansion
Dag 22:
Vertrek richting Port Angeles, nog geen verblijf, tips?
Dag 23 tot 27:
Vertrek richting Portland, verblijven in huis via home away
Dag 27:
Vertrek: richting Florence Oregon, nog geen verblijf, tips?
Dag 28:
Vertrek richting Crescent City, nog geen verblijf, tips?
Dag 29 & 30:
Vertrek richting San Francisco, verblijven in Grand Hotel Sunnyvale, Alcatraz geboekt
Dag 31:
Vertrek richting Santa Barbara, nog geen verblijf, tips?
Dag 32 & 33:
Vertrek richting Anaheim, verblijven in Hilton Park Resort, bezoek Disney
Dag 34 tot 40:
Vertrek richting Palm Desert, verblijven Lakefront Villa
Dag 40:
Vertrek richting NLD vanaf LA

Er zitten een aantal reisdagen tussen waar we nog niets geboekt of gepland hebben.
Ook reizen we met onze dochter van 4 waardoor we met een aantal zaken rekening moeten houden, bijv. lange hikes.
Voel je vrij om feedback te geven!
Tips/suggesties zijn welkom!

Groet, Nancy
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Nancy72: reisschema Nancy vanaf half aug

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

Streken hiervan al bezocht?

Wij rijden binnen enkele weken van Bryce naar Jackson Wyoming :

- Bryce - Torrey, + extra dag voor bezoek capitol reef
- Torrey - Jackson, 750 km , in 1 lange rijdag, wegens meerdere chauffeurs.

Tussen Bryce en Torrey kan je bv ook in Escalante overnachten.
Velen doen Torrey - Jackson in 2 dagen.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen Bryce en Grand Teton zou ik ook voor Capitol Reef kiezen. Wij deden dat in 2015, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Ik mis Yellowstone in de route hoewel je er wel langs/door rijdt. Wil je daar geen tijd voor uittrekken?
Voor Zion heb je niet veel tijd. Wat voor accommodatie zoek je? Je gaat dit jaar augustus? Een overnachting in Springdale is het mooiste; dat is een leuke plaats en je kunt met de shuttlebus naar het park. Een goedkope optie is de Zion Park Motel. Wij hebben zelf een aantal keer overnacht in de Desert Pearl Inn; prachtige kamers en een groot zwembad.
Voor Bryce is Bryce View Lodge of Ruby's Inn een mogelijkheid. Of kijk naaar Tropic.
Voor de kust bij Redwoods NP kun je ook ons 2015-verslag eens bekijken.

Ik vind het wel wat lastig beoordelen omdat je geen schema per dag hebt en de reisdagen niet altijd duidelijk zijn. Zie ik het bijvoorbeeld goed dat je in 1 dag van Crescent City naar SF wilt rijden? En in 1 dag van SF naar Santa Barbara?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het klopt denk ik inderdaad niet helemaal.

Waarom LA - Vegas - Zion - Grand Canyon - Bryce ? Ik kan nog begrijpen dat je kiest voor LA - Vegas, maar dan zou het toch logischer zijn om eerst naar de Grand Canyon te gaan en vervolgens naar Zion en tot slot Bryce. De tijd is nu in Zion inderdaad kort. Je zou dit mits aanpassing van de volgorde ook deels kunnen oplossen door een van de open dagen in te vullen met Page en dus Vegas - Grand Canyon - Zion - Bryce te doen. Op die manier kan je reeds vroeg uit Page vertrekken naar Zion en heb je daar nog veel tijd die dag.

Wat is overigens het nut van die eerste dag in LA ? Die voeg je er dan toch beter op het einde bij. Je bent door het tijdsverschil toch vroeg wakker en dan kan je direct vertrekken naar Vegas. Alle overnachtingen in LA staan overigens in Anaheim. Wil je dan niets anders zien van LA (Venice, Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood, ...) Daarvoor is Anaheim zeker niet de beste optie.

Voor zover ik dan zie is er nog een overnachting nodig tussen Bryce en Colter Bay Village. Ik zou voor Salt Lake City kiezen.

San Francisco - Santa Barbara is ver voor één dag als je ook iets van de kustroute wil zien. Eigenlijk zorgt dit ervoor dat je de snelweg moet gaan nemen. Zeker aangezien de highway 1 nog steeds afgesloten is en je dus op en neer moet rijden.

Wanneer is de terugreis op dag 40 ? Als je nog van Palm Desert moet komen. Dat is op zich een rit van 2,5 a 3 uur, maar het kan net zo goed een 5 uur worden als je pech hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

is het voor dit jaar half augustus of volgend jaar ?

Als het voor volgend jaar is en de vluchten zijn nog niet geboekt zou ik in LV beginnen, spaar je de behoorlijk saaie woestijntrip tussen LA en LV uit, en die dag LA kan je er op het einde bijvoegen, zoals al voorgesteld.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Marcopstal schreef:Waarom LA - Vegas - Zion - Grand Canyon - Bryce ?
Ik ga ervan uit dat ze naar de North rim gaan; dan klopt de volgorde wel.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Inderdaad. Had ik niet direct op gelet.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Schrijf je route eens in excel uit, dat verduidelijkt vaak.
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (3.53 KiB) 1052 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Nancy72
Amerika-newbie

Bericht door Nancy72 »

Allereerst, hartelijk dank voor de reacties! Much appreciated!

Capitol Reef: ziet er prachtig uit, gaan we opnemen in ons schema.
Yellowstone: hebben we gezocht voor betaalbare accomodatie, helaas niet beschikbaar. We gaan het zeker bezoeken maar worden dan " dagjes". Ook moet het haalbaar zijn met en voor onze dochter van 4.

We vertrekken dit jaar in de maand aug. Komen rond 19 uur aan in LA, vandaar 1e nacht in LA. We blijven 2 nachten om bij te komen en onze dochter gelegenheid te geven om te wennen.

Er zitten inderdaad lange dagen tussen mbt het reizen, zo rond de 6 uur soms per dag. Gezien jullie suggesties moeten we dit wellicht heroverwegen. Excel is zeker een geode tip.

De suggesties mbt steden en logies gaan we zeker in overweging nemen!
Leuk ook om de reisverslagen te lezen!

Nogmaals dank!
Nancy
Marcopstal
Amerika-expert

We vertrekken dit jaar in de maand aug. Komen rond 19 uur aan in LA, vandaar 1e nacht in LA. We blijven 2 nachten om bij te komen en onze dochter gelegenheid te geven om te wennen.
De eerste nacht LA is uiteraard logisch.

2 nachten blijven om bij te komen en te wennen is niet steeds "de beste" optie. Vaak (en voor velen) is het beter om direct op pad te gaan en op die wijze eigenlijk sneller zich aan te passen aan het tijdsverschil. De eerste ochtend ben je zowiezo vroeg wakker. Ga je ook vroeger slapen dan blijf je eigenlijk meer in je ritme van hier. Je moet je ergens dus dwingen in het schema van daar.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Normaal gesproken ben ik het wel met je eens maar met het oog op hun dochter kan ik me heel goed voorstellen dat ze het na de lange vlucht (en ook nog eens 's avonds aankomen bij het hotel) de volgende dag wat rustig aan doen. Even wat winkelen, zwembad.........lijkt me niet verkeerd.
Wat betreft in het ritme komen: Als volwassenen kun je jezelf dwingen om langer op te blijven zodat je snel went aan het tijdsverschil. Met kleine kinderen is het een stuk lastiger om ze wakker te houden. En soms vallen ze in slaap wanneer het totaal niet uitkomt. :wink: Het komt wel goed maar het duurt alleen wat langer is onze ervaring. Nu was onze kleinzoon nog maar 1,5 jaar. Misschien dat het met een 4-jarige beter lukt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nancy72 schreef: Yellowstone: hebben we gezocht voor betaalbare accomodatie, helaas niet beschikbaar. We gaan het zeker bezoeken maar worden dan " dagjes". Ook moet het haalbaar zijn met en voor onze dochter van 4.
Met dagjes ben je wel veel meer tijd kwijt dan wanneer je in het park zit. Vanwaaruit wil je het dan bezoeken? Ik zou zeker proberen om te kijken of er nog iets bij komt in het park, er zijn heel vaak annuleringen. Er zijn heel betaalbare opties in het park, zoals de cabins bij de Old Faithful Snowlodge, de cabins bij Lake Lodge, en de Old House Rooms in de Old Faithful Inn (iets meer dan 100 dollar).

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

IngridZw schreef:Normaal gesproken ben ik het wel met je eens maar met het oog op hun dochter kan ik me heel goed voorstellen dat ze het na de lange vlucht (en ook nog eens 's avonds aankomen bij het hotel) de volgende dag wat rustig aan doen. Even wat winkelen, zwembad.........lijkt me niet verkeerd.
Wat betreft in het ritme komen: Als volwassenen kun je jezelf dwingen om langer op te blijven zodat je snel went aan het tijdsverschil. Met kleine kinderen is het een stuk lastiger om ze wakker te houden. En soms vallen ze in slaap wanneer het totaal niet uitkomt. :wink: Het komt wel goed maar het duurt alleen wat langer is onze ervaring. Nu was onze kleinzoon nog maar 1,5 jaar. Misschien dat het met een 4-jarige beter lukt.
Vandaar dat ik in de eerste plaats ook zei "voor velen is het beter". Misschien hebben ze er gewoon een verkeerd idee bij.

Kinderen wakker houden (= bezig houden) is uiteraard niet altijd evident. Vandaar dat enige activiteit me belangrijk lijkt.
Nancy72
Amerika-newbie

Bericht door Nancy72 »

Dat is een slimme, annuleringen in de gaten houden.
Nog niet aan gedacht.

Komt goed met het tijdsverschil, ik vind het fijn om de tijd te hebben. Persoonlijk ervaar ik minder last op de heenweg van het tijdsverschil dan op de terugweg.

Groet, Nancy
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Ook wij gaan komende augustus / september voor een vergelijkbare periode naar de Verenigde Staten. Zelfs de route en het reisgezelschap (onze kinderen zijn 4 en ruim 2) zijn deels gelijk :D Ik weet niet in hoeverre je de overnachtingen al hebt vastliggen of misschien toch nog aan de route wil schaven. Misschien heb je dan wat aan onze route: viewtopic.php?f=8&t=66554
Wij verblijven op sommige locaties (Yosemite, Lake Tahoe, kust Oregon, Yellowstone, Grand Teton, Moab, Zion) meerdere nachten achter elkaar of op relatief korte afstand van de vorige overnachting. Dit hebben we bewust gedaan om rust in te bouwen voor de kinderen (en soms vraag ik me nog steeds af of het niet te ambitieus is).
Mijn eerste tip zou zijn om de afstanden en reistijden van de verschillende dagen nog een keer gedetailleerd uit te schrijven, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Mijn tweede tip is om te kijken of je echt geen tijd / accommodatie kunt vinden voor Yellowstone (zie ook de eerdere reacties). Uit ervaring weet ik dat het een prachtig park is en het ligt nu voor jullie op de route! Zelf zou ik Vancouver + Vancouver Island denk ik uit de route halen om tijd te winnen. Dat zijn ook prachtige bestemming, maar misschien makkelijker in te passen in een toekomstige (Canada) reis (en dan kun je er misschien ook wat meer tijd voor uittrekken). In jouw schema lijkt het alsof je misschien maar 1 nacht op Vancouver Island bent... dat is wel erg kort.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer