Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Linda85
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Linda85 »

Ik wist helemaal niet dat je op een buitenlandse site mocht boeken (maarja waarom ook niet) ik neem aan dat het dan weer volgens de koers in Engeland bij mij wordt afgeschreven.. Wat zijn jullie allemaal toch slim en up to date :clap: Moet ik wel weer bekijken hoe Amazon werkt voor zo'n gids haha!

Roelb, ik ga vanavond denk ik deze nieuwe boeking maken, al was het maar omdat de tweede bestuurder dan geregeld is, en we mogelijk een mooiere auto kunnen rijden voor hetzelfde geld (minder dus want een extra bestuurder zou me nog zo'n 200 euro hebben gekost).
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

@elninjoo: Midsize SUV? We hadden het hierover een rental vanuit DEN voor Linda85, van 7/8-29/8/2017. Voor die data kom ik bij Rentalcars.com voor de meest goedkope optie uit bij Dollar met een economy vehice, en is de goedkoopste optie van Alamo een IFAR (midsise SUV) voor EUR 1084. Maar aangezien zij aangaf dat er nu een economy geboekt is lijkt me intermediate een prima keuze. Dan rij je een fatsoenlijke auto en dat kost haar dus een stuk minder dan de huidige reservering. Plus dat het Brits tarief /inclusief/ een extra driver is, wie dan ook.

@Linda: als je mijn advies volgt om voor "Pay later" te kiezen wordt er /niets/ afgeschreven. Op het moment dat je online de check-in en skip-the-counter procedure doet wordt er al $1 gereserveerd (dus niet belast, doen ze om de kaart te verifieren) en zodra je de garage uit rijdt wordt de totale huursom in USD gereserveerd (dus ook niet belast). Pas op het moment van retourneren wordt de totale huurprijsin USD op je credit card daadwerkelijk belast. Als de koers in augustus dus gunstiger is heb je een voordeeltje. De prijs in GBP is slechts indicatief.

Als je wel kiest voor prepaid dan wordt inderdaad de huurprijs belast op het moment dat je die reservering doet op alamo.co.uk. Maar houd er dan wel rekening mee dat je minder flexibel bent. Als je onverhoopt de auto niet kunt ophalen (of meer dan 24 uur vertraging hebt) vervalt de reserving niet kostenloos. En je weet maar nooit. plannen kunnen altijd wijzigen. Bij postpaid (betaal later) zit je nergens aan vast. In ruil daarvoor betaal je dan wel iets meer, maar goed, nog steeds fors minder dan wat je nu betaalt.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

je hebt ook nog https://www.alamo.co.uk/deals/vouchercodes/suv/ voor als je extra driver niet nodig hebt.
Zelfde prijzen als bij brits (mocht je toch twijfelen om via brits te boeken)
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Bij huren via de alamo met Brits guide staat wel dit;

'Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up.'

Nou heb ik geen UK driving licence.. En ze vragen ook niet uit welk land je komt (dat was nodig voor de verzekering toch?) @roelb, is dit een beproefde manier, of heb jij dit gemist?

Als ik gewoon op http://www.alamo.co.uk kijk bij Car hire USA, kan ik ook een pakket met additional driver kiezen voor 815 GBP of 856 pay later, en dan hoef ik geen gidsen te kopen en zie ik geen voorwaarde over een UK licence. Hoewel hierboven staat 'Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence'...

Oh waarom zo moeilijk!

Edit; ik heb het antwoord al gevonden in topic 5; viewtopic.php?p=1087082#p1087082.

Ik ga mijn laatstgenoemde optie dus maar gewoon boeken vanavond en mijn oude reservering annuleren! Als niemand tussen nu en dan nog iets zegt ga ik er van uit dat jullie het er mee eens zijn haha, ik ben er dan wel klaar mee en die prijs moet het dan maar worden! Tijd voor andere dingen zoals een paklijst en voorpret! :D
Afbeelding
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik heb via .co.uk geboekt en de extra driver via california rates oid.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Gewoon boeken via de Brits rate. Zolang je een EU rijbewijs hebt is het prima, ongeacht welke lidstaat hem heeft uitgegeven. Die rijbewijzen zijn 100% equivalent en zien er ook exact hetzelfde uit. Sterker nog, je kunt in een andere lidstaat wonen en gewoon een rijbewijs hebben dat is uitgegeven in de lidstaat waar je 8 jaar geleden toevallig woonde. Er is geen enkele verplichting tot omruilen.

Maar laten we die discussie hier vooral niet elke keer gaan herhalen. In de uiteindelijke voorwaarden waar je daadwerkelijk mee akkoord gaat staat alleen dat je geen amerikaans of Canadees rijbewijs mag hebben. De contracthouder (De uitgever van de Brits guide, Strathearn publishing) geeft zelf ook aan dat het tarief voor alle lezers geldig is zolang je dus echt toerist bent van overseas en geen amerikaan of canadees. Want die maakten een paar jaar geleden gretig gebruik hiervan, en daar is toen een stokje voor gestoken. Als Europeaan zit je goed. Sterker nog, de aanbieder cq eigenaar van de website is Enterprise UK en het is in Europa gewoon keihard verboden om op een dergelijke manier inwoners van andere lidstaten uit te sluiten.

En nogmaals, er is echt nog nooit iemand om die Brits guide gevraagd. En als je hem voor de zekerheid toch wilt hebben, ik heb er nog wel eentje liggen. Gratis te leen, afhalen regio 's-Hertogenbosch.

Ik heb zelf bij vrijwel elke privetrip in de afgelopen jaren gebruik gemaakt van dit tarief, behalve vorig jaar in juni - toen was er het "harryh" tarief :-). Ook als het one-way rentals zijn is Brits meestal niet gunstig.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

roelb schreef:
vinceG schreef:
Band- en ruitschade valt hier vaak niet onder. Dit willen ze je graag aansmeren. Ik heb het nog nooit bijverzekerd.
Dit is niet helemaal waar.
Klopt helemaal! Maar ik had niet zoveel zin om het zo uitgebreid als jij uit te tikken. sorry :lol:
joostvdheijden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door joostvdheijden »

Verschillende sites bekeken en vergelen naar aanleiding van jullie tips.

Wanneer ik op Alamo.com de gegevens invoer en dit doe zonder aanmelding betaal ik €722,14. Wanneer ik inlog met een account (wat volgens Alamo 5% korting zou moeten geven) wordt de prijs 1630,28 :blink:.

Ik kies voor een med SUV, en geen extra opties.

Bij Sixth zit ik op 854,77 zonder extra aangegeven verzekeringen.

Verder gekeken bij de andere aanbieders, maar komen voor mij persoonlijk niet goedkoper uit, of ik kijk verkeerd natuurlijk.

Mijn reistijd:
5 september landen LA 19:10
26 terug NL vliegen 21.35
Bianca89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bianca89 »

roelb schreef:Autohuur is ook via tussenpersonen vrijwel altijd kostenloos te annuleren, bij Hertz in ieder geval binnen 7 dagen na boeking.

Helaas geef je niet aan van wanneer tot wanneer je de auto huurt, anders hadden we even voor je kunnen kijken.

DEN is een Ultimate choice locatie. Dat betekent dus dat er een gold uitzoekmogelijkheid is. Gold member worden is kostenloos, kwestie van aanmelden. Direct bij de verhuurder boeken is in bijna alle gevallen goedkoper, efficienter, slimmer en flexibeler.

Kijk eens op hertz.nl.

Kies voor "Snel een tarief". Vul DEN (Denver airport) als ophaal/terugbrenglocatie in. Voer de gewenste data en tijden in (Let op: het werkt in eenheden van 24 uur. Om 14.00u ophalen en om 14.30u terugbrengen betekent dat je een volle dag extra betaalt).

Selecteer "Alle auto's". Vul bij CDP code 504224 (ANWB Nederland) in. Dat is meestal een gunstige korting. Druk op "Reserveer als niet-lid" en kies voor "Prive". Voila, daar zijn uw auto's, inclusief tarieven. De prijs die je ziet is _inclusief_ alles. Dus je hebt /geen/ extra verzekeringen nodig. De extra bestuurder, zolang je partner bent (in principe samen op hetzelfde adres woont), is kostenloos als je gold lid bent en je boeking dus ook doet terwijl je ingelogd bent. Die hoef je verder ook niet op te geven. En aangezien er op een Europees rijbewijs geen adres staat kan Hertz dit nooit controlerne, dus ook als je niet samenwoont dan doe je dat voor Hertz wel.

Maar goed, huur je dus gewoon direct bij hertz(.nl) en reserveer je een "Intermediate" (ICAR) dan mag je dus uitzoeken uit alle auto's die in het "gold" vak staan, mits je voordat je reserveert even een account aanmaakt en inlogt.

Je krijgt bij Hertz.nl atijd de keuze tussen "Betaal nu" of "Betaal later". Prepaid rates zijn meestal iets goedkoper, maar het nadeel is dat je na 7 dagen niet meer kostenloos kunt annuleren (kost dan EUR 45). Kies je voor "Betaal later" dan ben je 100% flexibel en worden er zelfs geen kosten in rekening gebracht als je de auto niet annuleert maar ook niet komt ophalen. In beide gevallen moet je bij het ophalen de credit-card bij je hebben waarmee de auto gereserveerd is (en die je aan je profiel hebt gekoppeld).

Het andere voordeel van je gold account: Huur je in de toekomst nog een keer, met dezelfde credit card en hetzelfde rijbewijs, dan hoef je niet meer langs een balie.

Bedankt voor deze duidelijke uitleg! Kom er nu achter dat we daar inderdaad goedkoop kunnen boeken!
Vraagje: Op de site van hertz staat: 'Gold members: When you book an Intermediate class vehicle or higher, you have access to exclusive vehicles based on your status.'.
Ik kan dus ook Full Size 4 Dr. (Categorie F) FCAR doen in plaats van een intermediate (categorie C), en dan ook een auto uitkiezen? Is €100,- duurder, maar dan heb ik wel een mooiere auto toch? Of staan deze in hetzelfde vak als de intermediates?
Of snap ik het niet goed, en zit je als gold member sowieso in de 'gold area' of je nou een ICAF of FCAR reserveert?
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je kunt altijd de door jou geboekte auto meenemen. Maar als je Gold member bent (gratis lid of eventueel met 5-star of presidents circle status) dan kun je een intermediate reserveren en mag je, op locaties met Ultimate Choice, uitzoeken uit een speciaal vak. Daarin staan allerlei auto's. Altijd minimaal midsize, maar meestal staan er ook grotere auto's, en zelfs SUV's en minivan's tussen.

Als je dus huurt op een airport locatie die Ultimate Choice heeft dan kun je, voor het tarief van een midsize, vermoedelijk een full-size of groter uitzoeken. Maar het is geen garantie, je bent afhankelijk van wat er op dat moment staat in het gold vak. Kijk, als je full-size wilt rijden dan komt het wel goed, dat staat er altijd wel tussen. Zonde om daarvoor extra geld uit te geven. Controleer wel even of je verhuurlocatie al Ultimate Choice heeft, Hertz is dat nu overal aan het uitrollen.

Wil je echter perse een SUV of minivan, dan is de kans groot dat je misgrijpt, zeker in het normale gold vak. Bij 5-star of hoger heb je al meer kans. Maar dan kun je altijd nog de truc toepassen om twee reserveringen te doen ("betaal later", anders werkt dit niet!). Een reservering voor intermediate, en eentje voor de klasse die je echt wilt rijden.

Je gaat eerst zoeken in het Gold vak. Vind je iets van je gading dan rij je daarmee naar buiten, en overhandig je aan de counter je intermediate reservering. Staat er niets tussen, dan kun je altijd terugvallen op de geboekte auto die voor je is klaargezet. En dan overhandig je bij het uitrijden die reservering. De reservering die je niet gebruikt vervalt vanzelf, maar je kunt hem eventueel ook nog even online cancellen na het uitrijden (of vragen aan de exit booth agent om dat voor je te doen).
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

joostvdheijden schreef:Verschillende sites bekeken en vergelen naar aanleiding van jullie tips.

Wanneer ik op Alamo.com de gegevens invoer en dit doe zonder aanmelding betaal ik €722,14. Wanneer ik inlog met een account (wat volgens Alamo 5% korting zou moeten geven) wordt de prijs 1630,28 :blink:.
Als je ingelogd bent krijg je automatisch de rates voor amerikanen, zonder verdere verzekeringen en over het algemeen veel duurder dan de rates voor toeristen. Die 5% korting heb je dus niets aan als toerist. Gewoon de boeking doen zonder ingelogd te zijn. Daarna, zodra je de check-in gaat doen, log je wel in en zoek je gewoon de reservering op op basis van nummer en naam. Het systeem van Alamo hangt hem dan automatisch onder jouw account, zodat je hem daarna wel ziet bij "Upcoming reservations".

Ik zie de rate op alamo.com. Prima deal hoor, $820 voor deze drie weken en slechts $4 duurder dan via .co.uk/brits. Ik zeg: direct reserveren! Je zit nergens aan vast, hoeft niets te betalen en kunt altijd besluiten om te cancellen (of gewoon niet op te halen).

Mijn advies: doe direct de online check-in en skip-the-counter. Ik had laatst een reservering die al wat ouder was, maar waarbij ik geen skip-the-counter meer kon doen omdat het tarief inmiddels niet meer beschikbaar was.
Bianca89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bianca89 »

roelb schreef:Je kunt altijd de door jou geboekte auto meenemen. Maar als je Gold member bent (gratis lid of eventueel met 5-star of presidents circle status) dan kun je een intermediate reserveren en mag je, op locaties met Ultimate Choice, uitzoeken uit een speciaal vak. Daarin staan allerlei auto's. Altijd minimaal midsize, maar meestal staan er ook grotere auto's, en zelfs SUV's en minivan's tussen.

Als je dus huurt op een airport locatie die Ultimate Choice heeft dan kun je, voor het tarief van een midsize, vermoedelijk een full-size of groter uitzoeken. Maar het is geen garantie, je bent afhankelijk van wat er op dat moment staat in het gold vak. Kijk, als je full-size wilt rijden dan komt het wel goed, dat staat er altijd wel tussen. Zonde om daarvoor extra geld uit te geven. Controleer wel even of je verhuurlocatie al Ultimate Choice heeft, Hertz is dat nu overal aan het uitrollen.
Super, bedankt voor deze duidelijke uitleg! Intermediate gereserveerd, ben benieuwd wat voor moois er bij staat!
Huren in Las Vegas, daar is de Ultimate Choice er ook.
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
joostvdheijden
Amerika-ontdekker

roelb schreef: als je ingelogd bent krijg je automatisch de rates voor amerikanen, zonder verdere verzekeringen en over het algemeen veel duurder dan de rates voor toeristen. Die 5% korting heb je dus niets aan als toerist. Gewoon de boeking doen zonder ingelogd te zijn. Daarna, zodra je de check-in gaat doen, log je wel in en zoek je gewoon de reservering op op basis van nummer en naam. Het systeem van Alamo hangt hem dan automatisch onder jouw account, zodat je hem daarna wel ziet bij "Upcoming reservations".

Ik zie de rate op alamo.com. Prima deal hoor, $820 voor deze drie weken en slechts $4 duurder dan via .co.uk/brits. Ik zeg: direct reserveren! Je zit nergens aan vast, hoeft niets te betalen en kunt altijd besluiten om te cancellen (of gewoon niet op te halen).

Mijn advies: doe direct de online check-in en skip-the-counter. Ik had laatst een reservering die al wat ouder was, maar waarbij ik geen skip-the-counter meer kon doen omdat het tarief inmiddels niet meer beschikbaar was.
Thans voor je snelle reactie, maar als ik de policy lees, zie ik dit:
Cancellation Fee: If the reservation is cancelled more than 24 hours before the pick up time, a $5 cancellation fee will be assessed. If the reservation is cancelled within 24 hours of the pick up or is not picked up at all, a $10 no-show fee will be assessed.

Lijkt erop dat je wel moet betalen?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat geldt alleen voor prepaid rates, niet voor reguliere, non-prepaid reserveringen. Staat er ook duidelijk bij.
joostvdheijden
Amerika-ontdekker

Heb zojuist een reservering gedaan op Alamo, met dit als uitkomst. Ben ik zo genoeg verzekerd?

Rates & Charges
3 Week(s) @264.14 $ 792.43
Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Airport Concession Fee 11.11 Pct (11.11%) INCLUDED
Customer Facility Charge INCLUDED
Tourism Fee 3.50 Pct (3.5%) INCLUDED
Vehicle License Recovery Fee INCLUDED
UNLIMITED MILEAGE INCLUDED
Sales Tax (9.75%) $ 28.19

Estimated Total: $ 820.62
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

ja.
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door VerstiJ »

Hallo,

Ik ben op zoek naar recente ervaringen met het Alamo kantoor in O'Farrell Street in SF?
Ik kan alleen maar oude reviews vinden dat deze locatie niet top is.
Ik heb me wel al lid gemaakt van Alamo Insiders om de wachtrij te vermijden
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Voor de geïnteresseerde meelezer, en roelb :wink: ; ik heb gisteravond geboekt bij Alamo, niet voor het Brits rate (wat ik trouwens zonder jouw link niet kan vinden, waar vínd je dat soort dingen!), maar op alamo.co.uk, dan Car Hire USA, en daar gewoon de zoekopdracht gedaan.

We hebben daar nu een Intermediate 4 deurs gereserveerd, pay later en met additional driver included, voor 863 GBP. Aangezien de vorige boeking 1041 euro was nog zónder additional driver en mét onnodige eigen risico verzekering (bij Hertz en nu geannuleerd), zijn wij hier tevreden mee!

Heel erg bedankt iedereen voor de bijdragen, wij leken zijn elke keer weer dankbaar voor jullie geduld.

Linda
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nogmaals, je kunt echt gewoon met de Brits rate boeken, zonde om die 10% te laten liggen. Als je je er beter bij voelt: je kunt ook gewoon beide reserveren (niet prepaid), dan heb je de andere reservering "achter de hand". In dit geval nergens voor nodig, maar goed.

Waar je deze aanbieding vind? Heel simpel, in de Brits reisgidsen:
WP_20170711_09_28_58.jpg
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

ONYX666 schreef:je hebt ook nog https://www.alamo.co.uk/deals/vouchercodes/suv/ voor als je extra driver niet nodig hebt.
Zelfde prijzen als bij brits (mocht je toch twijfelen om via brits te boeken)
Bedankt voor de link, hoewel die site doet vermoeden dat je alleen korting krijgt op SUvs is dat niet zo - gisteren een Fullsize geboekt voor dit tarief, 10% korting!

&roelb
Bedankt voor de heldere uitleg! Ik ga vandaag zsm skip-the-counter e.d. regelen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer