Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel mijl heb je gereden met je huurauto?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Hoeveel mijl heb je gereden met je huurauto?
Dit jaar bijna 4300 km in 19 dagen huur.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Vorig jaar in 3 weken Alaska iets meer dan 6000km herinner ik me zo nog uit het hoofd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Afgelopen reis 3783 mi (6088 km) in 14 reisdagen. De laatste 2 dagen heeft de auto in San Francisco gestaan en zijn we alleen nog naar het vliegveld gereden.
Heerlijk het rijden daar, en nog steeds voldoende tijd om wat langere hikes te doen (10km+)
Overigens zijn dit de afstanden die we ook in het langjarig gemiddelde wel halen
Heerlijk het rijden daar, en nog steeds voldoende tijd om wat langere hikes te doen (10km+)
Overigens zijn dit de afstanden die we ook in het langjarig gemiddelde wel halen

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Waarom zou je de auto laten checken?ohjajoh? schreef:Haha wat een afstanden zeg. Ik ben dus niet de enige kilometer vreter. Als jullie zulke afstanden rijden, laten jullie dan tussendoor je auto nog checken?
@vinceG
Ik heb niet heel veel verstand van auto's, maar ook in de VS zal een auto toch moeten worden nagekeken na een aantal kms?
Ik denk aan banden(profiel), filters, v-snaren, distributieriem, remschijven, rubbers, olie verversen.
Je zal toch op een gegeven moment ook olie en koelvloeistof moeten bijvullen?
Sommige mensen rijden tijdens hun vakantie net zo veel als hier in een jaar.
En ook hier krijgt je auto toch regelmatig een grote beurt? Tenminste die van mij wel.
Ik zou me niet echt prettig meer voelen als ik 7000km had gereden in de VS in een auto waarvan je niet weet wanneer die de laatste keer is nagekeken.
Je zal ergens in de middle of nowhere staan met een kapotte ditributieriem en een telefoon zonder bereik.
Ik heb niet heel veel verstand van auto's, maar ook in de VS zal een auto toch moeten worden nagekeken na een aantal kms?
Ik denk aan banden(profiel), filters, v-snaren, distributieriem, remschijven, rubbers, olie verversen.
En ook hier krijgt je auto toch regelmatig een grote beurt? Tenminste die van mij wel.
Ik zou me niet echt prettig meer voelen als ik 7000km had gereden in de VS in een auto waarvan je niet weet wanneer die de laatste keer is nagekeken.
Je zal ergens in de middle of nowhere staan met een kapotte ditributieriem en een telefoon zonder bereik.
-
- Amerikakenner
Als je je na zoveel km veiliger voelt door de auto na te laten kijken dan moet je dat zeker doen.
Ook wij rijden vele km's (6000 - 7000 km/3 weken) over het algemeen op vakantie en heb nog nooit problemen gehad of stil gestaan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik bij de autoverhuur (80% vd gevallen Alamo) altijd een auto uitzoek met de minste km's. Heb nog nooit een auto gehad die meer dan 5000 mile erop had zitten.
De allereerste keer hadden we een autosleutel waarvan de batterij leeg was en daardoor de deur niet meer op afstand open ging en eenmaal een olielampje dat ging branden. In beiden keren zonder problemen de auto terug gebracht en een andere gekregen en in beiden gevallen zelfs een upgrade!
Ik zou de auto dus niet na laten kijken als ik twijfelde, maar gewoon gelijk terug brengen en omruilen. Bij Alamo in ieder geval nooit een probleem.
Ook wij rijden vele km's (6000 - 7000 km/3 weken) over het algemeen op vakantie en heb nog nooit problemen gehad of stil gestaan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik bij de autoverhuur (80% vd gevallen Alamo) altijd een auto uitzoek met de minste km's. Heb nog nooit een auto gehad die meer dan 5000 mile erop had zitten.
De allereerste keer hadden we een autosleutel waarvan de batterij leeg was en daardoor de deur niet meer op afstand open ging en eenmaal een olielampje dat ging branden. In beiden keren zonder problemen de auto terug gebracht en een andere gekregen en in beiden gevallen zelfs een upgrade!
Ik zou de auto dus niet na laten kijken als ik twijfelde, maar gewoon gelijk terug brengen en omruilen. Bij Alamo in ieder geval nooit een probleem.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Aan de binnenkant van de deur aan de bestuurderskant van de huurauto zit (meestal) een sticker met oa de kilometerstand waarop de auto weer een beurt moet hebben. Dus altijd even het contact aan zetten dat je de km stand kunt zien en dan kan je direct nagaan of je daar tijdens je reis overheen gaat.Ik zou me niet echt prettig meer voelen als ik 7000km had gereden in de VS in een auto waarvan je niet weet wanneer die de laatste keer is nagekeken.
Ik controleer tijdens de reis altijd wel een keer de bandenspanning. Als het olielampje bv gaat branden aan het begin vd vakantie bel ik het verhuurbedrijf dat het lampje brandt en dan is het meestal ergens of zelf bijvullen en die kosten kan je dan declareren (bon bewaren). Hebeurd het op de laatste dagen vd vakantie dan jammer hoor maar rij ik wel een dag of 2 met het lampje aan.
En als het heel smerig is door bv een dirt road gooi ik de auto door een wasstraat of zo'n poetsfabriek
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moderne autos hebben niet zo vaak een beurt nodig. Mijn auto moet een beurt hebben elke 10000 miles of jaarlijks als dat eerder is. Huurautos zijn meestal gloednieuw en weinigen hier rijden meer dan 10000 miles in hun vakantie. Het is overigens niet ongebruikelijk als je een wat oudere auto (lees: > 6 maanden) meekrijgt dat het "change oil" lampje gaat branden. Dan kun je meeestal nog wel even doorrijden, en breng je hem gewoon de volgende dag even terug en ruitl hem om. Bij de meeste grote verhuurders worden de autos jaarlijks vernieuwd, dus een echt oude auto zul je niet meekrijgen.
Huurauto door de wasstraat zou ik dus nooit doen, ze wassen zelf hun auto maar.
Huurauto door de wasstraat zou ik dus nooit doen, ze wassen zelf hun auto maar.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:

Nou als hij er zo uit ziet dan gaat hij toch echt even door de wasstraat hoor

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel herkenbaar
Zo durven wij hem ook niet in te leveren.....

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Kan ik niet mee zitten. Betaal genoeg per dag dus schoonmaakkosten zitten daar vast al ruimschoots ingecalculeerd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En waarom zou je dat niet durven? De binnenkant wordt je geacht op te ruimen (maar er zijn zat mensen die dat ook niet doen), over de buitenkant zeggen ze niks.
Hier nog wat handige tips om je huurauto netjes te houden: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... -trip.html
Hier nog wat handige tips om je huurauto netjes te houden: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... -trip.html
Laatst gewijzigd door Njit op 10 jul 2017, 09:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij moesten toen nog 8 dagen in de auto rijden. Probeer maar eens iets uit de achterbak te pakken zonder dat je zelf compleet onder het zand zit. Dat was de voornaamste reden. Kon ook lastig volhouden dat wij geen dirtroads hadden gereden met deze auto 

Ik heb alleen af en toe de voorruit van aangekoekte insecten proberen te ontdoen met de spons bij n tankstation.
-
- Amerikafan
Het bandenprofiel heb je toch zo gezien bij het ophalen, evenals het totaal aantal kms dat de auto al gereden heeft.ohjajoh? schreef:@vinceG
Meestal zijn de auto's zo nieuw dat je nog niet toe komt aan versleten remschijven, v-snaren etc.
Vorig jaar september kregen we wel de melding dat we binnen 2000mijl de olie moesten verversen en de service intervallen waren om de 10.000mijl
Aangezien we nog zeker 3000mijl moesten rijden werd ons door Alamo aangeraden om de olie te verversen (roadside assistance) / de auto om te wisselen (customer service) / door te rijden (aan de balie bij Alamo omdat ze geen auto hadden om te wisselen)
Tja..het lag er dus maar net aan wie we belden en vroegen wat nu. Aangezien ik al een lekke band vrij snel had laten fixen hebben we voor $90,- en 30min bij Greasemonkey wachten toch maar de olie laten verversen aangezien we niet in een park zoals Yellowstone met een te warme motor stil wilden komen te staan.
Het geld krijg je uiteindelijk wel terug ... maar dat is weer een ander verhaal.
Wij hebben deze keer bijna 5100 mijl gereden in 4 weken (dat is meestal een beetje onze gemiddelde afstand).
Wel hebben we even de auto voordat we hem inleverden schoongemaakt met een stofzuiger bij een benzine station. Buitenkant mogen ze zelf doen.
Kreeg de opmerking van de greeter bij het inleveren van de auto dat er waarschijnlijk wel olie ververst/bijgevuld moest worden gezien de mileage, maar ik heb geen brandend lampje gezien.
Tussentijds hebben we alleen iets lucht in de banden gepompt omdat ze voor ons gevoel wat zacht waren. Bandenspanning konden we aflezen op het display in de auto, wel zo makkelijk, maar verder geen problemen.
Wel hebben we even de auto voordat we hem inleverden schoongemaakt met een stofzuiger bij een benzine station. Buitenkant mogen ze zelf doen.
Kreeg de opmerking van de greeter bij het inleveren van de auto dat er waarschijnlijk wel olie ververst/bijgevuld moest worden gezien de mileage, maar ik heb geen brandend lampje gezien.
Tussentijds hebben we alleen iets lucht in de banden gepompt omdat ze voor ons gevoel wat zacht waren. Bandenspanning konden we aflezen op het display in de auto, wel zo makkelijk, maar verder geen problemen.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Afgelopen meivakantie ruim 4000 miles in 2 weken gedaan.
Ik probeer altijd wel een auto uit te zoeken waar niet al te veel miles op de teller staan. En als mn auto echt smerig is hall ik m door de wasstraat. Da doe ik thuis ook. Dus waarom hier niet. Ook van de binnenkant probeer ik het wel een beetje netjes te houden. Het feit dat je m gehuurd hebt wil niet zeggen dat je m als een zwijnenstal in kunt leveren onder het mom van ik heb er ook voor betaald.
Ik probeer altijd wel een auto uit te zoeken waar niet al te veel miles op de teller staan. En als mn auto echt smerig is hall ik m door de wasstraat. Da doe ik thuis ook. Dus waarom hier niet. Ook van de binnenkant probeer ik het wel een beetje netjes te houden. Het feit dat je m gehuurd hebt wil niet zeggen dat je m als een zwijnenstal in kunt leveren onder het mom van ik heb er ook voor betaald.
Ligt er een beetje aan welk deel van Amerika je bent, maar gemiddeld rij ik in ruim 3 weken ongeveer 5000km. Ik hoef niet elke dag een hele dag in de auto te zitten, ben geen ochtendmens en vind het fijn om aan het eind van de middag aan te komen en dan nog even te relaxen. Verder dol op shoppen ed, dus dat kost ook tijd
Verder rij ik altijd zelf en na een uur of 6 per dag achter het stuur word ik echt wel een beetje moe/gaar...
Ben al een paar keer met een huurauto naar de garage geweest onderweg ivm een kapotte lamp. Kostte een tientje om te vervangen en krijg je aan het eind van de reis van de verhuurder vergoed (mits gemeld). Heb echter ook wel eens een week met een brandend lampje voor de bandenspanning rondgereden, ben blond, weet nog steeds niet hoe en waar ik dat moet checken...
Alsie erg vies is, wil ik nog wel een keertje naar de wasstraat. Maar dat is meer omdat ik het zelf geen zin heb om de rest van de vakantie met een megasmerige auto rond te rijden. En meestal issie aan het eind van de vakantie bij inleveren weer vies! Verder alleen af en toe een doekje over de voorruit (voor het maken van foto's).

Ben al een paar keer met een huurauto naar de garage geweest onderweg ivm een kapotte lamp. Kostte een tientje om te vervangen en krijg je aan het eind van de reis van de verhuurder vergoed (mits gemeld). Heb echter ook wel eens een week met een brandend lampje voor de bandenspanning rondgereden, ben blond, weet nog steeds niet hoe en waar ik dat moet checken...
Alsie erg vies is, wil ik nog wel een keertje naar de wasstraat. Maar dat is meer omdat ik het zelf geen zin heb om de rest van de vakantie met een megasmerige auto rond te rijden. En meestal issie aan het eind van de vakantie bij inleveren weer vies! Verder alleen af en toe een doekje over de voorruit (voor het maken van foto's).
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
"Gewoon" vies aan de buitenkant maken wij niet schoon. Maar is de auto echt "dirtroad-vies", dan gaat ie wel door de wasstraat.Inges schreef:Kon ook lastig volhouden dat wij geen dirtroads hadden gereden met deze auto
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
Dit is een grapje toch hoop ik? Een band oppompen doe je gewoon bij een willekeurige benzinepomp en ik mag toch hopen dat je rijinstructeur je ooit e.e.a. uitgelegd heeft.Petticoat schreef: Heb echter ook wel eens een week met een brandend lampje voor de bandenspanning rondgereden, ben blond, weet nog steeds niet hoe en waar ik dat moet checken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4214 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 14 Reacties